Autor Wątek: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story  (Przeczytany 6330 razy)

Offline jagmaniac

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 232
  • DAIMLER XJ40, 1992
hej,
wzialem sie za to, nie jest latwo, ale dalem rade... z kumplem wywalic tylne zawieszenie i teraz juz na boku walcze z rozkrecaniem...

1. o dziwo wszystkie gumy sa mega ok, jak nowe... pewnie byly wymieniane przez poprzednika a moze przetrwaly oryginaly, nie wiem, wiec sam nie wiem czy to wywalac czy nie, kupilem w v12 pelno roznych gum, ale zamienniki firmy ... spare costam, i pytanie do doswiadczonych czy mam na sile je wymienic na te zamienniki (bo mam opinie mechaniorow by nie ruszac bo zamiennik moze byc gorszy niz to co tam mam)

2. walcze z ta szpilka wahacza, masakra, jedna poszla bez problemu, ta polewam juz wd40 od kilku dni i nic, jakies pomysly? nie chce grzac bo szkoda tych gum bo one sa w super stanie, ale moze nie bedzie wyjscia

3. wszystko bede piaskowal i malowal proszkowo - co z gumami? dostana w dupe czy oni to tak umieja zrobic ze gumy uratuja?

4. w tragicznym stanie sa oslony od tarcz hamulcowych - ogloszenie dalem ze chce to kupic, wiecie gdzie takie cos dostac? problem w tym ze  nie ma sensu regenrerowac bo juz sa dziury z przegnicia wiec piasek pewnie zrobi z tego bibule

5. mam wyciek na zimeringach w wyjscia na polosie, pytanie czy wiecie jakie zimeringi tam wchodza / wymiary / modele / czy ktos korzystal z zamiennikow - w okolicy mam sklep rolniczy oni maja wszystkie wymiary zimeringow swiata

5. zaraz wkleje fote z wnetrzem tego czegos, nie moge tego fachowo nazwac, ale to cos w co wchodzi piasta - tam sa lozyska, jedna piasta wyszla praktycznie sama, druga bylo trzeba ja wybic, natomiast jest to cale zazygane smarem, czy to znaczy ze sa lozyska do wymiany? nic mi nie szumialo...

prosze o wsparcie osoby ktore te walke z tylnym zawieszeniem juz przeszly - teoretycy ktorzy slyszeli jak woj ciotki znajomego zna kogos kto to robil - dajcie spokoj pls.

DAIMLER XJ40, 1992

Offline jagmaniac

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 232
  • DAIMLER XJ40, 1992
Odp: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 27, 2021, 18:35:09 pm »
no to zaczynamy

- wszystko z kanalu, slyszalem o kamikaze ktorzy robia to bez podnosnika czy kanalu... ja sobie tego nie wyobrazam...

- o dziwo wszystko poszlo sprawnie, nic nie trzeba bylo przecinac, urywac itp - ktos mowil ze traci sie linke od recznego albo absy itp, u mnie jakos sie to wszystko udalo uratowac, choc przy wyjmowaniu calego zawieszenia zahaczylismy o kabel abs i go przytarlismy, widac oplot, nie wiem czy to juz bedzie do wymiany czy jednak bedzie dzialal , zobaczymy

- jedyny problem to przy odkrecaniu ucha/mocowania do rur wydechowych oderwala sie przygrzana nakretka (a raczej krazek bo to nakretka trudno nazwac) wiec musze isc teraz do spawacza by to przycykal zeby mozna bylo odkrecic to ucho...

« Ostatnia zmiana: Grudzień 27, 2021, 18:40:58 pm wysłana przez jagmaniac »
DAIMLER XJ40, 1992

Offline jagmaniac

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 232
  • DAIMLER XJ40, 1992
Odp: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 27, 2021, 18:40:15 pm »
i wytargalismy to na zewnatrz

- kupa rudej ale to nie problem, po to wywalilem zeby to wszystko odrestaurowac... ale sie okazalo ze jakiegokolwiek elementu nie wezme to gumy ani nie sparciale, brak jakiejkolwiek pajeczynki, i trzymaja jak nowe... i tu zaczyna sie moj dylemat, czy mimo wszystko je wywalac, zaprzyjazniony mechanik mowi by bron boze nie ruszac, bo wygladaja jak oryginaly i sa w pelni sprawne - sam nie wiem co z tym robic, bo skoro jest wszystko na wierzchu, tylko ze ja mam zamienniki eurospare

- widac wycieki po obu stronach gruchy, uszczelniacze do wymiany, pytanie czy wiecie jakie sa tam wymiary, czy dostepne w przyslowiowym sklepie rolniczym, zakladam ze od zewnatrz ladnie to w prosty sposob wymienie  (usune stary, wloze nowy) chyba ze to jakis angielski wynalazek... dajcie znac

DAIMLER XJ40, 1992

Offline jagmaniac

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 232
  • DAIMLER XJ40, 1992
Odp: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 27, 2021, 18:44:13 pm »
najprostszy temat

swoja droga to jedyna guma - prawa - do wymiany - to wlasnie ta poduszka / jest zerwana i od niej sie zaczela chec naprawy i regeneracji calego tylnego zawieszenia

- teraz gdy mi "gadaja" - wszystko cacy nie wymieniaj gum , to nie wiem co zrobic, ale pytanie brzmi, nawet jesli je zostawie i nigdzie nie bede musial grzac palnikiem i rozmontuje elementy bez problemu, to czy gdy przyjdzie moment piaskowania i malowania proszkowego to czy te gumy wszystkie i tak dostana w dupe czy one beda nie ruszone?



DAIMLER XJ40, 1992

Offline jagmaniac

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 232
  • DAIMLER XJ40, 1992
Odp: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 27, 2021, 18:46:45 pm »
piasta, reczny, oslony

- o ile okladziny recznego itp sa cacy, to oslona tarczy hamulcowej i z jednej i z drugiej strony sa w stanie nieciekawym, dlatego tez zdecyduje sie na zakup czesci - tylko pytanie czy to jest do dostania (nowe albo uzywka w bdb stanie) - wiecie do kogo uderzyc w tym temacie?

DAIMLER XJ40, 1992

Offline jagmaniac

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 232
  • DAIMLER XJ40, 1992
Odp: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 27, 2021, 18:49:54 pm »
mocowanie linki recznego

- wymagane usuniecie zawleczki, lanie wd40 i popukac i odejdzie
- ruda wyglada strasznie, ale po przeleceniu szczota druciana wszystko jest cacy
- w kazdym razie - czytalem historie ze linka recznego idzie na zlom, itd, u mnie wszystko sie tu udalo i rozmontowac i linka jest w bdb stanie - zaaplikuje odpowiedni smar, pytanie do was jaki smar stosuje sie do linek recznego?

DAIMLER XJ40, 1992

Offline jagmaniac

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 232
  • DAIMLER XJ40, 1992
Odp: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 27, 2021, 18:53:01 pm »
na razie szlo dobrze

- rzeklbym az za dobrze, jedna z piast po prostu sama wyleciala a druga musialem wybic, i pytanie czy ta co praktycznie sama wyleciala to jest juz jakis znak ze jest do wymiany? po czym stwierdzic ze wymiana bylaby potrzebna, powiem tylko tyle ze zeby wszystko ok - jedynie co to wlasnie fakt ze wypadla bez zadnej akcji z mojej strony

- pytanie nr 2 - tarcze - znajomy mechanik mowi ze jeszcze do uratowania przez przetoczenie, inny powiedzial by sie nie bawic i kupic nowe, jakie wasze zdanie?

DAIMLER XJ40, 1992

Offline jagmaniac

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 232
  • DAIMLER XJ40, 1992
Odp: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 27, 2021, 18:56:54 pm »
no i zapeszylem, szlo dobrze i juz nie idzie

- masakra, za cholere nie moge wybic tej dlugiej szpilki trzymajacej wahacz do gruchy... jakie macie na to sposoby, leje juz 4ty dzien wd40 miedzy gumy, itd - ale to nic nie daje, rurke przedluzke wyginam a szpilki ruszyc nie moge, jakie macie na to sposoby? co zrobic?

- przy okazji, czy taka szpilka jest do kupienia gdyby cos sie brzydkiego wydarzylo? i bym urwal lub objechal leb niechcacy

DAIMLER XJ40, 1992

Offline jagmaniac

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 232
  • DAIMLER XJ40, 1992
Odp: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 27, 2021, 19:02:09 pm »
i na final, podejrzany temat

- powiedzcie czy to normalne ze z tych lozysk taki wyciek widze smaru? zaraz po zdjeciu zebatki abs, zazygane wszystko, i nie wiem co to znaczy, skoro to bylo przykryte zebatka abs to pewnie nie jest to smar z krzyzaka polosi, wiec wylecial z tych lozysk, to normalne?

