Autor Wątek: Zakup S type...  (Przeczytany 15404 razy)

shad0w

  • Gość
Zakup S type...
« dnia: Sierpień 18, 2011, 21:17:35 pm »
Witam wszystkich miłośników Kotów :)

Na wstępie przepraszam, że nie przywitałem się w stosownym dziale, ale póki co autka tej szlachetnej marki nie posiadam a chciałbym się witać już jako posiadacz...

Trochę już przeszukałem forum ale na kilka pytań nie udało mi się znaleźć odpowiedzi - stąd pozwolę sobie spisać je tutaj i może ktoś coś podpowie...

Zainteresował mnie kotek S type... Miałem okazje pojezdzic troche jako pasazer benzyna i strasznie mi sie podobalo.

No to teraz pytania:

1. czego mozna sie spodziewac w ramach kosztow utrzymania wersji:

a. diesel - malo wogole udalo mi sie tu wyszukac o tym silniku (diesel tylko w automacie)

b. s type r :)

Zakladalbym zakup auta z rocznika 2004-2006 majac nadzieje znalezc z przebiegiem nie wiekszym niz 160kk (o ile takie wystepuja w przyrodzie)

2. czy to auto musi stac na parkingu strzezonym przywalone kamieniem  i przypiete lancuchami czy tez jest malo popularne wsrod amatorow cudzej wlasnosci  (pomijam kotka na masce :().

3. czy w  przypadku s type w jednej z tych dwoch wersji sa faktycznie problemy z dostepnoscia czesci czy chodzi raczej o kwestie, ze taniej poszukac ale w serwisie jest wszystko praktycznie od reki

4. czy idzie to autko normalnie serwisowac poza ASO w Krakowie/Malopolsce?

Mialem juz zle doswiadczenia z "wloska" motoryzacja stad wole wczesniej popytac bo czasami mozna potem wlosy z glowy rwac :(


Dzieki z gory!
« Ostatnia zmiana: Sierpień 18, 2011, 21:23:48 pm wysłana przez shad0w »

Offline makek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 164
Odp: Zakup S type...
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 19, 2011, 21:25:56 pm »
Ja też przesiadłem się z włoskiej motoryzacji i miałem tylko dobre doświadczenia, mało tego uważam, że Lancia Kappa którą jeździłem była dużo lepiej zrobiona niż mój obecny S-type, mimo że była prawie dwa razy starsza. Ogólnie jak się kupi minę to na wszystko można narzekać.
Do rzeczy: z dostępnością części zamiennych jest różnie, nie jest to VW czy Opel, ale jak się wie gdzie szukać można wszystko dostać, mniej zamienników niż w przypadku marek popularnych stąd ceny odpowiednio wyższe, można powiedzieć, że tragedii nie ma.
W kwestii serwisowania - oczywiście, że można serwisować poza ASO, jest to raczej kwestia podejścia mechaników, a może ich chęci, czasem trzeba trochę się wysilić, pomyśleć.... ale po co skoro w tym czasie można skasować np trzech właścicieli popularnych marek. Z Lanciami było podobnie i dlatego wszystko przy nich robiłem sam, przy Jagu również, tak więc auto "trudne" nie jest. Kabelek OBD , a reszta to czysta mechanika.
Na resztę pytań może odpowiedzą bardziej doświadczeni użytkownicy. 
S-type 4.2
Marek 693 440 715

Intruz

  • Gość
Odp: Zakup S type...
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 20, 2011, 08:25:37 am »
ja tez ma włoszkę - alfe 159 i wnętrze jest wykonane z lepszych materiałów niz w jagu i na razie sie nie psuje, ale mimo to wygoda wieksza jest w kocie. Co do porównania s type r i diesla , to myślę że w dieslu będziesz 2 razy mniej wydawał na paliwo...

