Autor Wątek: Stukanie w V8.  (Przeczytany 18590 razy)

3style

  • Gość
Stukanie w V8.
« dnia: Styczeń 15, 2011, 12:54:32 pm »
Witam Szanownych Kolegów i Koleżanki.

Otóż wiążę się z takim problemem; w zimie staram się nie jeździć Jagiem, co by mu sól nie zjadła karoserii. Co jakiś czas go przepalam przed garażem. Ostatnio zauważyłem dziwną i co tu dużo kryć niepokojącą rzecz. Po odpaleniu samochód pracuje równo, bez zastrzeżeń, ale raz na jakiś czas (nie ma reguły, generalnie rzadko, ale jednak) słychać kilka stuków w silniku, przy czym w tym momencie obroty lekko spadają, samochód jakby minimalnie przygasał i znów wszystko wraca do normy. Podczas jazdy tego nie ma. Dodam, że chodzi o 3.2 V8 z nikasilem. Z góry dziękuję za pomoc i wskazówki.

Pozdrawiam.

lysyyy

  • Gość
Odp: Stukanie w V8.
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 15, 2011, 13:03:29 pm »
A te stuki są w okolicy głowicy czy raczej z dołu silnika?

3style

  • Gość
Odp: Stukanie w V8.
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 15, 2011, 13:37:46 pm »
Z tego, co zauważyłem to jakby od środka gdzieś, ale po lewej stronie, tzn od str. kierowcy kierowcy są jakby wyraźniejsze.

3style

  • Gość
Odp: Stukanie w V8.
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 16, 2011, 14:01:30 pm »
Ponawiam prośbę o pomoc. Ma ktoś jakiś pomysł co może być powodem? Może to jakaś typowa dla 308 usterka o której mi nie wiadomo?

3style

  • Gość
Odp: Stukanie w V8.
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 17, 2011, 11:43:01 am »
Chciałem jeszcze dodać, że podczas jazdy zaczęło mi się to pojawiać. Szarpanie samochodem, stukanie w silniku i spadek mocy. Może to rozrząd?

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
    • www.jaguar.org.pl
Odp: Stukanie w V8.
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 17, 2011, 13:03:39 pm »
Jaki przebieg auta?Czy garażujesz kociaka?Jak stare paliwo masz w baku?Może masz LPG? Wymieniałem niedawno rozrząd u siebie w 98r. 4.0 i praca silnika jest niemalże identyczna mój przebieg to około 150 tys. Prowadnice były przetarte, popękane, oraz górne napinacze popękane, zatarte, nie otwierały się do końca. Zauważyłem że mój kocur jest wrażliwy na wodę w paliwie, dlatego stosuje Stp. w zimie, bo również rzadko nim się teraz poruszam, a paliwa na stacjach nie jestem nigdy pewien..
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

3style

  • Gość
Odp: Stukanie w V8.
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 17, 2011, 13:39:22 pm »
Cześć.

W końcu ktoś mi odpowiedział  :-yipee Przebieg 175 000- oryginalny. Nie mam lpg, leję tylko PB 98, głównie na Orlenie i BP. Fura jest garażowana, ale w nieocieplanym blaszaku- będę mu na wiosnę ocieplał domek. Samochód został sprowadzony do PL jakieś 30 000 km temu, z czego ja zrobiłem 5. Też myślę, że to rozrząd. Ile Cię wyszedł?

Pozdro.

Offline Michal_C

  • JCP Art - Master
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.357
  • Moja obecna
Odp: Stukanie w V8.
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 17, 2011, 14:36:53 pm »
Od rozrzadu nic nie stuka raczej. Gdyby Ci lancuch przeskoczyl to bys mial juz dawno po silniku. Wstepnym objawem jest dzwiek lancucha przy obrotach pomiedzy 1500-2000 (dokladnie) i podczas odpalania silnika (tylko przez sekunde). Jesli tego nie masz, odpusc sobie ten temat!
Czujnik polozenia walu sprawdz i cala reszte typu swiece i cewki.
Wlasciwie to jedz na warsztat i podepnij pod komputer, od tego wypadaloby zaczac.
IF IGNORANCE IS BLISS, WHY AREN'T THERE MORE HAPPY PEOPLE?

