Autor Wątek: Witam serdecznie! S-Type 4.0 V8 2000  (Przeczytany 2452 razy)

Misiek_Jag

  • Gość
Witam serdecznie! S-Type 4.0 V8 2000
« dnia: Wrzesień 14, 2016, 20:48:34 pm »
Witajcie szanowni użytkownicy tego niezwykłego forum!

Mam na imię Michał i nigdy nawet nie marzyłem o samochodzie takiej marki jak Jaguar.  :-nuts
Wszystko się zmieniło gdy nadszedł czas na skorygowanie swoich planów życiowych. Sprzedałem swoje poprzednie wozidełko i podczas poszukiwań kolejnego auta, podczas kolejnego dnia przeglądania ogłoszeń w sieci natrafiłem na całkiem nieźle wyglądającego i zapowiadającego się Lexusa, który po obejrzeniu i jeździe próbnej okazał się o wiele za wysoko wyceniony przez komis (nie w PL, więc nie bijcie  ;) ). Nie chcieli nawet słuchać o negocjacji ceny, mimo że wytknąłem im od razu co trzeba w pojeździe zrobić i jaki to będzie koszt. Cóż, życzyłem powodzenia i odjechałem.
Bodajże tydzień później podczas moich poszukiwań, przypadkowo trafiłem na aukcję internetową z pięknie wyglądającym S-Type. Poczytałem trochę o tym pojeździe na tym forum oraz w zakamarkach internetu, dowiedziałem się co sprawdzić i pojechałem. Nie spodziewałem się, że na podjeździe domu pod który podjeżdżam będzie stało takie cudo  :D Wiem, że nie należy sądzić książki po okładce, a tym bardziej samochodu po wyglądzie, więc podszedłem do auta nastawiony raczej sceptycznie. Zamieniliśmy z właścicielem parę słów, okazało się że ostatnie 12 lat pojazd był użytkowany przez starszą Panią (ex managerkę banku), która potrzebowała reprezentacyjnego samochodu. Pojazd był oferowany jako pozbawiony wad. Faktycznie, to co na szybko udało mi się sprawdzić (głównie elektronika - szyberdach, ustawienia foteli, kierownicy, opuszczanie szyb, radio, klima etc) było ok. Sprawdziłem stan blach na tyle ile potrafiłem - o dziwo wszystko OK, brak oznak korozjii! Auto było rzekomo garażowane przez cały czas w rękach owej Pani. Zacząłem wierzyć w tę wersję, gdyż lakier był w naprawdę dobrym stanie (rysy parkingowe, tego nie da się uniknąć), a klosze reflektorów nie były zniszczone warunkami atmosferycznymi. Po zajrzeniu do potworka pod maską i bagażnika, Pan odpalił bestię  :-jag Miód dla moich uszu. Serce zabiło szybciej. Wsiedliśmy do pojazdu i ruszyliśmy na jazdę próbną. Wnętrze pięknie pachnące skórą, fotel kierowcy odrobinę zużyty (lekkie pęknięcia i otarcia lakieru skóry), kierownica w doskonałym stanie, pedały jakby dopiero co wyjechał z fabryki. Tak samo deska rozdzielcza oraz reszta foteli - bardzo dobry stan. Poza delikatnie przetartym napisem "JAGUAR" naprawdę nie było się do czego przyczepić. Pierwsza jazda, delikatne pomrukiwanie V ósemki, niemal niewyczuwalna praca skrzyni biegów  i już wiedziałem, że to jest auto którego pragnę. Pod koniec sprawdziliśmy tylko centralny zamek a tu ZONK! Okazało się, że nie zamyka tylnych drzwi. Powiedziałem sprzedającemu, że usterka musi zostać naprawiona lub cena końcowa odpowiednio obniżona. Wróciłem do domu i zasiadłem do licytacji...

... Zdrowy rozsądek podpowiadał, żeby jednak go nie kupować, bo auto wiekowe, bo usterki zdarzają się częściej niż w innych autach, bo siada elektryka i szybko rdzewieje, jednak dźwięk V8 zagłuszył jego głos...

Czekając na zakończenie aukcji, licząc na wygraną, przypomniałem sobie wrażenie jakie na mnie wywarł JAG. Trzymając nerwy na wodzy ustawiłem swoją najwyższą ofertę. TAK! WYGRAŁEM  8)

Później potoczyło się już z górki, właściciel na własny koszt naprawił centralkę (problem dotyczył obu zamków, które należało wymienić), a w poniedziałek stałem się podekscytowanym właścicielem Jaguara S-Type  ;D

Póki co zaznajamiam się z kocurem, póki co odkryłem że nie mogę ustawić lewego lusterka w dół (silniczek w ogóle nie pracuje, muszę poszperać na forum co może być przyczyną, może jakaś błahostka jak zaśniedziały styk?) oraz nie działa ogrzewanie prawej połowy przedniej szyby (również naiwnie liczę na problem ze stykiem, sprawdzę jutro, jeśli okaże się ze to nie to oraz nie bezpiecznik, to będę szukał pomocy wśród Was).

