Autor Wątek: Spalanie 2.0d  (Przeczytany 16174 razy)

Offline Kakashi

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 95
Spalanie 2.0d
« dnia: Wrzesień 25, 2014, 10:22:37 am »
Ja chyba za dużo tych tematów daję ale jestem nowym posiadaczem i co chwila mi wpada coś nowego, także przepraszam za spam.

Czy spalanie na poziomie 6.8 litra diesla/100 na autostradzie jest normalne? Bo z książeczek technicznych wynika że spalanie jest w granicach 4.8, a u ludzi jest jakieś 5-5,5l/100. Auto cisnę stale na 2.5k obrotów i jedzie jakieś 130 na godzinę... Czy można to jakoś naprawić czy akurat mój model ,,już tak ma"?

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
    • www.jaguar.org.pl
Odp: Spalanie 2.0d
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 25, 2014, 10:24:49 am »
Spalanie zależy równym stopniu od nogi użytkownika jak i stanu technicznego samochodu..  :-V
6.8 hmm, może jechałeś po górzystym terenie?  :- pojecia
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

Offline Kakashi

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 95
Odp: Spalanie 2.0d
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 25, 2014, 10:29:26 am »
Trasa autostradami A4 i A1 z Krakowa do Gdańska (tankowałem pod kurek w Krakowie) do stacji na A1 niedaleko Tczewa(też pod kurek). Wyszło mi 6.8l/100. Cisnąłem te równe 2.5k/obrotów i te ciągłe 130. W dodatku w nocy jechałem więc ruchu nie było i teraz się zastanawiam czy coś czyszczenia nie wymaga czy wymiany bo to jest aż dziwne.

Edit:
Żeby nie było że coś w paliwie to tankuję tylko na Shellu. Więc raczej jakość dobra.

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: Spalanie 2.0d
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 25, 2014, 10:33:50 am »
Ja potrafiłem zejść do 6.4 w S typie 2.7d i to przy większych prędkościach. Podepnij go pod kompa to zobaczysz co pokaże. Może EGR do czyszczenia/wymiany?

Offline Kakashi

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 95
Odp: Spalanie 2.0d
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 25, 2014, 10:37:30 am »
Właśnie. Apropo kompa. Czy konieczność jest jechania na serwis żeby zobaczyć błędy czy można dla siebie kupić interfejs i z laptopem w jaguarze się rozsiąść? Tanio by wyszedł taki interfejs? Bo same kody błędów są dość powszechne w necie, ew. można coś z chomika bądź torrentów zassać...
Edit:
Dobra, znalazłem na alledrogo. Nie było pytania. Tu co 3 post jest to samo ^^
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 25, 2014, 10:44:50 am wysłana przez Kakashi »

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
    • www.jaguar.org.pl
Odp: Spalanie 2.0d
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 25, 2014, 11:03:00 am »
Zwykły OBD odczyta Ci błędy, możesz je skasować, ale nie wszystkie. ABS i AIRBAG nie odczytasz. Do tego nie zaprogramujesz żadnych układów i wiele innych w porównaniu z prawdziwym kompem do Jagów, ale do zwykłego odczytania błędów w celu znalezienia przyczyn złej pracy, też da się ale czasem to nie wystarcza.
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

kurak22

  • Gość
Odp: Spalanie 2.0d
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 25, 2014, 11:14:15 am »
Żeby nie było że coś w paliwie to tankuję tylko na Shellu. Więc raczej jakość dobra.
bez różnicy.
to tak jak dolewanie super ultra paliw z dupska po 6zł do zwykłych samochodów.  :-clap

Ale to 6.8 to tak ciut ponad normę. turbo, przeplywka i egr sprawne?, wtryski były kiedyś robione?
Mam oprócz jaga jeszcze mundka 4 i w 1.8tdci spalanie lata od 4.5/6.5

btw. Wcale bym sie tym jednak nie przejmował. w koncu to juz wysokawe oborty jak na ON
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 25, 2014, 11:23:40 am wysłana przez kurak22 »

Offline gonzo7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 808
Odp: Spalanie 2.0d
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 25, 2014, 12:52:20 pm »
moj 2.0 D (przebieg 190K)
spalanie na trasie 5,5-6L przy prędkościach ok 130km/h ale bez katowanai silnika przy przyspieszeniach
miasto 6,7-7,5L (trasa Katowice Centum - Sonowiec centrum)

6,8 na trasie to dużo ale bez przesady
do sprawdzenia EGR i przeplywka - miałem zasyfioną przepływkę (objawem były czarne bąki przy dość ostrzejszych przyspieszniach), po przeczysczeniu owiele lepiej
sprawdz jak reaguje samochó na duże przyspieszenia - czy tez puszcza duże bąki
jeśli nie to nie masz się czym martwić.

