Autor Wątek: Check engine - pomocy :) 2,5 4x4 LPG  (Przeczytany 5722 razy)

Offline mmrumun

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 33
  • Kocham to forum
Odp: Check engine - pomocy :) 2,5 4x4 LPG
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 18, 2020, 00:36:26 am »
Zdaje sobie sprawę z tego, że na kolektor nie montuje się sond lambda, mówiłem bardziej o wtyczkach. Wypadanie zaplonow dotyczy 1,3 i 5 cylindra. Natomiast potrzebuje informacji, jakie kroki powinien podjąć mechanik w celu wyeliminowania błędów związanych z sondami, sam rzecz jasna robił tego nie będę, ale skoro nikt nie chce się tego podejmować to muszę choćby komuś powiedzieć co sprawdzić lub co wymienić i tylko o taką informację mi chodzi

Offline KoloRZ

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 69
Odp: Check engine - pomocy :) 2,5 4x4 LPG
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 18, 2020, 00:38:31 am »
Panowie odrobinę wyrozumiałości...
mmrumun zupełnie niepotrzebnie zakładasz nowe wątki i powielasz tematy które już były.
Kody błędów P1646 i P1647 dotyczą uszkodzonych obwodów grzałek w sondach lambda bank 1 i 2 sondy pierwsze w kolektorach wydechowych.
Kod błędu P0057 to uszkodzenie obwodu grzałki sondy lambda bank 2 sonda 2.
Te trzy błędy nie powinny wpływać Ci na pracę silnika i powinny pojawiać się zaraz po odpaleniu silnika. Jeśli je skasujesz w trakcie pracy silnika nie zapalą się do kolejnego odpalenia - zrób taki eksperyment na potwierdzenie mojej diagnozy.
Do sprawdzenia oporność grzałek na tych trzech sondach i pewnie kosztowna wymiana. Nie zakładaj zamienników bo będą tylko zapalać Ci kolejne błędy.
Wypadanie zapłonów na benzynie to zaskakująca sprawa. Skoro nie pojawia Ci się wypadanie zapłonów na LPG to raczej stawiam na problem w zasilaniu paliwem a nie problemu układu zapłonowego.
Wypadanie zapłonów na 1,3 i 5 cylindrze wskazuje na problem z całym bankiem 1 a więc tym od strony kabiny pasażerskiej.
Widziałem w innym wątku zdjęcia Twoich "sond" - to króćce do podciśnienia.
Pozdrawiam

« Ostatnia zmiana: Luty 18, 2020, 00:43:32 am wysłana przez KoloRZ »

Offline mmrumun

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 33
  • Kocham to forum
Odp: Check engine - pomocy :) 2,5 4x4 LPG
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 18, 2020, 00:45:14 am »
Niefrasobliwie wpisałem słowo "sondy" wpiete do kolektora. Sorry.
Tutaj masz rację, kiedy skasuje błędy 1646 i 1647 po uruchomieniu silnika nie pojawiają się do kolejnego uruchomienia. A czy ewentualnie zapchany katalizator mógłby dawać objawy braku mocy i Wypadania zaplonow?

Offline KoloRZ

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 69
Odp: Check engine - pomocy :) 2,5 4x4 LPG
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 18, 2020, 00:47:53 am »
Jest to możliwe. Ale co zapchany jest tylko na benzynie a na LPG już nie?

Offline mmrumun

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 33
  • Kocham to forum
Odp: Check engine - pomocy :) 2,5 4x4 LPG
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 18, 2020, 01:10:24 am »
Auto nie ma mocy niezależnie od paliwa, na którym pracuje dlatego o to pytam, na gazie nie wypadają zapłony, natomiast muli na benzynie i na gazie :(

Offline q_nerk

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 584
Odp: Check engine - pomocy :) 2,5 4x4 LPG
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 18, 2020, 12:09:12 pm »
polecam następującą operację:
odłącz lpg (np. poprzez wyciągnięcie bezpiecznika), odłącz aku na 15-20 min i pojeżdzij na samej benzynie (ok 100-200km) - zobacz co się dzieje - jeśli będzie ok to winnego szukałbym w instalacji lpg (x-a nie jest łatwo ustawić).
Co zaś się tyczy uszczelek kolektora - to najczęściej lecą właśnie te z łączenia dolnego kolektora z głowicą: efekty to słabo odpala na zimno, a po zagrzaniu wydaje się ok, szarpie w pewnym zakresie obrotów, "wypadają zapłony" itd.

Offline mmrumun

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 33
  • Kocham to forum
Odp: Check engine - pomocy :) 2,5 4x4 LPG
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 18, 2020, 15:59:43 pm »
Ok, podziałam z tym akumulatorem. Myślałem, że mechanik zrobił mnie " w konia" nie wymieniając dolnych uszczelek, ale na teście z maszyną z dymem spod kolektora kompletnie nic nie leci, więc uznałem, że uszczelki będą ok w tej sytuacji. Dam znać jak sytuacja po resecie auta.

Offline mmrumun

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 33
  • Kocham to forum
Odp: Check engine - pomocy :) 2,5 4x4 LPG
« Odpowiedź #37 dnia: Marzec 14, 2020, 15:55:50 pm »
Cześć, znów muszę zawracać Wam głowę, odebrałem auto od kolejnego mechanika, który nie zrobił nic ;) tylko zakomunikował, że wg niego problem leży w elektronice samochodu. Auto nadal jedzie ledwo ledwo, na zimnym strasznie przerywa i ma niewiele mocy, jak się rozgrzeje to jedzie płynniej zdecydowanie, ale bez mocy nadal. Sporadycznie wpadnie w tryb awaryjny, wyświetlające się błędy to: p1000, p1646,p1316,p1316,p0300. Dodam, że dolne uszczelki kolektora ssącego nie zostały nadal wymienione. W jakich rejonach auta szukać teraz rozwiązania? W tych uszczelkach? W katalizatorze? Mogę z tym autem podjechać do kogoś ogarniętego, ale w Toruniu mechanicy na słowo Jaguar reagują spadkiem chęci do działania. Wiecie dokąd mógłbym się udać, żeby ten problem rozwiązać? Odległość nie stanowi dla mnie wielkiego problemu, jeśli nie będzie wyjścia to dojadę byleby ktoś rzetelnie to posprawdzał. Dzięki za pomoc i sugestie.

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Check engine - pomocy :) 2,5 4x4 LPG
« Odpowiedź #38 dnia: Marzec 16, 2020, 18:09:36 pm »
P1646 to błąd górnej sondy lambda od strony ściany grodziowej. Wcześniej wspominałeś, że jest jeszcze P1647 - to błąd takiej samej sondy, ale z przodu przy chłodnicy.

W sondach tych nagminnie padają grzałki - jeżdże X-Type 6 lat a już trzy razy wymieniałem (przebiegi znikome).
To są sondy górne, odpowiadające za mieszankę paliwa (w programach do diagnostyki widoczne jako LTFT oraz STFT, po jednej dla każdego banku silnika). Organoleptycznie można je poznać po szarej wtyczce (sondy tylne, za katalizatorem, mają wtyczki czarne).
Jeżeli dowolna z sond nie działa (albo przepaliła się grzałka na niej), to sterownik paliwa nie dostosowuje mieszanki paliwowej - pracuje w tzw trybie "open loop".
Jeżeli teraz silnik łapie np lewe powietrze, a komputer nie może dostosować mieszanki - to wiadomo że będzie działać słabo.

Sondy są niestety dedykowane do Jaguara. Nie kupuj żadnych uniwersalnych - nie będą działać. Symbol sondy to Denso DOX-0430 (około 400zł sztuka). Możesz też polować na używkę - około 100zł sztuka. Wymiana sondy przy ścianie grodziowej może być trochę kłopotliwa (i kosztowna) więc upewnij się, że nie dajesz mechanikowi niesprawnej.

Sondę można sprawdzić miernikiem elektrycznym - w uszkodzonej nie ma przepływu prądu na pinach grzałki. Sprawdziłem na fabrycznie nowej DOX-0430 i przepływ prądu jest.

Moja rada - kup sobie tester OBDII na Bluetooth i skasuj błedy, zobacz które wrócą. Zaoszczędzisz pieniądze na mechanikach. Błąd sondy powinien wrócić praktycznie od razu.

Po podłączeniu sie programem np Piston sprawdź korekty paliwa - jeśli się nie zmieniają (zwłaszcza krótkoterminowe) - to silnik pracuje w open loop i coś trzeba z tym zrobić (sprawdzić wszystkie sondy i w razie potrzeby wymienić na sprawne).

