FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: monteki w Grudzień 23, 2015, 11:35:13 am
-
Siemka
co ile producent przewiduje wymianę filtra paliwa i powietrza w 2.0d , i co Wy radzicie ?
co roku czy co dwa ?
z góry dziękuje
-
Ja wymieniam komplet filtrów, co rok - mimo iż pokonuję rocznie Jagiem max 6K km.
Paliwa polecam Sędziszów (chyba nawet na tym forum ktoś je polecał i potwierdzam).
Przez 6 lat użytkowania Jaga przerobiłem różne filtry i stosunek, jakości do ceny jest rewelacyjny.
Zawsze po wymianie filtra paliwa rozwalam go patrząc czy nie ma tam opiłków i czegoś podobnego,
choć mój 2.0D ma już poprawioną pompę paliwa.
Szczytem są filtry najtańsze gdzie niby są z "Niemiec". Tam po rozwaleniu tego filtra mało, co się w nim znajduję.
Powietrza też 1 raz w roku.
Jeżdżę na trasie Sosnowiec - Katowice i filtr po roku jest czarny od fantastycznego zdrojowego śląskiego powietrza.
Dostanie sie do niego zajmuje 2 min więc zerknij jak to wygląda u Ciebie po roku.
Uważam, że te 100zł na oba filtry to nie jest przesadą wydać 1 raz w roku.
-
Paliwa polecam Sędziszów (chyba nawet na tym forum ktoś je polecał i potwierdzam).
Chyba Cię bóg opuścił !
JEDYNY stosowny zalecany filtr paliwa do układu HPCR Delphi jest filtr DELPHI HDF924 !!!
W związku z problemami z opiłkami których wielkość jest bardzo mała a ilość pokaźna zaleca się stosowanie filtra o dużym sitku (oczko na poziomie 0,02um (DELPHI), później nastepny jest Mahle/Knecht 0,035um, a dalej MANN, BOSCH). Filtry polskich producentów (Sędziszów/Optima i WIX/Filtron) są nieodpowiednie bo posiadają sitko 0,2um (10krotnie większe), więc do układu paliwowego powraca wiecej opiłków. Zwróćxcie uwagę na schemat układu zasilania paliwem w 2.0TDCi, paliwo z baku idzie do wlotu 1. filtra, wychodzi 2. do pompy HPCR, a nadmiar paliwa z wtryskiwaczy i z pompy wraca po części do wejścia 3. filtra i do baku! Filtr musi być dobry (drobnooczkowy), żeby nie zawalać syfem wtryskiwaczy.
Filtr POWIETRZA moze być filtron (bo pojawiła się w końcu referencja dla kota
Filtron: AP 193/4
OE Jaguar: 4X43-9601-BA
MANN: C 4692
Knecht: LX1604
FRAM: A1371
PURFLUX: A1371
Choć 3 zł droższy masz premium (MANN).
Oleju polecam MANN, Knecht, Hengst.
Kabinowy może byc filtron z węglem aktywnym, albo Knecht, Mann.
-
Sędziszów to jedynie kabiny lub powietrza bym wsadził.
-
Oczywiście, że najlepszym filtrem jest Delhi - sami go wydali by ukryć swoją super pompę.
Co do Sędziszowa – produkują filtry na zlecenie Knecht, Tecnokaru, Karcher,Ufi, Leyland, jak i wiele marek samochodów z własnym logiem.
Mann`a z napisem Made in China także widziałem.
-
Mann made in china volvo pakuje do diesli 1.6 jako oryginał %-)
-
Paliwa polecam Sędziszów (chyba nawet na tym forum ktoś je polecał i potwierdzam).
Chyba Cię bóg opuścił !
JEDYNY stosowny zalecany filtr paliwa do układu HPCR Delphi jest filtr DELPHI HDF924 !!!
