Autor Wątek: Stukanie w V8.  (Przeczytany 18591 razy)

3style

  • Gość
Odp: Stukanie w V8.
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 17, 2011, 22:05:36 pm »
V8 ma tentencje do wydzielania dźwięków

Masz rację, ale jeżdżę od kilku lat tylko ósemkami i myślę, że rozpoznałbym tego typu dźwięki. Coś ewidentnie jest nie tak. Pojadę na dniach do serwisu i sprawdzę błędy.

Pozdro.

Whisnia

  • Gość
Odp: Stukanie w V8.
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 17, 2011, 22:32:50 pm »
a może zawory klekoczą czasem?

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Stukanie w V8.
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 17, 2011, 22:36:50 pm »
ale ani glosny zawory, ani zaden odglos z rozrzadu powoduje straty mocy. tutaj raczej mamy tradycyjnego
misfire-u, najpierw odczytamy bledy z komputera i to jest podstawa do dalszych szukan.

3style

  • Gość
Odp: Stukanie w V8.
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 19, 2011, 19:34:13 pm »
Przed chwilą jak się przejechałem kilka kilosów, żeby sprawdzić, czy temat będzie powracał wyświetlił mi się komunikat "restricted performance" co jest zgodne z prawdą  ;D

Pozdro.

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Stukanie w V8.
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 19, 2011, 19:40:56 pm »
czekanie nie jest dobrym pomyslem ... odczytaj bledy, zapisuj i podaj tu. masz juz termin u diagnoste ? moze sam
sobie kupisz taniego skanera, to nie jest wielki wydatek.

zobacz, czy "restricted performance" wraca po odlaczaniu silnika.

3style

  • Gość
Odp: Stukanie w V8.
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 20, 2011, 20:30:07 pm »
Napis zniknął jak zgasiłem i odczekałem pół godziny, samochód pracował normalnie. Do serwisu pojadę jak znajdę czas- pracuję po 12h i temat mogę obadać tylko jak mam wolne. Najprawdopodobniej będzie to jutro.

Pozdro.

robertth

  • Gość
Odp: Stukanie w V8.
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 20, 2011, 20:52:47 pm »
ale ani glosny zawory, ani zaden odglos z rozrzadu powoduje straty mocy

kogutki, jedno i drugie może spowodować spadek mocy. Choć ekpertem nie jestem od tych silników, to przy zaworach mogą się zacierać szklanki, prowadnice zworowe- przyczyny mogą być różne. Jeśli zawór nie będzie się dobrze domykał, to wiadomo co będzie  ;)
A przy rozrządzie, taka jak pisał pablo21, mogą być wytarte prowadnice, zatarte siłowniki dociskające prowadnice, co doprowadzi do luźnego łańcucha.

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Stukanie w V8.
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 20, 2011, 21:00:51 pm »
robercik, owszem owszem, ale to byloby raczej mniej wiecej permanentny spadek mocy. a tu mamy symptom:

"strzeli, moc spada, wraca do normy", co wskazuje na niewypal. w samochodach z tradycyjna instalacja
zaplonowa najciesci tak sie zdarza jak kable w.n. sa lekko uszkodzony i iskra ucieka. w tym silniku jednak
sa osobny cewki bezposredni nad swiecami, wiec taka mozliwosc raczej niema. problem moze wynikac
z prawie kazdego zrodlo, wiec bez kodow niczego nie zdiagnozujemy. moge sie zalozyc ze w kodow
znajdujemy slowo "misfire" ale czekamy na wyniki  ;)

robertth

  • Gość
Odp: Stukanie w V8.
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 20, 2011, 21:12:57 pm »
Marcus, zgadzam się z Tobą  ;) to może być przyczyną
tylko co z tymi stukami? jak opisuje nasz kolega, to nie jest to strzał, tylko właśnie stuki

Tak szczerze, to nawet spadek ciśnienia w układzie smarowania, może spowodować nieprawidłowe działanie rozrządu i zaworów.
Ale życzę naszemu koledze, aby jednak było coś z zapłonem a nie rozrządem i zaworami.
Choć myslę, że nasze spekulacje mogą pomóc lepiej zdiagnozować usterkę i przyjrzeć się problemowi w szerszej perspektywie.
 :-wings

3style

  • Gość
Odp: Stukanie w V8.
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 21, 2011, 15:42:05 pm »
Dzięki Panowie za zainteresowanie tematem. Niestety serwis Jaguara w Krk przyjmie mnie dopiero w poniedziałek, więc muszę czekać.

Pozdro.

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
    • www.jaguar.org.pl
Odp: Stukanie w V8.
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 21, 2011, 16:58:24 pm »
Ja podzielam zdanie, że jest to missfire na którymś garze. Nowa cewka to koszt około 400 zł...nie wiem czy to prawda, ale słyszałem żeby wymieniać cewki stronami..??
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

TYGRYS3

  • Gość
Odp: Stukanie w V8.
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 21, 2011, 17:00:49 pm »
Ja podzielam zdanie, że jest to missfire na którymś garze. Nowa cewka to koszt około 400 zł...nie wiem czy to prawda, ale słyszałem żeby wymieniać cewki stronami..??

tak ,mozna zamienić ale trzeba wiedzieć która strona hałasuje

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
    • www.jaguar.org.pl
Odp: Stukanie w V8.
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 21, 2011, 18:33:38 pm »
Mi nie chodzi o zamianę, a o wymianę, ale słyszałem że jeżeli padła jedna z 1 strony to należy wymienić wszystkie 4 po tej stronie. Najlepiej to wszystkie, bo gdzieś w zaleceniach jaguara czytałem, że przy 160 tys. trzeba to zrobić...
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Stukanie w V8.
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 21, 2011, 18:37:19 pm »
jak sie ma budzet, to sie zmienia wszystkich na raz, tak samo jak zarowek w halogenach. nie jest to wymog, ale
jest to rzeczywiscie zalecany przez producenta. prawdopodobienstwo, ze jak jedna wpadnie, krotko po tym
kolej na nastepna, nie jest maly.

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
    • www.jaguar.org.pl
Odp: Stukanie w V8.
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 22, 2011, 15:55:52 pm »
cewki-to nie jest tania sprawa, ale ciekaw jestem czy ktoś może stosował zamienniki?np tutaj http://www.janmor.pl/pol/katalog.php?p=main&s=8 można dostać taką cewkę za około 200zł.do tego 3 lata gwarancji.Używane chodzą po 100zł i nigdy nie wiadomo ile pochodzą, a oryginalne są za około 400zł..jak łatwo policzyć w v8 jest to koszt około 3200zł :-\ za zamiennik połowę z tej kwoty.
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8