Autor Wątek: silnik 4.2 SC 416 koni  (Przeczytany 11895 razy)

Offline jacentyhh

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 40
  • Xf 4.2 supercharged
silnik 4.2 SC 416 koni
« dnia: Wrzesień 24, 2016, 21:15:58 pm »
Cześć wszystkim
na imię mam Jacek pochodzę z Poznania i od niedawna zostałem właścicielem Jaguara XF 4.2 416 koni z 2009 roku.
i tu wszystko co miłe się niestety kończy 😔
Zakupiłem mojego Jaga jakieś półtora miesiąca temu i pocieszałem się nim zaledwie 4 dni.
Po przejechaniu około 1000 km. Odwróciła się panewka w następstwie skrzywiony wał korbowodu.
Jestem na etapie poszukiwania silnika a te nie są niestety tanie 😔
I tu odrazu na wstępie ogromna prośba do wszystkich forumowiczów znających problem.
Może wiecie jakie silniki Jaga by podpasowały tz. czy np. starsze 4.2 super charged słupek albo
niedoładowanie 4.2 czy by to pasowało?
Zresztą jakakolwiek pomoc z waszej strony będzie dla mnie naprawdę cenna. Liczę na wasze doświadczenia i znajomość tematu. Jak narazie moje marzenie posiadania tego samochodu odbija mi sie czkawką i zaczątkiem depresji 😔

Offline KRISS

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.089
Odp: silnik 4.2 SC 416 koni
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 25, 2016, 07:41:37 am »
odbuduj go

szymek

  • Gość
Odp: silnik 4.2 SC 416 koni
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 25, 2016, 10:29:49 am »
Nie znam się na silnikach Jaga, tym chętniej się wypowiem  ;)
Po pierwsze, to współczuję... ale do rzeczy:
- skąd wiesz, czy obróciło panewkę? Silnik już wyciągnięty i rozebrany?
- jeśli to panewka tylko na jednym korbowodzie, to nie jest jakiś dramat - rozebrać silnik, pomierzyć wał korbowy i korbowód. Jeśli im się "dostało", to szukaj nowych/używanych o nominalnych wymiarach np. w UK (mam osobiście złe doświadczenia ze szlifem wału i nadwymiarowymi panewkami)
- o nowym silniku pomyśl, jeśli padły panewki główne na podporach wału - co zdarza się bardzo rzadko.
W oparciu o moje własne przeżycia (może coś Tobie podpowiedzą):
- znajomy nr1 kupił auto, przejechał 1k km, zmienił olej i po 500km zaczęły klepać panewki. Okazało się, że kupił auto już uszkodzone, które zamiast oleju zostało zalane "motodoktorem" gęstym jak smoła, który dał radę zatuszować uszkodzenie.
- znajomy nr2: padły mu panewki, kupił nowy silnik z allegro, przejechał 2k km i w "nowym" silniku też padły mu panewki. Zrobił remont, od 1,5 roku auto jeździ, grama oliwy nie pobiera.
Oba przypadki są opisane na forum, tylko innej marki... jakby co  ;)
Jako, że jesteśmy z jednej "wsi" ;) jeśli nie masz zaufanego mechanika, który się podejmie naprawy, to podpowiem:
- znam osobiście trzy silniki, które remontował Mielcarek z Puszczykowa ze skutkiem zadowalającym - niestety, jest drogi.
- znam jeden silnik, który remontował sam właściciel a wszystkie pomiary i szlify (blok, wał, korby + głowica) wykonał Auto-Szlif, ul.Nad Wierzbakiem w Poz.
(z pojemości 1.6 wyciska 260/280KM i działa od 2 lat)  ;D
- mój silnik, rozebrany na części pierwsze (zabiłem panewki) remontowany był pod Gorzowem Wlkp. w FATpl - jeździ od roku przyjmując podwojoną moc, niż to było fabrycznie  ;D



« Ostatnia zmiana: Wrzesień 25, 2016, 11:16:28 am wysłana przez szymek »

