Autor Wątek: Wymiana filtra paliwa i powietrza 2.0 D  (Przeczytany 9772 razy)

monteki

  • Gość
Wymiana filtra paliwa i powietrza 2.0 D
« dnia: Grudzień 23, 2015, 11:35:13 am »
Siemka

co ile producent przewiduje wymianę filtra paliwa  i powietrza w 2.0d  , i co Wy radzicie ?

co roku czy co dwa ?

z góry dziękuje

Offline gonzo7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 802
Odp: Wymiana filtra paliwa i powietrza 2.0 D
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 23, 2015, 12:28:47 pm »
Ja wymieniam komplet filtrów, co rok - mimo iż pokonuję rocznie Jagiem max 6K km.
Paliwa polecam Sędziszów (chyba nawet na tym forum ktoś je polecał i potwierdzam).
Przez 6 lat użytkowania Jaga przerobiłem różne filtry i stosunek, jakości do ceny jest rewelacyjny.
Zawsze po wymianie filtra paliwa rozwalam go patrząc czy nie ma tam opiłków i czegoś podobnego,
choć mój 2.0D ma już poprawioną pompę paliwa.
Szczytem są filtry najtańsze gdzie niby są z "Niemiec". Tam po rozwaleniu tego filtra mało, co się w nim znajduję.

Powietrza też 1 raz w roku.
Jeżdżę na trasie Sosnowiec - Katowice i filtr po roku jest czarny od fantastycznego zdrojowego śląskiego powietrza.
Dostanie sie do niego zajmuje 2 min więc zerknij jak to wygląda u Ciebie po roku.

Uważam, że te 100zł na oba filtry to nie jest przesadą wydać 1 raz w roku.

eMWuGSM

  • Gość
Odp: Wymiana filtra paliwa i powietrza 2.0 D
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 23, 2015, 14:12:37 pm »
Paliwa polecam Sędziszów (chyba nawet na tym forum ktoś je polecał i potwierdzam).
Chyba Cię bóg opuścił !

JEDYNY stosowny zalecany filtr paliwa do układu HPCR Delphi jest filtr DELPHI HDF924 !!!
W związku z problemami z opiłkami których wielkość jest bardzo mała a ilość pokaźna zaleca się stosowanie filtra o dużym sitku (oczko na poziomie 0,02um (DELPHI), później nastepny jest Mahle/Knecht 0,035um, a dalej MANN, BOSCH). Filtry polskich producentów (Sędziszów/Optima i WIX/Filtron) są nieodpowiednie bo posiadają sitko 0,2um (10krotnie większe), więc do układu paliwowego powraca wiecej opiłków. Zwróćxcie uwagę na schemat układu zasilania paliwem w 2.0TDCi, paliwo z baku idzie do wlotu 1. filtra, wychodzi 2. do pompy HPCR, a nadmiar paliwa z wtryskiwaczy i z pompy wraca po części do wejścia 3. filtra i do baku! Filtr musi być dobry (drobnooczkowy), żeby nie zawalać syfem wtryskiwaczy.

Filtr POWIETRZA moze być filtron (bo pojawiła się w końcu referencja dla kota
Filtron: AP 193/4
OE Jaguar: 4X43-9601-BA
MANN: C 4692
Knecht: LX1604
FRAM: A1371
PURFLUX: A1371

Choć 3 zł droższy masz premium (MANN).

Oleju polecam MANN, Knecht, Hengst.

Kabinowy może byc filtron z węglem aktywnym, albo Knecht, Mann.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Wymiana filtra paliwa i powietrza 2.0 D
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 23, 2015, 14:16:30 pm »
Sędziszów to jedynie kabiny lub powietrza bym wsadził.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline gonzo7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 802
Odp: Wymiana filtra paliwa i powietrza 2.0 D
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 23, 2015, 16:34:22 pm »
Oczywiście, że najlepszym filtrem jest Delhi - sami go wydali by ukryć swoją super pompę.
Co do Sędziszowa – produkują filtry na zlecenie Knecht, Tecnokaru, Karcher,Ufi, Leyland, jak i wiele marek samochodów z własnym logiem.

Mann`a z napisem Made in China także widziałem.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Wymiana filtra paliwa i powietrza 2.0 D
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 23, 2015, 16:55:38 pm »
Mann made in china volvo pakuje do diesli 1.6 jako oryginał %-)
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

monteki

  • Gość
Odp: Wymiana filtra paliwa i powietrza 2.0 D
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 23, 2015, 17:20:27 pm »
Paliwa polecam Sędziszów (chyba nawet na tym forum ktoś je polecał i potwierdzam).
Chyba Cię bóg opuścił !

