Autor Wątek: Na co zwrócić uwagę przy kupnie S-type 3.0 V6 manual?  (Przeczytany 12433 razy)

MacAnk

  • Gość
Na co zwrócić uwagę przy kupnie S-type 3.0 V6 manual?
« dnia: Grudzień 29, 2012, 14:12:09 pm »
Witam, nie wiem czy to dobry dział, jeśli nie proszę o przeniesienie. W najbliższej przyszłości planuję zakup S-type'a z silnikiem 3.0 V6 najlepiej w wersji manualnej skrzyni. Pytania do Was - jak oceniacie awaryjność tego modelu, dostępność części, koszt eksploatacji, na co zwrócić uwagę przy kupnie? Informacji niby w internecie sporo ale konkretów zero - mam nadzieję, że jako doświadczeni posiadacze pomożecie żółtodziobowi :). Pozdrawiam, Maciek.

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: Na co zwrócić uwagę przy kupnie S-type 3.0 V6 manual?
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 29, 2012, 14:25:18 pm »
W zasadzie na to co w przypadku innych Jaguarów. Na stan blachy, lakieru, wycieki, stuki, luzy. W przypadku manuala ważne aby sprzęgło nie ślizgało bądź nie było "chrupania" przy wbijaniu biegu.
   Miałem takiego S type z tym silnikiem i manualem, byłem bardzo zadowolony bo na trasie schodził nawet poniżej 8l/100km a w mieście od 9.5 do max 12l/100km oczywiście przy normalnej jeździe a nie gaz w podłogę spod świateł.
Aha, warto sprawdzić detale we wnętrzu jak kratki nawiewu, wykładzinę aby wykluczyć kupienie anglika. Zazwyczaj są bardzo słabo przerabiane i brakuje różnych detali.

MacAnk

  • Gość
Odp: Na co zwrócić uwagę przy kupnie S-type 3.0 V6 manual?
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 29, 2012, 14:28:31 pm »
Dziękuję, za szybką i rzeczową odpowiedź. Powiesz coś więcej na temat eksploatacji takiego auta? Czy może lepiej wybrać automat? Nie sprawia większych problemów niż skrzynia manualna?  :)

Offline Artek123

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 820
  • ....by³ S-Type 3.0 V6... ....jest XJ6 seria III...
Odp: Na co zwrócić uwagę przy kupnie S-type 3.0 V6 manual?
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 29, 2012, 15:28:51 pm »
Powiesz coś więcej na temat eksploatacji takiego auta? Czy może lepiej wybrać automat? Nie sprawia większych problemów niż skrzynia manualna?  :)

   Jeżeli chodzi o skrzynie to który automat byś nie wybrał na pewno ryzyko awarii będzie dużo większe niż w przypadku manuala, po za tym w automacie musisz pamiętać o regularnym i terminowy serwisie (olej itp.), co podnosi też koszty eksploatacji, ewentualne naprawy jak w każdym automacie dość drogie. Nie mniej jednak na pewno jazda z automatem jest dużo bardziej komfortowa niż z manualem szczególnie w mieście. Automaty przed liftem są 5 biegowe po lifcie 6 biegowe, te po lifcie podobno są lepsze - mniej awaryjne itp. ( chociaż też opinie są podzielone...).
   Co do kosztów eksploatacji jeszcze to części do najtańszych nie należą szczególnie jeżeli chodzi o zawieszenie (ceny części jak w klasie premium), zamienników praktycznie brak, więc w grę wchodzą tylko oryginały, które nie jednokrotnie trzeba ściągać z Anglii, podstawowe części eksploatacyjne dostępne w Polsce od ręki. Z dostępnością części w każdym bądź razie problemów nie ma są w Polsce specjalistyczne sklepy, które zajmują się właśnie częściami do Jaguarów. Często można spotkać się z obiegową opinią że Jaguar to praktycznie Ford i dużo rzeczy od niego pasuje (a tym samym eksploatacja jest tania), nic bardziej błędnego nie może Cię spotkać jeżeli kupujesz Jaguara z takim przekonaniem... jest to MIT który można włożyć między bajki... od Forda NIC nie pasuje (wyjątek silnik diesla w X-type, tam ewentualnie można coś jeszcze dopasować). Generalnie koszty eksploatacji Jaguara są kilkukrotnie większe niż  Forda, VW, Opla, o Fiacie nie wspomnę...
   Jeżeli chodzi o to na co trzeba zwrócić uwagę przy kupnie to na pewno wszystko o czym pisał Jaguar Parts, ze szczególnym zwróceniem uwagi na zawieszenie i jeżeli zdecydował byś się na automat to też własnie na niego. Naprawy tych elementów w aucie kupionym w granicach ok. 20 tyś. zł. szybko mogą spokojnie pochłonąć nawet połowę wartości kwoty zakupu (i nie są to wcale jakieś skrajne sytuacje...).
Następnym temat to to że łatwo coś godnego uwagi znaleźć nie będzie 80-90% Jaguarów oferowanych w Polsce do sprzedaży to złom i studnia bez dna dla portfela...
Auto godne uwagi będzie na pewno dużo droższe niż średnia rynkowa dla danego modelu czy rocznika... Nie wiem dokładnie z jakiego roku szukasz ale jeżeli np. eS-ki z przed liftu to poniżej 20 tyś. zł. nie masz nawet co patrzeć (im będzie tańszy tym bardziej proporcjonalnie wielkość  niezbędnych nakładów po kupnie będzie większa)...
Niech Cię nie zachęca do zakupu niska cena bo jest prawie pewne że to co teoretycznie zaoszczędziłeś na zakupie (tzw. ,,okazja") dołożysz ze sporą nawiązko po kupnie...
Natomiast jeżeli patrzysz za autem po lifcie (np. zaraz po rok 2003 - 2004.) to poniżej 30 tyś. też nie masz co patrzeć... Oczywiście musisz pamiętać że wysoka cena zakupu wcale nie gwarantuje że auto będzie dobre... (zwiększa to tylko szansę że nie kupisz skarbonki bez dna...).  Natomiast mogę Ci zagwarantować że te tańsze i ,,okazjonalne" będą wymagały sporych nakładów finansowych, których na pierwszy rzut oka może być nie widać... Po za tym pamiętaj jeszcze o tym że jeżeli kupował byś auto ok. 10 letnie to na pewno będziesz musiał do niego coś dołożyć, zapomnij że kupisz takie do którego nic nie będziesz musiał, kwestia jest tylko taka czy to będzie na jakimś akceptowalnym poziome (np. 1-2 tyś.) czy równowartość zakupu samochodu ( czy np. kilkanaście tyś.) i uwierz mi że wcale nie przesadzam...