W związku z problemami z opiłkami których wielkość jest bardzo mała a ilość pokaźna zaleca się stosowanie filtra o dużym sitku (oczko na poziomie 0,02um (DELPHI), później nastepny jest Mahle/Knecht 0,035um, a dalej MANN, BOSCH). Filtry polskich producentów (Sędziszów/Optima i WIX/Filtron) są nieodpowiednie bo posiadają sitko 0,2um (10krotnie większe), więc do układu paliwowego powraca wiecej opiłków. Zwróćxcie uwagę na schemat układu zasilania paliwem w 2.0TDCi, paliwo z baku idzie do wlotu 1. filtra, wychodzi 2. do pompy HPCR, a nadmiar paliwa z wtryskiwaczy i z pompy wraca po części do wejścia 3. filtra i do baku! Filtr musi być dobry (drobnooczkowy), żeby nie zawalać syfem wtryskiwaczy.
Filtr POWIETRZA moze być filtron (bo pojawiła się w końcu referencja dla kota
Filtron: AP 193/4
OE Jaguar: 4X43-9601-BA
MANN: C 4692
Knecht: LX1604
FRAM: A1371
PURFLUX: A1371
Choć 3 zł droższy masz premium (MANN).
Oleju polecam MANN, Knecht, Hengst.
Kabinowy może byc filtron z węglem aktywnym, albo Knecht, Mann.
Przepraszam ale musze zapytać..
opiłki powstają w pompie wysokiego ciśnienia paliwa, paliwo z pompy idzie do.. wtryskiwaczy.. więc jak tutaj ma nas uratować przed opiłkami filtr paliwa ... który jest poza ukłądem wysokiego ciśnienia paliwa ?
Poza tym wielkie dzięki za pełną informacje , wszystkie filtry zamówiłem dokładnie według Twojej rozpiski , bardzo pomocna :-thank
Ja ufam Knecht-owi wiec wszystko zamówiłem tego producenta ( tylko kabinowy boscha - w Intercars innego nie mieli na tą chwile na miejscu)
Napisz jeszcze proszę czy filtr paliwa wymieniać co roku /12 tys km , czy co drugi rok ?
-
Filtr paliwa powinien byc wymieniany co wymiane oleju
-
Oczywiście, że najlepszym filtrem jest Delhi - sami go wydali by ukryć swoją super pompę.
Co do Sędziszowa – produkują filtry na zlecenie Knecht, Tecnokaru, Karcher,Ufi, Leyland, jak i wiele marek samochodów z własnym logiem.
Mann`a z napisem Made in China także widziałem.
A OE Hyundai to samo. Wszystkie firmy do i30 np są robione przez jedną firme w CN i maja tylko inne logo ale nawet czcionka z referencjami jest ta sama.
Sędziszów robi jako OE dla Fiata, Opla, Filtron (WIX Gostyń) dla Jaguara. Ale parametry są inne niż zalecane. Jeśli chodzi o sens drobnego filtra paliwa, to ma to sens. Duży. W pompie, na zaoprze IMV jest sito odpowiednie. Zatrzymuje ono wiekszość opiłków mogacych zabić wtryskiwacze, jednak jak ono sie przytyka robi sie wysokie ciśnienie i leci wszystko we wtryski i przelewy, filtr i zbiornik, a później podwójnie ten syf ze zbiornika leci znów na filtr, pompę docierając ją bardziej).
Co do częstotliwości wymiany filtrów. Ja mam inną zasadę. Nie wymieniam co interwał podoawany przez producenta, bo to się nie sprawdza w moim przypadku zupełnie. Filtr powietrza mieniam średnio co 6000-7000km (moja okolica jest strasznie zapylona, po 7000km filtry w moim kocie i innych autach są prawie czarne), biore różnie, co jest na półce i nie wygląda jakby sie zaraz miało rozpaść, choć jak mam na półce i manna i filtrona i różnice 3zł to wole manna ;). Oleju... różnie, leję 5W40 i jak widzę zmiane pracy silnika i osiągów (a jest zauważalna) to wymieniam. Czasami to 7000km czasami 15000km. Ostnio wymieniłem po 18000km, z czego było to zrobione w jakieś 40 dni. Filtr paliwa, różnie. Ostatnio teraz na wymianę oleju nie bede wymieniał, bo olej wymieniłem 5000km temu i filtr paliwa też, a na 25000km spokojnie wystarcza (i tak leje tylko paliwa premium i nie mam problemów z pompą) a to o ponad połowę krócej niż zaleca producent.
