Autor Wątek: chyba pasek podpiskuje (x-type 2.5)  (Przeczytany 18503 razy)

ktr

  • Gość
Odp: chyba pasek podpiskuje (x-type 2.5)
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 31, 2012, 09:53:58 am »
Piszcząc o wymiarach "6013" rozumiem, że to chodzi o kod wymiaru 6013, czyli wymiary: 65x100x18 (śr.wewn. x śr.zewn. x wysokość). Czy dobrze rozumiem?

ktr

  • Gość
Odp: chyba pasek podpiskuje (x-type 2.5)
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 31, 2012, 10:44:19 am »
A czy nie ma innej metody niż rozcinanie wału? Poza tym czy takie rozcinanie wału później spawanie nie osłabi go?

A może wystarczy nasmarować (dać smaru) do tego łożyska, które np. wyschło i dostał się tam jakiś syf?

ktr

  • Gość
Odp: chyba pasek podpiskuje (x-type 2.5)
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 31, 2012, 12:54:52 pm »
Nie ma tu zadnej wielkiej filozofii. Potrzebna jest wiedza i troche umiejetnosci.
Trzeba rozciac wal zbic lozysko i zalozyc nowe. Nalezy pamietac zeby wal zespawac idealnie prosto i nie uszkodzic nowego lozyska przy nabijaniu. Z doswiadczenia moge polecic tylko jedne firme KOYO, reszta lozysk szybko wysiada. Wymiary lozyska to 6013 koszt lozyska ok 150zł.  Myslalem zeby sprzedac regenerowane waly, tak ze wysylam z nowym lozyskiem a ktos odsyla uszkodzone ale jest problem z wysylka bo wal ma chyba ponad 2 metry

PREMA SA (sklep w Warszawie): zapytali mnie, czy łożysko ma być zakryte czy odkryte, bo podobno jest różnica... ja nie wiem jakie ma być więc pytanie do kolegi. U nich ceny są takie:
-> łożysko 6013 odkryte około 50-60 zł
-> łożysko 6013 zakryte plastikiem 40 zł
-> łożysko 6013 zakryte metalem 40 zł

Jak widać sam numer i wymiar to za mało więc prośba o doprecyzowanie:)

BlackV6

  • Gość
Odp: chyba pasek podpiskuje (x-type 2.5)
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 31, 2012, 15:32:55 pm »
zakryte metalem raczej ale cena 40 zl z jakiej firmy ?

zadek07

  • Gość
Odp: chyba pasek podpiskuje (x-type 2.5)
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 31, 2012, 19:21:27 pm »
Lozysko kup firmy KOYO bo inne siadaja 6013 2RS

ktr

  • Gość
Odp: chyba pasek podpiskuje (x-type 2.5)
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 01, 2012, 17:13:43 pm »
Jadę do warsztatu po auto, zobaczymy co zdiagnozowali. Przez telefon facet mówił mi, że mechanik jak sprawdzał to wg niego hałasują tylne krzywe felgi. Ja mu na to, że krzywe felgi to prostowałem w zakładzie pół roku temu - to po pierwsze, a po drugie to byłoby bicie i jeśli jakiś hałaś to inny niż piszczenie. On na to, że "to jeszcze sprawdzimy". Będę tam za godzinkę, zobaczymy co te mądrale wymyślili...

ktr

  • Gość
Odp: chyba pasek podpiskuje (x-type 2.5)
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 01, 2012, 19:11:06 pm »
Powiedziałem im, żeby nie pieprzyli o felgach i żeby sprawdzili łożysko podpory. Podnieśli go na podnośniku, gość odkręcił 2 śruby by opuścić wał, zakręcił łożyskiem i... masakra:) czyli potwierdziło się, muszę kupić takie łożysko.

Rozmawiałem z nimi o wymianie, mówię im że trzeba rozciąć wał, zbić łożysko, nałożyć, zespawać uważając by nie zniszczyć łożyska.

Zadali jednak kilka pytań, odnośnie tego jak to zrobić:
1. W którym miejscu najlepiej jest rozciąć wał? Jak daleko od łożyska?
2. Rozumiem(y), że łożysko da się zbić tylko w stronę tyłu auta?
3. Co z kwestią wyważania później wału? Czy trzeba wyważać?
4. Zadek07 - jakbyś mógł opisać jak najdokładniej technologię tej operacji, jak najwięcej szczegółów odnośnie rozcinania, wyjmowania i spawania.

ktr

  • Gość
Odp: chyba pasek podpiskuje (x-type 2.5)
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 01, 2012, 21:20:15 pm »
http://allegro.pl/lozysko-kulkowe-6013-2rs-65x100x18-mm-nowe-f-vat-i2083729531.html
Postaram się kupić lepszej firmy. Odnośnie samego łożyska, to wygląda na to, że ma ono być obustronnie zakryte gumą (6013 2RS).

Zadek07 - bardzo proszę Cię o podanie tych wskazówek, o których pisałem wyżej, np. w jakiej odległości od łożyska ciąłeś, w którym miejscu, jak i czym spawałeś, wszystko co może się przydać. Z góry dzięki.

ktr

  • Gość
Odp: chyba pasek podpiskuje (x-type 2.5)
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 15, 2012, 11:42:37 am »
Byłem dziś w zakładzie wyspecjalizowanym w wałach napędowych. Obejrzeli mój sprzęt i powiedzieli, że owszem, łożysko mam do bani, ale sama podpora też jest słaba i próbować ciąć, wymieniać samo łożysko i później spawać i wyważać - można, ale wg nich to duże ryzyko, bo sama podpora też jest słaba.

Wg nich najlepiej byłoby kupić używany cały wał, w niezłym stanie i wtedy wymienić go. Ewentualnie, mając gdzieś namierzony taki używany wał (na wszelki wypadek - jakby co) wtedy można by spróbować tego eksperymentu i wymienić łożysko (z cięciem, spawanie, wyważaniem) pozostawiając starą podporę. Może by to wszystko wytrzymało (proces wymiany). Miałbym wtedy nowe łożysko i starą podporę.

Ma ktoś na sprzedaż wał napędowy? Może poszukam na allegro albo eBay.

ktr

  • Gość
Odp: chyba pasek podpiskuje (x-type 2.5)
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 15, 2012, 11:53:56 am »
Czy ktoś zna fachową angielską nazwę wału napędowego? Szukam tego na eBay-u. Próbuję "driving shaft" ale nie jest to chyba najlepsza nazwa. Nie znam niestety fachowego słownictwa.

benjamin

  • Gość
Odp: chyba pasek podpiskuje (x-type 2.5)
« Odpowiedź #40 dnia: Luty 15, 2012, 12:00:00 pm »
Czy ktoś zna fachową angielską nazwę wału napędowego? Szukam tego na eBay-u. Próbuję "driving shaft" ale nie jest to chyba najlepsza nazwa. Nie znam niestety fachowego słownictwa.

Driveshaft
a tak na marginesie to podjedź do innego zakładu który naprawdę się na tym zna bo coś wierzyć mi się nie chce zakład specjalistyczny zajmujący się profesjonalnie wałami nie potrafi podpory wymienić....
« Ostatnia zmiana: Luty 15, 2012, 12:04:50 pm wysłana przez benjamin »

ktr

  • Gość
Odp: chyba pasek podpiskuje (x-type 2.5)
« Odpowiedź #41 dnia: Luty 15, 2012, 12:08:10 pm »
Gość mówi, że nie znajdzie nigdzie takiej podpory. To jest zakład w wawie przy ul. Chrobrego 39.

Czy to jest wał napędowy do mojego auta? Wklejam link: http://www.ebay.co.uk/itm/JAGUAR-DAIMLER-X-TYPE-DRIVESHAFT-OFF-SIDE-BRAND-NEW-01-ONWARDS-/170748279452?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item27c163fa9c

Konradop

  • Gość
Odp: chyba pasek podpiskuje (x-type 2.5)
« Odpowiedź #42 dnia: Luty 15, 2012, 12:11:37 pm »
Gość mówi, że nie znajdzie nigdzie takiej podpory. To jest zakład w wawie przy ul. Chrobrego 39.

Czy to jest wał napędowy do mojego auta? Wklejam link: http://www.ebay.co.uk/itm/JAGUAR-DAIMLER-X-TYPE-DRIVESHAFT-OFF-SIDE-BRAND-NEW-01-ONWARDS-/170748279452?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item27c163fa9c


nie - to jest prawa przednia półoś napędowa

aha a tu masz całą podpore z nowym łożyskiem
http://allegro.pl/podpora-walu-jaguar-x-type-2002-2006-super-i2081236227.html
ale prawda jest taka ze łożysko zwykłe 6013 2rs czy tez z osłoną metalową końcówka zz nie załatwia sprawy. Powinno to być specjalne łożysko do podpór wałów. Różni sie ono tym od zwykłych łożysk że osłony kręcą sie z środkową szalką a nie jak w zwykłych stoją w miejscu z zewnętrzną. Ma to na celu aby odrzucać wszelkie nieczystości aby nie wchodziły do środka (w żadnym łożysku osłonki nie zabezpieczają na 100%)

ktr

  • Gość
Odp: chyba pasek podpiskuje (x-type 2.5)
« Odpowiedź #43 dnia: Luty 15, 2012, 12:12:56 pm »

Konradop

  • Gość
Odp: chyba pasek podpiskuje (x-type 2.5)
« Odpowiedź #44 dnia: Luty 15, 2012, 12:16:44 pm »
A może powinienem szukać "prop shaft" czyli podpory wału? http://www.ebay.co.uk/itm/JAGUAR-X-TYPE-51-2-5-V6-PROP-SHAFT-/170671444976?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item27bccf93f0

ooo  tu masz własnie cały wał z podpora (w aukcji napisane ze podpora w dobrym stanie)