Autor Wątek: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?  (Przeczytany 16084 razy)

silionus

  • Gość
Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« dnia: Marzec 24, 2016, 19:23:26 pm »
Cześć,

Ogólnie to powyżej 2000 obrotów słyszę stuki dość intensywne ale ciche. Wcześniej nie było ich prawie wcale słychać, teraz regularnie i coraz głośniej. Co to może być? Czy mogą być to luzy zaworowe do regulacji? Zbadałem silnik stetoskopem i słyszę dość intensywne dźwięki nad 3 cylindrem od góry.
« Ostatnia zmiana: Marzec 24, 2016, 19:27:50 pm wysłana przez silionus »

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 24, 2016, 20:11:55 pm »
A stuki sa i na zimnym i ciepłym?
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

silionus

  • Gość
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 24, 2016, 20:15:28 pm »
I na zimnym i na ciepłym. Dźwięk podobny do tego:
https://www.youtube.com/watch?v=cyMlzhkp6zc

Chyba to będą luzy zaworowe, bo i na benzynie i na LPG wywala błędy lambdy pomimo, że jest nowa. A jak wiem luzy zaworowe mają wpływ na emisję spalin a jak emisja spalin nieodpowiednia to odzywają się sondy lambda. Jednym słowem poważnie myślę nad wywaleniem LPG dla świętego spokoju, bo tanią instalację poprzedni właściciele założyli a ja mam tylko z tego powodu problemy mimo, że już nawet wtryski LPG zmieniałem i nie ma już różnicy Pb/LPG. Jakbym na Pb95 jeździł to by mnie to taniej wyniosło jak te naprawy spowodowane tanią instalacją. Ale lekcja ważna odrobiona - nie kupować auta już z LPG :) Jak zakładać to w najlepszym zakładzie i z wyższej półki.
« Ostatnia zmiana: Marzec 24, 2016, 20:38:57 pm wysłana przez silionus »

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 24, 2016, 20:49:19 pm »
Ja też sie przejechałem na aucie z założonym LPG i wnet po poprawkach nie bylo idealnie. Co do problemu natomiast jak najbardziej może to być luz zaworowy. Nie ma z tym jakiejś przesadnie wielkiej roboty aby sprawdzić. Podaje Ci wartości:

wałki dolotowe: 0.175-0.225 mm
wydechowe: 0.325-0.375 mm
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

silionus

  • Gość
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 24, 2016, 20:57:42 pm »
Dzięki wielkie za odpowiedź :) Człowiek uczy się całe życie, poprzednie auto miałem nowe z salonu to o czymś takim jak luz zaworowy to nawet nie przyszło mi słyszeć ale cóż, dla Jaguara warto się poświęcać, bo dobrze serwisowany - jak każde auto - potrafi odwdzięczyć się bezproblemową pracą! Jutro już zostawiam u mechanika i sie za to bierzemy. Regulacja jest płytkami tak? Z tego co wiem nie ma na allegro. Pozostaje tylko e-bay?

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 24, 2016, 21:01:24 pm »
Niestety są płytki :/. Zapytaj o płytki w sklepie english cars lub zakazany na naszym forum (podpowiem że nazwa to oznaczenie dwunasto cylindrowego silnika)

Aaa zapomniałbym - wartości powyżej dla zimnego silnika.
« Ostatnia zmiana: Marzec 24, 2016, 21:06:37 pm wysłana przez Driv3rrrr »
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piêkno¶æ dnia postrach nocy
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 24, 2016, 21:07:25 pm »
oby zawory bo łoooooooooo
by³a zielona bestia 300km s type 4.2  V8
by³ saab 95 2.3 turbo 220km
by³ citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
bêdzie x350 super V8 400KM

silionus

  • Gość
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 24, 2016, 21:15:25 pm »
Haha, no mam nadzieję, że zawory no panewki wydaje mi się, że by były głośniejsze. Co do uszczelniaczy:
http://www.englishcars.pl/produkt-Uszczelniacz-zaworu/2131

O takie coś chodzi?

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 24, 2016, 21:19:40 pm »
Uszczelniaczy nie musisz jak nie bierze oleju :). Narazie zmierz luzy i bedziemy myśleć
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piêkno¶æ dnia postrach nocy
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 24, 2016, 21:32:51 pm »
na tym filmiku to nie były zawory
by³a zielona bestia 300km s type 4.2  V8
by³ saab 95 2.3 turbo 220km
by³ citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
bêdzie x350 super V8 400KM

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 24, 2016, 21:38:19 pm »
Można też spuscic olej i zobaczyc czy się nie świeci i nie ma oplikow. Przynajmniej bedzie wiadomo ze nie panewka. Jak nie ma trudności w odpalaniu, nie pali dużo za dużo to przeskoczenie rozrządu i bicie delikatne zaworow o tłok  raczej też bym wykluczyl
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

silionus

  • Gość
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 24, 2016, 21:41:16 pm »
Odpala normalnie, pali 12-15 w zależności od jazdy, pewnie luzy mnie czekają... żeby tylko sie to udalo w 2 dni zrobić! Potem włożenie katów (bo Valteki je zniszczyły a emulatory pomimo regularnego poszerzania nadal wywalaja blad drugiego rzedu sond lambda), regulacja LPG... i może wreszcie checka nie bedzie na desce a jak będzie to mnie już nawet Panda 1.2 w kolorze błękitnym zadowoli  ;D
« Ostatnia zmiana: Marzec 24, 2016, 21:55:35 pm wysłana przez silionus »

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 26, 2016, 01:28:09 am »
Taki klekot, to dla mnie uszkodzony wtryskiwacz gazu... niby zwór, ale bardziej "tikający". Wyłącz gazownię i posłuchaj.
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 26, 2016, 16:51:59 pm »
Jędruś kolega pisał ze tak samo na PB i LPG
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

silionus

  • Gość
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 26, 2016, 17:19:25 pm »
W środę się za to bierzemy i zobaczymy co jest na rzeczy. Dwóch mechaników powiedziało, że to luzy zaworowe do regulacji. A dźwięk z filmiku, który wysłałem - nie, to nie jest to. U mnie jest dźwięk trochę inny słyszalny powyżej 2,000 obrotów i niezbyt szybkiej prędkości. Na trasie jest wygłuszony.
« Ostatnia zmiana: Marzec 26, 2016, 17:23:27 pm wysłana przez silionus »