Oj kolego to temat rzeka, zbyt obszerny aby o tym pisać. Po pierwsze proponuję kupno modelu po lifcie czyli od połowy 2002 r. gdyż jest w tym samochodzie dosyć dużo istotnych zmian nie tylko estetycznych. Po drugie grubość lakieru , Po trzecie przebieg- staraj sie kupić samochód, który ma dokumenty tj wydruk z TUV z ostatnich lat bo tam bedzie wpisany przebieg, Po czwarte silnik musi chodzić idealnie, cicho bez żadnych zacięć- równitko, bez brzęczenia i żadnych stuków, Po piate zawieszenie musi być bez luzów. Jaguar to samochód drogi jeżeli chodzi o części i remonty więc trzeba sprawdzić niemal wszystko, wszystkie urządzenia i wszystkie funkcje. Jeżeli samochód z Niemiec to spisz z Briefu dane ostatniego własciciela- zobacz ilu ich było i jakie roczniki, Na stronie Dastelefonbuch.de ustalisz telefon do własciciela i zadzwoń do niego i porozmawiaj- powie ci wszystko jeżeli coś jest nie tak. Skrzynia też musi zmieniać biegi delikatnie bez szarpnięc nawet przy dość gwałtownych przyśpieszeniach. W modelu po lifcie jest juz skrzynia 6 biegowa znakomitej jakości
Dodam coś jeszcze. Jaguar S-type to kapryśny samochód i nie idealny. Wymaga miłości i cierpliwości. I nie jest to samochód do codziennej eksploatacji jako podstawowe auto, no chyba, że masz dość kasy na jego kaprysy. U mnie jest to samochód na niedzielę więc powinien służyć długo. Ale to moje zdanie i nie wszyscy muszą się z nim zgadzać. Na co dzień wolę jeździć czymś mniejszym lub Mercedesem S