Autor Wątek: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?  (Przeczytany 15817 razy)

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piêkno¶æ dnia postrach nocy
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 26, 2016, 18:08:06 pm »
całe szczęscie
by³a zielona bestia 300km s type 4.2  V8
by³ saab 95 2.3 turbo 220km
by³ citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
bêdzie x350 super V8 400KM

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 26, 2016, 22:34:18 pm »
Jędruś kolega pisał ze tak samo na PB i LPG

uuups...    :-[   czas do szkoły.     
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

silionus

  • Gość
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 09, 2016, 22:20:25 pm »
Znalazłem wreszcie na YouTube video z identycznym dźwiękiem:
https://www.youtube.com/watch?v=5MpjdFKD1gI&nohtml5=False

Z odpowiedzi w komentarzach do filmu ciężko wywnioskować co to jest, niektórzy mówią że popychacz, luzy zaworowe albo panewka. W poniedziałek jadę na naprawę tego, ja stawiam na 80% luzy. Dwóch mechaników słuchało mi silnika i też tak stwierdzili, teraz tylko czekać do poniedziałku i liczyć na najtańsżą opcję :)

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 09, 2016, 22:35:28 pm »
noo... mi to na nerwowy zawór. Masz 5W/30 olej w silniku?
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

silionus

  • Gość
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 10, 2016, 07:50:21 am »
Miałem 5W30 - stukało, zmieniłem na 10W40 Liqui Moly - też stuka ale przynajmniej przy jeździe na LPG nie widze żadnego zużycia oleju.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 10, 2016, 09:00:21 am »
Zmień i tak na 5W30
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 10, 2016, 09:01:50 am »
Wlej 5W30, byle szybko, i sprawdź luzy... to będzie konieczne. Samo sprawdzenie nie jest kłopotliwe, a na 100% rozwiąże wątpliwości. Regulacja, a dokładnie dobór płytek, to praca dla myślącego, sporo liczenia, co jak pozamieniać ile płytek szlifować ile kupić.

Co cię napadło żeby sobie śmieci do sinika wsypywać. Forum od czasu mojego 4.0 aż huczy od olejów. Raban sie o 10W/40 zrobił, i nikt kto to miał, i kto teraz ma 5W/30 nie napisał złego słowa, same pozytywy. Wściekasz się że ci klepe, a wlewasz do motoru błoto. (olej w/g specyfikacji było na forum wiele razy)
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

silionus

  • Gość
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 10, 2016, 10:46:36 am »
5W30 Castrol Edge mi brał niestety, po wlaniu 10W40 o właśnie konsystencji błota wszystko ustało ale zmienię na coś, poczytam forum. Zdecyduję się pewnie na Castrol Magnatec 5W30. A luzy to mi się wydaje się zrobiły z powodu genialnej instalacji LPG włożonej przez poprzedniego właściciela opartej na Valtekach, to na szczęście wywaliłem i wrzuciłem Barracudy. W sumie teraz tak myślę, że może olej brał przez to, że te Valteki sobie pracowały jak im sie podobało łącznie z niefabrycznym systemem STOP na zimnym silniku pod górkę a olej wymieniłem w tym samym czasie co wtryskiwacze LPG. Jeszcze pytanie, przy przejściu z półsyntetyka na syntetyk trzeba robić płukanie silnika?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 10, 2016, 10:53:37 am wysłana przez silionus »

Offline filar12

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 887
  • http://lpg-lodz.pl/
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 10, 2016, 10:55:20 am »
Płukanka na pewno a Castrol to taki GIL nie olej.
http://lpg-lodz.pl/

KIEDY¦ by³ S-type 1999r 3.0 V6 "sreberko" napêdzane LPG ;-) nastêpnie X350 4.2l +LPG oczywi¶cie ;-), S-type 2002r Fl 3.0L LPG, X350 3.0L LPG ;-),tera¼niejszo¶æ X358LWB 4,2 LPG.

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 10, 2016, 11:02:30 am »
motul, ravenol, specjalne do jaguara. Reszta została zdyskwalifikowana.  Płucz manolem, najtańszy 5W/30 który jest tłusty. Gazowe sprawy Filar12.
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

silionus

  • Gość
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 10, 2016, 11:18:50 am »
Ok, dzięki wielkie panowie za informacje. Jutro jadę z tymi luzami do PZ Service w Mikołowie - niezależnego serwisu Jaguara, zobaczymy jak sobie z tym poradzą. Potem mnie czeka płukanie i przejście na syntetyk, katalizatory z Wielkiej Brytanii do zamówienia więc auto wreszcie będzie w 100% kompletne  :-clap

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 10, 2016, 19:30:10 pm »
Ok.. pisz jak będzie diagnoza.
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

silionus

  • Gość
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 12, 2016, 18:05:10 pm »
Panowie stawiają na sprzęgło hydrokinetyczne, drugi mechanik też - sprawdzili luzy ok, panewki sprawdzają ale wątpią więc tylko to pozostało. Teraz pytanie, dużo jest z wymianą tego roboty?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 12, 2016, 18:21:21 pm wysłana przez silionus »

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piêkno¶æ dnia postrach nocy
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 12, 2016, 19:54:09 pm »
Wyjęcie skrzyni trochę roboty tylko czy napewno bo to jak to Jędrzej  pisze grozi wybuchem  :-gwizd
Czytam wątki na forum o konwekterze  już kilka razy po regeneracji skończyło się na tym że było gorzej  nisz przed naprawą
by³a zielona bestia 300km s type 4.2  V8
by³ saab 95 2.3 turbo 220km
by³ citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
bêdzie x350 super V8 400KM

silionus

  • Gość
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 12, 2016, 20:14:56 pm »
Można tak z tymi stukami jeździć? Czy dalsza jazda z tym spowoduje całkowite uszkodzenie skrzyni? Narazie nie odczuwam żadnch efektów ubocznych (może przez to, że jeżdżę skrajnie spokojnie) - biegi zmienia normalnie, nie przeciąga no poza stukami przy przyspieszaniu, skrzynia narazie nie wywala błędów.