FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: jacentyhh w Wrzesień 24, 2016, 21:15:58 pm

Tytuł: silnik 4.2 SC 416 koni
Wiadomość wysłana przez: jacentyhh w Wrzesień 24, 2016, 21:15:58 pm
Cześć wszystkim
na imię mam Jacek pochodzę z Poznania i od niedawna zostałem właścicielem Jaguara XF 4.2 416 koni z 2009 roku.
i tu wszystko co miłe się niestety kończy 😔
Zakupiłem mojego Jaga jakieś półtora miesiąca temu i pocieszałem się nim zaledwie 4 dni.
Po przejechaniu około 1000 km. Odwróciła się panewka w następstwie skrzywiony wał korbowodu.
Jestem na etapie poszukiwania silnika a te nie są niestety tanie 😔
I tu odrazu na wstępie ogromna prośba do wszystkich forumowiczów znających problem.
Może wiecie jakie silniki Jaga by podpasowały tz. czy np. starsze 4.2 super charged słupek albo
niedoładowanie 4.2 czy by to pasowało?
Zresztą jakakolwiek pomoc z waszej strony będzie dla mnie naprawdę cenna. Liczę na wasze doświadczenia i znajomość tematu. Jak narazie moje marzenie posiadania tego samochodu odbija mi sie czkawką i zaczątkiem depresji 😔
Tytuł: Odp: silnik 4.2 SC 416 koni
Wiadomość wysłana przez: KRISS w Wrzesień 25, 2016, 07:41:37 am
odbuduj go
Tytuł: Odp: silnik 4.2 SC 416 koni
Wiadomość wysłana przez: szymek w Wrzesień 25, 2016, 10:29:49 am
Nie znam się na silnikach Jaga, tym chętniej się wypowiem  ;)
Po pierwsze, to współczuję... ale do rzeczy:
- skąd wiesz, czy obróciło panewkę? Silnik już wyciągnięty i rozebrany?
- jeśli to panewka tylko na jednym korbowodzie, to nie jest jakiś dramat - rozebrać silnik, pomierzyć wał korbowy i korbowód. Jeśli im się "dostało", to szukaj nowych/używanych o nominalnych wymiarach np. w UK (mam osobiście złe doświadczenia ze szlifem wału i nadwymiarowymi panewkami)
- o nowym silniku pomyśl, jeśli padły panewki główne na podporach wału - co zdarza się bardzo rzadko.
W oparciu o moje własne przeżycia (może coś Tobie podpowiedzą):
- znajomy nr1 kupił auto, przejechał 1k km, zmienił olej i po 500km zaczęły klepać panewki. Okazało się, że kupił auto już uszkodzone, które zamiast oleju zostało zalane "motodoktorem" gęstym jak smoła, który dał radę zatuszować uszkodzenie.
- znajomy nr2: padły mu panewki, kupił nowy silnik z allegro, przejechał 2k km i w "nowym" silniku też padły mu panewki. Zrobił remont, od 1,5 roku auto jeździ, grama oliwy nie pobiera.
Oba przypadki są opisane na forum, tylko innej marki... jakby co  ;)
Jako, że jesteśmy z jednej "wsi" ;) jeśli nie masz zaufanego mechanika, który się podejmie naprawy, to podpowiem:
- znam osobiście trzy silniki, które remontował Mielcarek z Puszczykowa ze skutkiem zadowalającym - niestety, jest drogi.
- znam jeden silnik, który remontował sam właściciel a wszystkie pomiary i szlify (blok, wał, korby + głowica) wykonał Auto-Szlif, ul.Nad Wierzbakiem w Poz.
(z pojemości 1.6 wyciska 260/280KM i działa od 2 lat)  ;D
- mój silnik, rozebrany na części pierwsze (zabiłem panewki) remontowany był pod Gorzowem Wlkp. w FATpl - jeździ od roku przyjmując podwojoną moc, niż to było fabrycznie  ;D



