Nie napisałem, że uważam iż w Twoim przypadku jest to rozrząd.
Swój rozrząd robiłem samodzielnie, pod okiem mechanika.Chętnie pomogę jak będziesz robił.Rozrząd to wymiana łańcuchów, napinaczy 2 dolne 2 górne,prowadnic i łyżew.do tego uszczelki, śruby:nowe śruby do napinaczy i prowadnic, koła pasowego,!, uszczelniacz wału. Parę narzędzi bez których nie ma co się zabierać za to: klucz dynamometryczny do 400 nm, blaszka trzymająca wałki rozrządu,klucz do kół zębatych przy wałkach rozrządu. Instrukcja z internetu-chodź w niej nie jest wszystko zawarte. Mnie to kosztowało trochę pracy, potu i 2500zł mniej na koncie. Koszt można powiększyć lub pomniejszyć, ale to zależy od stanu jak wygląda rozrząd po rozebraniu.
Ja rzadko tankuje 98, zazwyczaj 95, ale korzystam z dolewek typy Stp co jakiś czas, na czyszczenie układu, lub wtryskiwaczy. Wytrącają wodę z paliwa. Te stuki to z przodu silnika masz, z tyłu?Trudno tak na odległość, rozwiązaniem byłoby jakieś Video na youtube. Najlepiej jechać do Aso, albo gdzieś gdzie mają program typu IDS, gdzie wyczyta wszystkie parametry, a nie tylko standardowe.