-
Oczywiście, że najlepszym filtrem jest Delhi - sami go wydali by ukryć swoją super pompę.
Co do Sędziszowa – produkują filtry na zlecenie Knecht, Tecnokaru, Karcher,Ufi, Leyland, jak i wiele marek samochodów z własnym logiem.
Mann`a z napisem Made in China także widziałem.
A OE Hyundai to samo. Wszystkie firmy do i30 np są robione przez jedną firme w CN i maja tylko inne logo ale nawet czcionka z referencjami jest ta sama.
Sędziszów robi jako OE dla Fiata, Opla, Filtron (WIX Gostyń) dla Jaguara. Ale parametry są inne niż zalecane. Jeśli chodzi o sens drobnego filtra paliwa, to ma to sens. Duży. W pompie, na zaoprze IMV jest sito odpowiednie. Zatrzymuje ono wiekszość opiłków mogacych zabić wtryskiwacze, jednak jak ono sie przytyka robi sie wysokie ciśnienie i leci wszystko we wtryski i przelewy, filtr i zbiornik, a później podwójnie ten syf ze zbiornika leci znów na filtr, pompę docierając ją bardziej).
Co do częstotliwości wymiany filtrów. Ja mam inną zasadę. Nie wymieniam co interwał podoawany przez producenta, bo to się nie sprawdza w moim przypadku zupełnie. Filtr powietrza mieniam średnio co 6000-7000km (moja okolica jest strasznie zapylona, po 7000km filtry w moim kocie i innych autach są prawie czarne), biore różnie, co jest na półce i nie wygląda jakby sie zaraz miało rozpaść, choć jak mam na półce i manna i filtrona i różnice 3zł to wole manna ;). Oleju... różnie, leję 5W40 i jak widzę zmiane pracy silnika i osiągów (a jest zauważalna) to wymieniam. Czasami to 7000km czasami 15000km. Ostnio wymieniłem po 18000km, z czego było to zrobione w jakieś 40 dni. Filtr paliwa, różnie. Ostatnio teraz na wymianę oleju nie bede wymieniał, bo olej wymieniłem 5000km temu i filtr paliwa też, a na 25000km spokojnie wystarcza (i tak leje tylko paliwa premium i nie mam problemów z pompą) a to o ponad połowę krócej niż zaleca producent.
No mój Jag jeździ od początku tylko na paliwie premium , ostatnio filtr paliwa wymieniłem 11 tyś km temu ( rok temu) , czyli mówisz żeby z filtrem paliwa jeszcze poczekać ?
A producent nakazuje filtr paliwa co 50 tyś km czy co 2 lata ??
-
Nie pamietam.
Ale w Mondeo 2.0TDCI (ten sam silnik i ukł. wtryskowy i filtr) co 60000km. Wiesz powiem tak, nie jest to pilne na mus. Paliwa premium posiadaja znacznie mniej estrów roślinnych niż zwykłe (lub w ogóle ich nie posiadają) więc samo to jest moze wydłuzyc eksploatacje filtra w jakis sposób. A wymiana co roku bez względu na przebieg to nadgorliwość. Spuść z niego syf przez korek od dołu i tyle.
-
Paliwa premium posiadaja tyle samo etrów co zwykly diesel na tej stacji :-)
-
. Spuść z niego syf przez korek od dołu i tyle.
co trzeba zrobić żeby to spuścić , wystarczy odkręcić ten korek z filtra czy trzeba jeszcze wypiąć któryś z przewodów ?
