Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story

<< < (10/16) > >>

Yoohas:
Nie wiem, nie mam teraz pod ręką Haynesa. Bardziej chodziło mi o workshop manual, gdzie masz opisaną całą procedurę wymiany łożysk z informacją, jakie luzy i naprężenia trzeba ustawić.

Mam informację dot. przedniej osi ale, o dziwo, nie mam nic o tylnej.

Łożyska wyszły mię takie:

TIMKEN LM501349

TIMKEN, LM503349A

Ale to tak na szybko, do weryfikacji.

Co do momentów - może coś pomoże:

TORQUE FIGURES
Brake disc to hub 12-16 Nm
Bump stop to body 27-33 Nm
Caliper to carrier 25-30 Nm
Caliper carrier to hub carrier 54-66 Nm
Rear hub to half shaft 300-320 Nm
Differential strut to lower mounting
85-105 Nm
Differential strut to upper bracket 115-125 Nm
Differential strut to upper mounting
115-125 Nm
Differential strut upper mounting to body
45-55 Nm
Exhaust mounting to rear suspension
22-28 Nm
Fulcrum shaft nut 70-80 Nm
Half shaft to hub 304-336 Nm
Wheel nut to wheel stud (steel wheel)
65-85 Nm
Wheel nut to wheel stud (al/oy wheel)
88-102 Nm
Shock absorber and spring to body 22-28 Nm.
Shock absorber and spring to wishbone
160-200 Nm
Spring and damper to wishbone 160-200 Nm
Wishbone fulcrum assembly 63-66 Nm (oiled)
Wishbone to hub carrier pivot 70-80 Nm

katar83:
1. O jakie sprezynki ci chodzi?
2/3. Te uszczelniacze glownych lozysk mozesz spokojnie uzyc ponownie.
4/5. Lozyska wygladaja w porzadku, nabij je nowym smarem i spokojnie mozesz ich uzyc ponownie.
6. Bez tej podkladki zmielisz lozysko w pareset kilometrow, one sa parowane do calej piasty, przy obecnych technologiach, mozesz bez problemu zmienic lozysko i uzyc tej samej podkladki, jakkolwiek w twoim przypadku ja bym sobie darowal, twoje wygladaja jak nowe i przezyja cale auto jeszcze. Ja w swoim po wymianie i zmieleniu lozyska nowego(blad z podkladka) wrócilem do oryginalnego lozyska i juz tak z 10 tysiecy przejechalem(nie mialem wtedy czasu czekac na kolejne nowe). W Haynesie nie znajdziesz jak ustawic preload swoja droga, jest to w glownym manualu, jakkolwiek tej czesci akurat nie mam i do tej pory nie wiem jak to niby ma sie generalnie ustawiac na nowo. Jesli uzyjesz obecnej podkladki na pewno bedzie ok.
Jesli chodzi ci o nakretke ktora przykrecasz cala polos, ta taka duza a nie srube(?) to one sa jednorazowego uzytku! W srodku maja taka wlasnie spirale, ktora sie odksztalca jak juz zakrecisz calosc (300nm!) i blokuje ta wlasnie nakretke przed odkreceniem sie. Jest sporo histori ludzi w internecie ktorzy nie wymienili jej i sie im odkrecilo pozniej cale kolo podczas jazdy. Jak sie przyjrzysz glownej nakretce dobrze do srodka to zrozumiesz o co chodzi.
Tylne lozysko, SKF jak na zdjeciu, bynajmniej do tylu. Timkena zmielilem, pudelka brak :)
A jak tam dolne lozyska piasty wygladaja u ciebie, nie zgubiles do nich przypadkiem zewnetrznej podkladki? Wygladaja ok?

jagmaniac:
2 rozne lozyska ida na tylna piaste... chyba ze pod pojeciem "do tylu" masz na mysli to lozysko "wewnetrzne" od strony polosi a nie od strony kola


dolne lozyska piasty? w sensie? te po bokach obudowy piasty? nie nie zgubilem podkladek, tam byly takie grube krazki?

katar83:
Tak, to zestaw dwóch różnych łożysk do tyłu SKF, później zrknr czy mają jakieś napisy indywidualne.
I tam, dolne te po bokach piasty i tak mają taki gruby krążek, chyba z jednej tylko strony, też właśnie do ustawienia naprężenia łożysk. Zazwyczaj te dolne łożyska rdzewieją na ament.

Yoohas:

--- Cytat: katar83 w Kwiecień 18, 2022, 22:15:08 pm ---W Haynesie nie znajdziesz jak ustawic preload swoja droga, jest to w glownym manualu, jakkolwiek tej czesci akurat nie mam i do tej pory nie wiem jak to niby ma sie generalnie ustawiac na nowo. Jesli uzyjesz obecnej podkladki na pewno bedzie ok.

--- Koniec cytatu ---

Właśnie doczytuję w service manual, że nie ma procedury do ustawienia preload. Jest tylko endfloat ale również tylko dla przedniej piasty.

Wniosek chyba taki, że tył składa się na tej samej tulei i podkładce 0.131 cala, przykręca momentem 300 Nm i naprzód.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej