Autor Wątek: XK8  (Przeczytany 6639 razy)

£ukasz

  • Gość
XK8
« dnia: Lipiec 16, 2012, 16:05:57 pm »
Witam. Po długich poszukiwaniach znalazłem samochód, który mi odpowiada, w związku z tym chciałby się zapytać, na co należy zwrócić uwagę przy oględzinach. Dodam, że ma to być mój pierwszy zakup używanego samochodu no i pierwszego Jaguara, tak więc jestem trochę zielony w tej kwestii.

Samochód to XK8 z 2001 roku (przejściówka), czyli 4.0 V8 32V N/A i 5-biegowa skrzynia. Nikasil tutaj już nie występuje, prawda? Autko ma parę rzeczy to zrobienia, ale chciałbym się dowiedzieć co należy wymienić zaraz po zakupie. Słyszałem, że na pewno napinacz łańcucha rozrządu, bo są kiepskiej jakości, ale co z samym łańcuchem? Napinacz wymienić na oryginalny czy może zamiennik lepszej jakości? Jakie płyny należy wymienić? Dodam, że autko ma niecałe 200.000 km prawdziwego przebiegu;)
Skrzynia w aucie jest uszkodzona - chodzi tylko na jednym z biegów, czy ktoś może spotkał się z czymś takim? To raczej kwestia elektroniki, naprawy czy wymiany?

Proszę o odpowiedź, Łukasz

maras

  • Gość
Odp: XK8
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 16, 2012, 16:18:53 pm »
Zadzwoń do serwisu, podaj im vin i dowiedz się czy napewno nie ma nikasilu. Zaprzestano używać nikasilu w 2001r ale nie jestem pewien czy dopiero od połowy roku, więc to ustal. Co do plastikowych napinaczy to jeśli masz silnik bez nikasilu to także napinacze są poprawione.
przedewszystkim jedź nim na stację diagnostyczną, podepnij pod komputer, sprawdź czy nie ma błędów,włóż sondę w rurę wydechową i jedną i drugą- sprawdź skład spalin bo to bardzo dużo mówi o silniku. Niech diagnosta sprawdzi dokładnie zawieszenie, czy nie ma luzów, czy nie ma wycieków. Zapłacisz za to 100- 160zł a  będziesz wiedział praktycznie wszystko o aucie.

£ukasz

  • Gość
Odp: XK8
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 16, 2012, 16:54:38 pm »
Z tym będzie trochę problemu, bo auto po pierwsze stoi w Niemczech ponad 800 kilometrów ode mnie, a po drugie nie odpala. Polakowi w Niemczech da się sprawdzić auto i jego historię na serwisie? Dodam, że auto sprzedaje pierwszy właściciel.

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: XK8
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 16, 2012, 17:08:12 pm »
Po długich poszukiwaniach znalazłeś auto, które Ci odpowiada? Czyli takie, które jest do wzięcia prawie za darmo! Na to wygląda, bo skrzynia spieprzona, auto nie odpala i cholera wie co jeszcze. Potem zacznie się wydzwanianie po sprzedawcach części i płacz, dlaczego złodzieje chcą np 2.5 tyś za skrzynie, skoro za auto dałeś 10tyś.
   Jaguary należy kupować w stanie co najmniej dobrym bo naprawy bywają bardzo kosztowne!

£ukasz

  • Gość
Odp: XK8
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 16, 2012, 17:18:38 pm »
Hej, nie tak ostro.
Wiem, że naprawa tania nie będzie, ale jak dla mnie to lepiej kupić taki samochód bezwypadkowy, a z awarią, włożyć w niego pieniądze i doprowadzić go do stanu idealnego (druciarzem nie jestem, proszę), niż kupić u nas, bo co oglądam u nas w Polsce Jaguary to każdy jest "bezwypadkowy" w ogłoszeniu, a potem wychodzi, że tył pomalowany, albo beżowe wnętrze, a pokrywa kierownicy z nieznanych przyczyn czarna... Już nie mówiąc o przebiegach, gdzie w Niemczech XK8 z przebiegiem prawie 200k km ma fotele jak nowe, a u nas XJ-ty z otomoto mają po 100k km, a fotele jakby je ktoś nożem pociął.

