Autor Wątek: Check engine - pomocy :) 2,5 4x4 LPG  (Przeczytany 4557 razy)

Offline mmrumun

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 33
  • Kocham to forum
Odp: Check engine - pomocy :) 2,5 4x4 LPG
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 25, 2019, 08:00:03 am »
W kwestii świec, wiem, że był już ten temat, ale nie padły jednoznaczne odpowiedzi, jeśli auto jeździ na LPG to lepiej wybrać oryginalne Jaguara, czy może denso jakiś konkretny model? Sorry, że tak zawracam głowę, ale chce, żeby sprawa była załatwiona dobrze.

Offline Zbyszek__

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 65
  • Kocham to forum
Odp: Check engine - pomocy :) 2,5 4x4 LPG
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 27, 2019, 06:54:31 am »
Witam,  też miałem podobne problemy.  Spec od Jaguarów mi to ogarnął,  w moim przypadku chodziło o komputer w samochodzie,  był za słabo dokręcony. Podobne objawy z tego co słyszałem daje uszkodzony katalizator,  szczególnie jeśli auto nie ma mocy.  Katalizator wymienisz i wszystko gra,  kolega tak miał.  Lewe powietrze podobny objaw szczególnie wywalanie błędów cruise not available - sprawdź uszczelki pod kolektorem dolotowym,  przewody -wężyki przy instalacji gazowej,  przewód odmy bo odma to częsty przypadek w X Type.  Wypadanie zapłonu mogą być cewki złe albo świece.

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: Check engine - pomocy :) 2,5 4x4 LPG
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 27, 2019, 20:47:45 pm »
Najlepiej świece oryginalne. Ewentualnie Denso irydowe IT20TT bądź platynowe PT20TT.  Co do uszczelek ja jednak jestem zwolennikiem drogich, ale oryginalnych. Miałem w ręku zarówno zamienniki Eurospare jak i ori - jak dla mnie była różnicas spora. 
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline mmrumun

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 33
  • Kocham to forum
Odp: Check engine - pomocy :) 2,5 4x4 LPG
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 16, 2019, 01:19:22 am »
Dość wolno zabieram się za działania z Jagiem, muszę zamówić części i tutaj jak dla laika pojawia się pytanie - czym różnią się te dwa zestawy ze sklepu v12? W obu sa świece Jaguara oraz komplet uszczelek górnych, jednak same uszczelki wyglądają inaczej, o co w tym wszystkim chodzi? Byłbym też wdzięczny za link do uszczelek dolnych jakie powinienem kupić i co najważniejsze w jakiej ilości. Bardzo bardzo dziękuję za pomoc.
Ty dwa linki do zestawów, o których napisałem powyzej:
https://sklep.v12.com.pl/zestaw-swiec-i-uszczelek-kolektora-ssacego-gornego-1886.html
https://sklep.v12.com.pl/zestaw-swiec-i-uszczelek-kolektora-ssacego-gornego-1889.html

Offline V12

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 433
  • Nowe części zamienne Jaguar Daimler tel. 5O61122O4
    • V12.com.pl
XJR-S 6.0 Asprey#99

Offline mmrumun

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 33
  • Kocham to forum
Odp: Check engine - pomocy :) 2,5 4x4 LPG
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 13, 2020, 23:04:41 pm »
Cześć, odebrałem Jaga od mechanika - wymienił świece i uszczelki górne, do tego załatwił odme, bo także tam coś nie działało. Auto niby jeździ lepiej, natomiast nadal przy niskich temperaturach zaraz po odpaleniu przerywa i dużo pali. Mechanik stwierdził, że nie będzie zmieniał dolnych uszczelek bo są na miejscu, a przy tej wymianie musiałby regulować jakiś nastawnik? Tyle zrozumiałem, fakt taki, że dolne uszczelki nie zostały zmienione. Czasami już ciepły silnik szczególnie na gazie zacznie szarpać przy 2,3 tysiącach obrotów. Nie zapala się już cruise not avaliable, natomiast zostały dwa błędy: p1646 i p1647, dotyczą sond, pytanie których, może katalizatora? Mam następujące pytania: czy mimo wszystko wymienić te dolne uszczelki, chociaż biedy z wypadaniem zaplonow już się nie pojawiają? Oraz gdzie teraz szukać kolejnych przyczyn dwóch pojawiających się błędów? Z góry dzięki za info. Miłego wieczoru😊
P.S. Liczę, że w końcu ogarnę problem tego auta, bo zaczyna to już być dla mnie mało komfortowe i męczące, także liczę bardzo na Waszą pomoc😊

Offline q_nerk

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 584
Odp: Check engine - pomocy :) 2,5 4x4 LPG
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 14, 2020, 08:54:50 am »
Przy wymianie dolnych uszczelek nic nie trzeba regulować, ew. gaz po fakcie

Offline mmrumun

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 33
  • Kocham to forum
Odp: Check engine - pomocy :) 2,5 4x4 LPG
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 14, 2020, 09:54:09 am »
Tylko czy błędy sond, które już tylko się pojawiają mogą być spowodowane tymi uszczelkami? Wypadania zaplonow już nie ma.

