Autor Wątek: Jaguar S-type cz warto kupić...  (Przeczytany 56813 razy)

piker

  • Gość
Odp: Jaguar S-type cz warto kupić...
« Odpowiedź #75 dnia: Styczeń 14, 2015, 21:02:01 pm »
mówię że mam s-type 100% s-type z na pędem 4x4

Offline Zdrapciooh

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 440
  • S-Type 2004 2.7 Diesel Sport
Odp: Jaguar S-type cz warto kupić...
« Odpowiedź #76 dnia: Styczeń 14, 2015, 22:41:38 pm »
mówię że mam s-type 100% s-type z na pędem 4x4

Rzeczywiście ciekawe. Po czym wnosisz, że tak jest?
Jest: XF 2015 2.0t Luxury
By³: S-Type 2.7d Sport

seba78

  • Gość
Odp: Jaguar S-type cz warto kupić...
« Odpowiedź #77 dnia: Styczeń 14, 2015, 22:43:41 pm »
mówię że mam s-type 100% s-type z na pędem 4x4

Rzeczywiście ciekawe. Po czym wnosisz, że tak jest?
Masz przeguby przy przednich piastach, dziwne to trochę

Offline grzechch

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 663
Odp: Jaguar S-type cz warto kupić...
« Odpowiedź #78 dnia: Styczeń 19, 2015, 20:53:03 pm »
No i co z tym napędem na 4 kapcie?

Offline RyanDriver

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 303
  • Prezes Zarz±du JCPF
Odp: Jaguar S-type cz warto kupić...
« Odpowiedź #79 dnia: Styczeń 19, 2015, 23:14:12 pm »
Widocznie ktoś mu twarz przeszczepił - widziałem już takie typy ;)  :-hehe
1984  XJ-S 5.3, 1988 Daimler seria III  5.3 Double Six, 2003  XJR 4.2, 2003 i inne

Offline Kotletor

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 201
Odp: Jaguar S-type cz warto kupić...
« Odpowiedź #80 dnia: Styczeń 20, 2015, 20:12:01 pm »
Spokojnie miał dopiero 6 dni na dołożenie przegubów z przodu. >:D
S-Type V6 3 l. po lifcie  Pawe³ Warszawa

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: Jaguar S-type cz warto kupić...
« Odpowiedź #81 dnia: Styczeń 20, 2015, 20:23:15 pm »
Skoro jest CC z silnikiem 2.0 i 4x4 to S type też może być, ale stworzone przez szalonego konstruktora na częściach z Audi  ;) Ale chyba mało prawdopodobna opcja :-nuts

Offline grzechch

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 663
Odp: Jaguar S-type cz warto kupić...
« Odpowiedź #82 dnia: Styczeń 20, 2015, 21:14:26 pm »
Hm. Kolega Piker przesłał mi zdjęcie zawieszenia ale widać tylko wahacz, łącznik stabilizatora i stabilizator. Nie widać pólosi napędowej  

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: Jaguar S-type cz warto kupić...
« Odpowiedź #83 dnia: Styczeń 20, 2015, 21:15:20 pm »
Przednie koła napędzane są telepatycznie przez właściciela :-W :-hehe

Offline money555

  • Aspirant
  • Wiadomości: 5
  • Lubiê V6 :)
Odp: Jaguar S-type cz warto kupić...
« Odpowiedź #84 dnia: Styczeń 02, 2019, 17:30:52 pm »
Witam Wszystkich!

Nie będę zakładał nowego tematu, więc podpytam tutaj...

Chcę kupić s-Type z silnikiem max. 3.0 V6 z LPG rok max. to pewnie do 2001.

Zastanawiam się czy te auta z przebiegiem ponad 300 000 warto nadal brać?
Kiedyś kupiłem S80 tanio i niestety pierścienie były zapieczone, mimo, że auto nie kopciło itd.

Jak to ma się sytuacja z 3.0 z LPG, na co zwracać uwagę, co często ulega awarii z droższych rzeczy?

1. Czy jak autu wypada zapłon to faktycznie tylko najczęściej wina cewki/świecy?
2. Czy sprzęgło do wersji benzynowych jest bez dwumasy i czy koszt faktycznie samego sprzęgła może wynosić nawet 1000 złotych?
3. Jakie opony powinny być do tego auta (rozmiar)?
4. Czy problemy z elektroniką lub np. czujnikami ABS/ESP są drogie w naprawie (np. kiedyś wymieniłem pompę ABS w C5 za 50 złotych używana - chociaż ciężko na pewno porównać oba auta do siebie)?
5. Czy Jaguar 18 letni może już gdzieś rdzewieć?
6. Rozrząd jest na łańcuchu, ale przecież czasami trzeba coś tam wymienić, jak ewentualnie ocenić stan rozrządu?

Z góry dziękuję za opinie.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 02, 2019, 17:40:18 pm wysłana przez money555 »

Offline marti

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 216
Odp: Jaguar S-type cz warto kupić...
« Odpowiedź #85 dnia: Styczeń 02, 2019, 19:04:51 pm »
Nie warto te auta do 2003 r były mocno niedopracowane, psuły się na potęgę, w serwisach się śmieją że były robione nogami  ;D, a tak wogole to daj sobie spokój z tą marką jak szukasz tanio, bo serwis do Volvo to koszty x3

Offline money555

  • Aspirant
  • Wiadomości: 5
  • Lubiê V6 :)
Odp: Jaguar S-type cz warto kupić...
« Odpowiedź #86 dnia: Styczeń 02, 2019, 21:24:32 pm »
Moim zdaniem lepszy jest ręczny na dźwignię do 01 r. i bardziej podoba mi się środek przed liftem. :)

Czy serwis aż tak drożej to nie wiem, dlatego pytałem o podstawowe koszty napraw, części. Jeżdżę bardzo mało, rocznie do 5 000 km, więc raz zrobiony samochód będzie mi służył raczej na lata.

