Dziękuję Ci za rzeczowe odpowiedzi.
Ostatnim autem jakie miałem to Volvo S80 z silnikiem 2.4 R5, czyli segment aut wyższych.
Sprzęgło do niego z wyprzęglikiem to koszt również ok. 800-900 pln, tarcze 200-300 pln/szt., klocki 150 pln, cewka ngk za 150 pln na cylinder.... więc wydaje mi się, że ceny bardzo podobne, a mocy o 100 KM więcej
Szkoda trochę, że już w tych latach zaczynali dawać dwumas, 2500 może trochę boleć, czy ewentualnie zużyty dwumas będzie hałasował tak samo jak w dieslu, czy będą inne objawy?
Czy ewentualna wymiana łańcucha to droga zabawa? Nie znalazłem na allegro nowego zestawu rozrządu, a jak ma się sprawa z pompą wody? Pewnie również napędzana łańcuchem, tak?
Wiadomo S-Type można kupić już względnie tanio, ale auto ma już nawet 18 lat. Takie auta będą potrzebowały serwisu, a większość ludzi zamiast naprawiać, woli sprzedać z wadami dalej...Ja jestem z tych, że wolę naprawić, uratować auto przed złomowaniem ...
Pod uwagę biorę jeszcze A6 z tych samych lat, ewentualnie Subaru Legacy, ale jednak Jaguar jest na swój sposób wyjątkowy