Autor Wątek: EGR  (Przeczytany 1801 razy)

Offline maron

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 622
  • S-typ 2.7D
EGR
« dnia: Wrzesień 11, 2016, 20:50:06 pm »
Przejżałem historię forum i jakoś nie mam chyba szcząścia bo nie znalazłem wątku o zaślepieniu egr-a ,choć pewien jestem że był.Koledzy,zastanawiam się poważnie nad wywaleniem egrów w moim kocie.Problemów na razie  z tym nie ma , rozważania moje są teoretyczne.Jeśli jestem w błędzie ,proszę o naukę,jeśli mam rację o potwierdzenie.Jasne jest że ustrojstwa owe są szkodliwe dla silnika bo wpuszczają dym i brudy z wydechu tam gdzie powino być czysto i świerzo.Jednak powoduje to obniżenie temperatury spalania co ogranicza NOx itp.Wprawdzie nie jestem tak zielony jak sam papież  i na NOx-ach mi nie zależy jednak obniżenie temp spalania to też ograniczenie temp zaworów,wtrysków itd.Czy to ma znaczenie dla trwałości silnika?Czy w kwestii "dobroczynności"zaworów egr to wszystko,czy jest coś istotnego o czym nie wiem a może wpłynąć na decyzję?Krótko mówiąc ,jest firma auto-krak,oferująca takie usługi i twierdząca że wywalenie tego smoka piekielnego to samo dobro.Jestem już bliski ,jednak czy koledzy mogliby mi trochę rozjaśnić temat?

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: EGR
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 11, 2016, 23:09:33 pm »
Maron nie wiem czy pomogę ale kiedyś zaslepilem w 2,5 v6 benzynie i nic mu się nie działo a nawet jakby lepiej się wkrecał a powód był taki że poprostu się zacinał w pozycji otwartej i na wolnych obrotach dusilo silnik, nowy kosztował majątek a zaślepienie dziecinnie proste mogłem też wypiąć wtyczkę ale wtedy świecił check to podłożyłem blaszkę i było ok. Trzeba by zobaczyć jak to konstrukcyjnie u Ciebie wygląda
:)

s-type 4.0 2000r

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: EGR
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 11, 2016, 23:17:37 pm »
Od dawna pieję treny o zaślepianiu tego cholerstwa! Psu na budę to jest. Dla eko-hipisów tylko.
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline maron

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 622
  • S-typ 2.7D
Odp: EGR
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 12, 2016, 16:02:26 pm »
Ale jak myślicie,wykasowanie z ECU jest konieczne?

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: EGR
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 12, 2016, 16:40:12 pm »
Ten element zagadki był już poruszany, zależy od konstrukcji. Moje zdanie: Zrób blaszkę, zatkaj, i sprawdź. Na 100% nie zaszkodzi silnikowi, tylko pomoże, a o białe miśki liski i żabki się nie martw, dadzą sobie radę.
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: EGR
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 12, 2016, 17:39:53 pm »
Prawdopodobnie numer z zaślepka  nie przejdzie już to testowałem w x350 2.7 Dyszel trzeba egry  z sterownika wypierdzielic w oprogramowaniu. Ktos w Poznaniu to robi bez problemu. Ja osobiście nie stosuje takich innowacji  więc jak coś to nic nie pisałem. Hahaha.
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: EGR
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 12, 2016, 17:51:47 pm »
Dobrze Krzychu gada,  2.7 tylko poprzez wyprogramowanie bo inaczej ucina moc i checka sadzi.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline maron

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 622
  • S-typ 2.7D
Odp: EGR
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 12, 2016, 18:54:08 pm »
Tak też chłopaki z auto-kraka mówią.Bez programowania ani rusz.Ale w kwestii sensowności wywalenia świństwa wszyscy są zgodni,znaczy trza!

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: EGR
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 12, 2016, 21:17:41 pm »
JO. Ino roz! tera wszysko wisz.
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: EGR
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 13, 2016, 10:47:10 am »
A w s type 4.0 gdzie te ustrojstwo bo tak popatrzylem na jeden i drugi kolektor i nie widać z tyłu gdzie??
:)

s-type 4.0 2000r

Offline maron

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 622
  • S-typ 2.7D
Odp: EGR
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 13, 2016, 19:32:48 pm »
A nie sądzicie że przed egzekucją należałoby sprawdzić wtryski?Czy skutki ew.niewielkiego lania wtrysku może być łagodzone przez pracę EGRa?