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: Check engine - pomocy :) 2,5 4x4 LPG
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 14, 2020, 14:53:49 pm »
Mechanik stwierdził, że nie będzie zmieniał dolnych uszczelek bo są na miejscu, a przy tej wymianie musiałby regulować jakiś nastawnik?
Zmień mechanika. Skoro stwierdził, że ich nie wymieni bo "coś trzeba regulować" to znaczy, że w ogóle do nich nie zaglądał. Bo jakby faktycznie zajrzał to nie pisałby głupot o "cosiach". Tym bardziej, że gdy już zdejmie się kolektor to dobranie do dolnych uszczelek zajmuje naprawdę niewiele czasu i nie jest szczególnie trudne.
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline mmrumun

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 33
  • Kocham to forum
Odp: Check engine - pomocy :) 2,5 4x4 LPG
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 14, 2020, 16:06:27 pm »
Czyli w tej sytuacji polecacie, żeby wymienić i tak te dolne uszczelki? Czy zrobienie tego samemu jest rzeczywiście trudne? Widziałem w necie jak gośc zdejmował kolektor, to wiele roboty i czasu mu na to nie było trzeba.

Offline mmrumun

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 33
  • Kocham to forum
Odp: Check engine - pomocy :) 2,5 4x4 LPG
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 14, 2020, 19:28:44 pm »
I pytanie czy jeśli to nie będzie kwestia dolnych uszczelek, bo zapłony wg błędów nie wypadają już, to czy działanie auta może być spowodowane obecnymi dwoma błędami 1646 i 1647? Jeśli tak to jak się za nie zabierać? Z góry dzięki za informacje

Offline mmrumun

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 33
  • Kocham to forum
Odp: Check engine - pomocy :) 2,5 4x4 LPG
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 17, 2020, 20:58:20 pm »
Cześć, dzisiaj sprawdzano dymem nieszczelności w układzie dolotowym po wymianie świec i górnych uszczelek kolektora, pojawiły się tylko niewielkie nieszczelnosci w obrębie wtykanych do kolektora sond, tak mi się wydaje, w każdym razie z uszczelek dolnych nic nie leciało. Błędy, które mam aktualnie to: p1646, p 1647, p0057. Do tego czasami, kiedy mocniej docisnę gaz właśnie na benzynie pojawia się wypadanie zapłonów, ale tylko przy wyższym obciążeniu silnika pedałem gazu. Proszę o info gdzie i jak dalej szukać usterek? Z góry dziękuję.

Offline q_nerk

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 584
Odp: Check engine - pomocy :) 2,5 4x4 LPG
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 17, 2020, 21:43:57 pm »
Nie obraź się, ale z Twoją wiedzą techniczną nie naprawimy tego Jaga przez internet.
Nie piszę tego złośliwie, ale czytając te posty to czeka Cię znalezienie ogarniętego mechanika, bez tego tylko stracisz pieniądze.

Offline mmrumun

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 33
  • Kocham to forum
Odp: Check engine - pomocy :) 2,5 4x4 LPG
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 17, 2020, 22:25:15 pm »
Sorry, ale jestem już dość mocno poddenerwowany, tym, że nikt nie chce podjąć się naprawy tego samochodu i sam muszę szukac rozwiązania problemu i tego co wymieniać itp. Niewielkie ilości dymu pojawiły się w zaznaczonych miejscach.
Sorry, że Wam tak spamuje, ale mam jakieś środki i chec, żeby to auto naprawić, ale tracę kompletnie wiarę w mechaników, bo ewidentnie nie chcą tego tematu ruszyć, może to zbyt dużo roboty i łatwiej na szybko zmienić kilka chłodnic no nie wiem i nie kumam tej sytuacji. Wykonuję zawód zaufania publicznego i nie wyobrażam sobie sytuacji, w której ktoś by do mnie przyszedł chcąc płacić za moja pracę, a ja bym go spuścił mówiąc, że to nie ma sensu, albo, że na to to trzeba kupę czasu lub co gorsza, że jeśli mi powie na co choruje to ja wtedy mu pomogę. Już irytuje mnie cała sytuacja i proszę Was o wyrozumiałość. Będę wdzięczny za pomoc

Zapisuje konkretne kody błędów licząc na informacje od Was jako ludzi bardziej doświadczonych w tym temacie. Jeśli znalazlbym ogarniętego mechanika to bym mu zapłacił i nie zawracalbym Wam brzydko mówiąc dupy, ale nikt tym nke chce się zająć - niestety. Ja mechanikiem nie jestem, potrafię naprawić rower i nie rozrozniam modeli sond czy wtyczek wchodzących do kolektora sorry. Jeśli znasz ogarniętego mechanika to daj mi namiary, jestem z Kujawsko pomorskiego, ale jeśli będę musiał to dojadę.
« Ostatnia zmiana: Luty 18, 2020, 17:10:02 pm wysłana przez MicGin »

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: Check engine - pomocy :) 2,5 4x4 LPG
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 17, 2020, 23:49:47 pm »
W kolektor nie montuje się sond lambda :P Tak jak kolega wyżej napisał - jeżeli brak Ci podstaw dot. mechaniki to lepiej tego auta nie dotykaj, bo X-Type nie jest prostym samochodem w diagnozie i naprawie, a błędy w diagnozie moga być kosztowne. Wszystkie błędy, które opisałeś dotyczą sond lambda, a Ty wspomniałeś jeszcze o wypadaniu zapłonów - jakie to błędy? Na konkretnym cylindrze czy losowe?
« Ostatnia zmiana: Luty 17, 2020, 23:55:54 pm wysłana przez sztandi7 »
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.