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
    • www.jaguar.org.pl
Odp: XK8
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 16, 2012, 17:26:55 pm »
Skrzynia 5hp24 regenerowana kosztuje między 4500  zł a 5000 zł. Nie siejcie paniki z tym Nikasilem. Za ładne auto trzeba więcej zapłacić, ale naszą cechą narodową, staje kupowanie okazji.. a potem jest płacz tak jak pisze Jaguar Parts, a potem lamentowanie że Jaguary to awaryjne auta itd... Jak nie masz 50-60 tys. na XK po 2001 roku, to nie podchodź do tematu. Lepiej kup dobre x300 za 20 pare tys. i ciesz się jazdą.  :-V
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: XK8
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 16, 2012, 17:56:17 pm »
Łukasz, jak widzisz po moim nicku zajmuję się sprzedażą części do Jagów i uwierz mi, szlag mnie k... trafia jak ludzie kupują po okazji Jagi i chcą je zrobić za cenę naprawy starej Skody. Pal licho S type czy X z początków produkcji ale mnóstwo jest takich co kupują najnowsze XF i co powiem cenę to za drogo..." bo tam na allegro gość ma lampę za 400zł" a bo na giełdzie w Poznaniu mają wszystko za pół darmo i jeszcze dowiozą. Mam też trochę części do innych marek i nikt tak nie marudzi i nie oszczędza na częściach jak Ci, co kupili Jaguara do naprawy.
   Chcesz dobre auto po okazyjnej cenie to kup za granicą lekko bitego czy np przerysowanego, który był serwisowany w ASO. Zapłacisz np. 3tyś za części, 2 za lakierowanie i 1tyś blacharzowi i masz spokój.
   Nie pchaj się w niesprawne technicznie auto.

Online Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: XK8
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 16, 2012, 20:37:42 pm »
Auto kosztuje 5000E, a następne najtańsze z tego rocznika 11000 Euro.
Czy ty myślisz, że Niemcy to Święte Mikołaje są?
Jest XE MY20, XJ6 1995
By³ X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

£ukasz

  • Gość
Odp: XK8
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 16, 2012, 21:14:52 pm »
Dziękuje za odpowiedzi.
Dzwoniłem na telefon podany w ofercie, jak się okazało to salon Suzuki, podali mi numer bezpośrednio do właściciela, a okazał się nim bardzo przyjazny Pan, jak się okazało po późniejszym sprawdzeniu w internecie doktor prawa. Jest on właścicielem tego auta od nowości, auto jest bezwypadkowe, kilka lat temu miało malowaną część zderzaka po jakimś parkingowym przytarciu. Auto ma 2 prawie nowe komplety opon z felgami (letnie 18'', zimowe 17''), po gwarancji serwisowane było przez jakiś czas w Jaguarze, później z powodu cen i dużej odległości od autoryzowanego serwisu w jakimś lokalnym zakładzie. Co do samego właściciela wydaje się być wiarygodny, samochód sprzedaje gdyż gdy jechał z problemem skrzyni do serwisu nastąpiła awaria silnika i wtedy zadecydował, że kupi nowy samochód zamiast naprawiać XK. Skrzynia biegów jest zacięta na 3 biegu, silnik jest uszkodzony (facet ma mi dokładnie napisać maila dokładnie co jest zepsute, gdyż nie umiał powiedzieć tego po angielsku). Jeśli będzie to coś poważniejszego to definitywnie odpuszczam, błędnie mnie tutaj oceniacie, nie jestem żadnym druciarzem ani fanem 5-letnich Passatów w TDI, co to mają "prawdziwe" przebiegi 80 tys. km. Co do pieniędzy to na auto chciałbym przeznaczyć do około 40 tys. zł.

