Autor Wątek: Jaki przebiegi w dieslach 2.0  (Przeczytany 8049 razy)

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: Jaki przebiegi w dieslach 2.0
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 04, 2012, 15:22:21 pm »
Niestety w Polsce pokutuje przekonanie że auta z przebiegiem powyżej 200 tyś to złom, a prawda jest taka że większość ludzi którzy tak uważają jeżdżą autami z przebiegami rzędu ponad 200 czy 300 tyś. ale licznikami cofniętymi o połowę albo więcej... i są z nich zadowoleni, tylko że nie mają świadomości jaki jest realny przebieg ich aut.
A nie pomyślałeś o tym, że może jeżdżą autami nowymi z salonu z małymi przebiegami. I nie wiedzą co znaczy naprawianie auta przez 5-7 lat, a może i więcej. Ja zawsze kupowałem auta nowe lub od pierwszego właściciela 2-3 letnie z małym przebiegiem i nigdy od komisu, chyba że od dilera marki. W pierwszym moim Renault po 6 latach wymieniłem rozrząd, po 7 amorki, a tak tylko oleje, filtry, wszystko zgodnie z książką serwisową. Miałem 4 Renówki i nie mam pojęcie skąd są te opinie o awaryjności.
Pierwsze auto stare bo 10 letnie jakie kupiłem to XJ z przebiegiem 180.000km. Uważam że dobrą sztukę kupiłem, ale kupując bezpośrednio od Niemca z domu zapłaciłem za niego dużo więcej niż najdroższa sztuka na allegro. Dla mnie było warto, bo padłem jeździć nie będę. Po zakupie X dla żony z przebiegiem 70.000km stwierdzam, że 140.000km to przepaść. I nikt mi nie wmówi, że przebieg nie ma znaczenia.
Jest XE MY20, XJ6 1995
By³ X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Offline Skiciu

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 576
Odp: Jaki przebiegi w dieslach 2.0
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 04, 2012, 15:22:53 pm »
@sanchez, to kórym masz rocznik i ile przebiegu ?
XE Portfolio 25d AWD 18'
X308 4.0 Sovereign 00'
X-Type 2.0d 07'
-----------------------
Why drive any other car when you can drive a Jaguar?

sanchez

  • Gość
Odp: Jaki przebiegi w dieslach 2.0
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 04, 2012, 15:38:12 pm »
Mam nie całe 120 dokładnie nie pamietam, a stoi teraz w garażu. Rocznik 04, czyli średnio wychodzi poniżej 15 rocznie.

Offline Jaguar Wroc³aw

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 462
Odp: Jaki przebiegi w dieslach 2.0
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 04, 2012, 19:54:07 pm »
Uważajcie też z serwisami bo jak byłem niedawno  z Audi Q7 na przeglądzie przed sprzedażą to owszem mechanicznie sprawdzili, komputerowo też ale już na temat lakieru gadali same bzdury w stylu - noo hmm nie widać że był bity... noo ładna sztuka w niezłym stanie , błyszczy się ... a prawda była taka że samochód miał rozwalony przód ale to można było wykryc tylko miernikiem którego serwis autoryzowany nie posiadał ! Oczywiscie w rozpisce był punkt mówiący o kontroli powłoki lakierniczej pod względem wypadkowośći. W serwisach pracuje wiele osób przypadkowych i teoretyków którzy tylko wymieniają części bez zagłębiania się w przyczynę, niestety nie są to mechanicy którzy mają talent i wyczują pismo nosem.

Offline Skiciu

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 576
Odp: Jaki przebiegi w dieslach 2.0
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 04, 2012, 20:31:36 pm »
hehe teraz mnie rozwaliłeś z tym czujnikiem lakieru i serwisem... skorą mają usługę sprawdzanie samochodu przed zakupem, to takie narzędzie jak miernik grubości lakieru, to wypadałoby mieć na stanie... 
XE Portfolio 25d AWD 18'
X308 4.0 Sovereign 00'
X-Type 2.0d 07'
-----------------------
Why drive any other car when you can drive a Jaguar?

Offline Artek123

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 820
  • ....by³ S-Type 3.0 V6... ....jest XJ6 seria III...
Odp: Jaki przebiegi w dieslach 2.0
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 04, 2012, 20:48:47 pm »
A nie pomyślałeś o tym, że może jeżdżą autami nowymi z salonu z małymi przebiegami. I nie wiedzą co znaczy naprawianie auta przez 5-7 lat, a może i więcej.
Tak pomyślałem, dlatego napisałem ,,większość" a nie wszyscy...
Ale co do tego że przez 5-7 lat nie wiedzą co to naprawy to się raczej nie zgodzę,  sądzę że ten okres w obecnych nowych autach (salonowych) to max 3-4 lata nie więcej.
Znam kilka przypadków że już w 2-3 letnich autach pojawiały się poważne usterki...

Miałem 4 Renówki i nie mam pojęcie skąd są te opinie o awaryjności.

Tu się zgadzam, miałem Lagune II przez 2 lata (używaną) i nie mogę powiedzieć na nią złego słowa, praktycznie tylko typowo eksploatacyjne rzeczy wymieniałem, a teraz jako drugie auto w domu od 2 lat mam megane II (też używane), które odpukać też sprawuje się bezproblemowo. Tylko że w obu przypadkach przebieg był dla mnie drugoplanową sprawą, bardziej interesował mnie faktyczny stan techniczny pojazdu i to żeby przebieg czy ewentualne naprawy które były robione można było zweryfikować (ale nie tylko wpisami w książce serwisowej, bo wiadomo jak to dzisiaj wygląda).

Po zakupie X dla żony z przebiegiem 70.000km stwierdzam, że 140.000km to przepaść. I nikt mi nie wmówi, że przebieg nie ma znaczenia.

Tak przebieg na pewno ma znaczenie ale moim zdanie nie powinien byś priorytetem przy kupnie używanego auta.
W mojej wypowiedzi chodziło mi o to że, jeżeli auto ma przejechane np. 70 tyś. to nie oznacza że będzie lepsze od tego co ma te 140 tyś...
Bo jeżeli ktoś nie dbał w ogóle o auto przez 70 tyś. to będzie ono w tragicznym stanie technicznym, natomiast druga osoba może dbać chuchać i dmuchać na auto, a w związku z tym mimo że będzie miało ono dwukrotnie większy przebieg będzie o niebo lepsze od tego pierwszego z mniejszym przebiegiem....

Jeep Cherokee
BMW 3 GT
Jaguar XJ6 seria III