Offline jacentyhh

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 40
  • Xf 4.2 supercharged
Odp: silnik 4.2 SC 416 koni
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 25, 2016, 14:40:42 pm »
Silnik nie jest rozebrany ale czterech rożnych mechaników tak zdiagnozowało.
Po odpaleniu auta jest bardzo głośny stukot metaliczny dochodzący z dolnych części silnika, słychać by go było z odległości kilometra. Według mechanika nie opłacalne bedzie robienie remontu silnika 😔
A jeśli chodzi o używki to też nie wiadomo co się kupi. Założyłem wątek na forum w nadzieji, że być może ktoś już miał taki problem i jakoś nakieruje.
Ale Szymek dzięki bardzo za odpowiedź zadzwonię do tych zakładów co podałeś może jakaś alternatywa do kupna silnika sie pojawi.
pozdro
Ps. Mimo wszystko jeśli kto kolwiek może pomóc czekam na odpowiedzi.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 25, 2016, 14:47:33 pm wysłana przez jacentyhh »

szymek

  • Gość
Odp: silnik 4.2 SC 416 koni
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 25, 2016, 18:18:35 pm »
Jeśli jest bardzo głośno i stuka też na wolnych obrotach, to na 99% panewka się obraca i wał + korba są do szlifu/wymiany... pozwoliłem się skonsultować z moimi ziomkami i taki padł wyrok.
Może kupić Jaga z UK... będziesz wiedział, że silnik sprawny a resztę auta na części sprzedać...

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: silnik 4.2 SC 416 koni
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 25, 2016, 18:30:07 pm »
Nie baw się w remonty. Glowice, uszczelki, rozrząd, panewki (tu bedzie zabawa w szukanie po szlifie) no i robota. Jesteś umoczony na dobre 10-12 tys zł.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline jacentyhh

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 40
  • Xf 4.2 supercharged
Odp: silnik 4.2 SC 416 koni
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 25, 2016, 18:46:26 pm »
Jeśli jest bardzo głośno i stuka też na wolnych obrotach, to na 99% panewka się obraca i wał + korba są do szlifu/wymiany... pozwoliłem się skonsultować z moimi ziomkami i taki padł wyrok.
Może kupić Jaga z UK... będziesz wiedział, że silnik sprawny a resztę auta na części sprzedać...

no tak tylko nawet nie wiem gdzie szukać anglika  :( No i nie wiadomo ile to potrwa zanim się znajdzie a do tego koszta nawet rozbitego nie będą małe  :-trudno

Offline jacentyhh

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 40
  • Xf 4.2 supercharged
Odp: silnik 4.2 SC 416 koni
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 25, 2016, 19:15:24 pm »
Nie baw się w remonty. Glowice, uszczelki, rozrząd, panewki (tu bedzie zabawa w szukanie po szlifie) no i robota. Jesteś umoczony na dobre 10-12 tys zł.

Silniki kosztują od 15tyś. w gorę i nie ma ich zbyt wiele. No i nie wiesz co kupisz  ??????
Na allegro jest silnik http://allegro.pl/jaguar-xj8-xjr-xf-xfr-sv8-silnik-4-2-supercharged-i5614668268.html  ale gość jest dziwny wysłał mi zdjęcia na maila a na pytanie o parę szczegółów brak odpowiedzi. Zapytałem o:
-numer części,
-z jakiego modelu i roku pochodzi,
-ile ma koni.
a najlepsza jest nota na aukcji odnośnie reklamacji pkt.6

Offline tomasz

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 626
Odp: silnik 4.2 SC 416 koni
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 25, 2016, 19:19:24 pm »
Jesteś z Poznania to podjedz do Szamotuł do Karola i z nim porozmawiaj. Tutaj masz jego dane.

http://www.jaguargieremek.pl/
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 26, 2016, 21:57:06 pm wysłana przez MicGin »

Offline jacentyhh

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 40
  • Xf 4.2 supercharged
Odp: silnik 4.2 SC 416 koni
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 25, 2016, 19:34:19 pm »
Dzięki na pewno się skontaktuję z nim.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 26, 2016, 21:57:29 pm wysłana przez MicGin »

