W oryginale nie ma zadnego sylikonu miedzy przepustnica, a kolektorem, obie powierzchnie sa 'planowane' i nic tam nie powinno lapac 'lewego' powietrza jakkolwiek polozenie jakiejkolwiek uszczelki w tubce nie zaszkodzi.
Co do obrotów to nie jest to wina przepustnicy tylko czujnika jej polozenia u dolu. Jesli czujnik nie jest w okreslonej(bardzo bardzo dokladnej) zamknietej pozycji to zadne czyszczenia, modly czy przeklenstwa tu nie pomoga, silniczek krokowy w ogole nie bedzie pracowac, bedzie w pozycji 'neutralnej' i obroty beda na powiedzmy 1200+
Czujnik polozenia przepustnicy dziala w przedziale ~0.5V do ~4.7V. Wartosc dolna jest zapisana w komputerze i jest to wartosc z dokladnoscia do ~0.02V, np ~0.54V przy zamknieciu przepustnicy i tylko przy takiej wartosci napiecia na tym czujniku, silniczek krokowy w ogole bedzie dzialac. Jesli napiecie te jest wyzsze np o 0.04V to komputer mysli, ze masz wcisniety lekko gaz i wtedy silnik krokowy nie jest zamkniety(nawet przy zamknietej przepustnicy) i tedy idzie 'lewe' powietrze i stad sa wlasnie podwyzszone obroty.
Wartosc dolna na tym czujniku jest ustawiana podczas adaptacji w programie Jaguara. Czujnik jest takze niby przykrecony na stale bez zadnej regulacji na dwóch srubach, ale mozna go jak najbardziej wyregulowac o te 0.05V o które zazwyczaj sie wszystko wlasnie rozchodzi. Przy pracujacym silniku, mozna go nawet ustawic od dolu jak masz kanal czy rampe, luzujac srubki i go 'popchnac' w strone nizszego napiecia.
Ten sam czujnik odpowiedzialny jest posrednio za 'osiagi'. Jesli przy max otwarciu przepustnicy pokazuje np 4.1V bo blokuje go np sprezyna w jakis dziwny sposób(przypominam ze mowa tu o mniej niz milimetrze ruchu tego czujnika) to komputer zamiast dac 100% paliwa bedzie dawal 80% na wtryski, takze ten czujnik jest podstawa prawidlowego dzialania naszych kotów
![;)](https://jaguarclubpoland.net/forum/Smileys/classic/wink.gif)
Takze podepnij sie pod ten czujnik, tak bys widzial napiecie na nim, sprawdz jakie jest dokladne napiecie na nim jak masz poprawne obroty ~750 czy 800 w zaleznosci od silnika i jakie masz jak ci sie 'zacina' na ~1200. Bankowo bedzie sie roznic. Pukajac w pedal powodujesz zmiane napiecia o powiedzmy 0.02v z 'zacietej' wartosci na prawidlowa i dlatego sie to 'naprawia'. To samo zrobi np dodatkowa sprezyna, ale jest to bardziej obejscie problemu a nie jego naprawa.
Powodzenia w diagnozowaniu
![;)](https://jaguarclubpoland.net/forum/Smileys/classic/wink.gif)