Autor Wątek: XJR (X308) i LPG?  (Przeczytany 18600 razy)

IljaOblomow

  • Gość
Odp: XJR (X308) i LPG?
« Odpowiedź #30 dnia: Wrzesień 20, 2012, 21:52:08 pm »
No więc co do ICOM zdania są podzielnoe, większość gazowników, nawet tych kórzy je ICOM montuję polecają Prins VSI , tylko jeden w niemczech twierdzi , że już kilka jaguarów i innych V8 przerobił i że działają :-). Cene 3500 Euro. :-bry

lysyyy

  • Gość
Odp: XJR (X308) i LPG?
« Odpowiedź #31 dnia: Wrzesień 21, 2012, 09:01:13 am »
A Prinsa nie chcesz?

Offline jazabek wacław

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 693
Odp: XJR (X308) i LPG?
« Odpowiedź #32 dnia: Wrzesień 22, 2012, 11:43:57 am »
Koledzy,

zastanawiam się nad LPG do swojego X308. Mam tylko wątpliwości dotyczące mojego silnika, auto ma prawie 400 tyś. km, wprawdzie było cały czas serwisowane w autoryzowanych ASO do 380 tyś. km ( ostatni wpis ). Poważnie też myślę o STAG, jestem z Białegostoku i chcę być lokalnym patriotą, a STAG ma raczej dobre opinie, w warsztacie producenta wycenili mi montaż instalacji na 4500 zł.

Poproszę o opinie jeśli ktoś ma doświadczenia z LPG i takim dużym przebiegiem.


Albert Einstein

Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej.

Offline XKR-Lover

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 137
  • znalazlem Jaguara - XKR-S, naturalnie...
    • moje życie samochodowe.....
Odp: XJR (X308) i LPG?
« Odpowiedź #33 dnia: Wrzesień 25, 2012, 16:14:38 pm »
Ja nie mam, ani nigdy nie miałem bo sądzę że gaz jest do kuchni a nie do samochodów  :-hehe ale rozumiem że się nie opłaca chyba że samochód codziennie daleko jeździ i cały czas ten gaz się używa...

wydawać 4500zl=750litrow
750l po /10 l/100km = 7500km jazdy za frajer....

plus za gaz nawet 1/2 ceny ale więcej żre powiedzmy w porównaniu 12l/100 (bo nie ma tyle energii BTU w spaleniu jak benzyna)
plus się traci bagażnik lub zapasowej opony i rurę gdzieś prowadzić na zewnątrz...
plus trzeba przegląd techniczny, przerejestrować itd.... z tego co rozumiem.

Jak długo nim się opłaci....? zależy od użytku....

nie w każdej stacji jest gaz, trzeba czekać na obsługę....

a poza tym wolałbym nie siedzieć na bombie tym bardziej że przy samym akumulatorze... bo przecież tutaj tak uważnie jeździmy...  problem=BOOM= :-wings

Ale może jakiś zadowolony się postawi z recenzją.....
--------
Tadek

"Drive it like you stole it"
-----------------------------------------------------------------

3style

  • Gość
Odp: XJR (X308) i LPG?
« Odpowiedź #34 dnia: Wrzesień 29, 2012, 22:45:07 pm »
Żeby później nie kląć na gaz polecam lekturę http://lpg-forum.pl/ Zadaj tam pytanie- dostaniesz konkretną odpowiedź i znajdziesz prawdziwego gazownika, a nie druciarza, pana Zenka, co robi gaz w stodole. Jak szukasz czegoś z najwyższej półki to Landi Renzo, BRC odradzam, bo miałem w Jeepie i to co pisze producent o swoich wyrobach, a real to dwie różne sprawy. Podstawa to dobrze dobrane graty, nawierty (mus to zrzucenie kolektora!!) a to robi cenę, potem wystrojenie na AFR i szerokiej drogi  Jak nie chcesz iść w koszta (choć do Jaga ja bym brał LR) to Stag jako sterownik, do tego Hany i dwa mocne reduktory, np Niko po modyfikacji SMC. Znawcą nie jestem, ale jak już gazować, to jak Pan Bóg przykazał  Z kosmetycznych spraw to wlew bym ukrył, może nie pod klapką, bo wąż Ci błotnik porysuje po pewnym czasie, ale gdzieś pod zderzakiem (taki jak ten co sie daje pod klapkę, zabezpieczany małą nakrętką) Daj znać jaki werdykt.

Pozdro.

IljaOblomow

  • Gość
Odp: XJR (X308) i LPG?
« Odpowiedź #35 dnia: Wrzesień 30, 2012, 18:13:38 pm »
Narazie nie znalazłem fajnego XJR V8, ale za to XJR 6 cylindrowego ....i tylko zastanawiam się czy warto .... na mocy mnie nie zależy , bardziej na niezawodności , a pod tym względem to ponoć x300 niedoścignione ....

3style

  • Gość
Odp: XJR (X308) i LPG?
« Odpowiedź #36 dnia: Wrzesień 30, 2012, 19:03:08 pm »
Generalnie XJR6 to dojrzała konstrukcja i z tego co wiem to raczej niezawodna. Do tego koszt instalacji LPG w razie czego niższy.

Tom

  • Gość
Odp: XJR (X308) i LPG?
« Odpowiedź #37 dnia: Wrzesień 30, 2012, 19:09:08 pm »
jak nie zależy Ci na mocy, to po co Ci XJR - poza tym nie ma "starych samochodów" niezawodnych, zawsze coś się posypie a nie ma wielkiej różnicy w "zawodności" pomiędzy 300 a 308 na tym samym etapie eksploatacji.

IljaOblomow

  • Gość
Odp: XJR (X308) i LPG?
« Odpowiedź #38 dnia: Wrzesień 30, 2012, 19:37:06 pm »
Niezależy mi na mocy, dlatego mit 320 koni wystarczy, za to dobrze mieć duży moment obrotowy ;-).  X300 można z podobnym przebiegiem za połowę mniej dostać i wykończenie jakieś bardziej jaguarowe mnie się wydaje i lepszej jakości, mimo ,że troszkę dziwny design. Pozdrawiam

maras

  • Gość
Odp: XJR (X308) i LPG?
« Odpowiedź #39 dnia: Październik 08, 2012, 09:57:37 am »
x 300 napewno jest tańszy w eksploatacji. Rzędowa sóstka to kawał porządnego silnika. jedna głowica a nie dwie jak w x308, sześć świec, sześć cewek a nie 8, dwie sondy a nie 4a to bardzo ważne aspekty jeżeli chodzi o silnik zasilany LPG, ponieważ koszty ewentualnych napraw o wiele niższe.

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
    • www.jaguar.org.pl
Odp: XJR (X308) i LPG?
« Odpowiedź #40 dnia: Październik 08, 2012, 17:33:26 pm »
To prawda że koszty utrzymania są niższe, choć 4 sondy są montowane od pewnego roku w silnikach AJ27. Co do mocy to obydwa doładowane silniki mają zdecydowanie większy moment obrotowy i moc. Dla XJR x300, czyli silnika AJ 16 to jest około 512 Nm i 320 KM. Dla XJR x308 czyli silnik AJ26 S to 525 Nm i 370 KM. Dodam tylko, że silnik Jaguara AJ-V8 w roku 2000 został uznany jako jeden z 10 najlepszych silników świata magazynu Ward's Auto World. Jak na razie jako jedyny w historii marki. Jeżeli porównasz osiągi nie doładowanych silników, to V-8 zdecydowanie lepiej wychodzą. Pamiętaj, że obydwa silniki doładowane x300 i x308 mają duży apetyt na paliwo.  :-V
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

mrciasteczko

  • Gość
Odp: XJR (X308) i LPG?
« Odpowiedź #41 dnia: Październik 09, 2012, 11:37:39 am »
 :-kogutki Waitam prosil bym o adres w szczecinie wlasnie zakupilem xjr x308 supercharger.


maras

  • Gość
Odp: XJR (X308) i LPG?
« Odpowiedź #42 dnia: Październik 09, 2012, 12:44:38 pm »
osiągi to kwestia skrzyni a nie silnika.

Tom

  • Gość
Odp: XJR (X308) i LPG?
« Odpowiedź #43 dnia: Październik 09, 2012, 15:53:35 pm »
osiągi to kwestia skrzyni a nie silnika.

Chłopie, ale zastosowałeś skrót :) mistrzostwo świata :) prawie jak to że na E98 lepiej chodzi niż E95

lysyyy

  • Gość
Odp: XJR (X308) i LPG?
« Odpowiedź #44 dnia: Październik 09, 2012, 16:04:18 pm »
Idąc dalej tym skrótem myślowym, montując do malucha dobrą skrzynię od ferrari, będziemy mieli szybkie, sportowe auto  :-gwizd