Autor Wątek: S type 2000 szarpie po wrzuceniu na R  (Przeczytany 1409 razy)

Offline morello91

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 35
  • Kocham to forum
S type 2000 szarpie po wrzuceniu na R
« dnia: Luty 04, 2019, 12:28:59 pm »
Witajcie,

od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Jaguara S Type z 2000 roku. Zauważyłem jeden problem, przy wrzucaniu biegu na R czuć mocne szarpnięcie samochodu. Na reszcie biegów wszystko jest ok.

Hamulec trzymam do momentu zejścia obrotów czyli ok. 5-8 sekund. Szarpnięcie nie jest za każdym razem, czasem czuć je nawet na wciśnięty hamulcu, a czasem w ogóle

Próbowałem podpiąć OBD II ale Torgue Pro nie widzi samochodu.
Prosiłbym Was o pomoc  :)
« Ostatnia zmiana: Luty 04, 2019, 12:33:23 pm wysłana przez morello91 »

Offline Mersio

  • Aspirant
  • Wiadomości: 5
  • Kocham to forum
Odp: S type 2000 szarpie po wrzuceniu na R
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 17, 2019, 22:14:58 pm »
Błąd w komunikacja że skrzynią biegów. Nie wywala żaden błąd? Nie przeciąga biegów?

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: S type 2000 szarpie po wrzuceniu na R
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 20, 2019, 15:18:18 pm »
Piston reverse do sprawdzenia. Ja bym od tego zaczął.
:)

s-type 4.0 2000r

Offline morello91

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 35
  • Kocham to forum
Odp: S type 2000 szarpie po wrzuceniu na R
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 28, 2019, 18:13:11 pm »
Dzisiaj byłem na diagnostyce i nie wywala żadnych błędów na komputerze.

Zauważyłem, że zaczynają mi falować obroty, delikatnie szarpać/przerywać silnikiem w momencie kiedy jest on zagrzany.
Po zagrzaniu i występowaniu falowaniu wyskakuje check engine i miga. Następnie gaśnie kontrolka check engine i wywala błąd Transmission Fault.
Po tym komunikacie nie przerzuca odpowiednio biegów. Wyłączę silnik, włączę na nowo i biegi wchodzą idealnie, ale falowanie nie ustępuje

Na zimnym silniku wszystko działa idealnie. Skrzynie nie ślizga przy zmienianiu biegów/

Wyłączę samochód, odpalę na nowo i błąd znika.

Najbardziej denerwuje mnie te falowanie obrotów po rozgrzaniu silnika (ok 7 km muszę przejechać i wtedy się zaczyna). Na jałowym obroty ok 700 i falują między 500 a 700
Obskoczyłem 4 mechaników, żaden nie pomógł

Może, któryś z użytkowników forum jest z okolic Mikołowa / Katowic i pomógłby mi ogarnąć ten temat? Ewentualnie jakieś wskazówki jak sprawdzić komunikację ze skrzynią biegów

@Mersi tylko migający check engine przez 15 sekund, znika i wywala błąd Transmission Fault. W komputerze czysto - sprawdzałem na 4 innych komputerach

Offline morello91

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 35
  • Kocham to forum
Odp: S type 2000 szarpie po wrzuceniu na R
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 28, 2019, 21:47:03 pm »
 Rozmawiałem z elektrykiem i albo bierze lewe powietrze albo elektryka.
Skrzynia jest ok sprawdzona.
Macie jakieś sposoby na sprawdzenie układu dolotu? Tylko wizualnie czy jest jakiś myk na to?
Wymienię filtr powietrza, przeczyszcze i zaadaptuje przepustnice wraz z silnikiem krokowym i poprzegladam napięcie na przeplywomierzu, może pokusze się na jego przeczyszczenie.
Teraz jak jechałem to przy przyspieszaniu strasznie faulował. Na jałowym faluje od 600 do 75 obrotów
Przyspiesza takimi delikatnymi szarpnieciami.
Jest szansa że jest to wina akumulatora? Zaczęło mi się to dziać tak naprawdę po rozładowaniu akumulatora. Samochód stał całą noc bez akumulatora

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: S type 2000 szarpie po wrzuceniu na R
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 01, 2019, 10:11:00 am »
Jak jest szarpniecie na R i biegi źle chodzą (nie przerzuca odpowiednio biegów czyli jak?) to jak jest ok?  :-hehe
Policz ile razy miga check. A potem poszukaj na forum co to znaczy gdzieś było o tych migających checkach
:)

s-type 4.0 2000r

Offline morello91

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 35
  • Kocham to forum
Odp: S type 2000 szarpie po wrzuceniu na R
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 01, 2019, 14:38:59 pm »
Temat ogarnięty. Brudna przepustnica i uszkodzony silnik krokowy. Nie szarpie już wsteczny. Obroty nie faluja. Mechanik stwierdził że sterownik skrzyni łapał błąd o obrotach stąd Transmisson fault i tryb awaryjny skrzyni.
Przejechałem 100 km i zero błędów :)