Tytuł: Odp: silnik 4.2 SC 416 koni
Wiadomość wysłana przez: jacentyhh w Wrzesień 25, 2016, 14:40:42 pm
Silnik nie jest rozebrany ale czterech rożnych mechaników tak zdiagnozowało.
Po odpaleniu auta jest bardzo głośny stukot metaliczny dochodzący z dolnych części silnika, słychać by go było z odległości kilometra. Według mechanika nie opłacalne bedzie robienie remontu silnika 😔
A jeśli chodzi o używki to też nie wiadomo co się kupi. Założyłem wątek na forum w nadzieji, że być może ktoś już miał taki problem i jakoś nakieruje.
Ale Szymek dzięki bardzo za odpowiedź zadzwonię do tych zakładów co podałeś może jakaś alternatywa do kupna silnika sie pojawi.
pozdro
Ps. Mimo wszystko jeśli kto kolwiek może pomóc czekam na odpowiedzi.
Tytuł: Odp: silnik 4.2 SC 416 koni
Wiadomość wysłana przez: szymek w Wrzesień 25, 2016, 18:18:35 pm
Jeśli jest bardzo głośno i stuka też na wolnych obrotach, to na 99% panewka się obraca i wał + korba są do szlifu/wymiany... pozwoliłem się skonsultować z moimi ziomkami i taki padł wyrok.
Może kupić Jaga z UK... będziesz wiedział, że silnik sprawny a resztę auta na części sprzedać...
Tytuł: Odp: silnik 4.2 SC 416 koni
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Wrzesień 25, 2016, 18:30:07 pm
Nie baw się w remonty. Glowice, uszczelki, rozrząd, panewki (tu bedzie zabawa w szukanie po szlifie) no i robota. Jesteś umoczony na dobre 10-12 tys zł.
Tytuł: Odp: silnik 4.2 SC 416 koni
Wiadomość wysłana przez: jacentyhh w Wrzesień 25, 2016, 18:46:26 pm
Jeśli jest bardzo głośno i stuka też na wolnych obrotach, to na 99% panewka się obraca i wał + korba są do szlifu/wymiany... pozwoliłem się skonsultować z moimi ziomkami i taki padł wyrok.
Może kupić Jaga z UK... będziesz wiedział, że silnik sprawny a resztę auta na części sprzedać...

no tak tylko nawet nie wiem gdzie szukać anglika  :( No i nie wiadomo ile to potrwa zanim się znajdzie a do tego koszta nawet rozbitego nie będą małe  :-trudno
Tytuł: Odp: silnik 4.2 SC 416 koni
Wiadomość wysłana przez: jacentyhh w Wrzesień 25, 2016, 19:15:24 pm
Nie baw się w remonty. Glowice, uszczelki, rozrząd, panewki (tu bedzie zabawa w szukanie po szlifie) no i robota. Jesteś umoczony na dobre 10-12 tys zł.

Silniki kosztują od 15tyś. w gorę i nie ma ich zbyt wiele. No i nie wiesz co kupisz  ??????
Na allegro jest silnik http://allegro.pl/jaguar-xj8-xjr-xf-xfr-sv8-silnik-4-2-supercharged-i5614668268.html (http://allegro.pl/jaguar-xj8-xjr-xf-xfr-sv8-silnik-4-2-supercharged-i5614668268.html)  ale gość jest dziwny wysłał mi zdjęcia na maila a na pytanie o parę szczegółów brak odpowiedzi. Zapytałem o:
-numer części,
-z jakiego modelu i roku pochodzi,
-ile ma koni.
a najlepsza jest nota na aukcji odnośnie reklamacji pkt.6
Tytuł: Odp: silnik 4.2 SC 416 koni
Wiadomość wysłana przez: tomasz w Wrzesień 25, 2016, 19:19:24 pm
Jesteś z Poznania to podjedz do Szamotuł do Karola i z nim porozmawiaj. Tutaj masz jego dane.

