Autor Wątek: Dorobienie kluczyka  (Przeczytany 26947 razy)

daniel

  • Gość
Dorobienie kluczyka
« dnia: Marzec 16, 2009, 11:09:16 am »
Szukam w Warszawie majstra, który dorobi mi kluczyk do kota (chodzi o ten fordowski, wielokątny). Serwis odpada, po tym jak przez pół roku sprowadzali mi blank key, a potem kazali sobie samemu dociąć (no i dorobiłem u pierwszego lepszego, który mi spieprzył oczywiście). Tak przy okazji sam kluczyk w JLR to około 140pln  :( . Może ktoś z was dorabiał do kota Z POWODZENIEM kluczyk w stolicy? Wkrótce przyjedzie do mnie kolejny blank key, a nie chciałbym znowu dać go komuś, kto się bedzię dopiero uczył fordowskiego cięcia.
A no i nie dorabiajcie kluczyka w M1 w markach >:(

macho

  • Gość
Odp: Dorobienie kluczyka
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 16, 2009, 11:44:26 am »
Jeśli ktoś miałby zprawdzone miejsce gdzie dorabiają chętnie skorzystam za pośrednictwem poczty. kotek przez ten czas poczeka w garażu

daniel

  • Gość
Odp: Dorobienie kluczyka
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 16, 2009, 11:55:07 am »
Do kota z 90 roku, kluczyk wielokątny. Może jednak Warszawa? Kot na kluczyku jest tu istotny, ale blanka będę miał swojego  ;)
« Ostatnia zmiana: Marzec 16, 2009, 11:56:42 am wysłana przez daniel »

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: Dorobienie kluczyka
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 16, 2009, 14:05:24 pm »
Klucz fordowski jest jednym z najgorszych do dorobienia. Wiem coś o tym, bo moja teściowa ma sieć punktów dorabiania kluczy. Nie raz widziałem jak pracownik spieprzył klientowi klucz. To, że klucz zepsuty to jeszcze nic. Ale te klucze potrafią się zablokować w zamku. Wtedy trzeba wzywać "legalnego włamywacza". Klucz sześciokątny jest dorabiany na zasadzie kodu np.12573. I to oznacza ilość przekręceń kluczem od punktu zero. Wszystko było by ok, gdyby nie to, że przez te 19 lat klucz się troche wytarł, granice kodu się pozacierały, a i stacyjka się zużyła. Dlatego najlepiej skorzystać z usługi legalnego włamywacza - awaryjne otwieranie zamków. Każdy punkt ma taki kontakt. Gościu na podstawie twojego klucza, bądz twojej stacyjki jest w stanie odczytać twój kod, ewentualnie ustali jaki teraz jest po tych 19 latach użytkowania. Spisuje kod i na jego podstawie dorabia ci klucz, nawet nie musi mieć twojego klucza. Idziesz do Jaga i pasuje na 1000%.
Jest XE MY20, XJ6 BRG MY95
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

piotr170169

  • Gość
Odp: Dorobienie kluczyka
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 28, 2009, 22:05:41 pm »
W Łomiankach pod Warszawą facet dorabia kluczyk do Jaguara w pół godziny.
Za 220 złotych daje kluczyk, docina go i programuje transponder. Kluczyk fodowski bez pilota.

Whisnia

  • Gość
Odp: Dorobienie kluczyka
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 28, 2009, 22:15:58 pm »
W Krakowie też nie ma z tym problemu - właśnie jutro jadę dorobić do swojego kocura

daniel

  • Gość
Odp: Dorobienie kluczyka
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 30, 2009, 11:17:29 am »
W desperacji pogadałem z JDHT i mi przysłali gotowy - coś koło 40Ł było - nie pamiętam dokładnie.

eMWuGSM

  • Gość
Odp: Dorobienie kluczyka
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 17, 2012, 21:28:16 pm »
Choina, troszkę nie do końca piszesz dobrze.

Sprawa dorobienia klucza Tibbe (Ford / Jaguar) nie jest trudna, nieraz mi dorabiano i nie było problemów, jedynie raz się zakleszczył w stacyjce (zapadki wyślizgane). Zapadki w zamku są wykonane tak, że z wiekiem wycierają się (tak samo jak klucze), zapadki da się bezproblemowo wymienić i zreanimować wkładkę (stacyjki, wlewu paliwa, drzwi, klapy).

Kolejna sprawa, mitem jest niekompatybilność kluczy Jaguar / Ford. Nawet picki do Jaguara są te same co do Fordów Tibbe (1985-2010). Końcówka, że jest delikatnie inaczej wyprofilowana nie znaczy, że nie będzie pasować. Sam dorabiałem w zeszłym miesiącu kluczyk do mojego X-Type'a 2005 i to najzwyczajniejszy w świecie fordowski (nawet bez miejsca na transponder, bo ma mi służyć jedynie do otwarcia auta w przypadku zatrzaśnięcia drzwi) klucz taki jakw Fieście MKIII / Sierrze MKII / Mondeo MKI / Escorcie MKIV. W przypadku IMMO w Jaguarze może być jedynie różnica, że w Fordzie są 2 rodzaje klucza 'niebieski' i 'czerwony' róznica w 'magazynku' na 'pastylkę', bo same pastylki (czyli transpodery immobilisera) są troszkę inne.

Poniżej zdjęcia klucza z X-Type 2005r. i Tibbepicka wraz z dobrymi i zużytymi wkładkami, jeśli będziecie zainteresowani tematem o zamkach i kluczach, to może się zmobilizuję i napiszę co i jak w tym temacie ;)




I najlepsze na koniec, a mianowicie Fordowskim WDS da się zakodować IMMO do X-Type 2.0 TDCi.




