Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)
Zapowietrzone hamulce - proszę o pomoc
maciejXtrem:
Przyczyna była dość prosta i banalna , nie wiadomo tylko z kąd się wzieła. Pręcik który siedzi w serwie i naciska pompe posiada regulacje długości. Ktoś wykręcił go maksymalnie i mimo puszczonego pedału hamulca , zamontowana na swoje miejsce pompa była w połowie wcisnieta i nie dawała się odpowietrzyc ani nie nabierała płynu ze zbiorniczka. Po skróceniu pręcika w serwie do odpowiedniej długości , układ dał się odpowietrzyć i zadziałał prawidłowo. Dodam tylko ze przez wcześniejsze próby odpowietrzania poprzednich mechaników , układ był tak zapowietrzony że potrzebowaliśmy ponad półtora litra płynu i kilka sprawdzonych metod na odpowietrzenie ukladu z pompa ABS włącznie.
Bardzo dziekuje za pozytywną opinię i ciesze się że miałem przyjemność rozwikłać tą zagadke.
Maciej Lewandowski
KratekPL:
czy w każdym x-typie pedał wpada do podłogi??? :-off
maciejXtrem:
W jakim sensie wpada do podłogi ?
Jeśli naciska się i pedał idzie głęboko w podłoge to coś jest nie tak i trzeba to naprawić.
Jeśli trzymasz pedał i przez kilkadziesiąte sekund wejdzie powoli w podłoge , świadczy to o średnim stanie pompy hamulcowej.
zadek07:
--- Cytat: maciejXtrem w Sierpień 18, 2011, 13:24:28 pm ---
Jeśli trzymasz pedał i przez kilkadziesiąte sekund wejdzie powoli w podłoge , świadczy to o średnim stanie pompy hamulcowej.
--- Koniec cytatu ---
To ja tak mam, czyli ze co ze uszczelki w pompie poprostu pewnie sa porowate i puszczaja plyn
KratekPL:
sam nie wiem czy sie przejmować, powiedzmy ze auto jakoś tam hamuje ( biore pod uwage ze wszystkie iksy hamują słabo)... przy np ostrym pulsacyjnym hamowaniu najpierw jest twardy a pozniej wchodzi głębiej albo np gdy wsiadam do zgaszonego i pompuje nogą to jest twardy
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej