Objawy kodu P2098 może się różnić w zależności od składnika lub układu, powodując zakłócenia w stan paliwa. Nie wszyscy będą obecni jednocześnie. Lampka kontrolna awarii (MIL) oświetlenie z zestawem P2098 DTC szorstka bezczynności Słabe zużycia paliwa Słabe przyspieszenie Niewypał Cherry Red Hot katalizator Możliwa domina iskrowym (detonacji / przedwczesny zapłon) Dodatkowe kody związane z P2098 potencjalne przyczyny
Przyczyny tego kodu DTC może obejmować: Niskie ciśnienie paliwa spowodowane zatkanego filtra, w przeciwnym razie pompa paliwa, nie udało regulator ciśnienia paliwa lub zatkane lub nieszczelne wtryskiwacze. Nieostrożne silnik pracuje z powodu korków Wypadanie zapłonów. Wiele silniki mają kody niewypału wskazać cylinder dokonane, takich jak P0307 za numerem 7. Duży wyciek próżniowego spowodowałoby ogromną ilość un-odmierzona powietrzu, aby wejść do kolektora dolotowego otrzymanego w sposób zbyt ubogiej mieszanki. Duży wyciek powietrza na lub w pobliżu numer jeden czujnik tlenu również spowodować ubogą mieszankę. Zatkany konwerter będzie przyczyną wielu problemów właściwości jezdne, a także ustawić ten kod. Poważnie podłączony konwerter spowodować niezdolność zwiększenie prędkości obrotowej pod obciążeniem. Spójrz na kod takich jak P0421 - sprawność konwertera katalitycznego poniżej progu, jeśli przetwornica wskazując wadliwą konwertera. Uszkodzony czujnik tlenu. Spowoduje to ustawienie kodu w sobie, jednak uszkodzony czujnik tlenu nie powoduje automatycznego potępienia czujnik. Kod po prostu oznacza, że sygnał czujnika nie było zgodne ze specyfikacją. Wyciek powietrza lub którykolwiek z wyżej spowoduje błędny sygnał. Istnieje wiele kodów związanych z wykonywaniem O2 O2, które daje wskazówkę do obszaru problemowego. Czujnik przepływu powietrza Mass będzie również powodować ten problem. Byłoby towarzyszyć kod, na przykład P0100 - nieprawidłowe działanie układu Mass przepływ powietrza. Czujnik przepływu powietrza Mass jest gorący drut, który wyczuwa objętość wchodzącego do kolektora dolotowego powietrza. Komputer wykorzystuje te informacje do kontroli mieszanki paliwowej. Rusty układy wydechowe, pęknięte kolektory wydechowe lub uszkodzone lub brakujące uszczelki lub pączki spowoduje nieszczelności. Aby utworzyć punkt co do przyczyny i skutku w pojazdach, należy rozważyć ten scenariusz. Prosty wypływ powietrza z przodu numer jeden czujnik tlenu doda dodatkowego powietrza do mieszaniny un-zmierzonej przez komputer. Czujnik tlenu sygnalizuje ubogą mieszankę powodu un-odmierzonej powietrzu. Natychmiast komputer wzbogaca mieszankę, aby zapobiec ubogą mieszanką od wyrządzenia szkody z powodu wybuchu wśród innych czynników. Niepotrzebnie bogata mieszanka zaczyna faul korki, zanieczyszczenie oleju, podgrzewa konwerter i krople zużycia paliwa. Są to tylko niektóre z rzeczy, które transportuje w tych okolicznościach. Procedury diagnostyczne i naprawcze
To mądry, aby przejść do trybu online i nabyć technicznych biuletynów serwisowych (TSBs) związany z tych kodów wraz z opisem. Mimo że wszystkie pojazdy cierpią z podobnych przyczyn, niektóre z nich mogą mieć historię serwisową problemy z konkretnego składnika związanego z tym kodem. Jeśli masz dostęp do zaawansowanej diagnostyki skanerze takim jak Tech II lub Snap-on Vantage to pozwoli zaoszczędzić sporo czasu. Skaner ma możliwość wyświetlania wykresu i informacji cyfrowych w czasie rzeczywistym wydajności każdego czujnika. To pokaże czujniki tlenu w operacji łatwo rozpoznać, który jest uszkodzony. Jeepy i niektóre produkty Chrysler wydają się cierpieć z ubogich złączy elektrycznych, więc sprawdzić je dokładnie. Dodatkowo, Jeepy mieli kilka aktualizacji PCM w późniejszych modelach. Przeprogramowanie aktualizacji, jak również wymiana czujnika tlenu z jakiegokolwiek powodu są objęte 8 lat / 80.000 mil gwarancji. Aby sprawdzić, czy aktualizacja została zakończona, wyglądają obok lub pod baterią i tam będzie kolejny numer z datą aktualizacji komputer. Jeśli to nie zostało zrobione jest on wolny dla powyższego okresu. Podłącz skaner kodów do portu OBD pod deską rozdzielczą. Należy przekręcić kluczyk na "ON" przy wyłączonym silniku. Wciśnij przycisk "Read" i wyświetlacz kodów. Odsyłacz jakieś dodatkowe kody z załączonym arkuszu kodu. Kieruje swoją uwagę na tych kodów pierwszych. Zamiast dodatkowych kodów odpowiednio do kodu P2096 lub P2098 Test kierowania pojazdem i spojrzeć na objawy ostrzegawcze. Zanieczyszczenie paliwa spowoduje ten kod. Uzupełnić o wyższej klasie. Jeżeli pojazd wykazuje bardzo mało energii i trudności w przyspieszeniu, patrzeć pod pojazdem przy pracującym silniku. Zatkany konwerter będzie normalnie świecą na czerwono. Sprawdź silnik pod kątem wycieków podciśnienia pomiędzy czujnikiem masowe Przepływ powietrza i kolektora dolotowego. Wiele razy przecieki brzmi jak nazwisko. Naprawa nieszczelności i usunąć kod. Jeżeli silnik wyświetla miss i nie było kodu, określić, które cylinder jest wystrzelenie. Jeżeli kolektor wydechowy jest widoczne, spay lub zalać niewielką ilość wody dla każdego portu wylotowego cylindra. Woda natychmiast dobrych cylindrów i powoli odparować na brakujący cylindra. Jeżeli nie można osiągnąć wyciągnąć zatyczki i sprawdzić stan. Spójrz na drutach wtykowych, aby upewnić się, że nie są spalone lub zniesienia na wylocie. Sprawdzić, czy układ wydechowy. Sprawdzić otwory rdzy, brak uszczelek, pęknięć lub poluzowane. Podnieść pojazd i za pomocą klucza 7/8 cala, upewnij się, że czujnik tlenu jest napięty. Sprawdzić wiązkę przewodów i złącza. Jeśli kod czujnika wyświetlaczy Mass Airflow sprawdzić jego złącza. Jeśli jest w porządku, wymienić czujnik MAF. Wymienić czujnik tlenu, który jest dalszy od katalizatora po stronie silnika, która nie zawiera cylinder # 1. Ponadto, jeśli kod czujnik tlenu stwierdzając "awarię obwodu grzałki" czujnik został najprawdopodobniej nie powiodło się.
Read more at:
http://www.obd-codes.com/p2098Copyright OBD-Codes.com
Za dużo tlenu
http://www.obd-codes.com/p0174Sprawdź czy lewgo powietrza nie łapie i czy przepustnica się nie zacina w otwarciu