JEDYNY stosowny zalecany filtr paliwa do układu HPCR Delphi jest filtr DELPHI HDF924 !!!
W związku z problemami z opiłkami których wielkość jest bardzo mała a ilość pokaźna zaleca się stosowanie filtra o dużym sitku (oczko na poziomie 0,02um (DELPHI), później nastepny jest Mahle/Knecht 0,035um, a dalej MANN, BOSCH). Filtry polskich producentów (Sędziszów/Optima i WIX/Filtron) są nieodpowiednie bo posiadają sitko 0,2um (10krotnie większe), więc do układu paliwowego powraca wiecej opiłków. Zwróćxcie uwagę na schemat układu zasilania paliwem w 2.0TDCi, paliwo z baku idzie do wlotu 1. filtra, wychodzi 2. do pompy HPCR, a nadmiar paliwa z wtryskiwaczy i z pompy wraca po części do wejścia 3. filtra i do baku! Filtr musi być dobry (drobnooczkowy), żeby nie zawalać syfem wtryskiwaczy.

Filtr POWIETRZA moze być filtron (bo pojawiła się w końcu referencja dla kota
Filtron: AP 193/4
OE Jaguar: 4X43-9601-BA
MANN: C 4692
Knecht: LX1604
FRAM: A1371
PURFLUX: A1371

Choć 3 zł droższy masz premium (MANN).

Oleju polecam MANN, Knecht, Hengst.

Kabinowy może byc filtron z węglem aktywnym, albo Knecht, Mann.

Przepraszam ale musze zapytać..


opiłki powstają w pompie wysokiego ciśnienia paliwa, paliwo z pompy idzie do.. wtryskiwaczy.. więc jak tutaj ma nas uratować przed opiłkami filtr paliwa ... który jest poza ukłądem wysokiego ciśnienia paliwa ?


Poza tym wielkie dzięki za pełną informacje , wszystkie  filtry zamówiłem dokładnie według Twojej rozpiski , bardzo pomocna  :-thank

Ja ufam Knecht-owi wiec wszystko zamówiłem tego producenta ( tylko kabinowy boscha - w Intercars  innego nie mieli  na tą chwile na miejscu)

Napisz jeszcze proszę czy filtr paliwa wymieniać co roku /12 tys km , czy co drugi rok ?

« Ostatnia zmiana: Grudzień 23, 2015, 17:44:20 pm wysłana przez monteki »

Offline aro

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 705
  • s-type 2000 manual lpg
Odp: Wymiana filtra paliwa i powietrza 2.0 D
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 23, 2015, 17:56:39 pm »
Filtr paliwa powinien byc wymieniany co wymiane oleju

eMWuGSM

  • Gość
Odp: Wymiana filtra paliwa i powietrza 2.0 D
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 23, 2015, 21:25:02 pm »
Oczywiście, że najlepszym filtrem jest Delhi - sami go wydali by ukryć swoją super pompę.
Co do Sędziszowa – produkują filtry na zlecenie Knecht, Tecnokaru, Karcher,Ufi, Leyland, jak i wiele marek samochodów z własnym logiem.

Mann`a z napisem Made in China także widziałem.
A OE Hyundai to samo. Wszystkie firmy do i30 np są robione przez jedną firme w CN i maja tylko inne logo ale nawet czcionka z referencjami jest ta sama.

Sędziszów robi jako OE dla Fiata, Opla, Filtron (WIX Gostyń) dla Jaguara. Ale parametry są inne niż zalecane. Jeśli chodzi o sens drobnego filtra paliwa, to ma to sens. Duży. W pompie, na zaoprze IMV jest sito odpowiednie. Zatrzymuje ono wiekszość opiłków mogacych zabić wtryskiwacze, jednak jak ono sie przytyka robi sie wysokie ciśnienie i leci wszystko we wtryski i przelewy, filtr i zbiornik, a później podwójnie ten syf ze zbiornika leci znów na filtr, pompę docierając ją bardziej).

Co do częstotliwości wymiany filtrów. Ja mam inną zasadę. Nie wymieniam co interwał podoawany przez producenta, bo to się nie sprawdza w moim przypadku zupełnie. Filtr powietrza mieniam średnio co 6000-7000km (moja okolica jest strasznie zapylona, po 7000km filtry w moim kocie i innych autach są prawie czarne), biore różnie, co jest na półce i nie wygląda jakby sie zaraz miało rozpaść, choć jak mam na półce i manna i filtrona i różnice 3zł to wole manna ;). Oleju... różnie, leję 5W40 i jak widzę zmiane pracy silnika i osiągów (a jest zauważalna) to wymieniam. Czasami to 7000km czasami 15000km. Ostnio wymieniłem po 18000km, z czego było to zrobione w jakieś 40 dni. Filtr paliwa, różnie. Ostatnio teraz na wymianę oleju nie bede wymieniał, bo olej wymieniłem 5000km temu i filtr paliwa też, a na 25000km spokojnie wystarcza (i tak leje tylko paliwa premium i nie mam problemów z pompą) a to o ponad połowę krócej niż zaleca producent.

monteki

  • Gość
Odp: Wymiana filtra paliwa i powietrza 2.0 D
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 23, 2015, 21:31:18 pm »
Oczywiście, że najlepszym filtrem jest Delhi - sami go wydali by ukryć swoją super pompę.
Co do Sędziszowa – produkują filtry na zlecenie Knecht, Tecnokaru, Karcher,Ufi, Leyland, jak i wiele marek samochodów z własnym logiem.