Cała reszta działa idealnie, przynajmniej w moim odczuciu.

Jag ma przebieg 71 tysięcy mil, potwierdzony stroną rządową. Bezwypadkowy, potwierdzone niezależną stroną sprawdzającą historię pojazdu.
Silnik chodzi aksamitnie, skrzynia nie szarpie, z zawieszenia nie dochodzą niepokojące dźwięki.

W wolnym czasie muszę udać się do serwisu w celu wykonania podstawowej obsługi (olej, filtry, etc).

Jeszcze nie zrobiłem własnych zdjęć, pozwólcie że posłużę się tymi z aukcji:













Póki co jestem bardzo zauroczony, zobaczymy jak będzie w dalszej eksploatacji.
Słyszałem, że jeśli kupujesz swojego pierwszego Jaguara, to trafisz na wiele psów zanim znajdziesz prawdziwego kota... Mam nadzieję, że jednak okaże się że nie musiałem przejść tej ciężkiej drogi.
Jeśli Jag nie okaże się skarbonką bez dna, to prawdopodobnie wrzucę inną i trochę większą felgę, choć na tym rozmiarze komfort podróży jest świetny.
W najbliższym czasie planuję porządnie umyć autko oraz zaopiekować się skórami :) (tu również zwrócę się do Was z prośbą o polecenie specyfików, gdyż nigdy nie miałem z tym do czynienia). Prawdopodobnie (oczywiście po przeszukaniu forum) zasypię szanownych forumowiczów setkami pytań, proszę jednocześnie o wybaczenie - jestem zupełnie świeży jeśli chodzi o tę klasę samochodów.

To tyle o mnie i moim kocurze,
Serdecznie pozdrawiam!
 :-bry

Offline Maciejcat

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 2.882
  • S- TYPEK 3.0 V6 1999 piękna butelkowa zieleń
Odp: Witam serdecznie! S-Type 4.0 V8 2000
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 14, 2016, 21:23:04 pm »
Witaj  jcpf-stanby
piękne kocisko z jedną wadą
ma kierownicę po złej stronie  :D ;D :D
CATERPILLAR - 30 lat minęło tak szybko

Offline aro

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 705
  • s-type 2000 manual lpg
Odp: Witam serdecznie! S-Type 4.0 V8 2000
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 14, 2016, 21:29:43 pm »
Witaj :-) miłość kwitnie :-)) i niech tak będzie

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Witam serdecznie! S-Type 4.0 V8 2000
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 14, 2016, 21:41:53 pm »
Albo mi się wydaje, albo mu się kierownica zsunęła w czasie jazdy z nascar :)  Sprawdź czy masz nikasil. Taki sam jak mój. V8. Jaki ładny stan,, mmm!!! Gratulacje!!!

Apr. lekszusza, po co oglądałeś taki szajs nie żal czasu? Teraz masz przynajmniej SAMOCHÓD.
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Misiek_Jag

  • Gość
Odp: Witam serdecznie! S-Type 4.0 V8 2000
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 14, 2016, 22:05:05 pm »
Dziękuję wszystkim za miłe powitanie  :D
Lexa chciałem kupić, gdyż słynie z niezawodności (i ten silnik z R6 z supry :D)... Po długich poszukiwaniach znalazłem tego -> http://www.autohousebedfordshire.co.uk/used-cars/lexus-is-300-3-0-4dr-luton-201608176887572
Niestety, okazało się, że jest strasznie odpicowany na sprzedaż, do wymiany przednia szyba (z ogrzewaniem wycieraczek), do zrobienia rozrzad, opony do wymiany, felgi do całkowitej renowacji... Cena przynajmniej o 1/4 przesadzona, zresztą jak widzę - dalej stoi ^^
Szanowni forumowicze, jak już i tak do Was piszę - czeka mnie pierwsze tankowanie. Zastanawiam się, czy do tego silnika należy lać zwykłą 95 (producent zaleca paliwo o liczbie oktanowej przynajmniej 95), czy też jakąś lepszą, np V-power na Shellu? Jaką Panowie/Panie polecacie do tej jednostki?  :-wstyd Wciąż również czytam i szukam opinii na których stacjach najlepiej tankować - w polsce tankowałem na Shellu i byłem zadowolony, ale to był inny litraż ;)

Apropos nikasilu - z tego, co czytałem to prawdopodobnie gładzie cylindrów były nim pokryte w rocznikach 2001-2003 ??
Jeśli jest jakiś sposób aby to sprawdzić, proszę o instrukcje - jeśli natomiast jest napisane gdzieś na forum jak to sprawdzić, to proszę mi dać chwilę na zorientowanie się w temacie.
Czytalem o nikasilu przed zakupem, ponoć problemy występowały głównie w USA, gdzie paliwa były bardziej nasączone siarką, która z nim reagowała (dobrze kojarzę?). W Europie ponoć ten problem nie istniał w takiej skali. Jeśli jestem w błędzie, bardzo proszę o wyprowadzenie z niego.