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
    • www.jaguar.org.pl
Odp: Stukanie w V8.
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 17, 2011, 14:46:05 pm »
Nie napisałem, że uważam iż w Twoim przypadku jest to rozrząd. :-V Swój rozrząd robiłem samodzielnie, pod okiem mechanika.Chętnie pomogę jak będziesz robił.Rozrząd to wymiana łańcuchów, napinaczy 2 dolne 2 górne,prowadnic i łyżew.do tego uszczelki, śruby:nowe śruby do napinaczy i prowadnic, koła pasowego,!, uszczelniacz wału. Parę narzędzi bez których nie ma co się zabierać za to: klucz dynamometryczny do 400 nm, blaszka trzymająca wałki rozrządu,klucz do kół zębatych przy wałkach rozrządu. Instrukcja z internetu-chodź w niej nie jest wszystko zawarte. Mnie to kosztowało trochę pracy, potu i 2500zł mniej na koncie. Koszt można powiększyć lub pomniejszyć, ale to zależy od stanu jak wygląda rozrząd po rozebraniu.
Ja rzadko tankuje 98, zazwyczaj 95, ale korzystam z dolewek typy Stp co jakiś czas, na czyszczenie układu, lub wtryskiwaczy. Wytrącają wodę z paliwa. Te stuki to z przodu silnika masz, z tyłu?Trudno tak na odległość, rozwiązaniem byłoby jakieś Video na youtube. Najlepiej jechać do Aso, albo gdzieś gdzie mają program typu IDS, gdzie wyczyta wszystkie parametry, a nie tylko standardowe. 
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

Offline Michal_C

  • JCP Art - Master
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.357
  • Moja obecna
Odp: Stukanie w V8.
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 17, 2011, 15:17:59 pm »
Zle Cie zrozumialem pablo. Nie chcialem tylko, by kolega wymienial na darmo rozrzad, jesli to nie on (a juz zaczyna o to pytac :-gwizd ). Sam bede to robil niedlugo, bo mi silnik grzechocze.
Benzyne leje 98 tylko dlatego, ze zapobiega w znacznym stopniu spalaniu stukowemu.
IF IGNORANCE IS BLISS, WHY AREN'T THERE MORE HAPPY PEOPLE?

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
    • www.jaguar.org.pl
Odp: Stukanie w V8.
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 17, 2011, 15:50:46 pm »
 :-R Pytał o rozrząd więc napisałem jak wyglądało w moim przypadku. Uważam, że warto to zrobić, bo może się źle skończyć. Ale czy przy przebiegu 175 tys. hmm.. nie wiem  ?????? Mi mówiono, że granica to jakieś 160 tys. inny mówili że przy 200, jeszcze ktoś wspominał mi że 10 lat i TRZEBA. Od siebie dodam, że jedna ze śrub mocujących prowadnicę pękła przy okręcaniu(-wszystkie szły gładko) i połowa została w bloku, gdyby to się stało podczas jazdy byłaby kaszana. Z tego powodu pisałem o nowych śrubach i z tego powodu uważam, że warto było to zrobić :-super. Powodzenia Panowie z rozrządami, a co do stuków..hmm no na odległość się mało da zrobić
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

3style

  • Gość
Odp: Stukanie w V8.
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 17, 2011, 16:32:12 pm »
Ok, dzięki. Będę nad tym medytował, może jakiś filmik zrobię.

Pozdrawiam.

Offline Michal_C

  • JCP Art - Master
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.357
  • Moja obecna
Odp: Stukanie w V8.
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 17, 2011, 17:47:57 pm »
Zrob sobie stetoskop z miotly (kij) albo gazrurki. Bedziesz mogl wtedy calkiem precyzyjnie okreslic co gdzie stuka, przy zalozeniu, iz ten dzwiek jest slyszalny na luzie.
IF IGNORANCE IS BLISS, WHY AREN'T THERE MORE HAPPY PEOPLE?

TYGRYS3

  • Gość
Odp: Stukanie w V8.
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 17, 2011, 18:39:15 pm »
moze jednak rozwazymy inną mozliwość ,
podczas rozgrzewania się ( i stygnięcia ) V8 ma tentencje do wydzielania dźwięków ,które mogą być słyszalne jako " stuki ,puki ,strzały "
 jakkolwiek tego nie nazwiecie chodzi o rozszerzanie sie metalu albo jego kurczenie ,więc moze to jest przyczyna.

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Stukanie w V8.
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 17, 2011, 19:37:52 pm »
hej, przyczyn moze byc wielu. ja bym zaczynal od scanu, a jak bedziesz znal kody to bedzie latwiej.

spojrz pod maska zanim wyruszasz w trasie i zobacz czy masz tam wilgocz. najproscie mozesz sprawdzic
zaplonu, cewki. ale podstawa to laczenie pod skaner albo komputer i zobaczymy dalej.