-
Paliwa premium posiadaja tyle samo etrów co zwykly diesel na tej stacji :-)
A właśnie z tym różnie.
Bo % biokomponentów ma być średnią we wszystkich paliwach. Sprawdź uważnie. Np. na BP i Statoil i Shell :)
Nic nie trzeba odczepiać pod filtrem masz plastikową zakrętkę luzujesz o 2-3 obroty i leci ciurkiem na osłone.
-
Paliwa premium posiadaja tyle samo etrów co zwykly diesel na tej stacji :-)
A właśnie z tym różnie.
Bo % biokomponentów ma być średnią we wszystkich paliwach. Sprawdź uważnie. Np. na BP i Statoil i Shell :)
Nic nie trzeba odczepiać pod filtrem masz plastikową zakrętkę luzujesz o 2-3 obroty i leci ciurkiem na osłone.
patrzyłem ale tam pod spodem pod filtrem jest alternator a one nie lubią wilgoci ;)
wymontuje filtr i na spokojnie wykręcę
-
Na tych bazach paliwowych co znam nie ma mozliwosci technicznych zeby lać paliwo o różnym procencie estrów,jako ze orlen od 1 grudnia leje czysty napęd bez bio to nie mam teraz mozliwości na udowodnienie ze jest ten sam procent estrów a akurat za dwie godziny bede ładował zwykłego diesla i verve to bede miał atesty w ręce,jako ciekawostka to czy verva,ultimate,premium i inne maja ten sam uszlachetniacz dodawany do zwyklego diesla i tylko tym sie różnia od niego
-
Paliwa premium posiadaja tyle samo etrów co zwykly diesel na tej stacji :-)
A właśnie z tym różnie.
Bo % biokomponentów ma być średnią we wszystkich paliwach. Sprawdź uważnie. Np. na BP i Statoil i Shell :)
Paliwa premium, dobre sobie :) Aro ma rację. Akurat interesuję się tą tematyką i swego czasu jeździłem po stacjach benzynowych i prosiłem o świadectwa jakości paliw. W mojej okolicy BP i Shell mają najgorszą jakość paliwa, a niejednokrotnie te paliwa premium mają gorsze parametry niż zwykły ON. Wszystko zależy nie od marki stacji, ale od danej stacji, a także od danej dostawy. Warto więc co jakiś czas sprawdzać i nie sugerować się logo marki.
Jeśli zaś chodzi o biokomponenty, to w okresie letnim na znanych stacjach nie znajdziesz ropy bez dodatków estrów. Wszystkie znane stacje zaopatrują się albo w Orlenie, albo w Lotosie (to są dwie rozlewnie w PL). Pozostają jedynie jakieś prywatne stacje, które paliwo biorą z Niemiec bez BIO. Czy Shell, czy BP, Statoil, Lotos, Orlen - wszystkie mają estry, także paliwa premium. W polskim prawie maksymalna dopuszczalna zawartość BIO to 7% i tyle właśnie polskie paliwa mają...
Jedynie w okresie zimowym Lotos rokrocznie wprowadza do oferty arktyczny olej napędowy (IZ-40), który jest bez dodatków BIO (widać to także po kolorze, jest przezroczyste a nie żółte). Nie zamarza nawet przy -30. Paliwa z Lotosu na pewno biorą Statoil, Lotos (wiadomo) i Moya. Też te paliwa arktyczne różnej jakości bywają, no ale są bez BIO, co dla mnie jest priorytetem. Resztę parametrów można podbić dodatkiem do paliwa. Od siebie polecam dodatki Archoil. Drogie, ale chyba obecnie nie ma nic lepszego na rynku. Paliwa w Polsce są kiepskie, a przy silnikach TDCI lepiej dmuchać na zimne.
Jak kogoś temat zainteresuje, to polecam pojeździć po okolicznych stacjach paliw i poprosić o świadectwo jakości paliw do diesla (muszą mieć osobne do zwykłego ON i premium, a jak nie mają, to znaczy, że leją to samo). Każda stacja ma prawny obowiązek okazania do wglądu takiego świadectwa. Nie można tego xerować, ale można obejrzeć i sprawdzić parametry. Skopiuję teraz jakie parametry są ważne przy ON (opieram się na kimś mądrzejszym ode mnie w tematyce paliw).
1. Zawartość siarki - według normy maksymalnie może być 10mg/kg. Lepiej jednak, żeby nie przekraczała 5-6mg/kg. Siarka jest silnie korozyjna i działa negatywnie zarówno na układ paliwowy, jak i na sam silnik (instrukcje obsługi niektórych pojazdów podają, że przy stosowaniu paliwa z zawartością siarki powyżej 5mg trzeba zmieniać olej 2 razy częściej niż zaleca instrukcja, a gdy zawartość siarki przekracza 10mg nawet 4 razy częściej. Powyżej 13mg nie zaleca sie w ogóle lać.
2. Temperatura zablokowania zimnego filtra - wiadomo, im niższa, tym na większe mrozy paliwo jest odporne.
3. Liczba cetanowa (nie mylić z indeksem cetanowym!) - określa zdolność paliwa do samozapłonu. Im więcej tym lepiej. Minimum powinno być 51. 52-53 już jest OK. Powyżej 54 bardzo dobrze.
4. Smarność skorygowana - tutaj jest inaczej i im mniejsza wartość tym lepiej. Max wg normy to 460, ale jak sie dobrze trafi, to da radę kupić paliwo o tym współczynniku nawet około 150. Dlaczego to taki ważny parametr? Otóż mówi on o tym jak mocno paliwo jest tłuste/suche. Im wartość mniejsza, tym paliwo jest tłuściejsze, lepiej smaruje pompę i wtryskiwacze. Niektórzy dolewają oleju do dwusuwów właśnie po to, żeby nieco poprawić ten parametr. Tymczasem wcale nie trzeba tego robić, wystarczy poszukać dobrego paliwa.
5. Zawartość estrów kwasów tłuszczowych - max wg normy to 7%. To chyba każdy wie, jak szkodliwe są bio dodatki...
Dla przykładu podam, że ostatnio tankowałem na stacji Moya. Sprawdziłem przedtem świadectwa jakości paliw. Lepszy okazał się zwykły ON niż ON premium. Liczba cetanowa 51,9, premium 51,4. Smarność beznadziejna w obu przypadkach 460, czyli max. Temp. zablokowania zimnego filtra -30, premium -25. Siarka 4,5, premium 5,7. W obu przypadkach bez BIO (<0,05). Parametry jak widać takie sobie, ale jak już pisałem, dla mnie najważniejsze, że bez estrów, bo i tak dolewam dodatek. Szkoda, że to paliwo arktyczne jest dostępne tylko w okresie zimowym. Jakby ktoś znalazł w okresie letnim bez BIO, to proszę o info :)
A tutaj przykładowe świadectwa jakości paliw:
Bez BIO - http://images64.fotosik.pl/477/95f09dd91c055e6e.jpg
Z BIO - http://x3.cdn03.imgwykop.pl/c3201142/comment_cIfIsNJROBRVAlFziugppxLZHsLDFfup.jpg
Temat jest ciekawy, więc można by wydzielić wątek, ale to już kwestia dla moderatorów.
-
Bardzo interesujący wykład ;-)
Co do paliw i jakości paliwa na danej stacji to za to odpowiada jej właściciel który ma ową stację a nie np Orlen
:-za
Mam pytanie co do tych dodatków Archoil jaki kolega poleca do Tdci?
-
Mam pytanie co do tych dodatków Archoil jaki kolega poleca do Tdci?
