Hmm, przycisk blokady otwierania szyb (znajduje się "pod" przyciskami sterowania szybami w panelu drzwi kierowcy) dotyczy tylko i wyłącznie szyb w drzwiach tylnych, tak jest, o ile się nie mylę, w każdym aucie
Możesz dorobić sobie własny przełącznik, jak chcesz.
Co do spalania, powodów może być kilka:
1. Sondy lambda - nie patrz na to, że sprzedający powiedział "zostało naprawione"... na pewno nie zostało (po co miałby wydawać jeszcze kasę przed sprzedażą auta - taka mentalność ludzka), więc jedziesz na warsztat na diagnozę pracy sond przed katalizatorami, bo to one mają wpływ na ilość paliwa podawanego do silnika
2. Czujniki w dolocie silnika (jest przepływomierz przed przepustnicą i czujnik w kolektorze dolotowym) - przepływomierz, podobnie jak te 2 sondy lambda, ma wpływ na ilość paliwa podawanego do silnika
3. Też możliwe - nieszczelność w układzie dolotowym/wydechowym - wtedy czujniki, o których wspomniałem powyżej, wykazują błędne odczyty i komputer potrafi dowalić paliwa do mieszanki
To, że któryś z czujników "nawala", nie znaczy, że zawsze będzie się to objawiać kontrolką "check engine".