Autor Wątek: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300  (Przeczytany 20765 razy)

ron.novy

  • Gość
Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 10, 2013, 09:14:21 am »
Witam!

Po dluugich zmaganiach z naprawa auta ostatecznie udalo sie rozwiazac problem checka. zatkane katalizatory....

Dodatkowo wymienilem alternator na nowy, wyczyscilem wtryski. Wszystko OK.

Pojawil mi sie ostatni problem ktorego moj mechanik nie chcial sie podjac. Mianowicie po dodaniu gazu gasna mi kontrolki na deske, swiatlo w kabinie robi sie jasniejsze i wylacza sie jakby jakies zabezpiecznie bylo przed przepieciem. Auto wtedy pracuje, silnik gra rowno jedynie mam dyskoteke w kabinie. przestaja dzialac kierunkowskazy. Pomaga zgaszenie auta i odpalenie

Co powinienem sprawdzic przed udaniem sie jak twierdzi moj mechanik na kosztowna naprawe do elektryka? Z gory dzieki.

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.281
Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 10, 2013, 10:29:32 am »
Wcześniej takiego problemu nie było?
Czy dopiero po odebraniu auta od mechanika?
Jest XE MY20, XJ6 BRG MY95
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

ron.novy

  • Gość
Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 10, 2013, 15:41:08 pm »
Mechanik twierdzi ze kable sa poklejone tasma ze cos z autem bylo robione w przeszlosci... i ze on nic nie ruszyl. Prosilem go zeby posprawdzal tylko... tak czy siak on za to brac sie nie chce i odsyla mnie to elektryka. Wyciagali silnik zeby dostac sie do drugiego kata. Wszystko zlozyli do kupy silnik pracuje tylko w srodku mam jazde. Wystarczy przekroczyc 3,5 tys obrotow.

Objawow takich nie mialem, moze raz zima jak wlaczylem tempomat zorbila mi sie choinka w kabinie :)

Nie wiem juz co myslec... Auto robie od miesiaca i juz nie mam sily... moze to jakas pierdola, przetarty jeden kabel dziwne....

ron.novy

  • Gość
Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 17, 2013, 17:26:31 pm »
Oddalem auto mechanikowi do poprawy bo myslalem ze cos jest uszkodzone. Okazuje sie ze przewody, masy wsyzstko jest ok....Wychodzi na to ze po wymiane alternatora (stary dawal za niskie napiecie) wszystko swiruje. Byc moze to alternator jest jakis wadliwy. Kupilem nowy ale zamiennik http://www.hurtowniarozrusznikow.pl/Start.asp?WCU=~TUpBU0E2MDI5
Poprosilem o zmiane na jakas uzywke i sprawdzenie czy to cos zmieni... Na wolnych obrotach wszystko jest ok. Elektryka swiruje tylko po wyzej tych 3-3,5 tys obrotow.


Jawe83

  • Gość
Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 18, 2013, 12:07:28 pm »
Podaj, jakie wartości masz na klemach akumulatora (zwykły miernik napięcia wystarczy) na poszczególnych obrotach - jałowy, 1000, 2000, 3000, 4000 i w momencie, kiedy zaczyna Ci się "dyskoteka" w kabinie.

ron.novy

  • Gość
Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 18, 2013, 22:54:56 pm »
Auto stoi u mechanika ale zapytam o wartosci przy najblizszej rozmowie

Offline CiGaR

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 384
Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 19, 2013, 09:36:32 am »
A gdzie we wrocławiu go serwisujesz ?
Jaguar:
X350 4.2 V8 2006
X-type 2.1 V6 2002
X-type 3.0 v6 2008
S-type 3.0 V6 2000

ron.novy

  • Gość
Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 19, 2013, 14:48:33 pm »
YZZY

Sluchajcie a ECU moglo nawalic? bo to ecu steruje napieciem, ostatnia rzecz jaka przychodzi mi do glowy to skrzynka bezpiecznikow.

ron.novy

  • Gość
Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 23, 2013, 19:14:10 pm »
Witam!

Chcialbym podsumowac moja dluuga naprawe auta. Jednak zakonczona sukcesem. Calym winowajca elektryki byl alternator. Zakupiony zamiennik okazal sie badziewiem... Wymiana na oryginal sprawila ze napiecie jest prawidlowe w kazdym zakresie obrotow. Wyczyszczenie wtryskow oraz naprawa katalizatorow sprawila ze moj Kot odzyskal dawny power. Przyspiesza jak szalony, checka nie widac :)  :-tylko

Pozdrawiam

Jawe83

  • Gość
Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 24, 2013, 09:46:07 am »
Super :) A co zrobiłeś z katalizatorami?

ron.novy

  • Gość
Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 24, 2013, 16:55:17 pm »
Nie do konca zrozumialem ale podobno tam sa po dwa wklady w kazdym kacie i tylko czesc sie zapchala i przepalila a reszta zostala. takze katy nadal pracuja :) a wydech jest odetkany. Niestety ponowne wyciaganie alternatora wiazalo sie ze zdjeciem po raz drugi kompresora klimy. Za pierwszym razem zrobili serwis klimy, za drugim juz nie nabili chyba juz po zlozeniu wszystkiego do kupy i kompresor sie nie wlacza. Nie ruszam tego bo zima idzie wiec na wiosne mam nadzieje ze jak nabije to wszystko bedzie  ok:)

Offline bosniak

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 482
Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 24, 2013, 22:00:19 pm »
Nie do konca zrozumialem ale podobno tam sa po dwa wklady w kazdym kacie i tylko czesc sie zapchala i przepalila a reszta zostala. takze katy nadal pracuja :) a wydech jest odetkany. Niestety ponowne wyciaganie alternatora wiazalo sie ze zdjeciem po raz drugi kompresora klimy. Za pierwszym razem zrobili serwis klimy, za drugim juz nie nabili chyba juz po zlozeniu wszystkiego do kupy i kompresor sie nie wlacza. Nie ruszam tego bo zima idzie wiec na wiosne mam nadzieje ze jak nabije to wszystko bedzie  ok:)

Na wiosne to może być za późno, a klima baaaardzo przydaje sie w jesienne szczególnie mokre dni.

ron.novy

  • Gość
Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 25, 2013, 18:06:26 pm »
W sumie racja. Moze warto sie tym zajac jeszcze teraz.

Jawe83

  • Gość
Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 29, 2013, 09:05:21 am »
W sumie racja. Moze warto sie tym zajac jeszcze teraz.

Warto warto, pomijając wygodę w wilgotne dni, bierz pod uwagę, że masz teraz powietrze w układzie AC, a to nie wpływa pozytywnie na podzespoły... no i filtr (osuszacz) klimy też może stracić swoje właściwości.

ron.novy

  • Gość
Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 30, 2013, 21:04:37 pm »
Dzieki za porady. Klima zrobiona. Przeciety kabel od sprzegla kompresora + zwarcie i spalony bezpiecznik podczas skrecania dolnego plastiku zderzaka...