W oryginale nie ma zadnego sylikonu miedzy przepustnica, a kolektorem, obie powierzchnie sa 'planowane' i nic tam nie powinno lapac 'lewego' powietrza jakkolwiek polozenie jakiejkolwiek uszczelki w tubce nie zaszkodzi.
Co do obrotów to nie jest to wina przepustnicy tylko czujnika jej polozenia u dolu. Jesli czujnik nie jest w okreslonej(bardzo bardzo dokladnej) zamknietej pozycji to zadne czyszczenia, modly czy przeklenstwa tu nie pomoga, silniczek krokowy w ogole nie bedzie pracowac, bedzie w pozycji 'neutralnej' i obroty beda na powiedzmy 1200+
Czujnik polozenia przepustnicy dziala w przedziale ~0.5V do ~4.7V. Wartosc dolna jest zapisana w komputerze i jest to wartosc z dokladnoscia do ~0.02V, np ~0.54V przy zamknieciu przepustnicy i tylko przy takiej wartosci napiecia na tym czujniku, silniczek krokowy w ogole bedzie dzialac. Jesli napiecie te jest wyzsze np o 0.04V to komputer mysli, ze masz wcisniety lekko gaz i wtedy silnik krokowy nie jest zamkniety(nawet przy zamknietej przepustnicy) i tedy idzie 'lewe' powietrze i stad sa wlasnie podwyzszone obroty.
Wartosc dolna na tym czujniku jest ustawiana podczas adaptacji w programie Jaguara. Czujnik jest takze niby przykrecony na stale bez zadnej regulacji na dwóch srubach, ale mozna go jak najbardziej wyregulowac o te 0.05V o które zazwyczaj sie wszystko wlasnie rozchodzi. Przy pracujacym silniku, mozna go nawet ustawic od dolu jak masz kanal czy rampe, luzujac srubki i go 'popchnac' w strone nizszego napiecia.
Ten sam czujnik odpowiedzialny jest posrednio za 'osiagi'. Jesli przy max otwarciu przepustnicy pokazuje np 4.1V bo blokuje go np sprezyna w jakis dziwny sposób(przypominam ze mowa tu o mniej niz milimetrze ruchu tego czujnika) to komputer zamiast dac 100% paliwa bedzie dawal 80% na wtryski, takze ten czujnik jest podstawa prawidlowego dzialania naszych kotów
Takze podepnij sie pod ten czujnik, tak bys widzial napiecie na nim, sprawdz jakie jest dokladne napiecie na nim jak masz poprawne obroty ~750 czy 800 w zaleznosci od silnika i jakie masz jak ci sie 'zacina' na ~1200. Bankowo bedzie sie roznic. Pukajac w pedal powodujesz zmiane napiecia o powiedzmy 0.02v z 'zacietej' wartosci na prawidlowa i dlatego sie to 'naprawia'. To samo zrobi np dodatkowa sprezyna, ale jest to bardziej obejscie problemu a nie jego naprawa.
Powodzenia w diagnozowaniu