Offline zbychuro

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 203
Odp: silnik 4.2 SC 416 koni
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 25, 2016, 20:56:13 pm »
Karola nie ma przez dwa tygodnie od dzisiaj . Wyjechał na Złombola 2016.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 26, 2016, 21:58:01 pm wysłana przez MicGin »

Offline jacentyhh

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 40
  • Xf 4.2 supercharged
Odp: silnik 4.2 SC 416 koni
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 25, 2016, 23:15:58 pm »
to mnie nie pocieszyles  :-nie

Offline KRISS

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.089
Odp: silnik 4.2 SC 416 koni
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 26, 2016, 17:56:37 pm »
zrobienie 4.2-ki to mniej więcej 16-20 tys, zależy czy dostał mocno wał czy nie.

Offline jacentyhh

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 40
  • Xf 4.2 supercharged
Odp: silnik 4.2 SC 416 koni
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 26, 2016, 18:23:11 pm »
Ale mówisz o kapitalce czy tylko dole? No i rozumiem że minimum 16k a Max 20k?
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 26, 2016, 21:58:25 pm wysłana przez MicGin »

szymek

  • Gość
Odp: silnik 4.2 SC 416 koni
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 26, 2016, 20:19:55 pm »
Szukałeś może info, czy silnik taki, jak w Twoim Jagu był montowany (być może z innym osprzętem) w innym modelu/marce auta?
Jeśli chcesz +/- oszacować koszy remontu, to podpytaj się w warsztatach o koszty:
- Wyjęcie silnika                                                 
- Rozebranie silnika do "gołego" bloku                                         
- Dokładne czyszczenie bloku, miski, głowic (niektóre panewki ścierają się na pył, niektóre na wióry... to drugie może uszkodzić gładź cylindrów, narobić szkód w głowicach itp.)   
- Wymiana panewek korbowodowych i głównych
- Wymiana korbowodu (zakładając, że jeden jest "trafiony") i trzeba go oddzielić od tłoka                                               
- Wymiana uszczelniaczy zaworowych, docieranie zaworów (mając zdjęte głowice, grzech tego nie zrobić)             
- Rozebranie pompy oleju, czyszczenie z ewentualnych opiłków                   
- Założenie nowych pierścieni na tłoki (grzech tego nie zrobić, mając wyciągnięte tłoki)
- Złożenia całego silnika - blok + głowice                                     
- Włożenie silnika do samochodu, podpięcie osprzętu
Szlifiernie podpytaj o koszy:
- Pomiar i ewentualny szlif wału korbowego
- Pomiar i ewentualny szlif korbowodów
- Pomiar i ewentualne honowanie cylindrów
- Planowanie głowic
Spróbuj poszukać na forach w UK (bo pewnie rynek Jagów jest tam największy) wału korbowego i korbowodów w nominalnych wymiarach - będą pewniejsze, aniżeli szlifowane na nadwymiar
Sklepy (intercars, v12 itp.) podpytaj o ceny na:
- Śruby głowic (w niektórych autach trzeba wymienić w innych nie... nie wiem, jak jest w Jagu)
- Panewki korbowe
- Panewki główne (podpory wału)
- Uszczelniacze wału korbowego
- Uszczelniacze wałków rozrządu
- Uszczelki pod głowicę
- Uszczelniacze zaworowe (grzech nie wymienić)
- Uszczelki kap zaworowych
- Pierścienie tłokowe (wszystkie)
- Pompa wody (grzech nie wymienić)
- Rozrząd? jakiś napinacz, rolki... (grzech nie wymienić, gdy wszystko na wierzchu)
- Olej do silnika na płukanie po złożeniu + filtr oleju
- Olej do silnika na docieranie + filtr oleju
- Olej do silnika docelowy + filtr oleju
Pewnie jeszcze o czymś zapomniałem, bo kilka "myślników" się zebrało, ale jak masz remontować, to lepiej mieć świadomość, co i za ile +/- ,żeby później nie było zaskoczenia.
Trzymam kciuki, aby auto ożyło  :-super