Autor Wątek: Spalanie 2.0d  (Przeczytany 16176 razy)

Fiorino

  • Gość
Odp: Spalanie 2.0d
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 09, 2014, 07:15:34 am »
Hmmm, a ja mam podobne spalanie do Twojego, z tym, że samochód jest miesiąc po regerenacji wtrysków i pompy wtryskowej... Natomiast puszcza bąki tak jak ktoś wcześniej wspomniał, więc przyjrzę się przepływce...

A swoją drogą czym ją czyścić? I czy można ją jakimś cudem uszkodzić przy demontażu/czyszczeniu?

Online gonzo7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 808
Odp: Spalanie 2.0d
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 09, 2014, 07:28:12 am »

Offline slawek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 313
Odp: Spalanie 2.0d
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 09, 2014, 09:33:42 am »
Jeżeli wymienisz alternator z rolką ,która ma sprzęgiełko wszystko pasuje idealnie. (Ja mam od Mondeo z silnikiem benzynowym).
Przy wymianie samej rolki w alternatorze , który został zamontowany w fabryce, trzeba trochę podszlifować obudowę pod rolką (ok 1mm) , bo będzie ocierała .
X-Tpe 2,0 D sport  rok 2004

Online gonzo7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 808
Odp: Spalanie 2.0d
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 09, 2014, 10:53:20 am »
Wiem, ze pasuje alternator od benzyny, tylko po co skoro mozna zmienić roklę na nową max 150zł (mamy 300zl zaoszczedzone) + delikatne szlifowanie.
300zł przeznaczamy na małą dwumasę - tu kasa pewnie bardziej na to się koledze sprzyda, któremu się tłucze samochód.

pisałem o rozwiązaniu problemu, a nie o wymianie alternatora, który jest sam w sobie sprawny.

kto co woli, więcej wydać na cześci, czy może 30 min dlużej popracować i zaoszczędzić trochę grosza - na tym chyba forum polega

Fiorino

  • Gość
Odp: Spalanie 2.0d
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 09, 2014, 17:18:34 pm »
Panowie, ma ktoś może jakieś zdjęcię, albo tutorial gdzie znajdę owy przepływomierz i jak go wyczyścić?

Czy można odpiąć takowy przepływomierz i sprawdzić jak jeździ bez niego (czy tak samo puszcza dymek?)

eMWuGSM

  • Gość
Odp: Spalanie 2.0d
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 10, 2014, 11:04:47 am »
Wiem, ze pasuje alternator od benzyny, tylko po co skoro mozna zmienić roklę na nową max 150zł (mamy 300zl zaoszczedzone) + delikatne szlifowanie.
300zł przeznaczamy na małą dwumasę - tu kasa pewnie bardziej na to się koledze sprzyda, któremu się tłucze samochód.

pisałem o rozwiązaniu problemu, a nie o wymianie alternatora, który jest sam w sobie sprawny.

kto co woli, więcej wydać na cześci, czy może 30 min dlużej popracować i zaoszczędzić trochę grosza - na tym chyba forum polega
Używany dobry alternator od benzyny kosztuje 50-200zł, więc wiesz... Tym bardziej, jak ktoś ma "dojście" do kogoś kto ciąga angliki itd. Szczerze nie widziałem jeszcze uszkodzonego. Prędzej sterowanie z ECU siada (kablologia). Forum i może, ale wszyscy się spuszczają ze szczęścia, że mają Jaguara, a próbują podcierać się szkłem i oszczędzać na wszystkim czym się da. Czy to o to chodzi w posiadaniu auta marki premium? Chyba nie.

Offline slawek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 313
Odp: Spalanie 2.0d
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 10, 2014, 12:16:06 pm »
Kolego eMWuGSM  pozwolę sobie zacytować fragment twojego pierwszego postu na tym forum :

"Doświadczenie z Mondeo 2.0 TDCi i Transitem 2.0 TDCi kazały mi szukać czego innego i co? Odma, EGR, wąż łączący IC z Turbiną. ODMA pasowała nowa z Mondeo (110zł ASO Ford, 280zł Jaguar), EGR akurat miałem pod ręką z Mondeo, a wąż... był problem, oryginału nie było na allegro, nowy w ASO był w przykrej cenie, więc kupiłem z Massey-Fergusona te same średnice wejścia / wyjścia, a ścianki grubsze, wzmacniane i astronomiczna cena Mrugnięcie. Podobnie było z łożyskami kół tylnych"

Najłatwiej krytykować innych.
X-type to chyba nie jest klasa premium, ja używam go do wożenia psa na spacer  ;D
X-Tpe 2,0 D sport  rok 2004

eMWuGSM

  • Gość
Odp: Spalanie 2.0d
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 11, 2014, 00:35:38 am »
Zobacz cenę ASO węża IC-EGR i zrozumiesz. To nie jest normalna cena części tylko z kosmosu, a idealny zamiennik jest sylikonowy (niebieski) w cenie niecałe 130zł.


Co do alternatora, no sorry, jeśli juz coś trza rzeźbić w obudowie to chyba nie do końca tak powinno być, więc po co robić sobie problem jak można wziąć używkę z innego silnika, która siada P'n'P, a temat znany nie od dziś?