Wciąż się uczę tego samochodu, staram się dużo czytać, ale sami rozumiecie - ciężko wyjść z tego pojazdu  :-A

Pozdrawiam!
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 14, 2016, 22:25:22 pm wysłana przez Misiek_Jag »

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: Witam serdecznie! S-Type 4.0 V8 2000
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 15, 2016, 12:52:17 pm »
Cześć ładny kocur  :-super
Nikasil był do 18.08.00r najlepiej sprawdzić na samym silniku od góry z prawej manki na wysokości pompy wody zdejmiesz pokrywę z silnika i będzie widać ;)
:)

s-type 4.0 2000r

Offline Wojtas

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 477
  • jeden z kotkow
Odp: Witam serdecznie! S-Type 4.0 V8 2000
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 15, 2016, 19:18:58 pm »
witaj
ladny dobór kolorów  :)
ale ciezko będzie z dobraniem deski z kierownicą bo wnętrze mało spotykane
XJSC Targa 1986
XJS  Coupe  1990
XJSC Cabrio  1991
i kilka innych wynalazków motoryzacji

Misiek_Jag

  • Gość
Odp: Witam serdecznie! S-Type 4.0 V8 2000
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 15, 2016, 19:58:56 pm »
Nie planuję przekładki ;) Póki co i tak potrzebuję samochodu z kierownicą "po złej stronie" z tego prostego powodu iż planuję dłuższy pobyt na wyspach.
Jeśli natomiast kiedyś zdecyduję się sprowadzić kocura do PL, to albo będę się martwił później, albo zostawię w oryginale  :)
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 16, 2016, 07:05:14 am wysłana przez MicGin »

Offline Panoramix

  • JCPF Club Member
  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 81
Odp: Witam serdecznie! S-Type 4.0 V8 2000
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 17, 2016, 14:04:57 pm »
Witaj!

Misiek_Jag

  • Gość
Odp: Witam serdecznie! S-Type 4.0 V8 2000
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 18, 2016, 00:33:11 am »
Witajcie!

Dziś w końcu znalazłem chwilę aby przyjrzeć się kocurowi :)
Zacząłem od lokalizacji problemu z ogrzewaniem przedniej szyby (a raczej jej prawej polowy). Zamieniłem miejscami bezpieczniki nr 13 i 15 (ogrzewanie prawej/lewej polowy szyby), co nie przyniosło żadnego efektu. Następnie sprawdziłem co się dzieje za osłoną słupka i okazało się, że górna wtyczka jakoś krzywo siedzi w gnieździe - poprawiłem jej pozycję. Jednak to nie wszystko, spojrzałem na dolne gniazdo jest zupełnie rozłączone  :o Przy odchylonej osłonie musiałem się trochę nagimnastykować, ale udało się wpiąć wtyczkę. Po odpaleniu silnika i włączeniu ogrzewania szyby, prawa połówka również zrobiła się ciepła  :D Pierwsza naprawa powiodła się sukcesem  8) Sukces tym większy, że mam wątpliwe zdolności techniczne  :P
Kolejną sprawą było sprawdzenie silnika pod kątem nikasilu. Po zdjęciu pokrywy i przeszukaniu każdego zakamarka znalazłem to:



Czy to oznacza, że silnik pochodzi z kwietnia 2000 roku? W takim razie silnik z nikasilem  :-trudno
Możecie mi proszę podpowiedzieć co się z tym wiąże? Jak sprawdzić, czy wszystko z nim OK oraz jak o niego dbać aby służył jak najdłużej?

Po przyjrzeniu się karoserii odkryłem również, że mam do roboty tylne nadkola (ruda zaczyna je brać, jutro zrobię fotki) oraz delikatne wgniecenie przy masce, ale to już błahostka. Muszę również sprawdzić, czy pod nakładkami na progach nic się nie dzieje - macie jakiś sposób na ich zdjęcie? Nie chciałbym ich urwać.

Z góry dziękuję za podpowiedzi,
pozdrawiam, Michał.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 18, 2016, 00:42:53 am wysłana przez Misiek_Jag »

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: Witam serdecznie! S-Type 4.0 V8 2000
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 18, 2016, 09:47:20 am »
Michał numer silnika jest wybity na bloku silnika od góry z prawej strony są tematy na forum o tym poszukaj dobrze i schematy też
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,21017.0.html
na 3stronie masz rysunek poglądowy
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 18, 2016, 10:02:48 am wysłana przez Szwagier »
:)

s-type 4.0 2000r

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.281
Odp: Witam serdecznie! S-Type 4.0 V8 2000
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 18, 2016, 16:29:45 pm »
Chciałem przypomnieć że w tym dziale się witamy, a problemy poruszamy gdzie indziej.
Jest XE MY20, XJ6 BRG MY95
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Offline Panoramix

  • JCPF Club Member
  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 81
Odp: Witam serdecznie! S-Type 4.0 V8 2000
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 30, 2016, 11:51:21 am »
Witaj!