Offline XKR-Lover

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 137
  • znalazlem Jaguara - XKR-S, naturalnie...
    • moje ¿ycie samochodowe.....
Odp: XK8
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 16, 2012, 21:36:06 pm »
Chłopacy, spokojnie.... bo prawdę mówiąc, zawsze fajnie znaleźć okazje i gratulować się później jak to sprytnie się udało...... nie prawda?

ale po prawie 50 lat obserwowania ojca na Aukcjach i prywatnie w Anglii kupując setki aut, prowadzenie własnego warsztatu w Londynie, i pracowanie nad Jaguarami w Anglii i Ameryce, muszę ci  :-W  rzadko tak się zdarza jak myślisz, i przeważnie jest dalej na sprzedaż dlatego że nikt inny nie był taki głupi żeby lecieć z gotówką go kupować przed tobą....

Problem zawsze jest z kupnem niedziałającego samochodu (byle jakiej marki, nie robi różnicy) że kupujesz 2 tony 12-letniego złomu, który może się okazać że się da zreperować albo i może być skarbonką do końca życia......

Chyba że jesteś znawca i pracujesz sam nad nim, reperacja i części mogą śmiało cie kosztować 3-5x koszt wozu nim wyjedziesz na trasę i nic nie wysiądzie w drodze do.......a to dużo wydać na złom, nie prawda? Czas się rozmyślić nad tym....

i dlatego też sam jeszcze nie kupiłem....  :-nie

Ale jak jesteś pewny o rzetelność tego adwokata który Jaguara zawiózł do salonu Suzuki  ?????? i także o jakość samochodu to może akurat ci się uda.. i życzę ci szczęście.... ale prosiłeś o opinie, i to ci daliśmy  :-hehe
--------
Tadek

"Drive it like you stole it"
-----------------------------------------------------------------

Offline strawinski

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 542
  • Daimler Six
Odp: XK8
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 29, 2012, 12:45:16 pm »
do internetu trafia często to co normalnie sprzedać się nie może. bo to co dobre i okazjonalne idzie jak świeże bułki.

jaguarek

  • Gość
Odp: XK8
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 29, 2012, 19:14:30 pm »
Już nie mówiąc o przebiegach, gdzie w Niemczech XK8 z przebiegiem prawie 200k km ma fotele jak nowe, a u nas XJ-ty z otomoto mają po 100k km, a fotele jakby je ktoś nożem pociął.
To zależy kto w nich siedział,jeżeli grubas który nie mieścił się w fotelu,to już po 50.000 skóra będzie przetarta na bokach siedzenia.

wafelek1

  • Gość
Odp: XK8
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 08, 2013, 21:13:45 pm »
Witam,

Panowie mam prośbę jestem troszkę laikiem ale jestem zauroczony jaguarem xk8? znalazłem fajne (jak dla mnie ) ogłoszenie. czy możecie mi pomóc w jego ocenie ? może ktoś jest z Katowic i może mi cokolwiek więcej o nim powiedzieć? nie wiem nawet o co pytać sprzedawcę.

z góry dziękuje

Offline Jaguar XJ6

  • Moderator "Kotek miesiąca"
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.008
  • Niedrzwica Du¿a/Lublin
Odp: XK8
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 09, 2013, 18:31:49 pm »
Pytaj o takie rzeczy o jakie sie powinno pytać przy zakupie jaga , tzn. czy silnik równo chodzi , czy nie ma wycieków , czy nie ma ognisk korozji ( jesli jest to automat to czy nie szarpie ) koniecznie dowiedz sie czy ma pełną historie serwisową ( zawsze to jakis plus ) i czy ma udokumentowany przebieg , ilu właścicieli miał , no i ogólnie czy oleju nie bierze , w jakim stanie wnetrze , i czy miał coś robione ( po jakiejś drobnej kolizji ) . A najlepiej jak jestes nim poważnie zainteresowany to weź na ogledziny jakiegos mechanika kóry zna sie na jagach ( on odrazu bedzie wiedział co kota boli i co jest ok ). Tyle moge ci w skrócie poradzić .  :)
 
Jaguar XJ6 1994r. 3.2L by³
Jaguar X350 Super V8 4.2L jest

 


E-mail do konkursu ,, Kotek Miesi±ca '' (  konkurs@jaguarclubpoland.net )