    
Jeep Cherokee
BMW 3 GT
Jaguar XJ6 seria III

MacAnk

  • Gość
Odp: Na co zwrócić uwagę przy kupnie S-type 3.0 V6 manual?
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 29, 2012, 15:44:34 pm »
Jeśli coś bym już szukał to myślałem nad tym, żeby właśnie kupić coś tutaj od Was z forum... . Zawsze to pewniejsze co do zawieszenia to co powoduje tak duże koszta naprawy - ceny części? Serwis?  :-chyt

Offline Artek123

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 820
  • ....by³ S-Type 3.0 V6... ....jest XJ6 seria III...
Odp: Na co zwrócić uwagę przy kupnie S-type 3.0 V6 manual?
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 29, 2012, 16:20:59 pm »
Podam Ci przykładowe ceny części zawieszenia z jednego ze sklepów sprowadzających części do Jaguarów (nie serwis) do tego trzeba dodać koszty ewentualnej wymiany (robocizny) i oceń sam...(zawieszenie w Jaguarach jest raczej średnio wytrzymałe):

amortyzator przedni oryginalny XR811178
Producent: Jaguar (część oryginalna)
Zastosowanie:
S-Type VIN#-M45254 zawieszenie bez systemu ACD
Cena: 595,- /szt.

amortyzator przedni oryginalny XR812982
Producent: Jaguar (część oryginalna)
Zastosowanie:
S-Type VIN#-M45254 z systemem ACD
Cena: 1438,- /szt.

amortyzator tylny oryginalny XR811180
Producent: Jaguar (część oryginalna)
Zastosowanie:
S-Type VIN#-M45254 zawieszenie bez systemu ACD
Cena: 595,- /szt.

drążek zbieżności tylnego zawieszenia XR825750
Producent: LEMFORDER (Original Equipment)
Zastosowanie:
S-Type VIN#-M45254
Cena: 439,- /szt.

piasta przednia XR848149
Producent: OE (Original Equipment)
Zastosowanie:
S-Type (czujnik ABS w komplecie)
Cena: 781,- /szt.

wahacz przedni lewy dolny XR851825
Producent: LEMFORDER (Original Equipment)
Zastosowanie:
S-Type VIN#-M45254
Cena: 2219,- /szt.

wahacz przedni lewy górny XR856013
Producent: LEMFORDER (Original Equipment)
Zastosowanie:
S-Type VIN#-M45254
Cena: 1061,- /szt.

wahacz tylny lewy dolny XR88760
Producent: LEMFORDER (Original Equipment)
Zastosowanie:
S-Type VIN#-M45254
Cena: 2465,- /szt.

wahacz tylny lewy górny C2P13877
Producent: Jaguar (część oryginalna)
Zastosowanie:
S-Type
Cena: 785,- /szt.

zwrotnica lewa XR852808 / prawa
Producent: Jaguar (część oryginalna)
Zastosowanie:
S-type VIN#-M45254
Cena: 1672,- /szt.

A na przykład żeby prawidłowo wymienić kompletnie całe sprzęgło wychodzi na to że za same części trzeba zapłacić: 5642,- PLNów:

docisk sprzęgła XR813278
Producent: Jaguar (część oryginalna)
Zastosowanie:
S-Type V6
Średnica kołka ustalającego 10mm/6mm
Cena: 709,- /szt.

koło zamachowe DMF XR814347
Producent: Jaguar (część oryginalna)
Zastosowanie:
S-Type V6
Średnica kołka ustalającego 10mm/6mm
Cena: 3250,- /szt.

tarcza sprzęgła XR843286
Producent: Jaguar (część oryginalna)
Zastosowanie:
S-Type V6
Cena: 842,- /szt.

wysprzęglik centralny XR82820
Producent: Jaguar (część oryginalna)
Zastosowanie:
S-Type V6
Cena: 841,- /szt.
Jeep Cherokee
BMW 3 GT
Jaguar XJ6 seria III

MacAnk

  • Gość
Odp: Na co zwrócić uwagę przy kupnie S-type 3.0 V6 manual?
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 29, 2012, 16:49:49 pm »
Dzięki za informację i pomoc. Myślę, że w takim razie nie są to części zawrotnie drogie. Trzeba wziąć pod uwagę, że autko jest mega egzotyczne i nowa, oryginalna część musi kosztować. Dam przykład, miałem kiedyś Mazdę Millenię 2.3 Miller Kompressor, padł mi w niej rozrusznik. Cena samego oryginalnego bendiksu 800pln, gdzie kilka dni później trafiłem na aukcji w stanach cały rozrusznik na GW za 120$. Tak to jest z nietypowymi autami. To, że będzie wymagało więcej uwagi, czasu niż przedzwonienie do sklepu i zamówienie części to zdaję sobie sprawę. Dzięki jeszcze raz.  :-super