shad0w

  • Gość
Odp: Zakup S type...
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 20, 2011, 16:00:31 pm »
Dzieki za pierwsza odpowiedz. Na razie cos malo osob sie dzieli przemysleniami :) Smialo!


cziff

  • Gość
Odp: Zakup S type...
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 20, 2011, 16:29:52 pm »
1. czego mozna sie spodziewac w ramach kosztow utrzymania wersji:

a. diesel - malo wogole udalo mi sie tu wyszukac o tym silniku (diesel tylko w automacie)

b. s type r
Zużycie paliwa:

http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,5538.0.html
http://www.autocentrum.pl/spalanie/jaguar/s-type/

Koszty eksploacyjne (oprócz spalania) są porównowalny

2. czy to auto musi stac na parkingu strzezonym przywalone kamieniem  i przypiete lancuchami czy tez jest malo popularne wsrod amatorow cudzej wlasnosci  (pomijam kotka na masce :().
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=13157.0

3. czy w  przypadku s type w jednej z tych dwoch wersji sa faktycznie problemy z dostepnoscia czesci czy chodzi raczej o kwestie, ze taniej poszukac ale w serwisie jest wszystko praktycznie od reki
Nie ma problemu z dostępnością podstawowych części. Można nawet znaleźć w sklepów internetowych czy portalach aukcyjnych.

Offline tomasz

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 626
Odp: Zakup S type...
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 20, 2011, 17:17:11 pm »
mam s-typa 4 rok i w tym czasie mialem do zrobienia 2 laczniki stabilizatora przod , tarcze + klocki przod,2 laczniki stabilizatora tyl , lozysko przod- to wszytko na odcinku 50000 km ( kociak ma w tej chwili prawie 200000 km) + normalna wymiana oleju i filtrow (smigam na 0w40) .
Po niedzieli idzie do weterynarza i bedzie mial zrobione wahacz tylni gorny x2 + ponownie laczniki stabilizatora tyl oraz gumy stabilizatora.Co do kosztow , to czesci podstawowe sa w normalnych cenach i dostepne .W ciagu 4 lat najdrozsze jest jednak paliwo , ale spora frajada z jazdy.Co do porownania do alfy 159 lub innych nowych samochodow jesli chodzi o jakosc tworzyw czy rozwiazania - to jest raczej nie na miejscu s-typa pojawil sie w 1999 r zas zostal pewnie opracowany miedzy 1995-1998 wiec to supelnie inna era.
Nastepny tez bedzie s-typ z tym ze po 2005 r i z motorem 4.2 lub R. :-tylko :-tylko uf

shad0w

  • Gość
Odp: Zakup S type...
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 20, 2011, 17:54:57 pm »
Dziek za odpowiedzi. Fajnie, ze kociak majac 200k na karku nie jest marudny :) 

KIDULT

  • Gość
Odp: Zakup S type...
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 25, 2011, 12:24:24 pm »
ja mam s-type r 2005 rok, gdy go kupilem mial 36tys km przebiegu (udokumentowane) w grudniu 2010. jak dla mnie cudowny samochod jeli chodzi o sama jazde. fakt ze jakosciowo troche marnie, ale przecie ten samochod generacyjnie jest z 1999roku. ja bym to mogl obrucic w zalete, bo po prostu nie ma tej calej elektroniki, ktora mogla by nawalac. To jeden z ostatnich prawdziwych samochodow (tak jak W124 w mercedesie czy W140).

oczywiscie jezdze na gazie, i tak srednio wychodzi  0,50 PLN za kilometr. do tego olej (leje taki jak kazal producent, nie oplaca sie przeplacac za sportowe).  koszt instalacji to ok. 6000 (najwyzsza polka, wszystkie graty najlepsze jakie sie da wsadzic).

co moze sie zapsuc u mnie zepsuly sie: zawor nagrzewnicy (1500zl= zawór uzywany + robota), zsunal sie wezyk z pompy paliwa (naprawa 0zł + 4 piwa), a tak poza tym wszystko gra i chodzi tak ze sie ludzie ogladaja za siebie jak slysza ze jade.

