Witam, od 2 tygodni próbowałem zdiagnozować swój samochód.
Objawy, dymienie, temperatura nie wychodząca po za niebieskie pole, duże spalanie.
Mechanik jak i głosy w internecie stwierdziły że termostat trzeba wymienić. A wskazówka temperatury powinna być na godzinie 12 po kilku kilometrach jazdy, i utrzymywać się na niej bez względu na temperaturę zewnętrzną.
Zrobiłem test "nagrzewającej się od razu rury" który upewnił mnie że samochód działa na wielkim obiegu i dlatego też temperatura nie podnosiła się za niebieskie pole.
Termostat okazał się sprawny. Wymiana na nowy nie przyniosła żadnych zmian.
Później dowiedziałem się że wymiana termostatu oleju załatwia sprawę. Na angielskim forum wyczytałem że po wymianie, wskazówka jest na 12 i koniec problemów z temperaturą.
Teraz chciałem zapytać gdzie dostanę 02JD61162, ponieważ gdy wpisuję ten numer seryjny w google, wyskakuje zaledwie kilka stron..
Inną opcją jest zapowietrzony system chłodzący.
Nie znam technicznego języka motoryzacyjnego, wyczytałem że trzeba na zimnym silniku odkręcić jakiś korek i odpalić samochód ?
http://www.jaguarforum.co.uk/viewtopic.php?f=14&t=28568&start=15#p285409Ten pan opisał jak wymienić termostat, jednak mało z tego zrozumiałem.
Proszę uprzejmie o pomoc, i wybaczenie mi zdrady Polskiego JaguarClub
Ps. Myślicie że kiedy samochód zacznie pracować w odpowiedniej temperaturze, będzie podawał mniej paliwa, przez co uboższa mieszanka zostanie w większości spalona i problem buchającej z wydechu sadzy zniknie ?
Pozdrawiam!