Autor Wątek: XJ6 4.0 - co po kupnie ? 1995 r  (Przeczytany 4271 razy)

Kiruna

  • Gość
XJ6 4.0 - co po kupnie ? 1995 r
« dnia: Grudzień 10, 2016, 18:13:58 pm »
Witam  wszystkich  .

Mam  pytanko  , co  wymienic  jeszcze  , tzn  co  jest  "  zalecane "    poza  filtrami  i  olejami  w  XJ6   4.0  wer  USA  >
Cos  z  rozrzadem  dotykac   , czy  jesli  wszystko  chodzi  to  nic  nie  ruszac.
Auto  ma  podobno   180  tys  km , 112  tys  mil  , facet  przez  kilka  lat  jezdzil  , poza   olejami  nie  wymienial  nic  ??????

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: XJ6 4.0 - co po kupnie ? 1995 r
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 10, 2016, 18:22:43 pm »
Zacząłbym od ostudzenia emocji. Następnie użyłbym opcji szukaj lub przejrzałbym dział techniczny.
Jest XE MY20, XJ6 1995
By³ X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Kiruna

  • Gość
Odp: XJ6 4.0 - co po kupnie ? 1995 r
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 10, 2016, 19:14:34 pm »
Ok. Spoko.
Czyli najlepiej wogole nie zakładać żadnych wątków bo wszystko zostało już opisane.  :-thumpdown

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.291
Odp: XJ6 4.0 - co po kupnie ? 1995 r
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 10, 2016, 20:23:43 pm »
Dokładnie tak.
Sam sobie w ¿yciu jako¶ nie radzê, Wiêc Biuro Porad dla innych prowadzê.

Offline Demo

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 770
  • Jaguar xj40 Sovereign 4.0 1993r
Odp: XJ6 4.0 - co po kupnie ? 1995 r
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 10, 2016, 21:13:53 pm »
Przegladajac kiedys caly dzial 40stek i x300 doszedlem do wniosku ze juz wszystko co mogloby sie stac z tymi autami zostalo juz opisane.

Offline Six

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 270
Odp: XJ6 4.0 - co po kupnie ? 1995 r
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 10, 2016, 23:16:48 pm »
Ja dorzucę od siebie: olej w dyfrze. Producent nie przewidział wymian, a jedynie okresowe sprawdzanie poziomu i uzupełnianie ubytków. Jako, że jest tam korek spustowy i korek wlewu, to sprawa banalna, więc postanowiłem wymienić. To, co wypłynęło z dyfra nawet oleju nie przypominało...
Tak więc polecam, zwłaszcza, że koszt niewielki i filozofia żadna. I przy okazji oczyść magnes na korku spustowym ze szlamu, który się na nim nagromadził przez lata.

Offline QUD

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 71
Odp: XJ6 4.0 - co po kupnie ? 1995 r
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 11, 2016, 09:12:39 am »
Mam taką zasadę - jeśli nie ma pewnej historii serwisowej (a piszesz podobno) to z zasady sprzedającym nie wierzę i po kolei robię niezbędne rzeczy.
Po zakupach robię listę rzeczy do  wymiany, typu: od razu i potem.

Poza olejami i filtrami, są również inne płyny eksploatacyjne, które należy cyklicznie wymieniać. Myślę tu np. o płynie chłodniczym oraz płynie hamulcowym. W aucie, które ma kilkanaście lat, należy rozważyć wymianę przewodów hamulcowych na nowe.

Co do układu rozrządu czy osprzętu warto pamiętać, że pada zawsze najsłabszy element układu. I znowu, jak się nie ma pewności co do historii samochodu...
Jaguar X-type Estate Executive 2005
3.0 AWD
https://zdrowersi.pl

Offline msiwow

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 567
Odp: XJ6 4.0 - co po kupnie ? 1995 r
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 11, 2016, 12:58:44 pm »
Jeździł starszy gość kilka lat i nie robił nic...

Niestety często starszy człowiek jeździ autem dopóki koła się kręcą i nic nie przeszkadza. Kupisz taki egzemplarz i możesz liczyć się z drugą taka kwotą co zakup przez pierwszy rok. Oczywiście jeśli chcesz mieć w pełni sprawne auto.

Kiruna

  • Gość
Odp: XJ6 4.0 - co po kupnie ? 1995 r
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 11, 2016, 14:35:01 pm »
Dziś byłem oglądać. Ogólnie spoko,  podsufitowka,  troszkę rdzy na prawym błotniku i tyle zewnętrznie.
Jak na 95 r to spoko.
Mechanicznie nie chciał dać się przejechać  :o,  nie upierale się jakoś bo mam do niego 6 km więc dam radę nast razem.

Przez 7 lat nie wymieniał nic poza olejem silnikowym,  zrobił nim około 25 tys km.
Także napewno oleje silnik, skrzynia + dyfer ,  paski piszcza na zimnym, buja się jak amerykański krążownik,  także 4x amortyzatory do wymiany.

