Choina, troszkę nie do końca piszesz dobrze.
Sprawa dorobienia klucza Tibbe (Ford / Jaguar) nie jest trudna, nieraz mi dorabiano i nie było problemów, jedynie raz się zakleszczył w stacyjce (zapadki wyślizgane). Zapadki w zamku są wykonane tak, że z wiekiem wycierają się (tak samo jak klucze), zapadki da się bezproblemowo wymienić i zreanimować wkładkę (stacyjki, wlewu paliwa, drzwi, klapy).
Kolejna sprawa, mitem jest niekompatybilność kluczy Jaguar / Ford. Nawet picki do Jaguara są te same co do Fordów Tibbe (1985-2010). Końcówka, że jest delikatnie inaczej wyprofilowana nie znaczy, że nie będzie pasować. Sam dorabiałem w zeszłym miesiącu kluczyk do mojego X-Type'a 2005 i to najzwyczajniejszy w świecie fordowski (nawet bez miejsca na transponder, bo ma mi służyć jedynie do otwarcia auta w przypadku zatrzaśnięcia drzwi) klucz taki jakw Fieście MKIII / Sierrze MKII / Mondeo MKI / Escorcie MKIV. W przypadku IMMO w Jaguarze może być jedynie różnica, że w Fordzie są 2 rodzaje klucza 'niebieski' i 'czerwony' róznica w 'magazynku' na 'pastylkę', bo same pastylki (czyli transpodery immobilisera) są troszkę inne.
Poniżej zdjęcia klucza z X-Type 2005r. i Tibbepicka wraz z dobrymi i zużytymi wkładkami, jeśli będziecie zainteresowani tematem o zamkach i kluczach, to może się zmobilizuję i napiszę co i jak w tym temacie
I najlepsze na koniec, a mianowicie Fordowskim WDS da się zakodować IMMO do X-Type 2.0 TDCi.
Jeszcze co do kodowania pilotów, bo tak wszędzie jest opisane niby, ale nie do końca dokładnie:
Programowanie pilota X-Type
1. Włóż klucz do stacyjki.
2. Przekręć do pozycji "1"
3. Przekręć do pozycji "2" i z powrotem do "1" czterokrotnie, dość szybko to trzeba robić, tzn. zapalą się i zgasną* kontrolki i od razu do "1", i od razu do kontrolek i tak cztery razy).
4. Gong (ten od świateł i od 15 sekund na wejście po otwarciu drzwi kluczem 'pika') raz piknie
5. Wyciągnij klucz ze stacyjki.
6. Wciśnij guzik pilota (dowolny), gong raz piknie i będzie działać.
0 - OFF
1 - Radio
2 - Zapłon (zapalają sie kontrolki)
3 - Rozruch
*) Kontrolka ABS i kontrolka od alarmu koło ręcznego w tunelu środkowym.
PS. Przepraszam za odkopanie starego tematu, ale szukałem informacji na temat kodowania i nie było nigdzie napisane w sposób który by wszystko dokładnie wyjaśniał ;]