Dodatkowo spalanie na kompie jakie pokazuje często jest mocno przekłamane / u mnie odchył potrafi być ok 0,6L/100km
najlepiej policz sobie to z litrów zatankowanych i przejechanych (walisz pod korek aż bedzie się ulewalo, przejezdzasz trasę i usupelniasz paliwo na maxa)

Jeszcze jedna sprawa z paliwem.
Wyjeździej je do końca i zatankuj na innej stacji - sprawdź czy Twój Shell naprawdę jest taki dobry jak piszesz.
Mnie raz tankowanie na tej stacji kosztowało o mało utate samochodu.
Zjechałem w zimie na trasę szybkiego ruchu ok 2km od domu i przy 90km/h zgasł mi silnik.
Finalnie okazalo się, że zamarznięte paliwo oblepiło filtr i udusiło silnik.
od tego czasu zmienilem stację i nigdy nie mialem problemów + koniecznie dolewam depresatora (nawet latem)

co do kompa - sprawdz stopień kompresji (powinno dac rade zwyklym OBD, obecnie nie ma takowego pod ręką także jeśli ktos ma doświadczenie to lepiej by sie wypowiedział za mnie)

Offline Kakashi

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 95
Odp: Spalanie 2.0d
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 25, 2014, 20:59:57 pm »
Nie wiem czy ma bąki bo raczej nic nie widzie ale rozumiem że mam dokładnie wymontować, wyczyścić i zamontować tak jak to jest tutaj pokazane? Robota wydaje się prosta. Jednak prawo Murphy'ego pokazuje że zapewne będą spieki na śrubach  8)
http://www.jaguarforum.co.uk/f26/egr-removal-cleaned-photos-36133.html

Offline gonzo7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 808
Odp: Spalanie 2.0d
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 26, 2014, 08:31:59 am »
tak - dokładnie ten manual
tam naprawdę nie ma co zepsuc - poziom trudnosci 2/10
jesli nikt nie zaglądał do EGRa to naprawdę profilaktycznie można takie czyszczenie wykonać z dużą ulgą dla silnika

eMWuGSM

  • Gość
Odp: Spalanie 2.0d
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 26, 2014, 10:55:16 am »
EGR to nie wszystko, odkręć kolektor dolotowy i zobacz ile tam będzie syfu (szczególnie 1. i 2. cylinder). Czasami zawartość kolektora przeraża.

Offline Kakashi

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 95
Odp: Spalanie 2.0d
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 28, 2014, 17:18:48 pm »
No wiec tak. Z ciekawostek pojawilo mi sie takie jakby... wycie? silnika kiedy jade coraz szybciej, jakby lozysko albo cos sie scieralo, patrzac z przodu, z lewej strony w okolicach tych paskow. Gdy jest odpalony na parkingu, z tamtej strony dochodzi jakby telepanie. Ktos sie z czyms takim spotkal?

A teraz raport, czyszczenie egr nic nie dalo bo okazalo sie ze kupilem samochod z juz zablokowanym egr'em, czytaj blaszka w polaczenie egru. Tak czy siak wyciagnalem i wyczyscilem, duzo tego nie bylo, do tego okrecilem ten czarny jakby plastik(kolektor?) i go tez staralem sie przeczyscic ale ponownie, albo ktos niedawno zagladal (samochod mam od 2 tygodni) albo po prostu to dlatego ze jest zablokowany. Jakies inne pomysly?

roman

  • Gość
Odp: Spalanie 2.0d
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 29, 2014, 21:20:08 pm »
Witam.

Telepanie ( stuki ) na wolnych obrotach, ktore znikaja po dodaniu gazu to moze byc kolo pasowe na wale korbowym.
Np.Corteco ok. 350pl. Pasuje od Forda Mondeo MKIII. Dostep po zdjeciu kola i oslon.

Pzd

Offline gonzo7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 808
Odp: Spalanie 2.0d
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 08, 2014, 09:36:15 am »
hej

udało się zdiagnozować stuki?

Jeśli faktycznie to koło pasowe (zwane także małą dwunastą od jego budowy) to pamiętaj co jest przyczyną jego rozsypywania się,
a mianowicie wada konstrukcyjna rolki alternatora.
Każdy silnik 2.0 / 2.2 forda czeka to prędzej czy później.
Rolkę trzeba koniecznie zamontować ze sprzęgłem.
Co ciekawe w benzynie rolka je ma w dieslu nie. Różnią się kołnierzem i jedyna modyfikacja to zeszlifowanie kołnierza na alternatorze by rolka pasowała (bez tego będzie harować).
Dowodem na tą usterkę jest to, że przy benzynie 2.0 forda nie występuje praktycznie taka awaria.
Wymiana koła tylko na oryginał (chyba firma Dayco je produkuje na 1 montaż) - kupno części za 200zł daje taki efekt, że rozpada się ono czasem po 5K km.
Ford sam je modyfikował wielokrotnie - przez to numerów tej samej cześci jest cała lista, rolkę alternatora zostawili.

eMWuGSM

  • Gość
Odp: Spalanie 2.0d
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 08, 2014, 21:47:46 pm »
Jeśli faktycznie to koło pasowe (zwane także małą dwunastą od jego budowy) to pamiętaj co jest przyczyną jego rozsypywania się,
a mianowicie wada konstrukcyjna rolki alternatora.
Każdy silnik 2.0 / 2.2 forda czeka to prędzej czy później.
Rolkę trzeba koniecznie zamontować ze sprzęgłem.
Co ciekawe w benzynie rolka je ma w dieslu nie. Różnią się kołnierzem i jedyna modyfikacja to zeszlifowanie kołnierza na alternatorze by rolka pasowała (bez tego będzie harować).


Hola, hola, jakie szlifowanie?!
Alternator z Duratec'a 1.8 (CHBA, CHBB, CHEP) i 2.0 siada P'n'P do 2.0/2.2 TDCi, koło pasowe jest identyczne,, jedynie alternator z benzyniaka ma wczepioną inną rurkę od chłodzenia powietrzem. Żadnego szlifowania.

Nowy alternator (MagnettMarelli lub DelcoRemy) kosztuje niecałe 450zł