Panowie, co do problemu z grzaniem te maty rzadko siadają same z siebie. A obwodzie mają wyłącznik bimetaliczny.
W wielu autach tak jest. Zadaniem ich jest utrzymywanie stałej temperatury siedzenia. Czyli żeby nie przegrzewało nam tyłka i pleców.
Te bimetale można naprawić, lub wymienić.
Naprawa jest prosta,
-podnosimy fotel
-przy zawiasie oparcia, tapicerka jest mocowana na takie spinki, trzeba je usunąć
-tapicerka siedzenia zamocowana jest taką plastikową listwą, odhaczamy ją od ramy fotela
https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-OXJMOUJuaHY1SVU-Odchylamy oparcie i wyciągamy tapicerkę spomiędzy oparcia a siedziska
https://drive.google.com/file/d/0B_w2Wg7AhFq-VEhTVmFtR2lFQUE/view?usp=sharinghttps://drive.google.com/file/d/0B_w2Wg7AhFq-YjNrQ0pvb2gxODg/view?usp=sharing-pod tapicerką zobaczymy matę i taki gruby, ciemny punkt. To jest bimetaliczny termostat.
https://drive.google.com/file/d/0B_w2Wg7AhFq-Vy1JWlp0dmVtbWc/view?usp=sharing-potrzebujemy ostrego nożyka, wycinamy materiał nad nim. Uważając na przewody grzejne, tapicerkę i palce.
https://drive.google.com/file/d/0B_w2Wg7AhFq-R2M1VlZpdEpvdVU/view?usp=sharinghttps://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-ZUVGWjJSOXZQMFU-Odpinamy go z wsuwek. Wsuwki mają takie blokady które trzeba nacisnąć. Inaczej nie zejdą.
-sam czujnik ma metalowy kapturek zaciśnięty na korpusie. Małym, płaskim wkrętakiem i młoteczkiem da się go otworzyć.
https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-aVZweVF1VUU3Z3Mhttps://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-bjFuanBtNi1jLUE-w kapturku jest krążek bimetaliczny, podkładka z tworzywa i biały popychacz z tworzywa. Kiedy całość się nagrzewa, bimetal powinien popchnąć popychacz, a on przerywa obwód elektryczny. Kiedy całośc się zestarzeje bimetal zostaje w pozycji zadziałania, lub wystarczy mu parę stopni żeby zadziałał, a my nawet nie poczujemy że cokolwiek się nagrzało.
https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-YjNwNFZNUzZSYVkhttps://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-RVBFQkhFZmJ1V2Mhttps://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-NGhmSlo5U1RyMWM tutaj bimetal został w pozycji zadziałania.
-bimetal powinien być wypukły w stronę napisów. Jeśli nie jest, albo nawet i jest, trzeba go w palcach tak ugiąć, żeby był wyraźnie wypukły w stronę napisów.
https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-RlhfaGFSZ2pNR1U dość ciężko się wygina.
- później składamy wszystko do kupy. Wypukłość bimetalu musi być w kierunku metalowego kapturka. Ten kapturek jest na tyle twardy, że ciężko zaprasować go spowrotem na korpusie. Ja okręciłem to taśmą izolacyjną, mocno ją naciągając.
https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-c0tTODhUVGYtTkU-składamy wszystko w do kupy i cieszymy się grzaniem foteli
Aha. Te oryginalne bimetale powinny zadziałać przy ok. 29"C. Kiedy je zegniemy, możemy uzyskać większą temperaturę grzania. Jak dla mnie efekt jest bardzo przyjemny
ALe jeśli ktoś chce można kupić takie bimetaliczne wyłączniki o różnych temperaturach zadziałania.