Autor Wątek: Kalibracja szyberdachu x300  (Przeczytany 2261 razy)

Offline Jackal

  • Aspirant
  • Wiadomości: 8
Kalibracja szyberdachu x300
« dnia: Sierpień 13, 2016, 17:37:13 pm »
Witam. Mam problem z szyberdachem. Mianowicie szyberdach nie chce się ustawić sam na pozycji zamkniętej i uchylnej natomiast bez problemu się odsuwa do tyłu ale coś strzela tak jak by za daleko wyjeżdżał i moje pytanie jest następujące czy jest mi ktoś w stanie powiedzieć jak można skalibrować sterownik żeby wszystko wróciło do normy? Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 14, 2016, 10:07:27 am wysłana przez MicGin »

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.030
Odp: Kalibracja szyberdachu x300
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 15, 2016, 16:56:03 pm »
Sterownik sie wyciaga, czysci linki z kawalkow materialu i w sterowniku sie ustawia zebate kolko tak by w 'okienku' byl znak bialy. Sklada sie z powrotem i testuje, jakkolwiek najmniejszy obrot tego koleczka zebatego w sterowniku i sie nie bedzie zgadzac.
Strasznie denerwujaca robota, ale sie da to zrobic :)

Offline Jackal

  • Aspirant
  • Wiadomości: 8
Odp: Kalibracja szyberdachu x300
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 15, 2016, 18:10:18 pm »
Dzięki za info będę próbował  ;)  pozdrawiam

Offline Gonzalles

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 247
Odp: Kalibracja szyberdachu x300
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 21, 2017, 19:50:52 pm »

Muszę odświeżyć temat...
 Kolego katar83, pewnie będziesz wiedział o czym piszę...
Po demontażu szyberdachu/dolne poszycia demontowałem wewnątrz auta/ i ponownym składaniu w odwrotnej kolejności, usłyszałem tylko metaliczne pęknięcia obydwu końcówek cięgien :-thumpdown Końcówka to metalowy element sterujący wysuwem daszku do góry/wewnętrzna strona/, jak i zaczepieniem i wysuwem do tyłu/zewnętrzna strona/.Wiem powinienem montować dolny panel tapicerowany do daszka od strony zewnętrznej/ przy otwartym daszku wsuwam do środka od góry/.Nigdy sam bym na to nie wpadł, to przeczy logice :-gwizd
Ze względu na problem z dostępnością części, wpadłem na pomysł, aby zrobić to inaczej.
Nie zależy mi na pełnej funkcjonalności szyberdachu/wysuwu do tyłu/, mógłbym wykorzystać tylko funkcję, która mi /jeśli już/ najbardziej się przyda, mianowicie podnoszenie daszku. Muszę dodać, że mam uszkodzone/ pęknięte/ końcówki cięgien od stron zewnętrznych, odpowiedzialne za wysuwanie daszka do tyłu.
Zamierzam zablokować na szynach z lewej i prawej strony wysuw końcówek ku tyłowi na pewnym etapie.Mam nadzieję, że sprzegło/element amortyzujący/ pozwoli na krótki zakres pracy/pewnie 3-4cm/.Jeśli dobrze myślę, to włączając przycisk do przodu, daszek wychyli się do góry, natomiast wciskając do tyłu, zamknie się/wymagane idealne miejsce blokady/.
Co o tym sądzicie? Ma to rację powodzenia?
... bo kot lubi pieszczoty, cokolwiek to znaczy...   Bez przesady, nie mam zamiaru go pie¶ciæ w ka¿dej wolnej chwili! Ma konkurencjê.

Offline Jackal

  • Aspirant
  • Wiadomości: 8
Odp: Kalibracja szyberdachu x300
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 03, 2018, 18:10:51 pm »
Witam , mógłby ktoś z grupy podpowiedzieć jak prawidłowo ustwic szyberdach ? Zastosowałem się do zaleceń kolegi wyżej mam na module nie biała kropkę a dziurkę ale to chyba to jeden pies . Dach jest w pozycji zamkniętej a gdy chce go włączyć to znowu wariuje raz do przodu raz do tylu . Prosił bym o pomoc bo to się staje strasznie męczące . Pozdrawiam

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.030
Odp: Kalibracja szyberdachu x300
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 04, 2018, 00:21:37 am »
U mnie byl bialy znaczek, nie pamietam zadnej dziurki. Niestety jest to strasznie 'chalupnicza' robota, zlecialo mi chyba pol dnia zeby go ustawic. Najgorsze bylo jak juz mialem ustawiony ok, tak przy wpychaniu sterownika na miejsce znowu potrafil sie przestawic o milimetr czy dwa i trzeba bylo zaczynac od poczatku.
Powodzenia!