Jeszcze co do kodowania pilotów, bo tak wszędzie jest opisane niby, ale nie do końca dokładnie:

Programowanie pilota X-Type

1. Włóż klucz do stacyjki.
2. Przekręć do pozycji "1"
3. Przekręć do pozycji "2" i z powrotem do "1" czterokrotnie, dość szybko to trzeba robić, tzn. zapalą się i zgasną* kontrolki i od razu do "1", i od razu do kontrolek i tak cztery razy).
4. Gong (ten od świateł i od 15 sekund na wejście po otwarciu drzwi kluczem 'pika') raz piknie
5. Wyciągnij klucz ze stacyjki.
6. Wciśnij guzik pilota (dowolny), gong raz piknie i będzie działać.


0 - OFF
1 - Radio
2 - Zapłon (zapalają sie kontrolki)
3 - Rozruch

*) Kontrolka ABS i kontrolka od alarmu koło ręcznego w tunelu środkowym.

PS. Przepraszam za odkopanie starego tematu, ale szukałem informacji na temat kodowania i nie było nigdzie napisane w sposób który by wszystko dokładnie wyjaśniał ;]

eMWuGSM

  • Gość
Odp: Dorobienie kluczyka
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 17, 2012, 23:06:06 pm »
Pomyłka, jeszcze raz kodowałem, kluczyk trzeba szybko przekręcać 1-2-1-2-1-2-1-2-1-0 jak najszybciej przekręcać stacyjką.

slavek

  • Gość
Odp: Dorobienie kluczyka
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 26, 2012, 13:32:55 pm »
Co zrobić... otwieram auto z kluczyka i od kierowcy mega opór... nieraz w ogóle nie da się otworzyć, zamek ani drgnie w kierunku otwierania?? muszę kupić nowe wkładki czy coś ??

Offline radzioo

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 129
Odp: Dorobienie kluczyka
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 26, 2012, 14:37:58 pm »
Dorobienie kluczyka wraz z zaprogramowaniem w Warszawie:

Firma BOBIK
ul. Żelazna 67 lok. 9 (wjazd od ul. Chłodnej 31)
tel. (22) 624 70 17

Do x308 mnie kosztowało 200 zł brutto. Usługa w 10 min.
XJ Executive 4.0, 1999

Davidson89

  • Gość
Odp: Dorobienie kluczyka
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 07, 2012, 20:34:34 pm »
orientuje się ktoś z Was ile kosztuje bębenek wkładki zamka, ew. w zestawie z kluczykiem, niestety bardzo ciężko wygrzebać coś w internecie konkretnego- nawet na stronach popularnych sklepów (albo brak ceny, albo towaru, albo rejestrować się trzeba albo zapytywać i dane podawać itd.- totalny bezsens i dziadowanie), jaguar xj40 daimler 93'-94'

czy można zregenerować wkładkę (takie mam objawy, zapadki jakby się poluzowały i totalnie "pogubiły", ciężko włożyć klucz a już tym bardziej wyjąć, nie przekręca się prawidłowo przez co centralka na nic)- już wiem, że za takie usługi fachowi ślusarze sobie krzyczą a jak słyszą jaguar to od razu 2 razy tyle, dlatego pytam o cenę nowego zestawu

Offline promotion

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 142
PILOTY CENTRALNEGO ZAMKA PROGRAMOWANIE ????
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 06, 2013, 15:50:27 pm »
witam wszystkich
zacznę od tego że w pewnej chwili auto przestało reagować na piloty ( oba ) , po wymianie baterii nic się nie zmieniło
pewnie piloty się wyprogramowały ( tak mi powiedziano więc zacząłem przeglądać forum .
wiem , że wątek był już kilkakrotnie omawiany , ale ja jakoś działając zgodnie z wytycznymi tj. przekręcić kluczyk 4 razy itd nic nie uzyskałem .
owszem po 4 razie przekręcenia kluczyka z poz. 1 do 2 usłyszałem gong , ale po przycisnięciu przycisku na pilotach nic sie nie naprawiło , dalej auto nie widzi pilotów .
może ktoś by mi wytłumaczył jak blondynce jak te pier..... piloty wprogramować .czy robić to przy otwartych czy zamkniętych drzwiach itd krok po kroku , bo już mnie szlak trafia , a może jest jakaś inna przyczyna np. spalony biezpiecznik itp.
mam x-typa 2.2 disel kombi rok. prod 2006 piloty wraz z kluczykiem w kształcie łezki z czterma przyciskami .
dodaję , że z kluczyka auto daje się zamknąć i otwierać , centralny zamek działa alarm się uzbraja itd. nie działają tylko piloty
maciek
xj8 x350 4.2 long 2004
xj8 x350 4.2 long 2007

lexxus

  • Gość
Odp: PI LOTY CENTRALNEGO JAK WPROGRAMOWAĆ?
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 06, 2013, 19:26:03 pm »
Ja mam 3 piloty , auto każdym z nich otworzę ale żadnym nie zamknę , programowałem 100 razy był gong i nic tu chyba jest inna przyczyna , ale jaka?

BlackV6

  • Gość
Odp: PI LOTY CENTRALNEGO JAK WPROGRAMOWAĆ?
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 06, 2013, 19:54:18 pm »
no to zostaje zapadka w stacyjce  :P przesmarować i zobaczyć czy będzie działać ,ja potraktowałem stacyjkę wd40 wkłądałem i wyciągałem kluczyk aż zapadka zaczęła się do końca zamykać .