Autor Wątek: Silnik 2099cm3 oraz pytania ogolne  (Przeczytany 16460 razy)

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: Silnik 2099cm3 oraz pytania ogolne
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 21, 2013, 16:17:25 pm »
Za te pieniądze pozostań przy Fiacie. Czytałeś dużo o iksie, a nie czytałeś o problemach ludzi co kupili iksa do 20.000 PLNów?
Jak przyszło im w pierwszym roku dołożyć 10k PLNów? Widocznie za mało czasu spędziłeś na forum. Podjarałeś się na tego Jaguara jak szczerbaty na suchary. Człowieku zejdź na ziemie, bo jak na razie to bujasz w obłokach. Czy w cenie punto z 2006-7 można kupić Jaguara o 3-4 lata młodszego? Jak już jeździsz i oglądasz te auta to bierz ze sobą kogoś kto się zna i kogoś kto jest przeciwny twojej dycyzji. Kogoś kto wyleje ci kubeł zimnej wody na głowę. Sam nie chodź bo już po tobie. Kupisz padło, a później będzie płacz.
Jest XE MY20, XJ6 1995
By³ X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Offline bosniak

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 482
Odp: Silnik 2099cm3 oraz pytania ogolne
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 21, 2013, 16:32:19 pm »
Dobrze Ci Choina pisze, jak kupisz Jaga za 18 tys to w 3 miesiące dołożysz 10 tys i nie woadomo czy to dalej bedzie jeździć. Są tu tacy ludzie na forum, którzy poł roku temu kupili takie "okazje", "cukiereczki" i "igiełki" i do dzis nie ogarnęli głównie elektryki silnika, wypadania zapłonów, błędów silnika, skrzyni, nie wspominając prawie wiecznie skrzypiacego zawieszenia. Bez moim zdaniem 25 tys w ręce nie ma co sie zbliżać do rocznika 2004.

piotr170169

  • Gość
Odp: Silnik 2099cm3 oraz pytania ogolne
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 21, 2013, 17:49:45 pm »
Bo te "Igiełki" mają przebiegi rzędu 130-200 tys. km które są z reguły fałszywe. Nie wierzę, że ktoś kupuje samochód za 120-150 tys.zł żeby pokonywać 15-20 tys.km rocznie. A niestety patrząc w ogłoszenia tyle mają. Może i są osoby które tyle jeżdżą, ale takich Jaguarów nie ma w ogłoszeniach tylko stoją w garażach pierwszych właścicieli. Mam w tej chwili Opla Insignia z lipca 2009 z przebiegiem 192 tys.km i nic się praktycznie nie dzieje. Myślę, że dla Jaguara 2,0D taki przebieg też nie jest problemem, ale jak ma 350-400 tys.km to już coś trzeba robić. Swój samochód spróbuję sprzedać w 2015 r. z przebiegiem max.150 tys.km. >:D :-wings

lysyyy

  • Gość
Odp: Silnik 2099cm3 oraz pytania ogolne
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 21, 2013, 18:09:39 pm »
To będziesz musiał dużo jeździć na wstecznym  :-gwizd

discus9

  • Gość
Odp: Silnik 2099cm3 oraz pytania ogolne
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 22, 2013, 15:47:26 pm »
Czy wiecie,że benzynowy silnik 2,5;3,0 do X-typa nazywa się Duratec,zaprojektowany przez Porsche i używany we wszystkim od Forda Taurusa i Mazdy do Aston Martina.

Offline bosniak

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 482
Odp: Silnik 2099cm3 oraz pytania ogolne
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 22, 2013, 20:33:29 pm »
Nie?

discus9

  • Gość
Odp: Silnik 2099cm3 oraz pytania ogolne
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 23, 2013, 10:20:58 am »
Tak,wyczytałem na angielskim forum Jaguara,sam się zdziwiłem ale zarazem cieszę się z tego.

looke81

  • Gość
Odp: Silnik 2099cm3 oraz pytania ogolne
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 23, 2013, 17:10:18 pm »

Nie brakuje naiwnych ktorzy mysla, ze Niemiec sprzeda dobrego Jaga za 3000euro zeby jeszcze handlarzyna zarobila i wystawila za 20kPLN. Jedyny pewny zakup to siec dilerska w DE lub gdziekolwiek ale wtedy cena 2x wiecej niz u Turka czy polaczka.
« Ostatnia zmiana: Listopad 23, 2013, 17:26:39 pm wysłana przez looke81 »

siwy155

  • Gość
Odp: Silnik 2099cm3 oraz pytania ogolne
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 23, 2013, 21:11:50 pm »
Wtrącę się do dyskusji bo x z motorem 2,1 leży również w zakresie mojego zainteresowania z tym, że ją ograniczamy się bardziej bo rozglądam się wyłącznie za manualem że skórzaną tapicerką. Dziś obejrzałem coś takiego ale akurat automat ze szmacianymi fotelami rok 2004 wystawiony za ok.25 tys.zł.Poza tym, że pomalowany praktycznie dookoła to silnik pracował bardzo ładnie, wnętrze też ok to jednak w aucie z tego rocznika zaskoczyła mnie korozja na tylnych nadkolach i na pokrywie bagażnika w okolicy chromowanej listwy. Powiedzcie zatem czy to stan normalny w tym modelu i adekwatny do rocznika? A może korozja czai się jeszcze gdzieś? Gdzie jej szukać? Zaznaczam, że niezbyt przykładałem się do oględzin bo to pierwszy x jakiego wziąłem na tapetę a w dodatku że względu na automat i brak skóry poza moim targetem.Nie oglądałem też spodu auta.

