Autor Wątek: Pompa wysokiego ciśnienia - Diesel 2.0  (Przeczytany 6732 razy)

hadriano

  • Gość
Pompa wysokiego ciśnienia - Diesel 2.0
« dnia: Marzec 23, 2015, 22:15:52 pm »
Witam.
Niestety ale mojemu kotkowi zaczyna padać pompa do takiego stanu iż nie mogę gwałtownie przyśpieszać bo zapala się kontrolka świecy żarowej i potrafi nawet zgasnąć.
W filtrze paliwa znalazły się opiłki metalu więc pompa do wymiany jak nic.
Moje pytanie brzmi czym różnią się dokładnie pompy wysokiego ciśnienia w X-Type, bo na allegro znalazłem kilka z różnymi oznaczeniami. (Doczytałem że są te same montowane w Mondeo i Transitach ale czym się dokładnie od siebie różnią i czy można je stosować zamiennie?)

Z naklejki na pompie wtryskowa w moim aucie udało się sczytać iż ma numer : R9044Z130A
Na allegro są 4 aukcje ale oznaczone są że stosuje się je w silnikach 2.2D
http://allegro.pl/listing/listing.php?description=1&order=p&string=R9044Z130A&search_scope=wszystkie+dzia%C5%82y&bmatch=seng-v6-sm-isqm-1-default-0113

Natomiast szukając pomp wtryskowych ogólnie pod x-type wyskakują z zupełnie innymi numerami:
http://allegro.pl/benzyna-diesel-pompy-wtryskowe-19409?limit=180&description=1&order=p&string=pompa+wtryskowa+x-type&search_scope=wszystkie+dzia%C5%82y&bmatch=seng-v6-p-sm-isqm-1-mt-0113&department=wszystkie+dzia%C5%82y

Proszę o waszą radę jak mam patrzeć na numery pomp i którą najlepiej wziąć by spełniała swoją rolę i silnik pracował równo i można było spokojnie jeździć i przyśpieszać.

Czy ktoś mógłby mi powiedzieć czym się różnią poszczególne pompy wg numeracji??

Będę bardzo wdzięczny za pomoc bo nie chcę mojego kotka sprzedawać :-help

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: Pompa wysokiego ciśnienia - Diesel 2.0
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 23, 2015, 22:24:50 pm »
dziwię sie że tej nie dasz do naprawy czyli regeneracji,  niestety te pompy często się psuły więc używana to kiepski pomysł pamiętaj o zbiorniku paliwa i przewodach też wyniana lub mycie ale pełna profeska z tym myciem bo jak nie to druga pompa skończy żywot po 10 minutach pracy a i wtryski do sprawdzenia i wyczyszczenia jeśli już nie zdechły od opiłków ja już 15 sztuk takich pomp wymieniłem przez rok czasu w różnych autach dokładnie tych Delphi i miałem też takie auto w którym nie czyszczono zbiornika i tak dalej, powaga chodziła 10min i tak uważam to za sukces
« Ostatnia zmiana: Marzec 23, 2015, 22:42:25 pm wysłana przez niewaskieauto »
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

hadriano

  • Gość
Odp: Pompa wysokiego ciśnienia - Diesel 2.0
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 23, 2015, 22:43:13 pm »
Takie rozwiązanie też biorę pod uwagę ale w przypadku jak pompa nie będzie do naprawienia chcę wiedzieć czego szukać.
Jeżeli ktoś mógłby mi więc odpowiedzieć na pytanie o różnicę to będę wdzięczny, lub podesłać link gdzie mogę o różnicach poczytać.

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: Pompa wysokiego ciśnienia - Diesel 2.0
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 23, 2015, 23:06:32 pm »
sorki ale tu ci nie pomoge bo nigdy ich nie porównywałem ale wydają sie takie same no bardzo podobne 
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.282
Odp: Pompa wysokiego ciśnienia - Diesel 2.0
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 24, 2015, 03:30:27 am »
hadriano wystarczyło na górze strony kliknąć na i wpisać słowo POMPA, po czym czytać i czytać.

http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,27491.msg222352.html#msg222352
Jest XE MY20, XJ6 1995
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

hadriano

  • Gość
Odp: Pompa wysokiego ciśnienia - Diesel 2.0
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 24, 2015, 13:34:14 pm »
No troszkę to wyjaśniło mi dziękuję.
Pytanie mam od razu czy warto jest regenerować pompę i na długo po takim zabiegu starcza?
Tankuję On Verva jedynie więc paliwo do złych nie należy.

