Autor Wątek: XF 5.0 v/s 4.2 SC opinie o silniku...  (Przeczytany 16601 razy)

Offline Artek123

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 820
  • ....by³ S-Type 3.0 V6... ....jest XJ6 seria III...
XF 5.0 v/s 4.2 SC opinie o silniku...
« dnia: Lipiec 06, 2016, 22:00:13 pm »
Witam
Panowie chciał bym zapytać o opinie na temat silnika 5.0 w XF...
1. Jak się ma on w porównaniu z 4.2 SC jeżeli chodzi o osiągi??? 5.0 jest trochę słabszy (przynajmniej na papierze) ale czy rzeczywiście ta różnica jest mocno odczuwalna???
2. Jak się mają sprawy awaryjności (porównując obie te jednostki)???
Jeep Cherokee
BMW 3 GT
Jaguar XJ6 seria III

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: XF 5.0 v/s 4.2 SC opinie o silniku...
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 06, 2016, 23:43:07 pm »
Stanowczo 4.2. 5.0 ma problemy z pompa oleju i kilka innych rzeczy też jest niedopracowana w tych pierwszych wypustach
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline KRISS

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.089
Odp: XF 5.0 v/s 4.2 SC opinie o silniku...
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 07, 2016, 09:47:41 am »
zdecydowanie 5.0

Offline Artek123

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 820
  • ....by³ S-Type 3.0 V6... ....jest XJ6 seria III...
Odp: XF 5.0 v/s 4.2 SC opinie o silniku...
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 07, 2016, 10:54:31 am »
zdecydowanie 5.0

Rozumie, że zdecydowanie polecasz tą jednostkę... tylko poprosił bym Cię o rozwinięcie tego tematu... dla czego? szczególnie w przyrównaniu go do 4.2 SC... bo kolega wyżej odradza ze względu na problem z pom. oleju i jakimiś innymi niedociągnięciami względem 4.2 SC... (mowa tu o silnikach z pierwszych lat produkcji XF...)

« Ostatnia zmiana: Lipiec 07, 2016, 11:08:53 am wysłana przez Artek123 »
Jeep Cherokee
BMW 3 GT
Jaguar XJ6 seria III

Offline kamis

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 177
  • XF SV8
Odp: XF 5.0 v/s 4.2 SC opinie o silniku...
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 07, 2016, 11:27:36 am »
Wg mnie kwestia zawodności lub niezawodności konkretnych modeli silników jest wnioskiem statystycznym, natomiast Ciebie w istocie interesuje ten jeden konkretny egzemplarz, który będziesz miał, więc wnioski statystyczne niekoniecznie mają tu aż tak duże znaczenie, ponieważ i istocie różnice w zawodności są tak naprawdę niewielkie (np. 0.5% awarii konkretnego elementu wobec 1.5% awarii - względnie 300% różnicy..., ale realnie bez znaczenia) i dużo istotniejsza jest realna ocena stanu faktycznego konkretnego egzemplarza.

Natomiast co do samych silników. 4.2 jest konstrukcją z 2002 roku zaś 5.0 z roku 2009, więc można przypuszczać, że 5.0 jest nowocześniejszy co odbija się na normach spalin oraz spalaniu. Ja mam 4.2 SC i sobie chwilę - żadnych problemów z silnikiem, ale nie zrobiłem nim dużego przebiegu, więc realnie nie mam co oceniać.

Offline KRISS

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.089
Odp: XF 5.0 v/s 4.2 SC opinie o silniku...
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 07, 2016, 15:43:55 pm »
5.0 miały akcję serwisową z rozrządem - łańcuchy tarabanią w nich trochę... ale

Moje doświadczenie od strony użytkowej jest takie. 4.2 s/c jeździłem jak pracowałem w JLR - to był nasz samochód prasowy (sv8) i ja w owym czasie byłem za niego odpowiedzialny, czyli pilnowałem, żeby wszystko działało... no i nie wszystko działało - pierwszy w PL wiek dziecięcy i te sprawy. XJR 4.2 w moim odczuciu jest lepiej zrobiony, jest w ogóle lepszym pomysłem.

5 litrówką jeździłem w XK CONV bez doładowania właśnie ( nie ma za dużo 5.0 bo 3.0 diesel w xf to podstawa - jak wiadomo  :P )
no ale do rzeczy. Silnik jest po prostu fantastyczny. O ile 4.2 s/c jest brutalna i nerwowa, o tyle 5.0 jest genialnie oddającym moc silnikiem. Masz miejsce żeby go dociągnąć, nie rzuca idiotycznie ciągle dupą, trakcja i moment mniej brutalnie jest przekazywany na koła - co oznacza, że - da się tym fajniej i szybciej jeździć niż 4.2 s/c bo... w s/c zawsze walczysz o to żeby złapać trakcje na kołach.
Masz kontrolę większą, a moment oddawany jest w sposób o wiele bardziej kontrolowany niż przy s/c

Spalanie - no niższe i to wyraźnie.
Minusy 5.0 jest taki, że jest na bezpośrednim wtrysku więc no Lpg :)
a drugi jest taki, że Jaguar wymyślił takie interwały przeglądowe, że to dziwne, że one w ogóle jeżdżą. Filtr powietrza co 72 tys km... ???
Olej co 24 tys km?? No sorry, ale tak to się nie da.

