Autor Wątek: XK8  (Przeczytany 5937 razy)

Łukasz

  • Gość
XK8
« dnia: Lipiec 16, 2012, 16:05:57 pm »
Witam. Po długich poszukiwaniach znalazłem samochód, który mi odpowiada, w związku z tym chciałby się zapytać, na co należy zwrócić uwagę przy oględzinach. Dodam, że ma to być mój pierwszy zakup używanego samochodu no i pierwszego Jaguara, tak więc jestem trochę zielony w tej kwestii.

Samochód to XK8 z 2001 roku (przejściówka), czyli 4.0 V8 32V N/A i 5-biegowa skrzynia. Nikasil tutaj już nie występuje, prawda? Autko ma parę rzeczy to zrobienia, ale chciałbym się dowiedzieć co należy wymienić zaraz po zakupie. Słyszałem, że na pewno napinacz łańcucha rozrządu, bo są kiepskiej jakości, ale co z samym łańcuchem? Napinacz wymienić na oryginalny czy może zamiennik lepszej jakości? Jakie płyny należy wymienić? Dodam, że autko ma niecałe 200.000 km prawdziwego przebiegu;)
Skrzynia w aucie jest uszkodzona - chodzi tylko na jednym z biegów, czy ktoś może spotkał się z czymś takim? To raczej kwestia elektroniki, naprawy czy wymiany?

Proszę o odpowiedź, Łukasz

maras

  • Gość
Odp: XK8
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 16, 2012, 16:18:53 pm »
Zadzwoń do serwisu, podaj im vin i dowiedz się czy napewno nie ma nikasilu. Zaprzestano używać nikasilu w 2001r ale nie jestem pewien czy dopiero od połowy roku, więc to ustal. Co do plastikowych napinaczy to jeśli masz silnik bez nikasilu to także napinacze są poprawione.
przedewszystkim jedź nim na stację diagnostyczną, podepnij pod komputer, sprawdź czy nie ma błędów,włóż sondę w rurę wydechową i jedną i drugą- sprawdź skład spalin bo to bardzo dużo mówi o silniku. Niech diagnosta sprawdzi dokładnie zawieszenie, czy nie ma luzów, czy nie ma wycieków. Zapłacisz za to 100- 160zł a  będziesz wiedział praktycznie wszystko o aucie.

Łukasz

  • Gość
Odp: XK8
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 16, 2012, 16:54:38 pm »