Kolego gdybys chcial S-type R kupic w dobrej cenie i PONAD przecietnym stanie to sie odezwij do mnie na maila witold_adamiecMALPAtlenKROPKApl to Cie pkieruje do handlarza ktory sprzedal mi samochod bo on ma kilka erek aktualnie, wszystkie poliftowe i w dobrej cenie.

t0bby

  • Gość
Odp: Zakup S type...
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 21, 2015, 10:36:33 am »
Mój temat został usunięty, więc pytam. Jak jest teraz z utrzymaniem s-type. Motor 2.5-3litry

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Zakup S type...
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 21, 2015, 14:03:22 pm »
Najgorzej z kosztami zawieszenia...tutaj sie można za łeb złapać jak przyjdzie coś wymienić. Jest kilka tulei wymiennych. Najdrożej wychodzi tylny zawias. Aczkolwiek jeśli znajdziesz nie zajechany egzemplarz to jest to mega trwały zawias. Jeśli chodzi o hamulce czy inne eksploatacyjne rzeczy to podobnie jak niemiecka konkurencja.
No i przygotuj się na to, że prędzej czy póżniej spotka Cie problem z układem klimy chyba, że trafisz na bezawaryjne auto pod tym względem :D. Tutaj też są cyrki z diagnozą czasem.

Co do silnika to osobiście szukałbym 3.0 lub nawet 4.2. Ten najmniejszy jest za słaby - nie oszukujmy się. A od Jaguara człowiek spodziewa się jednak też i mocnego silnika.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

t0bby

  • Gość
Odp: Zakup S type...
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 21, 2015, 14:21:06 pm »
Jak te silniki współpracują z LPG? Robię spore trasy, dziennie ponad 150km i szukam jakieś alternatywy - Osiągi+ekonomia

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Zakup S type...
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 21, 2015, 14:57:53 pm »
Współpracują wzorowo tylko do 2.5 oraz 3.0, 80% naszych gazowników nie umie tego ogarnąć. Raz problemem dla nich jest porządne ogarnięcie emulacji pompy paliwa, a dwa wrzucają to pod maskę bo kolektor jest jaki jest i wtryski w drugim banku są po prostu rzucone na kolektor. jednakże da się to zrobić z wtryskiwaczami pod kolektorem i tutaj z pomocą przychodzi Hana lub nasze rodzime pojedyncze wtryski AC.

Szczerze nie widziałem S-Type z wtryskami ułożonymi tak jak u mnie.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

t0bby

  • Gość
Odp: Zakup S type...
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 21, 2015, 15:48:49 pm »
Mam dylemat pomiędzy volvo s60 2.4t, a s-typem. Koszty utrzymania z tego co widzę podobnie. Jednostkę 3litrową można kupić za 1,5k na allegro. No nic, za tydzień wrócę do Polski i będę myślał :)

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Zakup S type...
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 21, 2015, 23:16:47 pm »
Taa koszty podobne...chyba patrzyles nie tego Jaga. Mialem S80 (jeden wuj z S60) 2 lata i tam byle co zrobic to raz ze prosto dla mechanika, dwa ze zawiecha jest 2x tansza. Amory przod komplet do volvo 680 zl. Tyle kosztuje 1 do S-type.  Takze nie wiem gdzie podobienstwa. Hamulce jedynie i serwisy olejowe sa w tej samej kwocie. Reszta to inna bajka
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

t0bby

  • Gość
Odp: Zakup S type...
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 21, 2015, 23:48:31 pm »
http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=s-type+amortyzator&bmatch=seng-v6-p-sm-isqm-2-mt-0519


ale nie zamierzam się kłócić, bo nie byłem właścicielem jagu. Na utrzymanie miałbym, ale też nie zależy mi, żeby większość pieniędzy inwestować w auto..