Autor Wątek: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type  (Przeczytany 15841 razy)

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 26, 2015, 19:03:56 pm »
Ot trafiłem
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline grzechch

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 663
Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 26, 2015, 19:13:21 pm »
A gdzie znajduje sie moduł sterowania klimą?

Offline Andrzej4563

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 167
Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 26, 2015, 19:46:20 pm »
Moduł odpowiedzialny za sterowanie klimą jest za schowkiem , przed nogami pasażera. Musisz zdjąć schowek , kanał nawiewu na nogi pasażera . No i wówczas zobaczysz czarny moduł . Jest przykręcony jedną śrubką .
Rover 75       , Jaguar S-type 2,5 V6  2003 r

Offline grzechch

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 663
Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 26, 2015, 19:50:49 pm »
dzieki. Przynajmniej jeden moduł zidentyfikowany i wiadomo za co odpowiedzialny

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 26, 2015, 19:54:57 pm »
Hmmm....jako moduł klimy Jaguar w oficjalnej rozpisce wskazuje na panel sterowania klimą/ogrzewaniem. Masz z nawigacją auto czy bez?

Edit: wychodzi na to, że w poliftach są 2 moduły odpowiedzialne za układ AC. Ten co piszesz (w schowku) oraz panel sterowania
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Andrzej4563

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 167
Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 26, 2015, 20:04:51 pm »
Ja mam S-type 2003 po lifcie , z dużym dotykowym ekranem
Rover 75       , Jaguar S-type 2,5 V6  2003 r

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 26, 2015, 20:10:24 pm »
Czyli się zgadza - są dwa moduły :). Bo ten wąski panel sterowania też jest jako moduł. Podejrzewam, że ten w schowku głównie sczytuje i przetwarza dane od czujników temperatury stąd miałeś takie dziwne rzeczy
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Andrzej4563

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 167
Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 26, 2015, 20:18:27 pm »
Powiem tylko tyle , że już mi ręce opadały  . Wpierw miałem problemy z elektrozaworem , póżniej nagrzewnica . A teraz ten moduł , nie wiedziałem za co się złapać ? Czujniki temperatury pozamieniałem miejscami , nie było efektu . Dopiero dziś namierzyłem na allegro ten moduł , w rozsądnej cenie ( 100 zł ) . Okazało się nie daleko ( Gliwice ) . No i w końcu udało się
Rover 75       , Jaguar S-type 2,5 V6  2003 r

Offline Zdrapciooh

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 440
  • S-Type 2004 2.7 Diesel Sport
Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 26, 2015, 20:52:39 pm »
(...). Dopiero dziś namierzyłem na allegro ten moduł , w rozsądnej cenie ( 100 zł ) . Okazało się nie daleko ( Gliwice ) . No i w końcu udało się

To możesz nazwać siebie szczęściarzem, na alle bez problemu kupisz taki moduł co ma poprzepalane ścieżki od sterowania elektrozaworem   :-chyt
Jest: XF 2015 2.0t Luxury
Był: S-Type 2.7d Sport

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 27, 2015, 20:08:50 pm »
A tak zapytam. Ten moduł jest taki dość płaski w kształt kwadrata/prostokąta?? Jeśli tak to jest ich w sumie uwaga - ponad 10 różnych numerów. W tym całkiem inne dla 2.7d których jest bodajże 5 numerów oraz co innego dla benzyn. Na każdy przedział numerów VIN jest inny numer modułów. Nie ma typowego podziału od M45XXX i do M45XXX

Na szczęście przykład Andrzeja pokazuje, że są wymienne....oby tylko wszystkie :D
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Andrzej4563

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 167
Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
« Odpowiedź #40 dnia: Luty 27, 2015, 20:30:02 pm »
Ja kupiłem wczoraj z 2,7 D , też się obawiałem że może nie pasować. Dlatego tak jak pisałem wczoraj pojechałem do Gliwic 36 km , byłem już przygotowany na sprawdzenie go na miejscu . Pasował !!! Jest prostokątny . Dałem 100 złotych za używkę
http://allegro.pl/modul-sterownik-jaguar-s-type-s-type-05r-i5108240794.html . Dokładnie ten zakupiłem
« Ostatnia zmiana: Luty 27, 2015, 23:33:46 pm wysłana przez Choina »
Rover 75       , Jaguar S-type 2,5 V6  2003 r

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
« Odpowiedź #41 dnia: Luty 27, 2015, 20:39:41 pm »
Czyli to ten. Tak jak pisałem w sumie występowały z ok. 10 różnymi numerami, aczkolwiek jak widać są zamienne więc mamy o tyle łatwiej :D
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Zdrapciooh

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 440
  • S-Type 2004 2.7 Diesel Sport
Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
« Odpowiedź #42 dnia: Luty 27, 2015, 22:00:40 pm »
Ze swojego doświadczenia to powiem Wam, że miałem do czynienia z trzema różnymi modułami i wyglądało to tak, że owszem jak na żywca się go podepnie bez programowania to też działa ALE przy programowaniu wybiera się pewne opcje dal modułu związane z wyposażeniem pojazdu i tak np.:
- jak do diesla wstawisz moduł pochodzący z benzyny, to może być problem ze sterowaniem webasto, którego jak  wiemy nie ma w benie, a po drugie jak w dieslu działa webasto to automatycznie zamyka się klapka recyrkulacji, żeby spaliny nie wpadały do kabiny. Nie wiem natomiast co się wydarzy kiedy zaprogramuje się np. 3.0 zamiast 4.0
- ogrzewanie szyby przedniej - być może bez programowania szyba działa, ale moduł działa tak, ze przy pewnej temp. powietrza moduł włącza szybę automatycznie, więc jak moduł "nie widzi" szyby, to nie ma automatu.
- jak do wersji kontynentalnej wersji wstawisz moduł z anglika, to funkcje sterowania, które są po stronie kierowcy, będą po stronie pasażera (np. jak po stronie kierowcy dasz temp na max to pojawia się "HI"), a poza tym to strefy klimatyzacji zamienią się miejscami.
Jest: XF 2015 2.0t Luxury
Był: S-Type 2.7d Sport

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
« Odpowiedź #43 dnia: Luty 27, 2015, 22:14:05 pm »
Patrząc w EPC funkcją grzania rozporządza moduł sterowania/regulacji, a nie ten który wymienił Andrzej. Przynajmniej tak wychodzi z rozpiski EPC, ponieważ jest podział na auto z grzaniem szyby i bez grzania. Natomiast takiego podziału nie ma dla modułu wymienionego w temacie.
Aczkolwiek nie neguje tego co mówisz :)
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
« Odpowiedź #44 dnia: Luty 28, 2015, 00:40:38 am »
dominix 1989 poradziłeś sobie z ogrzewem
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM