Autor Wątek: Demontaż jarzma/zacisku prawy tył  (Przeczytany 4534 razy)

Offline jurlich

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 346
  • S-Type 2001 3.0 V6 Sport - automat
Demontaż jarzma/zacisku prawy tył
« dnia: Czerwiec 18, 2018, 20:48:14 pm »
Witam, mam wyciek płynu z tylnego zacisku, po odkręceniu jarzma, nakrętki ze środka sprężyny i imbusa nadal nie wiem jak rozłączyć linkę od ręcznego. Na zdjęciu ręczny jest spuszczony. Czy ktoś może mnie poratować w jaki sposób zdemontować tą linkę od ręcznego która trzyma mi cały zacisk? Z góry dziękuję :)

https://drive.google.com/open?id=1yQCmoesAfPBxTEQ83wpn3uS460msN-HS

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Demontaż jarzma/zacisku prawy tył
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 18, 2018, 22:25:35 pm »
A po kiego grzyba odkrecales imbusa i nakrętkę. Dociskasz ramię to w którym jest końcówka linki (dobry jest klucz żaba do tego) i śrubokrętem podwazasz końcówkę linki i wyskakuje prawie sama wtedy
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline jurlich

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 346
  • S-Type 2001 3.0 V6 Sport - automat
Odp: Demontaż jarzma/zacisku prawy tył
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 18, 2018, 23:52:23 pm »
Driver, ratujesz mój dzień :) (w sumie to już noc). Teraz mogę iść spać spokojnie :) Dzięki :)

Offline jurlich

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 346
  • S-Type 2001 3.0 V6 Sport - automat
Odp: Demontaż jarzma/zacisku prawy tył
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 22, 2018, 08:44:52 am »
Uporałem się z linką od ręcznego, teraz mam dylemat czy powinienem użyć siły aby zdemontować zaznaczone dwa elementy ze sprężyną, czy najpierw muszę wyjąć segera aby to w ogóle ruszyć? Trochę poszło, ale nie chcę nic zepsuć.

https://drive.google.com/open?id=1zrwl4uv05gO0emry3kD4mJF_1m-tEMYZ

https://drive.google.com/open?id=1TOpt4yu3JhegFeB1phzKdECeBZduknPv

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Demontaż jarzma/zacisku prawy tył
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 22, 2018, 22:18:13 pm »
Wyjmij segera i pójdzie wszystko
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Demontaż jarzma/zacisku prawy tył
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 22, 2018, 22:29:18 pm »
Jak leci ci z ośki to ja bym sie nawet za to nie brał, cały mechanizm będziesz miał skorodowany. I tak i tak jak to oczyścisz i będziesz nie wiadomo jak sie starał może pociec bo jest powyżerane

Offline jurlich

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 346
  • S-Type 2001 3.0 V6 Sport - automat
Odp: Demontaż jarzma/zacisku prawy tył
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 22, 2018, 22:55:59 pm »
Dzięki chłopaki za odpowiedź, jutro spróbuję się z tym posiłować. A co do wycieku to myślałem, że leci z ośki po zaciągnięciu ręcznego, ale przy bliższych oględzinach okazało się, że leci chyba z elastycznego wężyka i to tylko po wciśnięciu pedału hamulca. Spróbuję wszystko poczyścić, pozmieniać gumy i poskręcać, jeśli nadal będzie uciekał płyn przez gwint końcówki gumowego wężyka to spróbuję go gdzieś kupić i podmienić.

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Demontaż jarzma/zacisku prawy tył
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 22, 2018, 23:07:12 pm »
Z tego co sie orientuje pasuje zamiennie z renault clio2 z tylnych zacisków jakbyś nie mógł dostać. Różnica w długości może być kilka mm albo inne mocowanie ale chyba jednak to samo jest

Offline Pawel_M

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 292
Odp: Demontaż jarzma/zacisku prawy tył
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 23, 2018, 11:08:46 am »
Jak leci ci z ośki to ja bym sie nawet za to nie brał, cały mechanizm będziesz miał skorodowany. I tak i tak jak to oczyścisz i będziesz nie wiadomo jak sie starał może pociec bo jest powyżerane

Mylisz się, zazwyczaj jak cieknie z ośki na zaciągniętym ręcznym wystarczy rozebrać zacisk i wymienić jeden oring
XK 4.2 2008r
S-type 4.0 Sport 2001r
S-type 4.0 2001r

Offline jurlich

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 346
  • S-Type 2001 3.0 V6 Sport - automat
Odp: Demontaż jarzma/zacisku prawy tył
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 04, 2018, 23:31:53 pm »
   Dzięki chłopaki za wszystkie odpowiedzi.