http://www.jaguargieremek.pl/
Tytuł: Odp: silnik 4.2 SC 416 koni
Wiadomość wysłana przez: jacentyhh w Wrzesień 25, 2016, 19:34:19 pm
Dzięki na pewno się skontaktuję z nim.
Tytuł: Odp: silnik 4.2 SC 416 koni
Wiadomość wysłana przez: zbychuro w Wrzesień 25, 2016, 20:56:13 pm
Karola nie ma przez dwa tygodnie od dzisiaj . Wyjechał na Złombola 2016.
Tytuł: Odp: silnik 4.2 SC 416 koni
Wiadomość wysłana przez: jacentyhh w Wrzesień 25, 2016, 23:15:58 pm
to mnie nie pocieszyles  :-nie
Tytuł: Odp: silnik 4.2 SC 416 koni
Wiadomość wysłana przez: KRISS w Wrzesień 26, 2016, 17:56:37 pm
zrobienie 4.2-ki to mniej więcej 16-20 tys, zależy czy dostał mocno wał czy nie.
Tytuł: Odp: silnik 4.2 SC 416 koni
Wiadomość wysłana przez: jacentyhh w Wrzesień 26, 2016, 18:23:11 pm
Ale mówisz o kapitalce czy tylko dole? No i rozumiem że minimum 16k a Max 20k?
Tytuł: Odp: silnik 4.2 SC 416 koni
Wiadomość wysłana przez: szymek w Wrzesień 26, 2016, 20:19:55 pm
Szukałeś może info, czy silnik taki, jak w Twoim Jagu był montowany (być może z innym osprzętem) w innym modelu/marce auta?
Jeśli chcesz +/- oszacować koszy remontu, to podpytaj się w warsztatach o koszty:
- Wyjęcie silnika                                                 
- Rozebranie silnika do "gołego" bloku                                         
- Dokładne czyszczenie bloku, miski, głowic (niektóre panewki ścierają się na pył, niektóre na wióry... to drugie może uszkodzić gładź cylindrów, narobić szkód w głowicach itp.)   
- Wymiana panewek korbowodowych i głównych
- Wymiana korbowodu (zakładając, że jeden jest "trafiony") i trzeba go oddzielić od tłoka                                               
- Wymiana uszczelniaczy zaworowych, docieranie zaworów (mając zdjęte głowice, grzech tego nie zrobić)             
- Rozebranie pompy oleju, czyszczenie z ewentualnych opiłków                   
- Założenie nowych pierścieni na tłoki (grzech tego nie zrobić, mając wyciągnięte tłoki)
- Złożenia całego silnika - blok + głowice                                     
- Włożenie silnika do samochodu, podpięcie osprzętu
Szlifiernie podpytaj o koszy:
- Pomiar i ewentualny szlif wału korbowego
- Pomiar i ewentualny szlif korbowodów
- Pomiar i ewentualne honowanie cylindrów
- Planowanie głowic
Spróbuj poszukać na forach w UK (bo pewnie rynek Jagów jest tam największy) wału korbowego i korbowodów w nominalnych wymiarach - będą pewniejsze, aniżeli szlifowane na nadwymiar
Sklepy (intercars, v12 itp.) podpytaj o ceny na:
- Śruby głowic (w niektórych autach trzeba wymienić w innych nie... nie wiem, jak jest w Jagu)
- Panewki korbowe
- Panewki główne (podpory wału)
- Uszczelniacze wału korbowego
- Uszczelniacze wałków rozrządu
- Uszczelki pod głowicę
- Uszczelniacze zaworowe (grzech nie wymienić)
- Uszczelki kap zaworowych
- Pierścienie tłokowe (wszystkie)
- Pompa wody (grzech nie wymienić)
- Rozrząd? jakiś napinacz, rolki... (grzech nie wymienić, gdy wszystko na wierzchu)
- Olej do silnika na płukanie po złożeniu + filtr oleju
- Olej do silnika na docieranie + filtr oleju
- Olej do silnika docelowy + filtr oleju
Pewnie jeszcze o czymś zapomniałem, bo kilka "myślników" się zebrało, ale jak masz remontować, to lepiej mieć świadomość, co i za ile +/- ,żeby później nie było zaskoczenia.
Trzymam kciuki, aby auto ożyło  :-super

               
Tytuł: Odp: silnik 4.2 SC 416 koni
Wiadomość wysłana przez: jacentyhh w Październik 12, 2016, 11:30:00 am
Sporo tego wszystkiego  :-cry Rozmawiałem z Karolem z Szamotuł ale cena silnika mnie przerasta niestety  :-nie Znalazłem wał fabrycznie regenerowany za 3400 ale to dopiero wał.
W tym tygodniu mechanik będzie rozbierał silnik zobaczymy wtedy jak poważna jest awaria.
Niestety nigdzie nie mogę znaleść info na temat tego czy ten silnik bez osprzętu był montowany do innych modeli lub marek bądź też starszych 4.2. Jeśli ktoś z was ma taką wiedzę bardzo bym prosił o info  :-thank
A tobie Szymek bardzo dziekuje za wyczerpująca rozpiskę ;)
Tytuł: Odp: silnik 4.2 SC 416 koni
Wiadomość wysłana przez: KRISS w Październik 12, 2016, 16:13:30 pm
Ale mówisz o kapitalce czy tylko dole? No i rozumiem że minimum 16k a Max 20k?

