Powiesz coś więcej na temat eksploatacji takiego auta? Czy może lepiej wybrać automat? Nie sprawia większych problemów niż skrzynia manualna?
Jeżeli chodzi o skrzynie to który automat byś nie wybrał na pewno ryzyko awarii będzie dużo większe niż w przypadku manuala, po za tym w automacie musisz pamiętać o regularnym i terminowy serwisie (olej itp.), co podnosi też koszty eksploatacji, ewentualne naprawy jak w każdym automacie dość drogie. Nie mniej jednak na pewno jazda z automatem jest dużo bardziej komfortowa niż z manualem szczególnie w mieście. Automaty przed liftem są 5 biegowe po lifcie 6 biegowe, te po lifcie podobno są lepsze - mniej awaryjne itp. ( chociaż też opinie są podzielone...).
Co do kosztów eksploatacji jeszcze to części do najtańszych nie należą szczególnie jeżeli chodzi o zawieszenie (ceny części jak w klasie premium), zamienników praktycznie brak, więc w grę wchodzą tylko oryginały, które nie jednokrotnie trzeba ściągać z Anglii, podstawowe części eksploatacyjne dostępne w Polsce od ręki. Z dostępnością części w każdym bądź razie problemów nie ma są w Polsce specjalistyczne sklepy, które zajmują się właśnie częściami do Jaguarów. Często można spotkać się z obiegową opinią że Jaguar to praktycznie Ford i dużo rzeczy od niego pasuje (a tym samym eksploatacja jest tania), nic bardziej błędnego nie może Cię spotkać jeżeli kupujesz Jaguara z takim przekonaniem... jest to MIT który można włożyć między bajki... od Forda NIC nie pasuje (wyjątek silnik diesla w X-type, tam ewentualnie można coś jeszcze dopasować). Generalnie koszty eksploatacji Jaguara są kilkukrotnie większe niż Forda, VW, Opla, o Fiacie nie wspomnę...
Jeżeli chodzi o to na co trzeba zwrócić uwagę przy kupnie to na pewno wszystko o czym pisał Jaguar Parts, ze szczególnym zwróceniem uwagi na zawieszenie i jeżeli zdecydował byś się na automat to też własnie na niego. Naprawy tych elementów w aucie kupionym w granicach ok. 20 tyś. zł. szybko mogą spokojnie pochłonąć nawet połowę wartości kwoty zakupu (i nie są to wcale jakieś skrajne sytuacje...).
Następnym temat to to że łatwo coś godnego uwagi znaleźć nie będzie 80-90% Jaguarów oferowanych w Polsce do sprzedaży to złom i studnia bez dna dla portfela...
Auto godne uwagi będzie na pewno dużo droższe niż średnia rynkowa dla danego modelu czy rocznika... Nie wiem dokładnie z jakiego roku szukasz ale jeżeli np. eS-ki z przed liftu to poniżej 20 tyś. zł. nie masz nawet co patrzeć (im będzie tańszy tym bardziej proporcjonalnie wielkość niezbędnych nakładów po kupnie będzie większa)...
Niech Cię nie zachęca do zakupu niska cena bo jest prawie pewne że to co teoretycznie zaoszczędziłeś na zakupie (tzw. ,,okazja") dołożysz ze sporą nawiązko po kupnie...
Natomiast jeżeli patrzysz za autem po lifcie (np. zaraz po rok 2003 - 2004.) to poniżej 30 tyś. też nie masz co patrzeć... Oczywiście musisz pamiętać że wysoka cena zakupu wcale nie gwarantuje że auto będzie dobre... (zwiększa to tylko szansę że nie kupisz skarbonki bez dna...). Natomiast mogę Ci zagwarantować że te tańsze i ,,okazjonalne" będą wymagały sporych nakładów finansowych, których na pierwszy rzut oka może być nie widać... Po za tym pamiętaj jeszcze o tym że jeżeli kupował byś auto ok. 10 letnie to na pewno będziesz musiał do niego coś dołożyć, zapomnij że kupisz takie do którego nic nie będziesz musiał, kwestia jest tylko taka czy to będzie na jakimś akceptowalnym poziome (np. 1-2 tyś.) czy równowartość zakupu samochodu ( czy np. kilkanaście tyś.) i uwierz mi że wcale nie przesadzam...