Szukałeś może info, czy silnik taki, jak w Twoim Jagu był montowany (być może z innym osprzętem) w innym modelu/marce auta?
Jeśli chcesz +/- oszacować koszy remontu, to podpytaj się w warsztatach o koszty:
- Wyjęcie silnika
- Rozebranie silnika do "gołego" bloku
- Dokładne czyszczenie bloku, miski, głowic (niektóre panewki ścierają się na pył, niektóre na wióry... to drugie może uszkodzić gładź cylindrów, narobić szkód w głowicach itp.)
- Wymiana panewek korbowodowych i głównych
- Wymiana korbowodu (zakładając, że jeden jest "trafiony") i trzeba go oddzielić od tłoka
- Wymiana uszczelniaczy zaworowych, docieranie zaworów (mając zdjęte głowice, grzech tego nie zrobić)
- Rozebranie pompy oleju, czyszczenie z ewentualnych opiłków
- Założenie nowych pierścieni na tłoki (grzech tego nie zrobić, mając wyciągnięte tłoki)
- Złożenia całego silnika - blok + głowice
- Włożenie silnika do samochodu, podpięcie osprzętu
Szlifiernie podpytaj o koszy:
- Pomiar i ewentualny szlif wału korbowego
- Pomiar i ewentualny szlif korbowodów
- Pomiar i ewentualne honowanie cylindrów
- Planowanie głowic
Spróbuj poszukać na forach w UK (bo pewnie rynek Jagów jest tam największy) wału korbowego i korbowodów w nominalnych wymiarach - będą pewniejsze, aniżeli szlifowane na nadwymiar
Sklepy (intercars, v12 itp.) podpytaj o ceny na:
- Śruby głowic (w niektórych autach trzeba wymienić w innych nie... nie wiem, jak jest w Jagu)
- Panewki korbowe
- Panewki główne (podpory wału)
- Uszczelniacze wału korbowego
- Uszczelniacze wałków rozrządu
- Uszczelki pod głowicę
- Uszczelniacze zaworowe (grzech nie wymienić)
- Uszczelki kap zaworowych
- Pierścienie tłokowe (wszystkie)
- Pompa wody (grzech nie wymienić)
- Rozrząd? jakiś napinacz, rolki... (grzech nie wymienić, gdy wszystko na wierzchu)
- Olej do silnika na płukanie po złożeniu + filtr oleju
- Olej do silnika na docieranie + filtr oleju
- Olej do silnika docelowy + filtr oleju
Pewnie jeszcze o czymś zapomniałem, bo kilka "myślników" się zebrało, ale jak masz remontować, to lepiej mieć świadomość, co i za ile +/- ,żeby później nie było zaskoczenia.
Trzymam kciuki, aby auto ożyło