No to jest właśnie koszt zrobienia takiej v8-ki porządnie. Ja robiłem taki silnik, on jest do poskładania taniej, ale szczerze mówiąc jest tak sobie, bo nie ma z czego uciekać. Będziesz mieć zrzucone głowice to będziesz się zastanawiać, a może je sprawdzić a może luzy zaworowe, a może uszczelniacze a może dotrzeć zawory i się zrobi kwota. Jak miał ciśnienie do końca to ok, jak nie miał, to dupa i trzeba pooglądać czy wałki ci się nie przytarły i tak w kółko. Nam udało się kupić wał, który trzymał normę. W intercars raczej nie masz szans na graty do niego, no może po za paroma pierdółkami. Panewki mają grupy selekcyjne, więc wskazany jest porządny pomiar mikrometrami. Prawdopodobnie wywaliło Ci go na korbie, więc pewnie będziesz musiał jeszcze poszukać też korbowodu. Kiedyś były tylko panewki nominalne teraz nie wiem (ale z grupami selekcyjnymi) no i w zasadzie to tyle. 
Silnik był montowany w xjr s-type-r w rrs rr i xf-ie sv8
Tytuł: Odp: silnik 4.2 SC 416 koni
Wiadomość wysłana przez: jacentyhh w Październik 12, 2016, 20:38:51 pm
Kriss jesteś pewny, że do tych modeli był pakowany?
S type r ma 398 koni czy to ten sam silnik ?
Tytuł: Odp: silnik 4.2 SC 416 koni
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Październik 12, 2016, 20:53:00 pm
Ten sam, bez obaw.
Tytuł: Odp: silnik 4.2 SC 416 koni
Wiadomość wysłana przez: jacentyhh w Październik 12, 2016, 23:12:16 pm
Zobacz ofertę: silnik 4.2 V8 JAGUAR X350 XJ8 S-TYPE gwarancja
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5873750738 (http://Zobacz ofertę: silnik 4.2 V8 JAGUAR X350 XJ8 S-TYPE gwarancja
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5873750738)
Kriss jak myslisz czy niedopasowany  4.2 pasował by? Taki znalazlem na Allegro
Tytuł: Odp: silnik 4.2 SC 416 koni
Wiadomość wysłana przez: KRISS w Październik 13, 2016, 07:38:24 am
Nie wiem.
Tytuł: Odp: silnik 4.2 SC 416 koni
Wiadomość wysłana przez: szymek w Październik 13, 2016, 11:08:08 am
Ustal, jak "nazywa" się Twój silnik (kod silnika) kod bloku i kod głowic.
Mocą niekoniecznie się sugeruj - przykład: silnik o symbolu BP mazdy miał od 103KM do prawie 200... blok i wał korbowy były takie same, różnice pojawiały się w tłokach i głowicach a najmocniejsza wersja miała też inne korbowody. (np. BP4W, BP-ZE, BP5a,...)
Będziesz znał kod swojego silnika, to powinieneś ustalić, czy to, co oferują na allegro będzie Tobie pasować... tak myślę  ;)

dodano

Post pod postem, bo nie znalazłem opcji edycji... przepraszam za bałagan, proszę moda o posprzątanie  ;)

