Autor Wątek: XJR (X308) i LPG?  (Przeczytany 18601 razy)

IljaOblomow

  • Gość
XJR (X308) i LPG?
« dnia: Wrzesień 17, 2012, 20:54:18 pm »
Witam,  :-wstyd ,że mam takie myśli, ale planuje zakup XJR i chciałbym się najpierw dowiedzieć, czy ktoś z LPG jeździ i jakie ma z tym doświadczenia!?

Wiem, że potrzebny jest jakiś emulator ciśnienia paliwa (nie wszystkie działają) , i że są z tym problemy oraz z podłączeniem reduktorów do systemu chłodzenia.

Pozdrawiam

Aleks

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
    • www.jaguar.org.pl
Odp: XJR (X308) i LPG?
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 17, 2012, 22:11:12 pm »
Nie ma żadnych problemów, wszystko się da. Tutaj masz link:
http://gaspoweruk.co.uk/v3/lpgconversions/jaguar_xjr-8cyl_-_-/jaguar_xjr-8cyl_-_-.html
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

IljaOblomow

  • Gość
Odp: XJR (X308) i LPG?
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 17, 2012, 22:59:36 pm »
Dzięki! Ale zdjęcia z OK , to nie to samo co doświadczenia od bezpośredniego użytkowniaka!

pzodrawiam

BlackV6

  • Gość
Odp: XJR (X308) i LPG?
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 17, 2012, 23:12:50 pm »
Wydaje mi się że ciężko będzie dorwać użytkownika który XJR pakuje w gaz ;)

IljaOblomow

  • Gość
Odp: XJR (X308) i LPG?
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 17, 2012, 23:15:06 pm »
Ponoć było niedawno kilka na Mobile. Z jednym rozmawiałem, który przejechał  ponoć 170 tkm na gazie i silnik przeżył. Chyba nawet bez Flashlube, ale za to żużył dwie skrzynie biegów :-)

BlackV6

  • Gość
Odp: XJR (X308) i LPG?
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 17, 2012, 23:29:55 pm »
wiesz ktoś musi być na forum pierwszy aby reszta mogła się na czymś uczyć ;) oby tylko pominęły cie problemu ze skrzynia

IljaOblomow

  • Gość
Odp: XJR (X308) i LPG?
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 17, 2012, 23:35:34 pm »
No to zobaczymy jak to będzie...w najgorszym przypadku będę nadal jeździł starymi saabami turbo  :-A

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
    • www.jaguar.org.pl
Odp: XJR (X308) i LPG?
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 18, 2012, 11:49:02 am »
Nie bardzo rozumiem co ma skrzynia do LPG. Chyba jakiś nieszczęśliwy model, albo ktoś kto nie wymienia oleju. Przejechałem 75 tys. na lpg w 4.0 x308 i nie widzę żadnych objawów zużycia. Oleju nie ciągnie, szklanki zaworów nie klepią, jedynie jeden katalizator mi się skończył. Mam prawie 200 tys. przebiegu. Serwis robię na jesień i na wiosnę, wymieniając olej w silniku, dyferencjale, wymieniając filtry powietrza oraz gazu obu frakcji. Średnie spalanie to 14-15 litrów, a że mieszkam we Wrocławiu, to należy je uznać za małe. W zeszłym tygodniu jechałem do Berlina, jechałem spokojnie, a średnia prędkość wyniosła 102 km/h , spalanie 8.7 L/100 i jeszcze w życiu tak niskiego nie miałem w tym Jagu!  ;D
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

Tom

  • Gość
Odp: XJR (X308) i LPG?
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 18, 2012, 15:49:39 pm »
Proszę mnie tylko źle nie zrozumieć, to nie jest ocena ani krytyka, ale nie jestem w stanie pojąć jak do Jaguara można zakładać gaz, ale przecież wszystkiego nie muszę rozumieć. Mam XJR i myśle, że nie po to kupuje sie ten model, zeby oszczędzać na paliwie, poza tym czy to nie iluzoryczne oszczędności przecież trzeba kupić urządzenie, zainstalować je i w dodatku częściej serwisować. Zastanów sie ile przejeżdżasz kilometrów i kiedy Ci sie to zwróci? No i ten widok Jaguara na stacji podpietego pod gaz :-[

Offline Jaguar Wrocław

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 462
Odp: XJR (X308) i LPG?
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 18, 2012, 16:20:16 pm »
Pewnie w Lidlu czy Biedronce też nie kupujesz tylko latasz do Londynu po zakupy...bo widok jak ktoś cię zobaczy "podpiętego" pod kasę w Biedronce ??  :(Kwestia osobistych preferencji co do napełniania zbiornków - już była omawiana na forum... aha Porsche w dizlu też głupio wygląda ? toż to wiocha przecież można lać V-Power co to za różnica.
P.S.cytat :Proszę mnie tylko źle nie zrozumieć, to nie jest ocena ani krytyka,  - a co to jest ?
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 18, 2012, 16:27:00 pm wysłana przez JaguarSzczecin »

IljaOblomow

  • Gość
Odp: XJR (X308) i LPG?
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 18, 2012, 16:50:59 pm »

