Cześć,
To mój pierwszy wpis tutaj. Jestem bliski zakupu S-Type 4.2 2006, oferta z allegro. Autem jeździłem, wrażenia pozytywne.
Szukałem auta dla przyjemności, ale też do codziennego użytku, jeśli się sprawdzi. Lubię E klasę merca, ale
szukam czegoś bardziej oryginalnego, czegoś co nie będzie tak zwalistą szafą w prowadzeniu. Merc nie daje poczucia
kontroli, Jaguar przy podobnym gabarycie daje wrażenie prowadzenia "normalnego" samochodu pod względem masy. I to
jest unikalne. Autem chcę jeździć po autostradach, z możliwie najwyższą prędkością przy której jedzie się bezpiecznie. Chciałbym więc, żeby kluczowe podzespoły były w stanie perfekcyjnym, oczywiście niekoniecznie w chwili zakupu.
Wolałbym wersję R ze względu na moc, ale nie podoba mi się dodatkowy dźwięk turbiny oraz twardsze zawieszenie, a podobno takie jest.
Alternatywnie zastanawiam się nad mercedesem W211 E500.
Potrzebuję pomocy oraz kilku informacji.
1. Czy ktoś zna kogoś z Warszawy, kto za kasę pomorze przy zakupie? Chodzi o oględziny Jaguarowych bolączek, wizytę w odpowiednim serwisie, przetrzepanie auta.
Zaznaczę, że nie oczekuję niczego za darmo.
I to chyba najważniejsze.
A teraz kilka dodatkowych wątpliwości:
1. Na co zwrócić uwagę? Proszę o cenne linki.
2. Jak sprawdzić czy auto nie jest składakiem? Pytam, bo chyba brakuje mu grzanych foteli, zapomniałem sprawdzić ale chyba nie było. Możliwe żeby wersja 4.2 ich nie miała?
3. Czy jeśli grzanych foteli nie ma, to można dziś takie zamontować kupując je od jakiegoś rozbitka? Podobnież: brak w nim składanych lusterek.
4. Czy ten dotykowy ekran da się użyć jako dvd lub do oglądania youtube? Są tu przetarte ścieżki?
5. Czy instalacja dobrego audio z portem USB jest możliwa w ten sposób żeby nie dewastować przedniej deski jakimiś choinkowymi odpustowymi rozwiązaniami? czytaj urządzeniami typu radio świecącymi jak psu jajca?
6. Czy hamulce w s-type są twarde? Dokładnie tego nie sprawdziłem, ale takie mam wrażenie po jeździe kilkoma s-type. Czy hamulce te sprawdzą się na autostradzie?
7. Czy można zamontować webasto dodatkowo?
8. Dlaczego właściciel interesującego mnie egzemplarza zdemontował czujnik parkowania z przodu?
9. Czy S-type rdzewieją?
10. Czy trzymanie s-type na powietrzu jest grzechem? Czy to oznacza szybsze starzenie się auta?
11. Czy szyby można wymienić na takie barwione?
12. Czy na terenie kujawsko-pomorskiego znajdę dobrego speca od napraw?
13. Jeśli nie znajdę własnego mechanika, zamierzam auto serwisować w ASO Jaguara. Czy mnie nie wypędzą z takim staruszkiem?
14. Dodajecie do benzyny coś co zwiększy żywotność silnika?
15. Czy są firmy, które tuningują s-type? Czy są pakiety tuningowe do kupienia? Chodzi mi lekkie modyfikacje funkcjonalności lub wyglądu ale nie pokraczne czy idące w kierunku polskiej wsi. Mógłby mnie interesować chiptuning żeby uzyskać jeszcze więcej mocy. Mógłby mnie interesować dobry detaling w kierunku wyczyszczenia wnętrza i wymiany niektórych zużytych elementów lub dodania stylu idącego w kierunku Jaguara.
16. Czy kładł ktoś z Was ceramikę?
17. Jakie opony z niskim profilem na lato się nadadzą najlepiej, ale tak żeby nie utracić komfortu? Myślę o ogumienie z odpowiednim indeksem prędkości.
18. Czy ograniczenie do 250km/h można zdjąć? Inne pytanie, czy w ogóle tym autem ktoś z Was tyle jeździ i czy to już jest odlot dla tej konstrukcji?
19. Interesujący mnie egzemplarz jest importowany z Ameryki, ale w Polsce jeździ nim jedn właściciel od czterech lat. Licznik ma dużą oś cyfer w milach. Czy to jest bezpieczne? Czy są jakieś różnice względem wersji europejskiej, które oznaczać będą kłopoty w serwisie?
100. Czy S-type jest lepsze od harleya davidsona? No, to taki żarcik
Będę wdzięczny za odpowiedzi, sugestie. pzdr