Osobiście na początek zalałem Archoil 6400-CR (nie pomylić z wersją 6400, bo tyko 6400-CR jest do common rail, czyli do naszych TDCI). Środek jest silnie czyszczący. Jeśli ktoś nie chce tak dokładnie czyścić, to polecam także bardzo dobry produkt i tańszy - Amsoil Diesel Injector Clean. Jak kupiłem Jaga, to przy ostrym bucie widać było lekko czarnawą chmurkę. Teraz nic nie kopci. Korekty na wtryskiwaczach są wręcz wzorowe. Do każdego tankowania stosuję Archoil 6200. Niby tani nie jest, ale bardzo wydajny. Stosuje się 1ml na 10 litrów paliwa. Producent obiecuje zmniejszone spalanie i w mojej ocenie faktycznie troszkę mniej pali, silnik pracuje lżej, ciszej. Czyści też delikatnie układ paliwowy. Ma też pozytywny wpływ na olej napędowy, który zawiera biokomponenty. Nie wyobrażam już sobie jeździć bez tego dodatku :)
-
Korekty na wtryskiwaczach są wręcz wzorowe.
Mam pytanie - sprawdzałeś jak było przed użyciem środka?
Parę razy zalałem do baku różnego rodzaju tego typu środki (choć nie te o których piszesz) i nie widziałem różnicy (w różnych silnikach diesla od CR do PD).
Głownie było to przed dłuższymi trasami (po ok 5h drogi). Samochód chodził oczywiście lepiej, ale tak samo było bez zalania środków - po prostu go odmuliło po staniach w korkach w miescie. Jeśli dysponujesz podobnym wykładem na temat tych środków z chęcią poczytam.
-
No właśnie ja też dodatałem do paliwa dodatki lecz inne ale i tak nie uchroniło mnie to przed padnięciem wtryskiwaczy :-nie
Teraz mam założone nowe i chciałbym zadbać o nie od samego początku wiedząć że nasze paliwo jest "suche" też skłaniam się ku zmianie stacji na której wcześniej tankowałem paliwo premium no i stosując dodatek który rzeczywiście poprawia smarność ON
Dlatego również interesuje mnie temat;-) a co do stacji to myślicie że czyje paliwa są czystsze?? Gdyż ja słyszałem że grupa Lotos na najczystsze paliwa :-chyt
:-thank
-
Kolego andrew140785 zorientuj sie jaka jest w Twojej okolicy rozlewnia paliw,jak Orlenowska to wszystkie Shelle,Bp i inne maja to samo paliwo orlenowskie i analogicznie ma sie do Lotosa :-)
-
Korekty na wtryskiwaczach są wręcz wzorowe.
Mam pytanie - sprawdzałeś jak było przed użyciem środka?
Parę razy zalałem do baku różnego rodzaju tego typu środki (choć nie te o których piszesz) i nie widziałem różnicy (w różnych silnikach diesla od CR do PD).
Głownie było to przed dłuższymi trasami (po ok 5h drogi). Samochód chodził oczywiście lepiej, ale tak samo było bez zalania środków - po prostu go odmuliło po staniach w korkach w miescie. Jeśli dysponujesz podobnym wykładem na temat tych środków z chęcią poczytam.