Gdy już silnik zacznie pracować w closed loop będziesz mógł sprawdzić, czy nie zasysa lewego powietrza po prostu obserwując korekty na ekranie telefonu (uszczelnianie kolektora jest zupełnie bezsensowne jeźeli nie mamy możliwości sprawdzić korekt paliwa!). Dopiero wtedy również będziesz mógł wyregulować instalację LPG (nie ma żadnego sensu regulować LPG jeśli silnik pracuje w open loop bo niby jak??).

P0300 i P1316 to błędy wypadającego zapłony, które mogą być spowodowane nieprawidłową mieszanką.
Zacząłbym więc od doprowadzenia pomiaru mieszanek do ładu, a potem reszta. O LPG zapomnij. Nie ma teraz prawa działać.

Tu gość ma sondy za jakieś śmieszne pieniądze. Pytanie czy sprawne. Interesują Cię tylko te z szarą wtyczką. Za tą kasę wziąłbym dwie. Jeśli sie da, to najlepiej zmierzyć sondę którą masz w aucie, żeby mieć pewność że jest padnięta zanim za cokolwiek zapłacisz.
https://allegro.pl/oferta/sonda-lambda-jaguar-x-type-3-0-v6i-1x4396444ab-8966849075

Tutaj jest nowa
https://allegro.pl/oferta/sonda-lambda-denso-jaguar-xk-8-x-type-8588046235

O ile pamiętam, prąd powinien przepływać przez dwa piny będące na zdjęciu na tej aukcji z prawej strony.
« Ostatnia zmiana: Marzec 16, 2020, 18:23:13 pm wysłana przez sobrus »
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline KoloRZ

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 69
Odp: Check engine - pomocy :) 2,5 4x4 LPG
« Odpowiedź #39 dnia: Marzec 16, 2020, 18:19:36 pm »
Myślę że test dymem może nie być miarodajny i na wymianie uszczelek bym się skupił. Dymem wytwarzasz najwyżej delikatne nadciśnienie a w trakcie normalnej pracy w kolektorze panuje znaczne podciśnienie. Trudno mi cokolwiek doradzać bo mam awersje gdy ktoś twierdzi że mu silnik "muli" - nie rozumiem tego określenia  :) W miarę ogarnięty mechanik powinien zrobić diagnostykę silnika. My tutaj możemy Ci tylko podpowiedzieć co znaczą odczytane błędy i wskazać typowe usterki. Nikt przez internet nie naprawi samochodu bo Ci "muli".
Jeżeli nie ma znaczenia dla Ciebie odległość to może Geremek w Szamotułach.

Offline mmrumun

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 33
  • Kocham to forum
Odp: Check engine - pomocy :) 2,5 4x4 LPG
« Odpowiedź #40 dnia: Marzec 17, 2020, 15:26:41 pm »
W Szamotułach można także oddać samochód do ich serwisu? Na stronie mają tylko info dotyczące sprzedaży części

Offline mmrumun

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 33
  • Kocham to forum
Odp: Check engine - pomocy :) 2,5 4x4 LPG
« Odpowiedź #41 dnia: Kwiecień 05, 2020, 18:45:01 pm »
Panowie, dostałem prośbę o odczytanie korekt krótko i długoterminowych. Chciałem to zrobić programem piston, odczytuje mi błędy, pokazuje obroty i prędkość jazdy, ale w obrębie korekt mam wszędzie cały czas 0. Na jakimś innym programie jest dokładnie to samo. Może to świadczyć o jakimś uszkodzeniu sond? Może cały problem samochodu leży w elektronice i to tam należałoby szukać?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 05, 2020, 18:56:44 pm wysłana przez mmrumun »

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 879
Odp: Check engine - pomocy :) 2,5 4x4 LPG
« Odpowiedź #42 dnia: Kwiecień 07, 2020, 20:33:31 pm »
Jak sondy uszkodzone, to korekt zapewne nie ma.
Jakie błędy pokazuje? Nie czytałem całego wątku..
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Check engine - pomocy :) 2,5 4x4 LPG
« Odpowiedź #43 dnia: Kwiecień 11, 2020, 21:21:24 pm »
Obawiam się, że nie tylko Ty. Przecież napisałem parę postów wyżej, że prawdopodobnie jest spalona grzałka na górnej sondzie od strony ściany grodziowej.
Oczywiście takie uszkodzenie sondy może świadczyć o uszkodzeniu sondy  :-chyt
I korekty będą stałe.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 11, 2020, 21:26:16 pm wysłana przez sobrus »
X-Type 3.0, Rover 416Si