Autor Wątek: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type  (Przeczytany 17341 razy)

Offline dominx1989

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 41
  • JagFan
Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
« Odpowiedź #45 dnia: Marzec 01, 2015, 11:02:03 am »
Auto stoi jeszcze u mechanika. Czeka na części. Jak będę miał już gotowy to napisze co było uszkodzone.  :- pojecia
PEUGEOT 205 1.9 PB > PEUGEOT 306 1.8 PB > JAGUAR S-TYPE 3.0 V6 PB + NISSAN NV200 1.5dci + BMW 2 220d

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piêkno¶æ dnia postrach nocy
Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
« Odpowiedź #46 dnia: Marzec 08, 2015, 16:32:36 pm »
zrobiony już
by³a zielona bestia 300km s type 4.2  V8
by³ saab 95 2.3 turbo 220km
by³ citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
bêdzie x350 super V8 400KM

Offline Andrzej4563

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 167
Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
« Odpowiedź #47 dnia: Marzec 08, 2015, 17:19:01 pm »
Jak tam postępy w walce z tym twoim ogrzewaniem ( dominx1989 )
Rover 75       , Jaguar S-type 2,5 V6  2003 r

Offline dominx1989

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 41
  • JagFan
Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
« Odpowiedź #48 dnia: Marzec 09, 2015, 11:40:49 am »
Nadal jest u mechanika. Z wiadomości które już dostałem - padnięty był panel sterowania klimatyzacją (panel nad radiem), ale pomimo wymiany na nowy, nadal nie reguluje się elektrozawór ( nie domyka ani nie otwiera do końca). Także jeszcze kilka dni zanim powinien być gotowy. Jak coś to będę pisał o postępie prac.

 :)
PEUGEOT 205 1.9 PB > PEUGEOT 306 1.8 PB > JAGUAR S-TYPE 3.0 V6 PB + NISSAN NV200 1.5dci + BMW 2 220d

Offline dominx1989

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 41
  • JagFan
Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
« Odpowiedź #49 dnia: Marzec 19, 2015, 12:28:14 pm »
Dla osób śledzących ten wątek, kolejna informacja jest taka, że niestety nie obyło się bez demontażu całej deski, wliczając w to nawet kolumnę kierownicy. Z informacji od mechanika wiem, że naprawa wymagała także ustawiania/naprawy klap sterujących i kilku innych podzespołów. Na początku przyszłego tygodnia auto powinno być już zmontowane na gotowo. Jak będę miał listę napraw to podzielę się nią na forum.

 :-W
PEUGEOT 205 1.9 PB > PEUGEOT 306 1.8 PB > JAGUAR S-TYPE 3.0 V6 PB + NISSAN NV200 1.5dci + BMW 2 220d

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
« Odpowiedź #50 dnia: Kwiecień 04, 2015, 17:51:34 pm »
Odgrzeję kotleta.

Otóż mam dwa błędy - B1265 (usterka w obwodzie siłownika chłodzenia powietrza) oraz B1263 (silnik klapy nawiewu wentylacji - usterka w obwodzie). Problem który mam to okrutne grzanie już przy 17 stopniach. Na LO i ustawieniu szyba/nogi dmucha z podszybia zimnym, a z bocznych ciepłym powietrzem. Na ustawieniu twarz/nogi z bocznych wieje ciepłem, z jednego środkowego zimne, a z drugiego środkowego od strony pasażera już takie zmieszane ciepło z zimnym.
Co więcej - skręcam w prawo wali gorącem, skręcam w lewo wali zimnem. Tak się dzieje znowu przy ustawieniu nogi/twarz lub sama twarz.

Dodam jeszcze że zawór nagrzewnicy w 2014 roku zmieniany w ASO na oryginalny. I z tego co widziałem faktury które dał mi były właściciel widnieje wymiana modułu klimatyzacji. Chyba właściciel kupował używkę ponieważ na fakturze nie ma wzmianki o nowym module.