   Zacisk został już złożony, wszystkie możliwe gumki zostały powymieniane, niestety podczas składania wszystkiego do kupy nasunęło się mi kilka pytań. Pierwsze z nich brzmi tak: czy to jest normalne, że oba zdemontowane klocki mają "z tyłu" taki mały wypust/bolec? Pytam o to, ponieważ teoretycznie klocki idealnie pasują do jarzma (przynajmniej ten dalszy klocek), niestety klocek który znajduje się przy tłoczku ma nienaturalne ślady ścierania się (foto), poza tym w miejscu, gdzie tłoczek dociska klocek ewidentnie widać, że tłoczek natrafia na ten wystający bolec z klocka. Zrobiłem zdjęcia klocków z przodu i z tyłu aby ułatwić zrozumienie.





Czy jeśli klocki są w porządku, to ten bolec klocka musi wejść pomiędzy te dwa wypusty w tłoczku, które służą do wkręcania/wykręcania tłoczka?



No i ostatnie pytanie, niekoniecznie związane z samym zaciskiem. Czy taka piasta występowała w wersji V6 3.0 Sport? Chodzi mi o mocowanie piasty, znalazłem fotki z wersji R z takim mocowaniem, do zwykłych eSek piasta nie ma tych 5 otworów - czy ktoś coś przekładał u mnie od innej wersji?




Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Demontaż jarzma/zacisku prawy tył
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 05, 2018, 01:27:10 am »
Te kołeczki nie są niczym ważnym, po prostu producent tak wykonał klocek i tyle. Tłoczek nie musi w nie wchodzić bo i tak jak zaciągniesz ręczny to tłoczek zechce sie obrócić. A co do tego dystansu sie nie wypowiem bo sie nie znam, ale wygląda mi to na normalny dystans do zwiększenia rozstawu kół

Offline jurlich

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 346
  • S-Type 2001 3.0 V6 Sport - automat
Odp: Demontaż jarzma/zacisku prawy tył
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 05, 2018, 06:24:33 am »
Dzięki za odpowiedź, faktycznie to może być tylko dystans, bo mam felgi 18". Co do tego wypustu na klocku to zastanawia mnie to, bo przecież wtedy podczas hamowania siła nie rozkłada się równomiernie na klocku, tylko robi się przestrzeń pomiędzy górną krawędzią klocka a tym wypustem i klocek nie przylega całą powierzchnią do tłoczka.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Demontaż jarzma/zacisku prawy tył
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 05, 2018, 07:18:08 am »
Zeszlifuj go i tyle
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Pawel_M

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 292
Odp: Demontaż jarzma/zacisku prawy tył
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 05, 2018, 09:45:47 am »
Jak pisał Driv3rrrr szeszlifuj tą wypustkę bo klocek powinien przylegać równo do tłoczka. Co do dystansu to nie jest to oryginalny tylko ktoś sobie go założył żeby auto lepiej wyglądało ponieważ fabryczne felgi mają beznadziejne odsadzenie i auto słabo wygląda na schowanych kołach w nadkolach. Wydaje mi się że już w jakimś poście poruszałeś temat jakiejś mechaniki i modelu w wersji sport. Wersja sport mechanicznie niczym się nie różni od wersji normalnej, oprócz braku chromów, znaczka na masce na którym oprócz pojemności masz napis sport i foteli które swoim kształtem przypominają te z wersji po 2002r.
XK 4.2 2008r
S-type 4.0 Sport 2001r
S-type 4.0 2001r

Offline jurlich

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 346
  • S-Type 2001 3.0 V6 Sport - automat
Odp: Demontaż jarzma/zacisku prawy tył
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 08, 2018, 18:34:03 pm »
Dzięki chłopaki za pomoc. Właśnie złożyłem zacisk, odpowietrzyłem, zaciągnąłem ręczny i zacisk nie zacisnął tłoczka. Zacisnął go dopiero po spuszczeniu ręcznego, czyli odwrotnie niż powinno być. Co źle złożyłem/zrobiłem, że teraz na zaciągniętym ręcznym można kręcić kołem, a na spuszczonym zacisk zaciska tłoczek?

EDIT:
Znam już powód, po rozebraniu zacisku okazało się, że wypiął się seger, widocznie za mocno dokręciłem nakrętkę.

EDIT 2:
Seger znowu spadł, czy on może być wyrobiony, czy raczej cały mechanizm ręcznego jest już w jakiś sposób wyrobiony?
« Ostatnia zmiana: Lipiec 08, 2018, 21:21:30 pm wysłana przez jurlich »