One jeżdżą na wodzie (5w20) niby extra bo longlife ale tak serio to 12 tys to max na olej w każdym samochodzie, który ma jeździć długo.

No ok upierdliwe w sumie jeszcze w nowych jest to, że sporo rzeczy jest nie wymienialnych - jak np. olej w dyferencjale, ale to też nie prawda bo wszystko da się kupić.

Ja pewnie kiedyś kupie xk z 5.0 bo 4.2 jest naprawdę spoko, ale 5-ka jest po prostu o klasę lepsza. Po za tym uważam, że właśnie N/A 5.0 to NAJLEPSZY SILNIK JAGUARA I SZCZYT ICH OSIĄGNIĘĆ 3
co należy rozumieć jako 3.0 s/c to kupa g, syf, malaria, dno, nawet nie ma co porównywać.


p.s. pancerny 4.2 zgubił smarowanie na panewce - nie bardzo wiadomo dlaczego - jak to możliwe, przecież to kuloodporny silnik?? No a jednak się zdarza. To jak samochód był serwisowany ma kolosalny wpływ na jego późniejsza awaryjność

Offline Jaguar Wroc³aw

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 462
Odp: XF 5.0 v/s 4.2 SC opinie o silniku...
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 07, 2016, 22:00:31 pm »
na 10 klientów w serwisie z silnikiem benzynowym 9 jest tych co mają S/C, z wolnossacym problemy sà śladowe...tyle z moich obserwacji..

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: XF 5.0 v/s 4.2 SC opinie o silniku...
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 08, 2016, 07:26:02 am »
To ja też chcę 5.0 :)
:)

s-type 4.0 2000r

Offline kamis

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 177
  • XF SV8
Odp: XF 5.0 v/s 4.2 SC opinie o silniku...
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 08, 2016, 07:49:18 am »
na 10 klientów w serwisie z silnikiem benzynowym 9 jest tych co mają S/C, z wolnossacym problemy sà śladowe...tyle z moich obserwacji..

Ok. Tylko jaki to ma związek z niezawodnością tych silników? Wg mnie żaden. Obecnie na allegro jest co najmniej 10 aut z 4.2SC i 3 z 5.0 bez SC. Co więcej, modele z 4.2 są generalnie starsza, bo najmłodsze modele z tym silnikiem są z tego samego roku co najstarsze z 5.0, więc w ogóle mnie nie dziwi, że 4.2SC częściej pojawiają się w serwisie.

Oczywiście nadal pozostaje pytanie jaki realny % obu silników generuje problemy, bo jeśli jest to kilka %, to w ogóle nie ma sensu się nad tym zastanawiać.

Jednocześnie nie twierdzę, że wniosek o większej niezawodności 5.0 nie jest prawdziwy. Sugeruję jedynie, że przytoczone stwierdzenie nijak nie potwierdza ani nie zaprzecza tej tezie.

O ile 4.2 s/c jest brutalna i nerwowa, (...) rzuca idiotycznie ciągle dupą - (...) w s/c zawsze walczysz o to żeby złapać trakcje na kołach.

Z tymi stwierdzeniami mogę się zgodzić w 100%. Mając na tyle oponę 285 gazem trzeba operować naprawdę z wyczuciem, bo inaczej lata na boki i wcale nie chodzi tu o jazdą 20 czy 40 km/h.

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: XF 5.0 v/s 4.2 SC opinie o silniku...
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 08, 2016, 08:31:22 am »
Kriss gdzieś pisał że w jagi bawi się już 15lat to chyba wie co pisze wybralbym 5.0  :-clap


Ok. Tylko jaki to ma związek z niezawodnością tych silników? Wg mnie żaden. Obecnie na allegro jest co najmniej 10 aut z 4.2SC i 3 z 5.0 bez SC. Co więcej, modele z 4.2 są generalnie starsza, bo najmłodsze modele z tym silnikiem są z tego samego roku co najstarsze z 5.0, więc w ogóle mnie nie dziwi, że 4.2SC częściej pojawiają się w serwisie.