Z ciekawostek dodam, że problem zaczął się...dokładnie nie wiem kiedy ale stawiam ze po wymianie progów. Na pewno jak go kupiłem to wszystko działało bo wracałem z temp. 21,5 stopni. Później przed robotą progów jeszcze pojeździłem 2 dni również działało, a po zmianie progów i tu właśnie nie pamiętam czy w dzień odbioru auta dmuchało normalnie czy waliło gorącem.
Nie łącze tego ze spawaniem bo aku był zabezpieczny. Prędzej bym to połączył z tym ze po prostu padł podczas tego przestoju.

I teraz tak - mam 3 typy.
- moduł
- klapy
- te evaporator sensor całe

Moduł mogę w sumie zmienić, drogi nie jest ale myślę, że byłby błąd od tego
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Andrzej4563

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 167
Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
« Odpowiedź #51 dnia: Kwiecień 04, 2015, 20:26:21 pm »
Witam. Ja miałem podobne objawy , aczkolwiek nie robiłem w samochodzie jakichś poważnych napraw przed awarią ogrzewania. Po prostu padł elektrozawór , następnie popaliły się ścieżki w module klimy ( który jest odpowiedzialny za klapy także ). Wymiana elektrozaworu + wymiana modułu , przyniosła efekt pozytywny. Ogrzewanie oraz klima działa jak należy. Moduł kupiłem za 100 złociszy z S-type 2,7 . Pasował do mojego , z tego co poczytałem odpowiada on również za navi.
Rover 75       , Jaguar S-type 2,5 V6  2003 r

Offline Zdrapciooh

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 440
  • S-Type 2004 2.7 Diesel Sport
Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
« Odpowiedź #52 dnia: Kwiecień 04, 2015, 20:42:42 pm »
... B1265 (usterka w obwodzie siłownika chłodzenia powietrza)

Jeśli masz VIN wyższy niż N10330, to zignoruj ten błąd. Chodzi o to, że to dotyczy silniczka bypassu zimnego powietrza, którego od tego numeru VIN juz nie ma... a błąd został ;) Dobre  :-tylko
Też mam ten błąd i działa wszytko dobrze.
Jest: XF 2015 2.0t Luxury
By³: S-Type 2.7d Sport

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
« Odpowiedź #53 dnia: Kwiecień 04, 2015, 20:50:55 pm »
U mnie jest M85166. Nie bardzo wierzę w usterkę zawora nagrzewnicy ponieważ zmieniany był wg. faktury w sierpniu 2014 roku czyli ma ledwo ponad 0,5 roku. Do tego zalany świeży oryginalny płyn.

Czyli co...zostawałby albo moduł albo te 3 czujniki albo klapki bo wychodzi wg VIN ze mam. Tylko ktoś wie jaką czujniki rezystancję powinny dawać?? No i czy zmiana modułu wiąże się z jego przypisaniem pod auto czy plug'n'play?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 04, 2015, 21:00:53 pm wysłana przez Driv3rrrr »
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Andrzej4563

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 167
Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
« Odpowiedź #54 dnia: Kwiecień 04, 2015, 21:08:45 pm »
Ja wyjąłem stary moduł , w jego miejsce wpiąłem ten który kupiłem i po zawodach. Nic nie musiałem przypisywać.
Rover 75       , Jaguar S-type 2,5 V6  2003 r

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
« Odpowiedź #55 dnia: Kwiecień 04, 2015, 21:19:22 pm »
U mnie Andrzeju nie ma navi, więc mam ten nazwijmy to całościowy moduł ale podejrzewam jednak, że zasada podobna jak u Ciebie. Tylko martwi mnie to bardziej, że wychodzi po VIN iż mam klapy.....
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline dominx1989

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 41
  • JagFan
Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
« Odpowiedź #56 dnia: Kwiecień 18, 2015, 14:44:52 pm »
Po prawie dwóch miesiącach walki z ogrzewaniem w moim Jaguarze ogłaszam zwycięstwo :)  :-K

Jeśli ktoś z Was ma podobny problem to na pewno musicie poszukać ogarniętego elektro-mechanika. Jako że całość jest tak złożona - milion czujników, sterowników, klapek itd przyczyn usterki może być dużo. W moim aucie do wymiany nadawały się czujniki przy panelu na desce, jeden z czujników temperatury zewnętrznej (są dwa), naprawa klap sterujących przepływem powietrza (z powodu uszkodzonych czujników system cały czas w trakcie działania próbował adaptować położenie klap, przez co w efekcie końcowym nie pracowały w pełnym zakresie).