Mann`a z napisem Made in China także widziałem.
A OE Hyundai to samo. Wszystkie firmy do i30 np są robione przez jedną firme w CN i maja tylko inne logo ale nawet czcionka z referencjami jest ta sama.

Sędziszów robi jako OE dla Fiata, Opla, Filtron (WIX Gostyń) dla Jaguara. Ale parametry są inne niż zalecane. Jeśli chodzi o sens drobnego filtra paliwa, to ma to sens. Duży. W pompie, na zaoprze IMV jest sito odpowiednie. Zatrzymuje ono wiekszość opiłków mogacych zabić wtryskiwacze, jednak jak ono sie przytyka robi sie wysokie ciśnienie i leci wszystko we wtryski i przelewy, filtr i zbiornik, a później podwójnie ten syf ze zbiornika leci znów na filtr, pompę docierając ją bardziej).

Co do częstotliwości wymiany filtrów. Ja mam inną zasadę. Nie wymieniam co interwał podoawany przez producenta, bo to się nie sprawdza w moim przypadku zupełnie. Filtr powietrza mieniam średnio co 6000-7000km (moja okolica jest strasznie zapylona, po 7000km filtry w moim kocie i innych autach są prawie czarne), biore różnie, co jest na półce i nie wygląda jakby sie zaraz miało rozpaść, choć jak mam na półce i manna i filtrona i różnice 3zł to wole manna ;). Oleju... różnie, leję 5W40 i jak widzę zmiane pracy silnika i osiągów (a jest zauważalna) to wymieniam. Czasami to 7000km czasami 15000km. Ostnio wymieniłem po 18000km, z czego było to zrobione w jakieś 40 dni. Filtr paliwa, różnie. Ostatnio teraz na wymianę oleju nie bede wymieniał, bo olej wymieniłem 5000km temu i filtr paliwa też, a na 25000km spokojnie wystarcza (i tak leje tylko paliwa premium i nie mam problemów z pompą) a to o ponad połowę krócej niż zaleca producent.

No mój Jag jeździ od początku tylko na paliwie premium , ostatnio filtr paliwa wymieniłem 11 tyś km temu ( rok temu) , czyli mówisz żeby z filtrem paliwa jeszcze poczekać ?
A producent  nakazuje filtr paliwa co 50 tyś km czy co  2 lata ??

eMWuGSM

  • Gość
Odp: Wymiana filtra paliwa i powietrza 2.0 D
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 23, 2015, 22:32:39 pm »
Nie pamietam.
Ale w Mondeo 2.0TDCI (ten sam silnik i ukł. wtryskowy i filtr) co 60000km. Wiesz powiem tak, nie jest to pilne na mus. Paliwa premium posiadaja znacznie mniej estrów roślinnych niż zwykłe (lub w ogóle ich nie posiadają) więc samo to jest moze wydłuzyc eksploatacje filtra w jakis sposób. A wymiana co roku bez względu na przebieg to nadgorliwość. Spuść z niego syf przez korek od dołu i tyle.

Offline aro

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 705
  • s-type 2000 manual lpg
Odp: Wymiana filtra paliwa i powietrza 2.0 D
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 23, 2015, 22:53:51 pm »
Paliwa premium posiadaja tyle samo etrów co zwykly diesel na tej stacji :-)

monteki

  • Gość
Odp: Wymiana filtra paliwa i powietrza 2.0 D
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 23, 2015, 23:20:28 pm »

. Spuść z niego syf przez korek od dołu i tyle.

co trzeba zrobić żeby to spuścić , wystarczy odkręcić ten korek z filtra czy trzeba jeszcze  wypiąć któryś z przewodów ?

eMWuGSM

  • Gość
Odp: Wymiana filtra paliwa i powietrza 2.0 D
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 24, 2015, 00:10:10 am »
Paliwa premium posiadaja tyle samo etrów co zwykly diesel na tej stacji :-)
A właśnie z tym różnie.
Bo % biokomponentów ma być średnią we wszystkich paliwach. Sprawdź uważnie. Np. na BP i Statoil i Shell :)

Nic nie trzeba odczepiać pod filtrem masz plastikową zakrętkę luzujesz o 2-3 obroty i leci ciurkiem na osłone.

monteki

  • Gość
Odp: Wymiana filtra paliwa i powietrza 2.0 D
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 24, 2015, 00:29:38 am »
Paliwa premium posiadaja tyle samo etrów co zwykly diesel na tej stacji :-)
A właśnie z tym różnie.
Bo % biokomponentów ma być średnią we wszystkich paliwach. Sprawdź uważnie. Np. na BP i Statoil i Shell :)

Nic nie trzeba odczepiać pod filtrem masz plastikową zakrętkę luzujesz o 2-3 obroty i leci ciurkiem na osłone.

patrzyłem ale tam pod spodem pod filtrem  jest alternator a one nie lubią  wilgoci ;)

wymontuje filtr i na spokojnie wykręcę