- szykuje sie wymiana lozysk piasty? jesli tak czy to do kupienia? znajde standardowe timkeny? czy tylko z jaguara dostane? dajcie znac, nie wiem czy czas szykowac kase na czesci czy to po prostu oczyscic dosmarowac i dobrze skrecic i bedzi ok?




DAIMLER XJ40, 1992

Offline jagmaniac

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 232
  • DAIMLER XJ40, 1992
Odp: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 27, 2021, 19:03:06 pm »
tak wiec na dzien dzisiejszy tyle mi sie udalo, pls przejrzyjcie to fotostory i ktokolwiek ma wiedzie, sprobujcie mi pomoc i odpowiedziec na pytanka ktore mam, dzieki z gory!!!
DAIMLER XJ40, 1992

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.279
Odp: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 27, 2021, 19:40:44 pm »
Nie wiadomo, do czego to auto ma służyć ;)

Trudno byłoby mi pojąć w przypadku takiej roboty pozostawienie starych części.

- linka hamulca do zdjęcia i dorobienia. To są tanie rzeczy
- wszystkie łożyska bym wymienił. Oczyścić, spisać numery, kupić nowe. Zestaw to chyba JLM1708.
- simmeringi - absolutnie do wymiany. Zwróć uwagę na kierunek montażu. I rzecz kluczowa - w jakim stanie masz bieżnię na osi (stub axle)? Jeśli jest wyrobiona, nowy uszczelniacz nie zadziała.
- gdybym już tu był, wymieniłbym krzyżaki wału. Roboty niewiele, a szkoda tego nie zrobić.
- gumy raczej nie przetrwają lakierowania proszkowego. Pytanie, w jakim celu lakierować proszkowo? To jest twardy lakier, łatwo się obija.
- śruba wahacza to niestety kłopot. Mimo wszystko próbowałbym ją ocalić.
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline jagmaniac

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 232
  • DAIMLER XJ40, 1992
Odp: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 27, 2021, 21:04:14 pm »
do czego ma sluzyc? do jazdy w sezonie letnim, ma byc zajebiste, chcialbym miec "jak nowke" ale wiadomo ze sie tak nie da...
ale po kolei restauruje...

to moze nie lakierowac proszkowo, dac sobie z tym siana i wypiaskowac a potem porzadna farba epoxydowa...
stwierdzilem proszkowo bo wszyscy gadaja proszkowo proszkowo to mowie tez tak zrobie

i nie bardzo rozumiem tematu z linka recznego, bo ona jest ok, wiec nic nie chcialem tu wymieniac, a ty mowisz "dorobic" - tzn dorobic / sa firmy ktore dorabiaja linki? tanio? gdzie jak...
DAIMLER XJ40, 1992

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.279
Odp: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 27, 2021, 22:23:56 pm »
Jeśli linka chodzi bez problemu można zostawić ale to naprawdę grosze. Od zawsze demontuję linki, zawożę do Auto Linka w Jankach - nigdy nie polegli. Dorobią wszystko. Sądzę, że nie wyjdzie drożej niż zamiennik/OEM.

Co do lakierowania - jak kto woli. Ja preferuję po piaskowaniu dobry podkład epoksydowy i dobry lakier elastyczny - np. poliuretanowy.

Z proszkowym zawsze mam kłopot, że przy wyciskaniu tulei, składaniu coś odpryskuje i nie można zrobić zaprawki.

Można też wszystko po piaskowaniu ocynkować galwanicznie. I dopiero później polakierować.

Da się zrobić samochód "jak nowy", ale sądzę, że przy xj40 to trochę przepalanie taczki pieniędzy bez większego sensu ;)
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline jagmaniac

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 232
  • DAIMLER XJ40, 1992
Odp: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 28, 2021, 19:23:15 pm »
dzis walczylem z ta sruba, nie ruszyla sie dodatkowo zrabalem gwint, bo nakrecilem nakretke, i przypier z mlota pare razy liczac ze sie ruszy, i przeskoczyl zabek :/
a jak nie ruszylem jej tak nie ruszylem

DAIMLER XJ40, 1992

Offline wtom

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 286
  • wszystkie kotki są fajne
Odp: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 29, 2021, 11:31:25 am »
śruby wahaczy są dostępne, acz nie tanie.
najważniejsze to stan 2 głównych tulei ramy, jak będą naderwane to wózek jeździ i niszczy tuleje górne oraz miski amortyzatorów. Przy składaniu nasmaruj cała śrubę tych tulei i najlepiej zatłuść przestrzeń wewnątrz komory "byczego jaja" w podłużnicy, bo później możesz się zdziwić przy odkręcaniu  ;D i zerwie gwint lub śrubę.