Offline Kocur666

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.670
  • Zdrowie szybkich pañ i piêknych Jaguarów...
Odp: Silnik 2099cm3 oraz pytania ogolne
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 23, 2013, 22:39:21 pm »
Na pokrywie bagażnika pod listwą to chyba norma, mój został sprowadzony z Włoch, jasny kolor, jak go kupowałem nie miał ani grama rdzy lecz po pierwszej zimie w tym miejscu zacieki rdzy się zaczęły robić, pewnie od dziur na śruby mocującą listwę, z tego co wyczytałem to progi lubią rdzewieć, z zewnątrz tego nie widać bo na progi są montowane plastikowe nakładki... Tyle co wiem o korozji X-type, może inni coś jeszcze dopowiedzą... Pozdrawiam... :P
Jaguar X-type 2,5 V6 AWD 02r

Yamaha YZF-R1 RN19

Bedek

  • Gość
Odp: Silnik 2099cm3 oraz pytania ogolne
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 26, 2013, 06:59:11 am »
Mówicie że 18 tyś to za mało a w ostatnim "Motorze" 47/13 jest wielka tabela z cenami 390 modeli aut, znalazł się tam także X-TYPE, jakież było moje zdziwienie jak zobaczyłem ceny za 2,5 V6 z 2003 r 14200 z 2004 - 16100 z 2005 - 19500 z 2006 za 26400 - diesle o kilka zł droższe - nie wiem mój nie jest w idealnym stanie ale za 14 tyś bym go nie oddał. Kupiłem go przypadkiem bo stał za płotem w komisie i bardzo ładnie wyglądał a do decyzji skłoniło mnie to i w tej kolejności awd, V6, jasny środek - automat był miłym dodatkiem. Po dwóch latach jazdy i 40 tyś przejechanych  uważam że to świetne auto napęd idealnie pasuje do jego charakteru i uważam że nie nie powinien miec ani 1KM mniej teraz to jest minimum które wystarcza, nawet moja żona po rundce jagiem powiedziała wiesz on jakiś taki lekki jest, chyba lżejszy od naszego poprzedniego auta - nie nie jest lżejszy a o 70 kg cięższy ale ma prawie 200 KM i wydaje się lekki.

Offline bosniak

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 482
Odp: Silnik 2099cm3 oraz pytania ogolne
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 26, 2013, 08:59:18 am »
Tylko ten motor na podstawie czego robil te tabele? Inna rzecz, ze wystarczy spojrzec na allegro czy otomoto i widac golym okiem ze diesle sa tansze od benzyniaka.

discus9

  • Gość
Odp: Silnik 2099cm3 oraz pytania ogolne
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 26, 2013, 12:42:46 pm »
Silnik Diesla jest droższy w eksploatacji i nieopłacalny kiedy przejeżdżamy małe ilości kilometrów.Natomiast gdy robimy dużo kilometrów to owszem,warto zainwestować w ten silnik.

Offline bosniak

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 482
Odp: Silnik 2099cm3 oraz pytania ogolne
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 26, 2013, 13:21:12 pm »
Silnik Diesla jest droższy w eksploatacji i nieopłacalny kiedy przejeżdżamy małe ilości kilometrów.Natomiast gdy robimy dużo kilometrów to owszem,warto zainwestować w ten silnik.

Warto to zainwestowac w gaz gdy robimy duzo kilometrow

Bingo

  • Gość
Odp: Silnik 2099cm3 oraz pytania ogolne
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 02, 2013, 15:46:48 pm »
Obawiam się ,że w tym wypadku Diesel nie będzie opłacalny przy dużych przebiegach :) Niestety pompa wtryskowa tego wynalazku nie wytrzyma długo - reszta osprzętu silnika wcale nie jest lepsza.
Znam przypadki zakupu Mondeo z "idealnymi" parametrami ,które szybko się zmieniły i odchudziły portfel nabywcy o blisko połowę kwoty wartości pojazdu!
Co do silnika 2.1 to do normalnego użytkowania jest OK i do tego mega tani w eksplotatacji. Spalanie w trasie 8 l. miasto do 11 czyli całkiem nieźle. Mój ma 200 tys . i nic mu nie dolega a kupiony był za mniej niż 20 tys.
Problem będzie ze znalezieniem egzemplarza w oryginalnym lakierze z uwagi na sporą ilość sprowadzonych i do tego podatnością na korozję.Lepiej zatem skupić sie na przyczynach lakierownia niż szukać na siłę "igły".
Instalacja gazowa w silniku 2.1 sprawdza się bardzo dobrze sporo redukując koszty użytkowania.