Patrząc szybko w internet, Twój silnik, to: AJ33S lub AJ34S ...doczytaj na zagranicznych forach, czy różnice są w bloku/słupku czy też tylko w osprzęcie silnika. Weź też pod uwagę silniki AJ33 i AJ34, bo jeśli dobrze zrozumiałem, to "S" znaczy tylko, że to wersja z kompresorem. Może bloki/słupki wersji z "s" i bez "s" są takie same.
Na szybko znalezione info pochodzi z tego źródła: https://en.wikipedia.org/wiki/Jaguar_AJ-V8_engine#4.2_L
Tytuł: Odp: silnik 4.2 SC 416 koni
Wiadomość wysłana przez: KRISS w Październik 13, 2016, 18:35:35 pm
a to trzeba na zagraniczne forach czytać? :)
to jest aj34s lub ajv8s , Na i S/C są inne wg katalogu, a jak jest na prawdę tego nie wie nikt.
Tytuł: Odp: silnik 4.2 SC 416 koni
Wiadomość wysłana przez: Tomek-777 w Październik 14, 2016, 01:30:43 am
Engine Type AJ34S:)
Tytuł: Odp: silnik 4.2 SC 416 koni
Wiadomość wysłana przez: jacentyhh w Listopad 14, 2016, 12:59:36 pm
Witam ponownie
Koledzy silnik zakupiony w tym tygodniu mechanik będzie robił przekładkę
i tu moje pytanie odnośnie oleju.
Mianowicie fabrycznie zalecają Castrol 0w30 ale niezbyt dobre opinie na temat tego oleju słyszałem.
Polecają mobila lub motula
jeśli mobil to jaki?
jeśli motul to jaki?
z góry dzięki za pomoc
Tytuł: Odp: silnik 4.2 SC 416 koni
Wiadomość wysłana przez: szymek w Listopad 14, 2016, 14:25:59 pm
Zanim dokonasz wyboru oliwy, to podjedź do sklepu z płynami ustrojowymi do aut na ul. Św. Jerzego w Poz. (Moto Kram) Porozmawiaj z gościem. Jeśli chodzi o marki olejowe, to ma wszystko w swoim kramie, ale co istotne ma wiedzę i doświadczenie. Sporo osób z szeroko pojętego światka motorsportu u niego się zaopatruje.
Osobiście nie zszedł bym w Twoim przypadku poniżej: Motula, Valvoline, Liqui molly, Millersa czy Rowe (kolejność nie jest przypadkowa  ;) )i w życiu nie wlałbym jakiegoś eko 0W30 ...ale to zdanie kogoś, kto jest laikiem w temacie silników Jaguara i wolałby dmuchać na zimne.
np. Motul zaleca do Twojego silnika 5W40... tak "wyskoczyło" w necie  ;)
Tytuł: Odp: silnik 4.2 SC 416 koni
Wiadomość wysłana przez: jacentyhh w Listopad 14, 2016, 16:18:00 pm
Już sprawa wyjaśniona polecił mi to
http://www.motokram.com.pl/start.asp?WCU=~TUpNT1Q4MTIzMDgg (http://www.motokram.com.pl/start.asp?WCU=~TUpNT1Q4MTIzMDgg)
dzięki za pomoc Szymek
Mam teraz tylko nadzieje, że motor który kupiłem będzie ok.
Znaczy bez kopcenia i niespodzianek.
Tytuł: Odp: silnik 4.2 SC 416 koni
Wiadomość wysłana przez: szymek w Listopad 15, 2016, 14:01:45 pm
Wszystko, co jest do auta i ma w nazwie Eco wzbudza moje podejrzenia, ale z radą akurat Tego gościa nie jestem w stanie polemizować, bo merytorycznie zostałbym rozjechany  ;)
Trzymam kciuki za nowe serce. Niech służy długo i bezawaryjnie  :-super
Tytuł: Odp: silnik 4.2 SC 416 koni
Wiadomość wysłana przez: jacentyhh w Listopad 15, 2016, 14:27:15 pm
No niestety ale nie dane będzie mi szybko uruchomić kota  :-cry
Silnik który kupiłem w brew temu co mówił sprzedający jest wersją bez kompresora  :-nie
Zapewniał że jest to supercharged a kompresor jest zdemontowany.
Po rozebraniu mojego mechanik zobaczył, że tam nawet niema do czego przykręcić tego kompresora
i tym sposobem znowu jestem w ciemnej d...e!  :-thumpdown