Idąc tropem rzeźbienia alternatora, to jest sposób na tani amortyzatory tylne do kota. Z mondeo MKIII po "drobnej modyfikacji" tylko chyba nie chodzi o robienie sztuki, a o naprawy P'n'P w racjonalnych cenach. Dużo części z Mondeo się stosuje, bo są o wiele tańsze, a nawet oryginalne części (z którymi Jag wyjechał z fabryki) ma znaczki Forda i indexy fordowskie, więc dlaczego płacić 3x tyle za część, którą ktoś przepakował z pudełka z logo Forda do Jagowskiego, czekać na nią i spuszczać się, skoro w ASO Forda mam tą samą część na miejscu, bądź jako IVO w tej sporo nizszej cenie?

Zobacz ceny np. rurka chłodzenia w 2.0TDCi plastikowa z 3 króćcami co idzie pod silnikiem, w Jagu cena bodaj 260zł i czekanie tydzień, a w Fordzie, 110zł i IVO w 48h z magazynów w Kolonii, a z PL by było na drugi dzień

Offline Kakashi

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 95
Odp: Spalanie 2.0d
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 13, 2014, 07:22:56 am »
Można więc uściślić? Bo z tego co zrozumiałem można kupić alternator od benzyny i wymienić całość albo samą rolkę i jeździć 5k kilometrów ale coś trzeba szlifować(co dokładnie?).
Co to jest P'n'P? Bo takie coś to tylko słyszałem w przypadku tranzystorów ale nigdy w przypadku samochodów...

eMWuGSM

  • Gość
Odp: Spalanie 2.0d
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 14, 2014, 11:13:45 am »
Można więc uściślić? Bo z tego co zrozumiałem można kupić alternator od benzyny i wymienić całość albo samą rolkę i jeździć 5k kilometrów ale coś trzeba szlifować(co dokładnie?).
Co to jest P'n'P? Bo takie coś to tylko słyszałem w przypadku tranzystorów ale nigdy w przypadku samochodów...
Plug and Play - w pełni zamienne/kompatybilne, bez żadnego szlifowania i innego żukojebstwa.

Offline Kakashi

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 95
Odp: Spalanie 2.0d
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 06, 2014, 09:40:06 am »
Panowie. Jest coraz gorzej. Spalanie mam już na poziomie 10 litrów w silniku 2.0D. Co prawda jeżdżę tylko po mieście ale nadal powinno być minimum 2 litry mniej. OBD żadnych błędów nie pokazuje, EGR jest zablokowany blaszką, kolektor w miarę czysty, przepływomierz czysty, olej z filtrem wymieniony, tarcze z klockami wymienione, kompresja(wg. OBD) w normie. Czy wymiana filtra paliwa mogłaby pomóc?

eMWuGSM

  • Gość
Odp: Spalanie 2.0d
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 06, 2014, 12:14:34 pm »
Raczej nie ma to wpływu.

Mi mój pali po 10-12L/100km w mieście (nowy układ wtryskowy, kompresja w porządku) z uwagi na to jak jest używany (krótkie odcinki, nie gaszony chodzi po 15-20 min na biegu jałowym pod obciążeniem światła, klimatyzacja, radio), zaś w trasie 5-6L w zależności od dynamiki jazdy.

Ten typ tak ma po prostu i nie jest to mój pierwszy X, ani pierwszy diesel.

PS. Jak zmierzysz kompresję via OBD?
Mozesz co najwyżej zrobić bilans cylindrów, ale to raczej tylko baaaardzo poglądowo.

Offline Kakashi

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 95
Odp: Spalanie 2.0d
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 06, 2014, 12:26:28 pm »
No właśnie mój jeździ te 5 kilometrowe odcinki i .... można dostać jak przeglądam rachunki za paliwo.

Tak btw. (przepraszam że nie na temat spalania) zauważyłem że trzeba wymienić osłonę przegubu wewnętrznego. Czy uniwersalna osłona się nada? Poza tym skrzypi ... z przodu przy jakimkolwiek wyboju. Łączniki stabilizatorów niedawno zamontowane(Lemforder). Czy to mogą być gumy stabilizatora? Gdzie można je tanio dostać?
« Ostatnia zmiana: Listopad 06, 2014, 23:55:00 pm wysłana przez Choina »

Offline aro

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 705
  • s-type 2000 manual lpg
Odp: Spalanie 2.0d
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 06, 2014, 15:06:52 pm »
Kolego Kakashi,nie ma to wpływu na spalanie ale radze Ci filtr paliwa w dieslu wymieniac tak czesto jak olej..tak wygodniej zeby nie miec calej listy co kiedy trzeba wymienic,a na filtrze paliwa nie ma co oszczedzac w dieslu jezeli nie chcesz po kolei robic całego układu zasilania za jakis czas..

Offline CapaBB

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 213
Odp: Spalanie 2.0d
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 06, 2014, 21:23:54 pm »
Jakiś cień szansy istnieje, że skrzypią gumy na stabilizatorze, ale ja raczej bym obstawał simerbloki wahaczy.
A co do spalania to ja robię dziennie 2 razy po 12 km ekspresówką i kilka po mieście i spalanie waha się między 8-9 litrów.
Co prawda po tych 12 km silnik się nawet za bardzo nie zagrzeje.
X-Type Estate 2.0D
Bielsko - Bia³a