Jak silnik chodzi na wolnych obrotach to buja karoseria,  jakaś poduszka pod silnikiem,  skrzynia?


Jest troszkę do pracy ale cenę ma wystawiona 12 tys zł,  podejrzewam, że jeszcze coś zejdzie...

Pewne jest to, że gość ma 74 lata,  pierwszy właściciel w Polsce od 2007 roku.  Przebieg 112 tys mil / 180 tys km.


Co myślicie??
 :-help

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.291
Odp: XJ6 4.0 - co po kupnie ? 1995 r
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 11, 2016, 15:04:17 pm »
Jeśli sprzedający nie pozwala się przejechać to od razu odpuszczam auto. Łaski nie robi.

Wygląda, że na oko będzie 10k zł do włożenia.
Sam sobie w ¿yciu jako¶ nie radzê, Wiêc Biuro Porad dla innych prowadzê.

Kiruna

  • Gość
Odp: XJ6 4.0 - co po kupnie ? 1995 r
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 11, 2016, 16:03:04 pm »
gdybym  jechal  po  auto  dalej  niz  20  km  to  robilym  awanture  ,ze  musze  sie  przejechac  i  tyle  .
A  tak  to  zawsze  bedzie  ten drugi  raz  w razie  co .

Na  oko  10 k zl ?
Tyle   to  sie  domyslam  ,ze   miedzy  3-5-7-9 tys  zl .

w  zaleznosci  kto  jakim  stanem  lubi  jezzdzic .

Pytanie  brzmi  , czy  takiego  kupic   za  powiedzmy  10 k  i   wlozyc   7  i  wiesz  czo  masz 
czy  szukac   dobrego  za  18-20  ....















i  wlozyc   5   :P


Offline msiwow

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 567
Odp: XJ6 4.0 - co po kupnie ? 1995 r
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 11, 2016, 16:28:47 pm »
Twój wybór.

Ważne, że liczysz się z tym, że trzeba włożyć. Pewnie za dyche sprzeda... Jak masz chęci i czas żeby się nim zająć to można się zastanowić.

Tak czy inaczej fakt, że nie dał się przejechać jest mocno dziwny. W takim układzie może się długo sprzedawać.

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.291
Odp: XJ6 4.0 - co po kupnie ? 1995 r
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 11, 2016, 19:52:06 pm »
Kupić zdrową budę za 12k zł (cud, wiem) i robić samemu.

Graty względnie tanie, konstrukcja prymitywna na tle współczesnych aut. Dlatego łatwo zrobić samodzielnie zawieszenie, hamulce, elektrykę.
Sam sobie w ¿yciu jako¶ nie radzê, Wiêc Biuro Porad dla innych prowadzê.

Offline Demo

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 770
  • Jaguar xj40 Sovereign 4.0 1993r
Odp: XJ6 4.0 - co po kupnie ? 1995 r
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 11, 2016, 21:33:49 pm »
Tacy wlasciciele sa najgorsi, nie dba o auto, zuzyje do granic mozliwosci a potem na sprzedaz.
Sprzedaz + niemoznosc przejechania sie autem ? To chyba na czesci jedynie go sprzeda...
Jak masz wkladac drugie tyle to lepiej kup za minimum 20tysi i dopiesc reszte.
Nie rozumiem ludzi ktorzy pakuja sie w tani zakup a potem drugie tyle wkladaja, nie lepiej na dzien dobry kupic auto w niezlym stanie za te drugie tyle doprowadzajac go do jak najlepszego stanu ? Bez urazy :)

Offline msiwow

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 567
Odp: XJ6 4.0 - co po kupnie ? 1995 r
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 12, 2016, 07:35:05 am »
Jaką masz gwarancję, że w tym za +20 coś poważnego nie wyjdzie po krótkim czasie? Żadną. Jeśli ktoś chce przepłacać to ma to sens ale kupić tanie auto i doprowadzić po swojemu też ma sens.

Problem w tym, że większość ludzi kupujących tanie auto myśli, że to okazja bo przecież ja mam szczęście. Wymienię płyny, może świece i będzie ok.

Co do autora tematu to buja buda pewnie z tego powodu, że auto jest niesprawne, nie równo pracuje lub niedopala. Powodów może być setka, wszystkie znajdziesz pod tematami typu: gaśnie, buja obrotami itd. Jest ich mnóstwo w dziale x300.

I teraz tak, starszy pan nic nie robił i może wystarczy podstawowa obsługa filtrów, świec i auto ozdrowieje albo mechanik starszego pana rozłożył ręce i auto trzeba szybko sprzedać najlepiej bez jazdy próbnej.

Warto mieć to na uwadze, że starszy pan może być takim lub lepszym klamczuchem jak chandlarz.

EDIT: ja swojego kupiłem z myślą 'porobienia' i zaznaczam, że w dniu zakupu nie pukalo, nie stukalo. Tu masz rozpiskę tego co zrobiłem przez rok i jeszcze to nie wszystko http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,32039.0.html
« Ostatnia zmiana: Grudzień 12, 2016, 07:42:51 am wysłana przez msiwow »