Poza tym jeszcze jedno.
Co do elastyczności diesli, to na ogół pojecie to jest błędnie interpretowane.
(definicja )
Elastyczność silnika
Zdolność przystosowania się silnika do zmiany obciążenia nazywa się elastycznością
silnika. Elastyczność silnika ma istotny wpływ na własności trakcyjne pojazdów
samochodowych. Im silnik jest bardziej elastyczny, tym większą wykazuje zdolność do
przyspieszenia, do pokonywania wzniesień itp. Miarą elastyczności silnika są wskaźniki
elastyczności: momentu, prędkości i całkowity.
3.1. Wskaźnik elastyczności momentu
Em=Mmax / Mn
gdzie: Mmax - największy moment obrotowy silnika,
MN - moment obrotowy odpowiadający największej mocy.
Wskaźnik elastyczności momentu obrotowego jest na ogół zawarty w następujących
granicach:
eM = 1,10 - 1,30 silniki z zapłonem iskrowym,
eM = 1,05 - 1,15 silniki z zapłonem samoczynnym
czyli diesel ma niższą elastyczność niż silnik benzynowy.
Diesle na ogół maja także znacznie węższy zakres obrotów użytkowych. Porównując np. auta tej samej klasy diesel w skrzyni ma na ogół jeden bieg więcej ( przykład Subaru forester, wersja benzynowa posiada 5 biegów, diesel 6 )
Poniżej jest ciekawy artykuł.
Polecam go przeczytać
http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/news/diesel-czy-benzyna-czyli-o-wyzszosci-swiat,921809