A sugestie że z 10 aut 4.2 ląduje w warsztacie 9 a z 3aut 5.0 w warsztacie tylko jeden to lepiej rokuje i tak 5.0
:)

s-type 4.0 2000r

Online Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: XF 5.0 v/s 4.2 SC opinie o silniku...
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 08, 2016, 08:40:11 am »
Miałem X350 w SuperV8. Fabrycznie Jaguar wyposażał ten model w opony Pirelli P6000 235/50/18. Opona budżetowa, bieżnik stary jak świat - w ogóle nie nadaje się do auta z taką mocą. Byle co zrywał przyczepność. Założyłem Continentale SportContact 255/45/18 - to samo, opona bardzo twarda z wygórowanym indeksem prędkości. Trochę piachu, ciut mokro i kontrolka TCS non stop wali po oczach.
Na zimę miałem Pirelli SottoZero i na nich było najlepiej zarówno zimą, jak i wiosną. Opona miękka, idealnie się kleiła do drogi, a i kapcia przepięknie jarała jak trza było ;D.
Kwestia doboru opon i SC będzie do okiełznania. Mógłby tylko lepiej gadać.
Jest XE MY20, XJ6 1995
By³ X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Offline KRISS

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.089
Odp: XF 5.0 v/s 4.2 SC opinie o silniku...
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 08, 2016, 16:16:21 pm »
Ni no ten xf sv8 w JLR to był nowy i na Pirelkach na 20-stach stał. Absolutnie nie było problemu z klejeniem do drogi. XF jest po za tym bardziej zwarty niż x350, odporność na siły skretne ma naprawdę super. A mimo to, kontrola trakcji ingeruje ciągle i to się czuje po prostu, kastruje. 5.0 jest taki... bardziej wiesz, więcej miejsca gdzie możesz go dociągnąć wyżesz po obrotach - i to jest ekstra a nie ma tego drobnego nie dociągnięcia w mocy, tego co ma 4.2 N/A, że tak gdzieniegdzie to mógłby mieć odrobine lepiej. W 5.0 ja tego nie widziałem.

@Szwagier - ja po prostu miałem możliwość dłuższego pojeżdżenia oba tymi samochodami. Mam spore doświadczenie w relacji XKR 4.2 i XK 5.0 i ... wybrałbym XK 5.0 Jest moc jest power ok, ale nie ma tego czegoś co ma 5.0 N/A. To oczywiście niuanse i każdy może mieć swoje odczucia. Mi po prostu bardziej leży 5.0

Tak czy inaczej. ARTEK123 - przejedź się jednym i drugim i weź ten który bardziej Ci pasje, awaryjnie nie ma jakiejś drastycznej przewagi jednego nad drugim, raczej są umiarkowanie awaryjne oba.

Offline Artek123

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 820
  • ....by³ S-Type 3.0 V6... ....jest XJ6 seria III...
Odp: XF 5.0 v/s 4.2 SC opinie o silniku...
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 08, 2016, 18:56:15 pm »
Podsumowując... 4.2 SC czy 5.0... jednoznacznie ciężko wskazać zwycięzcę...  :) wygląda na to że temat zależy bardziej od indywidualnych preferencji... więc poszukując auta z rynku wtórnego bardziej będzie się liczyć stan ogólny danego egzemplarza, niż która z tych dwóch jednostek napędowych w nim siedzi...
Osobiście zawsze wolałem jednostki wolnossące o większej pojemności niż te doładowane porównywalne mocowo... jedyna rzecz jaka mi nie leży w tym 5.0 to ten bezpośredni wtrysk paliwa... i to nie ze względu że gaz odpada... ale że we wszystkich chyba autach (nie ważne jakiej marki) w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa są problemy z bardzo szybko narastającym nagarem w silniku, oraz podwyższonym zużyciem oleju... nie wiem jak ten temat wygląda w 5.0 Jaguara...
Jeep Cherokee
BMW 3 GT
Jaguar XJ6 seria III

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: XF 5.0 v/s 4.2 SC opinie o silniku...
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 10, 2016, 20:01:05 pm »
co należy rozumieć jako 3.0 s/c to kupa g, syf, malaria, dno, nawet nie ma co porównywać.

Hej, sorry że się wtrące, ale czy mógłbyś rozwinąć to zdanie?
Co prawda nie grozi mi w najbliższej przyszłości wymiana Jaguara na nowszy (a jeżeli nawet to celowałbym w wolnossące 4.2) ale zastanawiałem się właśnie jak się mają te nowe Jaguarowe silniki 3.0 do starych, bazujących na Fordzie.

Z opisu parametrów to tak średnio fajnie wygląda - wielkość i masa jak V8, kąt 90 stopni ...
Ale skoro wymienili to muszą być jakieś plusy.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 10, 2016, 20:31:01 pm wysłana przez sobrus »
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline KRISS

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.089
Odp: XF 5.0 v/s 4.2 SC opinie o silniku...
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 12, 2016, 09:05:51 am »
To inne silniki, to jest obcieta o 2 cylindry v8-ka. Jak nowe to jezdzi jak zaczna sie sypac plastikowe baypassy z tyłu silnika to zaczynamy łapać się za portfel. Tylko tyle.  Nie ma plusów. V8 5.0 jest ekonomiczniejszy, mocniejszy, ma wyższą kulturę pracy itd itp. 3.0 s/c wychodzi lepiej w testach co2 i tyle. głupie nikomu niepotrzebne przepisy które WSZĘDZIE  zabijają motoryzację.