Zobacz cenę ASO węża IC-EGR i zrozumiesz. To nie jest normalna cena części tylko z kosmosu, a idealny zamiennik jest sylikonowy (niebieski) w cenie niecałe 130zł.
Co do alternatora, no sorry, jeśli juz coś trza rzeźbić w obudowie to chyba nie do końca tak powinno być, więc po co robić sobie problem jak można wziąć używkę z innego silnika, która siada P'n'P, a temat znany nie od dziś?
Idąc tropem rzeźbienia alternatora, to jest sposób na tani amortyzatory tylne do kota. Z mondeo MKIII po "drobnej modyfikacji" tylko chyba nie chodzi o robienie sztuki, a o naprawy P'n'P w racjonalnych cenach. Dużo części z Mondeo się stosuje, bo są o wiele tańsze, a nawet oryginalne części (z którymi Jag wyjechał z fabryki) ma znaczki Forda i indexy fordowskie, więc dlaczego płacić 3x tyle za część, którą ktoś przepakował z pudełka z logo Forda do Jagowskiego, czekać na nią i spuszczać się, skoro w ASO Forda mam tą samą część na miejscu, bądź jako IVO w tej sporo nizszej cenie?
Zobacz ceny np. rurka chłodzenia w 2.0TDCi plastikowa z 3 króćcami co idzie pod silnikiem, w Jagu cena bodaj 260zł i czekanie tydzień, a w Fordzie, 110zł i IVO w 48h z magazynów w Kolonii, a z PL by było na drugi dzień