Na ile kilometrów mniej więcej zregenerowana pompa starcza?

Dodatkowo czy ktoś z was posiada jakieś sprawne/zregenerowane/ lub nowe pompy?
Albo jakiś serwis w okolicach Bydgoszczy poza kluszczynski.bosch-service.pl

kurak22

  • Gość
Odp: Pompa wysokiego ciśnienia - Diesel 2.0
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 24, 2015, 15:19:52 pm »
nie widzę sensu lania super paliw do seryjnych samochodów, zupełnie bez sensu.

hadriano

  • Gość
Odp: Pompa wysokiego ciśnienia - Diesel 2.0
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 25, 2015, 09:29:48 am »
nie widzę sensu lania super paliw do seryjnych samochodów, zupełnie bez sensu.

To tak jakbyś nie widział sensu w zdrowym odżywianiu się tylko codziennie jadł fast food.  Ale to już subiektywna ocena i wybór każdego co je i co leje do swojego samochodu.


A wracając do tematu to jestem umówiony na sprawdzenie mojej pompy W serwisie Boscha co będzie kosztować około 100zł i dostanę dokładną wycenę ile będzie kosztować regeneracja. (Z robocizną i częściami które trzeba będzie wymienić od 1500 do 2800 zł).  Sporo ale cóż poradzić.

Chyba, że ktoś może mi coś lepszego doradzić.

kurak22

  • Gość
Odp: Pompa wysokiego ciśnienia - Diesel 2.0
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 25, 2015, 12:34:54 pm »
no i proszę podaj zalety lania tego zdrowego paliwa:)
porównanie tego do organizmu ludzkiego to mistrz :-R
ooo zepsuła się pompa nawet na wybornym paliwku? ojoj  :-clap
doradzam zejście na ziemię, trzeba było lać zwykłego kopciucha to nie marudził byś teraz ze regeneracja droga. FUCK LOGIC!
ale wybór nadal masz  :-V
« Ostatnia zmiana: Marzec 25, 2015, 12:40:23 pm wysłana przez kurak22 »

hadriano

  • Gość
Odp: Pompa wysokiego ciśnienia - Diesel 2.0
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 25, 2015, 19:13:09 pm »
Nie narzekam tylko piszę ile to kosztuje. Gdybym chciał mieć tanie auto to bym takie sobie kupił i lał do niego byle co byle tylko jeździło jak pewnie i robisz.
Zresztą nie mam zamiaru robić ci wykładu co jest w takim paliwie, a co w innym, oraz na co wpływa "zdrowe" paliwo oraz "kopciuch". (Zresztą jeśli uważasz że przez paliwo samochód kopci no to cóż... żyj sobie w tym świecie dalej i nie zaśmiecaj tematu.)

Jeżeli nie masz nic sensownego do powiedzenia w temacie to poco piszesz w ogóle?
Jak na razie tylko krytykujesz i wyśmiewasz, widać i na takim forum znajdują się .... osoby.

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: Pompa wysokiego ciśnienia - Diesel 2.0
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 25, 2015, 19:20:27 pm »
to nie wina paliwa tylko samej pompy one tak właśnie kończą żywot taki ich urok jak za 100 pln sprawdzą to niech sprawdzają ja osobiście bym regenerował tak jak pisałem wcześniej a jak druga umrze po 20 tysiącach przebiegu to ...................................... dupa, link podany przez moderatora wyjaśnił ci pewnie dużo, jak cena regeneracji minie 2 tysie można szukać drugiej ale takiej z gwarancją rozruchową na co najmniej dwa tygodnie lub takiej po regeneracji jak w tym linku, nie powinienem tego pisać bo to nie po mojej myśli ale trudno ( używaną już masz )
« Ostatnia zmiana: Marzec 25, 2015, 19:36:27 pm wysłana przez niewaskieauto »
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Offline aro

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 705
  • s-type 2000 manual lpg
Odp: Pompa wysokiego ciśnienia - Diesel 2.0
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 25, 2015, 19:37:01 pm »
Pozwole sobie wtrącić panowie tylko ze olej napędowy Verva to jest zwykły olej napedowy z dodatkiem "cudownego"uszlachetniacza w ilosci nie całego litra tegoz specyfiku na 1000 litrow,powolnym mordercą pomp i układow paliwowych jest dodatek biopaliwa,to są kwasy tłuszczowe,a bio jest i w vervie i w zwykłym dieslu

hadriano

  • Gość
Odp: Pompa wysokiego ciśnienia - Diesel 2.0
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 25, 2015, 20:55:02 pm »
Pozwole sobie wtrącić panowie tylko ze olej napędowy Verva to jest zwykły olej napedowy z dodatkiem "cudownego"uszlachetniacza w ilosci nie całego litra tegoz specyfiku na 1000 litrow,powolnym mordercą pomp i układow paliwowych jest dodatek biopaliwa,to są kwasy tłuszczowe,a bio jest i w vervie i w zwykłym dieslu
A jednak ktoś wie co jest w Vervie :D - Dobrze, że ja nie musiałem się na ten temat wywodzić.

Co do pomp to liczyłem się z tym iż będzie do wymiany i regeneracji bez względu na to co będę lał. Niestety w tym modelu to stały punkt na co trzeba zwracać uwagę.

niewaskieauto -> wiem iż to nie wina paliwa. Zobaczymy ile zaśpiewają za regenerację. Mam tylko nadzieje, że opiłki wtrysków nie uszkodziły, na wszelki wypadek je daje tez do sprawdzenia.

Na allegro chodzą pompy wtryskowe ale z nice innymi numerami i taką sprawdzoną lub dłuższą gwarancją rozruchową to minimum 1k musiałbym zapłacić.

Zastanawiam się jeśli zaśpiewają zbyt dużo za regenerację czy nie kupić np na alegro chociażby z aukcji:
http://allegro.pl/pompa-wtryskowa-ford-mondeo-transit-2-0-2-2-tdci-i5203904331.html

Z tego co udało mi się w necie znaleźć to moja pompa (R9044Z130A) mogę zastąpić spokojnie tymi z oznaczeniem (R9044Z034A).
Czy ktoś może mi to potwierdzić?

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: Pompa wysokiego ciśnienia - Diesel 2.0
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 25, 2015, 21:13:36 pm »
powiem tak z tego co przeczytałem w tej aukcji to wystarczy wysłać swoją pompę, dostać tamtą z gwarancją i oczywiście zapłacić 990 pln to bym niczego więcej nie szukał ponieważ ja zawodowo naprawiam auta i uważam tą oferte za dobrą nawet bardzo mam zaprzyjaźniony serwis w sieradzu który naprawia te pompy i jeszcze nigdy takiej dobrej ceny nie usłyszałem wiec poczytaj gdzieś na temat tej firmy jakieś opinie jak jest ok to sie nie zastanawiaj a wtryski bezapelacyjnie do sprawdzenia i to czyszczenie całego układu
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Y-1 Yonek

  • Gość
Odp: Pompa wysokiego ciśnienia - Diesel 2.0
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 25, 2015, 21:27:44 pm »
Moja dobra rada używanej pompy absolutnie nie kupuj bo wydasz pieniądze w błoto. Koszt regeneracji pompy to ok 2700zł wiem bo jakieś 3y msc. temu regenerowałem przy przebiegu niewiele powyżej 200tys. Oczywiście jak Koledzy wyżej pisali przewody i zbiornik porządnie sprawdzić i wyczyścić. Na pompę oczywiście otrzymujesz gwarancje. Wtryski też proponuje sprawdzić czy któryś nie dodaje lub odejmuje. W kwestii Paliwa jak wiadomo w Polsce jest jakość jaka jest. Silnik który jest montowany w Xsie to stara jednostka więc nie jest tak delikatna jak nowej generacji jednostki disla. Jest ona na pewno odporniejsza. Ps. wystarczy że regularnie będziesz wymieniał filtr paliwa i sam zobaczysz jakie ciekawe rzeczy osadzają się na dnie. Serdecznie Pozdrawiam