Troszke z innej perspektywy. Ja z powodu zmiany pracy i niecheci do przeprowadzek musze okolo 150 km dziennie jezdzic. Aby sobie ten czas w samochodzie umilic postanowilem sobie kupic samochod w ktorym jazda bedzie sprawiala troche wiecej przyjemnosci niz w moim saabie turbo i ktory bedzie mi sie podobal. X308 to ostatni z xj ktory mnie sie jeszcze optycznie podoba. Poniewaz pali ile pali pomyslalem sobie, ze dorzuce instalacje za 10 000 PlN i po 6 Miesiacach sie ta zwroci, a ja bede sobie jezdzil za polowe kosztow benzyny. Co sobie ludzie pomysla na stacji benzynowej malo mnie interesuje :-)

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
    • www.jaguar.org.pl
Odp: XJR (X308) i LPG?
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 18, 2012, 17:54:32 pm »
Jeśli masz zamiar wydać 10 tys. PLN na instalację, to zastanów się nad zrobieniem ciekłego wtrysku, uzyskasz więcej koni mechanicznych, a bak paliwa zastąpisz bakiem na LPG, więc nie zmniejszysz sobie bagażnika. Znam gościa, który jeździ na tym w Dodge Ram z silnikiem od Vipera. Jeżeli tak spory odcinek masz do pracy to koszt zwróci Ci się dość szybko. Myślę że normalna instalacja dla XJr-a wyniesie Cię max 7tys. zł. Koniecznie zamontuj 2 parowniki o dużej mocy. Dodam, że jeśli posiadasz tuleje pokryte nikasilem, to w przypadku gazu ochronisz je przed szybszym z zużyciem, ponieważ LPG nie zawiera siarki.
Co do wypowiedzi TOM'a. Znam wielu posiadaczy kotów, którzy kupują samochody jako 3-4 samochód i stoją one w garażu "no bo wiesz trochę palą, a benzyna po 6 zł już". Więc wolę patrzeć na Jaguary podpięte do LPG na stacji niż, na te nie jeżdżące i stojące bez sensu w garażu. Tak już jest że rodzice nauczyli mnie liczyć, więc jeśli przejeżdżam 20 tys. rocznie, jeżdżąc na co dzień, to koszt instalacji mi się zwrócił.. a właściwie nie zwrócił się mnie, tylko poprzedniemu właścicielowi od którego kota z zamontowanym już LPG kupiłem  ;D. Cena gazu to 2,60-2,80 zł. Cena benzyny 5,80 zł do 6,40 w przypadku V Powera Racing. Czy to się opłaca? Według mnie tak. Co masz na myśli mówiąc o serwisowaniu urządzenia? Stag którego posiadam sam się kalibruje, filtry kosztują mnie około 13 zł - cena za 2 fazy lotnej i 1 ciekłej.
Masz rację nie po to kupuje się ten model żeby oszczędzać na paliwie, dlatego zawsze tankuje do pełna i jeżdżę..jeżdżę..jeżdżę :-A a rachunek za bak do pełna, nie przekracza 150 zł.  :-yipee
Ciekawi mnie to, że tylko w PL spotkałem się z jakąś chorą krytyką. W DE, Austrii często ludzie mnie zaczepiają i pytają raczej z zaciekawieniem i zastanowieniem, często pokazując  :-super...
Jeżdżąc na LPG, wszyscy którym zależy na ratowaniu lisów, sarenek, żabek, powinni się natychmiast przesiąść na to paliwo bo dzięki nim populacja tych zwierzątek wzrośnie, a efekt cieplarniany będzie mniej odczuwalny..tak piszą specjaliści  ;D
Akcyza na LPG jest mniejsza, niż na benzynę, więc również cieszę się że tym złodziejom z rządu nie oddaję za NIC pieniędzy.. i można tak pisać i pisać..a dla ludzi i tak będzie najważniejsze - jak się ukryć żeby inni nie widzieli że mam Jaguara i tankuje LPG!  ;D  
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 18, 2012, 18:04:43 pm wysłana przez pablo21 »
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

IljaOblomow

  • Gość
Odp: XJR (X308) i LPG?
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 18, 2012, 18:31:30 pm »
Tak myślałem już o Vialle i ICOM z bezpośrednim wtryskiem , tylko muszę znaleźć kogoś  kto się na tym zna....Najlepiej w zachodniej polsce :-). Ja nie kupuję sobie Jaguara, żeby udawać cokolwiek, tylko po ty by nim jeździć. Pozdrawiam

Offline KrzysiekEg

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 410
Odp: XJR (X308) i LPG?
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 18, 2012, 19:57:22 pm »
Średnie spalanie to 14-15 litrów, a że mieszkam we Wrocławiu, to należy je uznać za małe. W zeszłym tygodniu jechałem do Berlina, jechałem spokojnie, a średnia prędkość wyniosła 102 km/h , spalanie 8.7 L/100 i jeszcze w życiu tak niskiego nie miałem w tym Jagu!  ;D
Tyle ci pali gazu? czy wskazuje na kompie? Bo jeśli gazu to masz zbyt ubogo i wypalasz zawory i głowice. Jeśli na kompie to z kolei masz troche za bogato na gazie.
W każdym razie dobrze wyregulowana instalacja jest wtedy kiedy silnik nie wie na czym jedzie, i wskazania na komp. pokładowy czy też na podglądzie korekt paliwowych są takie same, obojętnie czy jedziesz na Pb czy LPG.
xj6 4,0 Sovereign 1996

Offline Jaguar Wrocław

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 462
Odp: XJR (X308) i LPG?
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 18, 2012, 22:54:54 pm »
Mogę polecić świetnego fachowca od gazu w Szczecinie...fajne jest to że wszelkie regulacje po założeniu i pomoc dodaje gratis  - naprawde polecam.