Efekt ciepła lub zimna przy skręcaniu to znowu wypadnięcie cięgna sterującego klapami (lewo/prawo)z mocowania.

Do regeneracji nadawał się także elektrozawór (tak regeneracji - nawet nowy za jakiś czas ulegnie takiej samej awarii - myślę że jest to celowe działanie producenta, aby zarabiać na naprawach). Problemem jest to że zawór jest po "złej" stronie układu i przepływa przez niego ciecz o temp ok 100*C, gdyby producent zaprojektował zawór na powrocie, temperatura ta wynosiłaby ok 30*C. Rozwiązania są trzy.

1. Kupować nowy elektrozawór ok 500 PLN co kilka lat i wymieniać (w zależności od tego jak kto często jeździ autem - ja moim robię ok 15 000 km rocznie).

2. Zregenerować raz i mieć z nim spokój - regeneracja polega na rozłożeniu i zamianie tulei "plastikowych" na mosiężne, dzięki czemu wytrzymują wysoką temp. (Opcja możliwa jedynie wtedy gdy nie są jeszcze zawilgotniałe cewki).

3. Rozwiązanie polegające na poprawieniu inżynierów fabryki - zamontowanie elektrozaworu z mercedesa ok 300 PLN nowy, dwustrefowy, na powrocie układu (wiąże się to z modyfikacją układu), ale wtedy taki element prawdopodobnie przeżyje waszego Jaguara. Minus rozwiązania to utrata oryginalności użytych części.


Kolejnym problemem w układzie były kable, z biegiem lat zaśniedziały styki za deską, niestety cały środek musiał być wymontowany i poprawienie styków w wiązkach.


Po sprawdzeniu fizycznie osprzętu i modułów można brać się za podpinanie komputera i zaprogramować wszystkie moduły, zaprogramować klapy, sprawdzić temperatury itd.


Słowem podsumowania, usterka bardzo ciężka, czasochłonna i kosztowna do naprawienia.

PEUGEOT 205 1.9 PB > PEUGEOT 306 1.8 PB > JAGUAR S-TYPE 3.0 V6 PB + NISSAN NV200 1.5dci + BMW 2 220d

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
« Odpowiedź #57 dnia: Kwiecień 18, 2015, 15:06:46 pm »
Nie pocieszasz :D. Mój myślałem, ze się naprawił ale ostatnio znowu fiksuje, raz wszystkie wentyle chłodzą, raz dolne i boczne grzeją. Jak mu się podoba. Aczkolwiek u mnie problem na 90% tkwi w klapie mieszalnika powietrza.

Fajnie, ze u Ciebie sprawa załatwiona
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piêkno¶æ dnia postrach nocy
Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
« Odpowiedź #58 dnia: Kwiecień 22, 2015, 01:24:12 am »
przeczytałem i wiem jedno nie mam czasu na rozebranie swojego więc bedzie tak jak jest czyli wystarczająco chyba że wezmę urlop i spedze go w pracy na warsztacie wtedy na pewno ogarne mojego kota i jeszcze pytanie do kolegi dominix jaki w przybliżeniu koszt tej naprawy tak z ciekawości pytam.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 22, 2015, 01:30:50 am wysłana przez niewaskieauto »
by³a zielona bestia 300km s type 4.2  V8
by³ saab 95 2.3 turbo 220km
by³ citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
bêdzie x350 super V8 400KM

Offline MATriX335

  • Zboczeniec Klubowy
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 859
Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
« Odpowiedź #59 dnia: Kwiecień 28, 2015, 14:44:40 pm »
Do regeneracji nadawał się także elektrozawór (tak regeneracji - nawet nowy za jakiś czas ulegnie takiej samej awarii - myślę że jest to celowe działanie producenta, aby zarabiać na naprawach).
Możesz podać namiary do osoby, która regenerowała Ci ten elektrozawór? Ile taka regeneracja kosztowała?
XJ40 1988 3.6l
S-Type 2000 3.0l