Offline MicGin

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Sovereign
  • ***
  • Wiadomości: 781
  • JCPF Club Member
Odp: Jaguar S-type cz warto kupić...
« Odpowiedź #87 dnia: Styczeń 03, 2019, 11:46:31 am »
1. Czy jak autu wypada zapłon to faktycznie tylko najczęściej wina cewki/świecy?
Najczęściej ale niekoniecznie. Cewki najtańsze nie są i nie warto kupować tych najtańszych np. Janmor.

Cytuj
2. Czy sprzęgło do wersji benzynowych jest bez dwumasy i czy koszt faktycznie samego sprzęgła może wynosić nawet 1000 złotych?
W manualu dwumasa jest, nie wiem jak w automacie ale pewnie też i faktycznie sama tarcza około 1000 złociszy kosztuje. Nie jest to cena która nie jest dużo wyższa od ceny sprzęgła w innych autach, np do Mondeo potafi kosztować tyle samo. Koszt koła zamachowego 2500 złaciszy.

Cytuj
3. Jakie opony powinny być do tego auta (rozmiar)?
225/55/R16
235/50/R17
245/40/R18
245/45/R19

Cytuj
4. Czy problemy z elektroniką lub np. czujnikami ABS/ESP są drogie w naprawie (np. kiedyś wymieniłem pompę ABS w C5 za 50 złotych używana - chociaż ciężko na pewno porównać oba auta do siebie)?
Tu też możesz trafić na używkę w tej cenie ale może być uwalona. Musisz trafić na dobrego mechanika, a z tym bywają kłopoty.

Cytuj
5. Czy Jaguar 18 letni może już gdzieś rdzewieć?
Oj może. Szczególnie progi. Choć mogą zdarzyć się wyjątki, np mój były. Ani grama rdzy.

Cytuj
6. Rozrząd jest na łańcuchu, ale przecież czasami trzeba coś tam wymienić, jak ewentualnie ocenić stan rozrządu?
Posłuchać, obejrzeć i ew. wymienić.

Mając to auto szykuj się na większe wydatki niż w autach marek klasy niższej lub średniej, ale porównywalne są do np do BMW czy Mercedesa. I Jag potrafi mieć kaprysy.
By³ S-type
-pozostajê w rodzinie-
Jest XJR

Offline money555

  • Aspirant
  • Wiadomości: 5
  • Lubiê V6 :)
Odp: Jaguar S-type cz warto kupić...
« Odpowiedź #88 dnia: Styczeń 03, 2019, 12:50:19 pm »
Dziękuję Ci za rzeczowe odpowiedzi.

Ostatnim autem jakie miałem to Volvo S80 z silnikiem 2.4 R5, czyli segment aut wyższych.

Sprzęgło do niego z wyprzęglikiem to koszt również ok. 800-900 pln, tarcze 200-300 pln/szt., klocki 150 pln, cewka ngk za 150 pln na cylinder.... więc wydaje mi się, że ceny bardzo podobne, a mocy o 100 KM więcej ;)

Szkoda trochę, że już w tych latach zaczynali dawać dwumas, 2500 może trochę boleć, czy ewentualnie zużyty dwumas będzie hałasował tak samo jak w dieslu, czy będą inne objawy?

Czy ewentualna wymiana łańcucha to droga zabawa? Nie znalazłem na allegro nowego zestawu rozrządu, a jak ma się sprawa z pompą wody? Pewnie również napędzana łańcuchem, tak?

Wiadomo S-Type można kupić już względnie tanio, ale auto ma już nawet 18 lat. Takie auta będą potrzebowały serwisu, a większość ludzi zamiast naprawiać, woli sprzedać z wadami dalej...Ja jestem z tych, że wolę naprawić, uratować auto przed złomowaniem ... ;)
Pod uwagę biorę jeszcze A6 z tych samych lat, ewentualnie Subaru Legacy, ale jednak Jaguar jest na swój sposób wyjątkowy :)

Offline rav

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 194
  • S Type 2003 3.0 Sport
Odp: Jaguar S-type cz warto kupić...
« Odpowiedź #89 dnia: Styczeń 03, 2019, 14:55:40 pm »
Ekspertem nie jestem, ale kupisz dobrze, to przy Twoich rocznych przebiegach na start większy wkład, a później raczej będziesz tylko lał paliwo i zmieniał olej. Trafisz dojechaną sztukę - końca usterek nie będzie widać i ciężko będzie ją w pełni ogarnąć (tak było z moim 2001r.). Odpuść sobie LPG - po co przy jeździe 5k rocznie? Wymiana sprzęgła w manualu - wydasz niewiele mniej jak na remont automatu (a sam konwerter w automacie zregenerujesz taniej). Mój sąsiad ma od 4-5 lat na taxi 3.0 LPG 2000r. w automacie i zrobił grubo ponad 100tyś km i chwali sobie (a same silniki uchodzą za dość pancerne). Ja jestem zdania, jak kolega niżej - przedlifty to bardzo kiepskie samochody. Od takich aut można już wymagać, a wg mnie tandetne wnętrze i skrzynia (fordowski automat) dyskwalifikują to auto. Po pierwszym lifcie (maj 2002r.) poprawili wnętrze i zawieszenie, wrzucili fajny 6-biegowy automat. Miałem przedlifta, teraz mam 2003r. i drugi raz bym nie spojrzał nawet na przedlifta. Koszta porównywalne do aut z segmentu (E39, A6 itp.), a w bajki typu koszta x3 do Volvo nie ma co wierzyć.
By³: czarny S-Type 2001 3.0
Jest: srebrny S-type 2003 Sport 3.0