znalazłem coś takiego http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5614668268 (http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5614668268)
Gość pisze że pochodźi od xkr supercharged i zapewnia, że pasuje do mojego xf-a
ale ten poprzedni też zapewniał  :-K
Opadam z sił pomału biednemu zawsze wiatr w oczy :- pojecia
Tytuł: Odp: silnik 4.2 SC 416 koni
Wiadomość wysłana przez: jurlich w Listopad 15, 2016, 15:25:12 pm
Dostałeś towar niezgodny z opisem, niech sprzedający zabiera go na swój koszt i odda Ci pieniądze, jeśli nie będzie chętny to porozmawiaj z prawnikiem/radcą prawnym, na pewno jest jakieś wyjście z tej sytuacji.
Tytuł: Odp: silnik 4.2 SC 416 koni
Wiadomość wysłana przez: jacentyhh w Listopad 15, 2016, 15:50:55 pm
nie no na szczęście facet deklaruje zwrot gotówki i odbiór silnika samodzielnie.
Niestety ja nadal muszę szukać  :-trudno pytanie czy od tego xkr pasuje?
morze ktoś ma taka wiedzę z forumowiczów
Tytuł: Odp: silnik 4.2 SC 416 koni
Wiadomość wysłana przez: Hooyeman w Listopad 15, 2016, 17:46:47 pm
Bedzie pasował
Tytuł: Odp: silnik 4.2 SC 416 koni
Wiadomość wysłana przez: jacentyhh w Listopad 16, 2016, 10:28:18 am
To właśnie ten silnik, dla pewności wrzucam może ktoś z was będzie wiedział na 100%  czy podejdzie
https://zapodaj.net/d7febe5b42959.jpg.html (https://zapodaj.net/d7febe5b42959.jpg.html)
https://zapodaj.net/431e5afa66b45.jpg.html (https://zapodaj.net/431e5afa66b45.jpg.html)
https://zapodaj.net/1bfdc40175316.jpg.html (https://zapodaj.net/1bfdc40175316.jpg.html)
https://zapodaj.net/a4992ee6dbab5.jpg.html (https://zapodaj.net/a4992ee6dbab5.jpg.html)
https://zapodaj.net/179debe39b96d.jpg.html (https://zapodaj.net/179debe39b96d.jpg.html)
z góry dzięki za pomoc ;)
Tytuł: Odp: silnik 4.2 SC 416 koni
Wiadomość wysłana przez: jacentyhh w Listopad 28, 2016, 10:42:48 am
Witam ponownie
według serwisu po moim vinie kod silnika to
AJ33 pytanie czy silnik od XKR 2007 ten na zdjęciach powyżej będzie pasował?
Ma ktoś może taką wuedzę?
Nie było łatwo odzyskać kasy za poprzedni dlatego chcę się upewnić.
Tytuł: Odp: silnik 4.2 SC 416 koni
Wiadomość wysłana przez: jacentyhh w Listopad 30, 2016, 10:51:59 am
Koledzy znalazłem coś takiego czy jesteście w stanie rozpoznać ten silnik?
Zachodzę w głowę czy będzie on pasował do mojego xf
Ponoć to silnik z 2007 albo 08 roku
od xkr lub xjr
https://zapodaj.net/e696891a5262b.jpg.html (https://zapodaj.net/e696891a5262b.jpg.html)

https://zapodaj.net/542912eae8116.jpg.html (https://zapodaj.net/542912eae8116.jpg.html)
Tytuł: Odp: silnik 4.2 SC 416 koni
Wiadomość wysłana przez: KRISS w Listopad 30, 2016, 19:38:02 pm
najwyżej z 2006 bo to może być silnik z x100 (xkr-a w poprzedniej budzie)
Tytuł: Odp: silnik 4.2 SC 416 koni
Wiadomość wysłana przez: jacentyhh w Luty 18, 2017, 14:58:03 pm
Witam ponownie wszystkich
Jag dostał nowy używany silnik i jak narazie po dwóch dniach użytkowania pracuje dobrze

Ale chciałem was zapytać o światła do jazdy dziennej? Mianowicie w audi po ustawieniu na auto i włączeniu w opcjach świateł do jazdy dziennej pracowało to już bez obslugowo.
A w xf nie dokopałem się do takich ustawień. :-trudno
Napomnknę tylko ze mam wersje przed liftem.

Druga sprawa czy te auta nie maja wskaźnika temperatury silnika???