Tak, sprawdzałem przed. Ogólnie miałem i tak bardzo dobre korekty, ale jest jeszcze lepiej. Nie jakoś znacznie, ale zauważalnie. Też kiedyś czasami zalałem jakieś dodatki, które można było kupić w marketach, typu STP, ale to jest badziew i nigdy nie widziałem różnicy. Niestety w tej materii wiedzę mam małą i jedynie opieram się na własnych odczuciach. Z tego co słyszałem, to Archoil 6400-CR jest oparty na PEA (Polyether Amine), a to podobno coś "dobrego" :) W necie można poczytać pozytywne opinie. Ja się tak właśnie skusiłem i nie żałuję. Podobno to najwyższa półka w dodatkach. Zerknij na opinie na Amazonie:
http://www.amazon.co.uk/product-reviews/B00KM069YO/ref=cm_cr_dp_see_all_btm?ie=UTF8&showViewpoints=1&sortBy=bySubmissionDateDescending (http://www.amazon.co.uk/product-reviews/B00KM069YO/ref=cm_cr_dp_see_all_btm?ie=UTF8&showViewpoints=1&sortBy=bySubmissionDateDescending)
http://www.amazon.co.uk/product-reviews/B00829QA78/ref=cm_cr_dp_see_all_btm/280-8799619-3968235?ie=UTF8&showViewpoints=1&sortBy=bySubmissionDateDescending (http://www.amazon.co.uk/product-reviews/B00829QA78/ref=cm_cr_dp_see_all_btm/280-8799619-3968235?ie=UTF8&showViewpoints=1&sortBy=bySubmissionDateDescending)
Dlatego również interesuje mnie temat;-) a co do stacji to myślicie że czyje paliwa są czystsze?? Gdyż ja słyszałem że grupa Lotos na najczystsze paliwa :-chyt
Ciężko powiedzieć czyje są czystsze. Jak oglądałem różne świadectwa jakości paliw, to bywało różnie. Raz Orlen Verva było naprawdę niezłej jakości, raz Lotos podstawowy na wysokim poziomie. Albo ku memu zdziwieniu niezłe było też w Auchan na Górczewskiej (biło na głowę wszystkie okoliczne markowe stacje). Niestety tylko raz ich sprawdziłem, a z tego co wiem, to dostawy mają codziennie, więc nie wiem co teraz oferują. Na wiosnę znowu zacznę badać temat, bo teraz i tak interesuje mnie wyłącznie paliwo arktyczne bez BIO. Nie da się więc jednoznacznie wskazać zwycięzcy. Wszystko zależy od danej dostawy i trzeba sprawdzać :)
Kolego andrew140785 zorientuj sie jaka jest w Twojej okolicy rozlewnia paliw,jak Orlenowska to wszystkie Shelle,Bp i inne maja to samo paliwo orlenowskie i analogicznie ma sie do Lotosa :-)
To nieprawda :) Mieszkam w Warszawie (Bemowo) i najbliżej jest rozlewnia Orlenu w Mościskach, a mimo to każda okoliczna stacja Statoil, Lotos czy Moya ma paliwa z Lotosu. Z kolei na BP i Shell nie widziałem nigdy paliw z Lotosu, zawsze z Orlenu.
-
Kolego Sebko ja mieszkam na Woli przy górczewskiej i właśnie też skłaniał będę się ku Statoil bo Orlenu mam już 5 lat jazdy i wypróbuję tego arktycznego diesla :-za
-
Kolego Sebko ja mieszkam na Woli przy górczewskiej i właśnie też skłaniał będę się ku Statoil bo Orlenu mam już 5 lat jazdy i wypróbuję tego arktycznego diesla
No to jesteśmy po sąsiedzku, bo ja mieszkam bardzo blisko Górczewskiej ;) Który Statoil? Ten przy Powstańców Śląskich? Zapytaj koniecznie o świadectwa jakości paliw do diesel miles i miles+ :) Jak możesz to spisz też te parametry o których pisałem. Ja u nich raz pytałem o świadectwo i mieli tylko do miles... Ciekawe czy coś się w tej kwestii zmieniło.
-
No na to wygląda że po sãsiedzku śmigamy :-A
Tak na powstańców ten statoil mnie interesuje. Kupiłem dzisiaj też ten dodatek Archoil 6200 i też zaczne stosować. :-super
Specyfikacji nigdy nie oglądałem bo nie interesowało mnie to do tej pory ale do tej pory tankowałem na Shellu przy forcie wola i już odchodzę od tego dystrybutora ;-)
No i wogóle to dzięki temu wątkowi dopiero powiedziałem się że Lotos dostarcza ON na Statoil nne stacje nigdy nie interesowałem się tym ;D
-
orlen od 1 grudnia leje czysty napęd bez bio
Sprawdziłem jedną stację Orlenu i faktycznie jest bez estrów. Fajnie, bo do tej pory pozostawało tylko paliwo z Lotosu :)